بازدید 6093

بازداشت نماینده حامی سیاه پوستان در کنگره آمريکا

نماینده دموکرات اوهایو و حامی سیاه پوستان در مجلس نمایندگان آمریکا بازداشت شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 17 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از آسوشيتدپرس، پلیس کنگره آمریکا، جویس بیتی نماینده دموکرات اوهایو و رئیس فراکسیون سیاه پوستان کنگره را روز پنجشنبه در جریان اعتراض برای حق رای در داخل ساختمان فیلیپ هارت مجلس سنا بازداشت کرد.

بیتی یکی از اعضای گروه کوچکی از معترضان بود که با شعار" بر روی هدف تمرکز داشته باشید" و "ما تکان نخواهیم خورد" وارد راهروی این ساختمان شد. بیتی و چند معترض دیگر تی شرت‌هایی با پیام "از حق رای ما محافظت کنید" پوشیدند.

ماه‌ها است که دموکرات‌های کنگره تحت فشار قرار گرفتند تا با تلاش هماهنگ جمهوری خواهان در سطح ایالتی برای تصویب محدودیت‌های جدید در رای گیری مقابله کنند و این محدودیت‌ها الهام گرفته از ادعا‌های دونالد ترامپ رئيس جمهور سابق اين کشور درباره سرقت انتخابات رياست جمهوری ۲۰۲۰ است. بیتی روز پنجشنبه بیانیه‌ای درباره اعتراض و بازداشتش صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: "من در همبستگی با زنان سیاه پوست و متحدان ما در سراسر کشور در دفاع از حق مصرح ما در قانون اساسی برای رای دادن برخاستم. ما مسیر درازی را طی نکرده ایم و سخت نجنگیده ایم تا کسانی که می‌خواهند ما را ساکت کنند، همه چیز را برچینند و محدود کنند. مطمئن باشید که این فقط آغاز است. این قدرت ماست، این پیام ماست."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل