بازدید 4571

انتقاد یمن از ناتوانی سازمان ملل از حل تنش‌ها

یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله یمن عصر چهارشنبه با انتقاد از سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه آن اعلام کرد که این سازمان و شورای امنیت در حل هیچ مناقشه‌ای در هیچ کانون تنشی در جهان موفق نبوده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ 14 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، "جلال الرویشان" معاون نخست وزیر و معاون رییس هیات مذاکره کننده ملی یمن به شبکه "المسیره" این کشور گفت ائتلاف سعودی تمام دور‌های مذاکرات را نپذیرفت و سازمان ملل نیز نتوانست طرف مقابل (ائتلاف و نیرو‌های عبدربه منصور هادی) را برای نشستن پای میز مذاکره متقاعد کند.

وی به عدم موفقیت مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد اشاره کرد و گفت که در باره این توافق موفقیت مهمی به دست نیامده است.

نمایندگان جنبش مردمی انصارالله و دولت فراری یمن در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) گذشته در نتیجه رایزنی‌هایی که در استکهلم سوئد انجام شد، در خصوص رفع مشکلات استان الحدیده در غرب این کشور و نیز درباره پرونده تبادل اسیران دو طرف به توافق رسیدند.
با این‌حال، انصار الله می‌گوید که ائتلاف عربی به تعهدات خود به توافق استکهلم پایبند نیست و در این مسیر کارشکنی می‌کند.

الرویشان به استفاده ابزاری فرودگاه صنعا اشاره کرد و گفت که این فرودگاه تنها به فرودگاهی برای کارکنان سازمان ملل و نهاد‌های بین المللی تبدیل شده و هیچ یمنی اجازه استفاده از آن را ندارد.

وی درخصوص فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن هم گفت که او باید دارای استقلال و صداقت باشد و از دیپلماسی جانبداری دوری کند.

الرویشان مشکل نماینده ویژه سازمان ملل و این نهاد بین‌المللی را داشتن استاندارد‌های دوگانه بین واقعیت و سلطه ایالات متحده آمریکا و قدرت‌های بزرگ دانسته است.

اظهارات الرویشان چند روز پس از آن بیان می‌شود که "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل "هانس گروندبرگ" سوئدی را به جای "مارتین گریفیتس" انگلیسی به عنوان نماینده ویژه خود در امور یمن تعیین کرد.

گروندبرگ یک دیپلمات است که پیشتر برای وزارت امور خارجه سوئد و واحد امور خارجه اتحادیه اروپا کار می‌کرد.

وی همچنین دارای پست‌های دیپلماتیک در خاورمیانه، از جمله نمایندگی‌های اتحادیه اروپا در قاهره و شهر اشغالی قدس بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار