بازدید 186756

خبر خوب یک مقام آمریکایی درباره مذاکرات وین

نماینده آمریکا در امور ایران در پاسخ به این سوال که باتوجه به نقش ایران در پیشبرد مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان، آیا واشنگتن نگران افزایش نفوذ تهران در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی نیست؟ گفت: واضح است که تمام همسایگان افغانستان از آنچه در این کشور اتفاق می‌افتد تاثیر می‌گیرند، چه ایران و چه سایر کشورها.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 15 July 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نماینده آمریکا در امور ایران با بیان اینکه ایران تاکنون اقدامات هسته‌ای غیرقابل بازگشت نداشته است، گفت: هر زمان که ایران به وین بازگردد ما نیز آماده ازسرگیری مذاکرات هستیم.

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت وگو با شبکه سی. ان. ان در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه موانعی بر سر راه حصول توافق در وین وجود دارد؟ اظهار کرد: جواب دادن به این سوال دشوار است، زیرا تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشود، توافق نهایی وجود نخواهد داشت. بنابراین، دشواری‌های زیادی وجود دارد اما نکته مهم این است ما همه چیز را برای ایران مشخص کرده ایم؛ اینکه چه تحریم‌هایی برداشته خواهد شد. ما آماده‌ایم تا تحریم‌های مطابق با توافق ۲۰۱۵ را لغو کنیم.

وی ادامه داد: ما از ایران نیز انتظار داریم که به پایبندی کامل به تعهداتش در توافق بازگردد. ما می‌دانیم که ایران در دوران انتقال ریاست جمهوری باید تصمیماتی بگیرد اما اگر آن‌ها خواهان توافق برای بازگشت به برجام هستند، این تصمیمات باید هرچه زودتر اتخاذ شود.

مالی در پاسخ به سوالی درباره تحولات هسته‌ای ایران پس از خروج دونالد ترامپ از برجام، با بیان اینکه تهران غنی‌سازی اورانیوم و به علاوه فعالیت‌های منطقه‌ای خود را در این مدت افزایش داده است، تصریح کرد: بازگشت به برجام سبب می‌شود تا برنامه هسته‌ای ایران دوباره محدود شود و این هدف اصلی ما است. ایران در حال حاضر برای رسیدن به ظرفیت ساخت سلاح هسته‌ای راه‌های زیادی را باید بپیماید و هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.

وی در عین حال مدعی شد: اما اگر این کشور به تسریع برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد، در آن صورت برخورداری از منافع مرتبط باعدم اشاعه دشوار خواهد بود و به طور قطع بدون توافق، چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد که ما خواهان آن نیستیم.

این مقام آمریکایی افزود: کارشناسان دولتی تاکید دارند که ایران هنوز تحولات هسته‌ای غیرقابل بازگشت نداشته است و هر زمان که این اتفاق بیفتد، یعنی تهران به دانش و فناوری دست پیدا کند که قابل محدود کردن نباشد، می‌بایست مذاکرات دیگر و راه‌های دیگری را در نظر بگیریم. ما می‌خواهیم از این مسئله پرهیز کنیم و می‌خواهیم که ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای بازگردد. اکنون به همین دلیل است که مذاکره می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به رئیس جمهور منتخب ایران برای ادامه مذاکرات هسته‌ای اعتماد دارند؟ گفت: برجام توافقی است که هرگز بر اساس اعتماد بنا نشده است. این مسئله را رئیس جمهور اوباما نیز بارها و بارها گفته بود و رئیس جمهور بایدن هم به آن اذعان دارد. به همین دلیل سخت‌ترین بازرسی‌های هسته‌ای در این توافق در نظر گرفته شده است که به آژانس بین المللی اجازه می‌دهد تا بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت داشته باشد تا ما بدانیم که این کشور در حال انجام چه کاری است. بنابراین، مسئله در اینجا اعتماد میان دولت‌ها نیست، بلکه اعتماد به توافقی است که بر سر آن مذاکره شده است.

رابرت مالی همچنین در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات در وین اظهار داشت: هرگاه که ایران به وین بازگردد ما نیز آماده‌ایم تا برای ازسرگیری مذاکرات به وین بازگردیم. آمریکا معتقد است که هنوز برای مذاکره بر سر بازگشت مجدد به برجام زمان وجود دارد اما این فرصت بی‌نهایت نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره درخواست ایران برای تضمین‌عدم خروج مجدد واشنگتن از توافق هسته‌ای تصریح کرد: بهترین تضمین و اطمینان برای اینکه چنین اتفاقی دوباره رخ نخواهد داد تا توافق ماندگار و پایدار باشد، این است که هر دو طرف به پایبندی به توافق بازگردند و آن را با حسن نیت اجرا کنند تا همان طور که رئیس جمهور بایدن نیز گفته است با تکیه بر این توافق درباره سایر موضوعات مورد نگرانی گفت وگو کنیم. این توافق پایان دیپلماسی نیست، بلکه آغاز دیپلماسی برای رفع مسائلی است که دهه هاست میان دو کشور وجود دارد.

نماینده آمریکا در امور ایران در پاسخ به این سوال که باتوجه به نقش ایران در پیشبرد مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان، آیا واشنگتن نگران افزایش نفوذ تهران در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی نیست؟ گفت: واضح است که تمام همسایگان افغانستان از آنچه در این کشور اتفاق می‌افتد تاثیر می‌گیرند، چه ایران و چه سایر کشورها. بنابراین، تمامی همسایگان افغانستان می‌بایست از مذاکرات صلح و برقراری صلح در این کشور نفع می‌برند. ما امیدواریم که آن‌ها نقشی سازنده در این مسیر ایفا کنند چراکه از وقایع افغانستان تاثیر خواهند گرفت. ما از همه همسایه‌های این کشور می‌خواهیم تا هر آنچه می‌توانند برای کمک به آینده افغانستان انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
دشواری بخاطر اینکه هم تحریم میخان بکنن هم برجام هم خدارا میخان هم خرما نمیشه هم تحریم باشیم هم از علم هسته ای دور ملت بی درایت نباشید علم هسته ای هیچ ربطی به بمب ندار پزشکی کشاورزی اب شیرین کن برق ....
پاسخ ها
تا بوده همین بوده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
همیشه همه شما از جواب دادن به این سوال فرااری هستید
یه انسان منطقی جواب منو بده
ایران که لوازم صوتی تصویری،لوزم سرمایش و گرما ، جاروبرقی ،مبایل ولوازم جانبی ، مسافرتی مثل کشتی و هواپیما .انواع قطعات ماشین ، البسه ،عطریات،لوازم اشپزخانه ،لوازم برقی و غیر برقی ،پزشکیی ، داروها ،لوازم ایمنی ، جوجه و مرغ اجدادی اصلاح شده و و و و .... هزاران موارد دیگر را از کشورهای دیگر وارد میکند و تا الان در ۹۰٪ این اغلام به خود کفایی نرسیده .... چه احتیاجی به انرژی هسته ای دارد ؟آیا ما همه چیز در کشور داریم و کمبود تنها انرژی هسته ای هست ؟, یعنی اینقدر ارزش دارد که ۴۰ ساله مردم بخاطرش از تحریم زجر بکشند,؟ چرا این اتفاق برای عربستان ، عمان ، قطرازبکستان و تاجیکستان و .... نمیافتد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
جواب سوالتان،: وجود ایران کامل متحد و با قدرت با
،جمعیت بالا برای دشمنان ایران وحشتناکه واسه این که مارو تجزیه کنند یا تبدیل به سوریه بشیم چاره ایی جز ضعیف
کردن ما ندارند مثل اقتصاد امنیت وغیره وبرای هر کدوم ابزار خودش رو داره مثل تحریم اگر اون جواب نداد میره سراغ محدود کردن شما یا همون مذاکره شما هسته ایی رو دادی بعدچی؟امریکا از شما راضی میشه؟ جواب خیر است دوست من
مسخرمون کردین. هرروز یه چیزی میگین. صاف بگین تا دولت بعدی نیاد مذاکره نتیجه نداره. اینو که دیگه همه میدونن
امید است همه سر عقل بیایند
این خبرکجاش خوش بود،امریکاخیلی قاطع همان حرفهای قبلش وتکرارکرده ومیگویداین تازه مذاکره ای است برای مذاکرات برسرموضوعات بعدی چیزی که ایران گفته قبول نمیکند،ودرباره تضمین هم میگه تنهاراهش اینه که دوطرف به قولهایشان پایبندبمانند،مگردفعه قبل ایران همین کارونکرد،امریکاکلاًدنبال یه بردیکطرفه هستش ونظرش هم عوض نمیشه،ایااین حرفهای رابرت مالی ازنظرشماخبرخوشه،شماهادیگه چقدربدبختیدوذلیل.
تابناک جان زیاد ذوق نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
چقدر مفلوک وبدبخت شدیم مدیریت جهانی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
فقط برای اینکه خبرشون پر بازدید بشه تیتردروغ میزنن خدا نگذره ازتون دروغ میزنن اینکه
جز بدبختی هیچ چیز از برجام مزخرف روحانی نصیبمون نشد و نمیشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
بی ادبی از کم عقلی است.داداش مگه کم عقلی
.به روحانی توهین می کنی.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
خواهیم دید که دولت منتخب که نه منتصب چگونه از مذاکرات خارج خواهد شد چون نفعی ندارد پس باید دولت بعدی مذاکره ای انجام نده
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
اگر مصخرف هست چرا ازش خارج نمیشود دولت انقلابی
ماکاربه بازگشت ومازگشت وامثال این اراجیونداریم،فقط برداشتن همه تحریمهاعملاً تادیرنشده،آمریکائیهابایدبدانندکه دولت روحانی ممکنه اهل باج دادن ومسامحه وتساهل وتامّل بوده امّارئیسی بیادبه احدی ازشما باج نخواهددادپس ،ازفرصت قلیل استفاده کنیدوبه برجام برگردیدعملا نه لساناً.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
به انگلیسی بنویس تا امریکایی ها بفهمن شما چی میگید
با سلام
ریشه تمام مشکلات در داخل ایرانه مشکل امریکا نیست اینها بهانه است زمانی که ما پول نفت برای بودجه کشور در نظر می گیریم شبیه بچه پولداری است که ارث زیادی بهش رسیده و اونو بیهوده خرج می کنه. ولی اگر همین پول رو باهاش کارخانه بزنن
هم درامد داره هم بیکاری از بین میره .......
سلام
روحانی بیا برو دیگه چقدر در رو هستی .
صدساله هم مذاکره بشه . نتیجه ای نداره
این که مقیم آمریکاست حالا بعد از ۸ سال تجربه دیگه کمتر کسی در ایران هست، که فریب دروغها و در لفافه سخن گفتن های این دولت بی تدبیر و نا امیدکن را بخورد! دولتی که اکثر دست اندر کارانش از خود رئیس جمهور تا معاون اول و مشاور و وزیر و سفیر و معاون وزیر(به جز اندکی) و غیره اکثر افراد فعال و البته تاثیر گذار، در بدنه دولت در مواقعی با رفتارهای عجیب و سخنانی عجیب تر، با کلید و نمادهای دیگر،ماهیت واقعی خود را نشان دادند،.... ملت شریف و مظلوم ایران باید همصدا ، خواهان محاکمه مسولان دولت که علت اصلی وضع موجود هستند،باشند...
همش وعده سرخرم است ایران کجا خطا کرد الان بهانه دست آمریکا افتاده تو اول برگرد سر برجام بعدش ماببینم باید چکار کنیم آیا همین بایدن معاون اوباما نبود چرا اینقدر یک ملت که هشتاد میلیون انسان را اینقدر آزار و اذیت میکنند چرا پول نفت و چیزایی دیگر را بلوکه کردن بعد با منت میگن ما نباید پول به ایران بدهیم مگر پول آنها است اصلا پول ندهید اما میتونین براساس بازرگانی مواد مصرفی اصلی مورد نیاز در امور بهداشت مثل واکسن و مواد کشاورزی دام و طیور و صنعت با نظارت به ایران حق خرید بدهند. چرا واکسن کرونا که براساس بهداشت جهانی باید همه دنیا به آن رایگان دست پیدا کنند به ما ندادن و بتازگی آمریکا دستور داده تا به ایران و ونزویلا اجازه خرید واکسن صادر شده چرا آمریکا بخاطر یک حکومت غاصب اسراییل نصف یک قاره را درگیر کند تحریم و تبعیض روا دارد اما اگر یک کشور از یک کشوری که اشغال شده حمایت کند باید مورد حمله نظامی تحریم اقتصادی قرار گیرد کجای آمریکا دمکراسی است چی برسر سیاهپوستان طی سی صد سال از اوردند و هنوز می آورند پس دلمان را به آمریکا خوش نکنیم و بایدازپتانسیل کشور و مبارزه بافساد و رانت خواری در داخل شروع کرد تا از داخل شروع نکنیم بجایی نمی‌رسیم
خبر خوب برا اختلاس گرا و اقازاده ها و ژن های برتره
از بر جام بدبختی نصیبمان شده؟ توچی از سیاست بلدی که چرت میگی....
ملت ایران هیچگاه ازامریکا و غربیها انتظارخبرخوش ندارند، ایرانی ها روی پای خودشان ایستاده اند و این امریکا و اروپاست که میخواهندبرای ایران تکلیف معلوم کنند و ایران هم زیربارزور نمیرود. اینهمه فشاررا تحمل نکردیم که حالابخواهیم زیرباررورگویی استکباربرویم. اگردرایران بین مردم ومسئولین حرفی باشد به امریکا و اروپا ربطی ندارد. مردم درانتخابات شرکت کردند و رئیس جمهورانتخاب شد، حالا دیگرهمه توجهات خودشان را برای بهترشدن اوضاع اقتصادی بکارگیرند و حرفها را تمام کنند، دولت آقای روحانی تلاشش راکرد و تااینجا پیش رفت،حالا بدیاخوب، وازاین به بعدجنگ ودعواها تمام میشه و همه دست دردست هم برای پیشرفت و رفع نقایص کارکنیم. دولت آقای روحانی هم تجاربش را دراختیاردولت آقای رئیسی قرارمیدهد و کمک میکنتد. ایرانیها دعوایشان باهم سرخوب کارکردن یانکردن است، دشمنان نمیتوانندازاین دعواها سوءاستفاده کنند. امریکا واروپا بجای تعیین تکلیف برای ایران وایرانی بهتراست به تعهداتشان عمل کنند.
جای این چیزها
ب مردم خودتان برسید
افغان کشورهای دیگه رو چیکار دارید اخ
همینکه از بند ۷ شورای امنیت خارج شد باید خدا رو شکر کرد و این از دستاورد برجام و کشیده نشدن به جنگی خانمان سوز بود
این حرفا واسه مردم بدبخت ایران نون وآب نمیشه
خبر خوب؟!
فکر میکنید ما را فریب دادید فکر نکردید مهری بر تاییدی بر فریبکاری خود زدید
حالا که بیچاره همتون افتادین به زرت پرت که برام تصویب بشه
اونایی که دوست دارند مردم در تحریم باشند همون مافیایی هستند که دوست دارند راه تجارتشون باچین باز باشه توی این مدت جلسه در وین چقدر کارشکنی ها داشتند ودارند .....
به قول دکتر اعتماد :ایران باید از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خارج بشه چون هیچ نفعی برای ایران نداشته و همه ی منافعش به کشورهای دارنده ی سلاح اتمی میرسد
خداراشکر ازکارهای احمقانه امریکا ، بهترین سلاحها راساختیم وجلو افتادیم وداریم به اتم هم میرسیم واینا هنوز حرف ۲۰ سال پیش را میزنن که بیایید توافقی سراسربنفع ما کنید .واقعا احمقن امریکا واروپا.
این نشد زندگی
نتیجه مذاکرات منفی خواهد شد .. تحریمها ادامه خواهند داشت... چون کشور ایران قادر به تعهدات صلح نامه هسته ای نیست.. دولت خاهشا برای مردم مخمصه و داستان درست نکن. بازار بایستی فعال باشه که فعال خواهد بود؛ این مذاکرات پایبند نخواهد بود. و مذاکره بعدی بینتیجه هست .. فقط دولت میخاد مملکت رو از داخل اروم نگه داره. هیچ اتقاق خاصی در کاهش قیمت ارز ؛ خانه ، خودرو طلا وجواهرات ، خوراکی و ... نمی افتد . مردم زندگی خودتون رو بکنید . معامله کنید در بازار فعال باشید. مثبت نگر و درلحظه زندگی کنید.
واقعا از شما بسیار سپاسگذاریم بخاطر این همه شرافتی که دارید و نگران آینده افغانستان هستید،و میفرمایید که دیگران هم کمک کنن که آرامش به افغانستان برگرده!!!!!همین که شما نباشید خودش آرامش بزرگیه،،اما شما هر جا که حضور نحس و نجس تون باشه جزء بدبختی و بیچارگی و فلاکت و قتل عام مردم بیگناه چیز دیگه ای نیست،،،پس دور شید،،،در ضمن حقه بازی تا کی؟؟؟!!!!!کجای این خبرها که گفتید خوش بود؟؟؟!!!!!انسانیت و شرافت را نگذاریم بمیره ،،،یا حق
باسلام.امریکاهمان آمریکای شیطان بزرگ است وفقط میخواهد امتیاز بیشتری بگیرد و بعد هم اگرتحریم راتعلیق کند ۱۲۰ روز بعد معلوم نیست که چه عکس‌العملی خواهد داشت.پس بهیچ وجه قابل اعتماد نیست وسلام همه راسرکارگذاشتند وتظاهربه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران میکنند همش دروغه دروغ.مسئولان شمارابه خدادیگه غیرت ایران و ایرانی را به حراج وتمسخردشمنان ملت نگذارید.محکم بایستید مرگ یکبار شیون هم یکبار.فقط نگاه به داخل راتقویت کنیم به امید پیروزی وسربلندی وموفقیت ملت ایران ان شاء الله
کجاش خوش بود . توهم زدید
به نظر آمریکا اگر ایران به تعهدات هم عمل کند آمریکا آخرش نامردی میکند.
اگر خوب به گفته های رابرت مالی توجه کنید می‌بینید که آمریکا یکی به نعل یکی به تخته میزنه
میگه تضمین عدم خروج مجدد آمریکا از برجام پایبندی به توافق نامه است .
خدا وکیلی ایران به توافق نامه پایبند بوده یا آمریکایی ها و یا اروپایی‌ها
تنها تضمین عدم خروج آمریکایی‌ها از برجام .تصویب آن در کنگره آمریکا می‌باشد که آنها هم چنین کاری نمی‌کنند.
مواظب مکر و حیله های این آمریکایی‌ها باشید
فعلا که مردم در فشار شدید اقتصادیند .عده ای از روی تعصب و عده ای هم بخاطر منافع و کاسبی از تحریمها با توافق مخالفند . خدا ظهور منجی اصلی را نزدیک فرماید
برجام بی برجام بذار هر غلطی دوست دارن بکنن اگه مردم ایران کمی به هم رحم بکنن هیچ اتفاقی نمی افته.
جالبه میگن هسته ای ،اگه تحریم هسته ای هستیم چطور یه بازیگر اینقدر راحت دکراسیون برنامه خودش وارد میکنه از امریکا بعد دارو تحریم،پول های ایران نمیدن،اینا همش دشمنی ،این بهانه های مزخرف که میگیرند چرند،اینا فقط میخان دست نشانده خودشون بذارن تو این کشور بعد مث افغانستان ،کشور های افریقایی،همیشه تفرقه واختلاف باشه تا اینا راحت بتونند منابع مملکت ببرند،همین کاری که مسئولین فعلی تو این هشت سال کردن،ایجاد دوقطبی،حجاب ،ازادی،...مردم به جان هم انداختند تا جیبهاشون پر کنند ،بعد اومدن اشک تمساح واسه کول برها ریختن الانم دارن میرن تا با ثروت هنگفتشون خوش باشن،آی ملت بازی خوردین،برجام ،ارتباط بین الملل،امثالهم هم سناریویی واسه کوتاه شدن دست ملت از اموال ومنابع عمومی بود،یادتون احمدی نژاد تو مناظره چی گفت،گفت اینارو همه رو تو یه جزیره جمع کنید اینقدر بدین بخورند تا که سرشون گرم باشه بیخیال مردم بشن،منظورم اون اصلاح طلبان،مسیولین حریص که هر چی میخورن سیر نمیشن،یا امام زمان کجایی ،صبح جمعه ای به داد دل ما برس بیا ،
آمریکا یک فریب کاره هم می خواهند تحریم تامذاکره درمورد موضوعات بعدی ادامه داشته باشه وهم اینکه هرنوع توافقی به هم خورد مسئولش را به ایران نسبت دهند.حتی دردوسال دوره اوباما بانک مرکزی هیچ کشوری از ترس آمریکا با ایران همکاری نکرد این بدین معناست که تحریمی برداشته نشد.
آمریکا فکر کرده ولی خیال نکرده اینجا ایرانه کشور کوروشه دارای تمدنه باید هرچه زودتر از منطقه میرفت حالا که زور دیده میخواد فرار کنه که هنوز آبروش بیشتر از اینا نرفته
به نظر حقیر این انرژی هسته ای جز فقر و نکبت و برای ایران و حتی برای دنیا داره !!
چرا اگر این همه انرژی اینهمه سرمایه نیروی انسانی وشهید چه وچه ...
ما روی انرژی های دیگه مثل انرژی خورشیدی که هم خدا دادیه وپاک باور کنید حداقل در منطقه خودمون قدرت برتر بودیم.
اما دل خوش به این چشم آبی ها نباشید.
چشمهارا باید شست جور دیگر باید دید
ایران امروزی بااین شیوه حکومت داری اصلاح شدنی نیست آخه به این مملکت داری ۱۰درصد مردم راضی نیستن
تازمانی که قانون ایسا ، یوترن ، کاتسا در آمریکا وجود داره هیچ توافقی نمی‌تواند تحریم های اصلی را بردارد. تنها راه رفع تحریم عدم تمدید یا تغییر چند قانون مذکور آنهم از طریق کنگره آمریکا هست. لطفاً مردم رو با مذاکرات بی‌نتیجه مشغول نکنید.
کسی که خبر رو نوشته به نظر خودش خوب بوده چون کلا برجام یک قرارداد نوشته شده توسط آمریکاییها برای ایران بوده و هیچ منفعتی برای کشور بجز دادن تعهدات بی جا به آمریکا نبوده ، اصلا این خبر و صحبت های یک یهودی صهیون مثل مالی برای ایران خبر خوبی نخواهد داشت ، یه مساله ای که مرتب هم تو دهان ظریف و دیگران میچرخه اینه که هی میگن این توافق اگر توافق خوبی نبود ، اسرائیل با آن موافق بود و این یک دروغ و کلاه بزرگی ست که تیم مذاکراتی این چند سال به مردم گفتند و این بلاها رو سر مردم آوردند
نه امریکا با ما کاری داره نه ما با اونها ,به قول خسرو شکیبایی اینا خودگیری دارند ,یعنی خودشون ول میکنن خودشون میگیرند خودشون هل میدن,ما هم از همجا بیخبر انگار چهارتا کامپیتور گذاشتن یک جایی برای هر ایرانی نسبت به غلایقش مزخرف تحویل بده ,به مردم چیزی رو میگن که میخوان بشنون
دلخوش به این مذاکرات نباشید
بدون تضمین توافق فایدی ندارد اگر دور بعد باز ترامپ یا تندروها باز بیایند چی باز سر ایران کلاه رفته شما زرری نمیکنید پس اول تضمین ......
خودت و خدای خودت میدانند که دروغ میگی ، جوهره وجودی امریکا غارت ، چپاول و کشتار ملت های منطقه است اگر گرگ آدم شد امریکا هم کشوری مثل کشورهای دیگه ، محال است ، زنده و پاینده باد خط مقاومت ، چاره کار فقط همینه و بس !
خدایا ما رو بکش خلاص بشیم از این بدبختی و فلاکت
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ. کشورمان آباد است و با دست خودمان آنقدر آباد تر و قوی تر خواهیم شد تا امکان ظهور حضرت مهدی عج مهیا شود
سلام دوستان اگه همین برجام پاره پاره شده نبود حالا شاید سرنوشتی بهتر از عراق نداشتیم آقای روحانی خوب فهمید اما اسب را نعل بکنه اونا داشتم پرونده هسته ای ما را میبردن شورا امنیت که اگه برجامی به هرجهت انجام نگرفته ناتو تروریست آماده بود بمب هاشون رو سر مردم ایران آزمایش میکردن به هر جهت آقای روحانی جنگ از سر مردم ایران دور کرد
خیالتان راحت رئیسی بیادمملکت به فلاکت میفته چون برامردم برجام جزبدبختی چیزی نیست منتظرمرغ۸۰هزاری باشیدپائیز
ماملت منتطراجرای وعده های اقای ریسی هستیم منتها وعده ها موقعه ایی عملیاتی می شود که خزانه کشورپول باشد واالان همه ملت می داند که خزانه خالی است بنابرین باید درکاربرجام تسریع شود تاریسی بتواند وعده هایش رااجرایی کند وماملت هم که صبر ایوب نداریم صبر مادرچندروزبی برقی رامسولین مشاهده کردن وتادیرنشده کاربرچام رابه نتیچه برسانید
مرگ برامریکا
آمریکا الان قشنگ شرایط هستی ای ایران را درک میکند و به خاطر همین برای به سر انجام رساندن بر جام عجله دارد امید وارم مسعولین ایران هم شرایط موجود رابه خوبی درک کننودر مقابل آمریکا کم نیاورند
تحریم ها را از ابتدا نباید می خوردیم که بی کفایتی اونی که میگفت تحریم کاغذ پاره است و مسعول نادان تحریم ها رو به ملت ایران تحمیل کردند الان هم دولتمردان ما باید به هر قیمتی از تحریم ها خارج شوند راهی جز این نیست باید به آمریکا اعتماد کنند در غیر این صورت احتمال بحرانی تر شدن کشور دور از انتظار نخواهد بود ....
ما بهترین متفکران را داریم،،چه اصراری دارید که خوب جلوه دهید،یکبار هم ایران بعد از توافق بزند زیر میز...فعلا مردم کشورمان را دریابید،عیاری کنید و فقر را از بین ببرید،مجدد بسراغ توافق بروید...مردم واقعا در شرایط سختی قرار دارند...کمی هوشمندانه و بیصدا توافق کنید تا امتیازات را وارد کشور کنید،هر وقت خواستید بازی را بهم بزنید اما الان وقت گرفتن امتیاز است،هرچقدر که گرفتید،یافتید... زمان را از دست ندهید..
این تیتر را خواندیم گفتیم خبر خوب چیه؟! ما که هیچ خبر خوبی اینجا ندیدیم. همش دروغه. اولا هروقت دلشان بخواهد باز برجام را متوقف خواهند کرد مگر اینکه دست ایران هم پر باشد. ثانیا نیاز ایران به 20 هزار سو انرژی هسته ای چی شد؟! اصلا انگار نه انگار که ایران به دهها نیروگاه هسته ای نیاز دارد.
تعامل جهانی / آسایش ایرانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست