بازدید 6438
۵

آخرین اخبار از واکسن کرونای «نورا»

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با تشریح آخرین جزئیات فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن نورا، گفت: این واکسن نوترکیب است و ما برای تولید از ساختارها و ظرفیت موجود بهره بردیم. با توجه به شرایط موجود که زمان بسیار مهم است، با تمام توان و شبانه روزی در حال انجام مطالعات هستیم تا زودتر بتوانیم نیاز مردم را برطرف کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 14 July 2021

دکتر حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین اخبار از کارآزمایی بالینی واکسن کرونای نورا، گفت: بر اساس پروتکل‌ها در فاز اول مطالعه بالینی باید ۷۰ نفر تحت مطالعه قرار گیرند. انتخاب افراد و مصاحبه‌های آزمایشات آنان صورت گرفته و تاکنون بیش از ۵۰ نفر واکسن دریافت کردند. خوشبختانه تاکنون شاهد عوارضی هم نبوده‌ایم.

وی تاکید کرد: واکسن نورا در فاز اول مطالعه بالینی در ۳ دُز تزریق می‌شود تا بررسی‌های بیشتر صورت گیرد که در نهایت بفهمیم تزریق ۲ دُز لازم است یا ۳ دُز؛ در واقع این موضوع بعدا مشخص خواهد شد. تزریق واکسن در روز یک، ۲۱ و ۳۵ صورت می‌گیرد.

وی افزود: هر سه دُز واکسن تزریقی است و با توجه به اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده احتمالا واکسن ۲ دُزه خواهد بود. البته فعلا دُز سوم هم تزریق می‌شود تا نتایج را آنالیز کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) درباره زمان تقریبی آغاز مرحله دوم کارآزمایی بالینی این واکسن، اظهار کرد: با اتمام مرحله اول اطلاعات به دست آمده در اختیار کمیته DSMB قرار می‌گیرد، پس از بررسی‌های بیشتر با موافقت این کمیته، با وزارت بهداشت مکاتبه می‌کنیم تا به محض اینکه اطلاعات فاز میانی در اختیارشان قرار گرفت تقاضایمان برای افزایش سرعت ورود به فاز دوم آغاز شود. بر اساس پروپوزال، فاز اول، دو ماه طول می‌کشد اما امیدواریم بتوانیم زودتر وارد فاز دوم شویم.

وی تاکید کرد: در فاز دوم کارآزمایی بالینی احتمالا واکسن برای ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر تزریق می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه بقیه‌الله، قسمت ثبت درخواست برای داوطلب شدن جهت شرکت در کارآزمایی بالینی، ثبت نام کنند.

وی افزود: داوطلبان باید در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال باشند. این موضوع که افراد داری بیماری‌های کنترل شده و افراد زیر ۱۸ سال هم می‌توانند وارد فازهای بعدی مطالعه شوند یا خیر نیز قابل بحث و گفت و گو است.

وی درباره تکنولوژی ساخت واکسن نورا، تصریح کرد: این واکسن نوترکیب است و ما برای تولید از ساختارها و ظرفیت موجود بهره بردیم. با توجه به شرایط موجود که زمان بسیار مهم است، با تمام توان و شبانه روزی در حال انجام مطالعات هستیم تا زودتر بتوانیم نیاز مردم را برطرف کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵
آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی! آقا همه دنیا روی هم چهرتا واکسن ساختن با همون همه مردم شون واکسن زدند .ما یک تنه هفت تا واکسن ساختیم هنوز سه و نیم درصد مردم واکسن زدندپ1 یکم خجالتم خوب چیزیه والله
چه اصراری دارید که اینهمه هزینه کنید تا هرکسی واکسن بسازه
خب ازیه واکسن حمایت و اون رو به سرانجام برسانید
سلام دنیا با چند واکسن در حال واکسیناسیون عمومی است ما هر روز یک واکسن معرفی میکنیم بار الها به فریاد مان برس
قرار بود از این واکسن به همه مستضعفین جهان تزریق شود

قرار بود به آمریکا هم از این واکسن بدهیم

روز گذشته ژاپن دو و نیم میلیون واکسنی که همه جهان ازآن استفاد کرده اند رو بشر دوستانه تقدیم ایران کرده

ولی تو کشور ما هر هفته ی واکسن خبرساختنش مخابره میشه ولی در عمل زیر 5 درصد از جمعیتایران واکسن زده اند
مسئولین کشور ما عجیبترین دروغگو ترین بی تفاوت ترین به جامعهو ....

مسئولین کشور ما فقط ازمسئولیت گرفتن حقوق و مزایا رو بلد هستند
ضمن احترام به دانشمندان و محققین عزیز و تاکید بر خودباوری، متاسفانه همیشه بدنبال کمیت هستیم و کیفیت را فدای تعداد می کنیم. بهتر نبود با تمرکز بر حداکثر 2 نوع واکسن در موسسات مرتبط و دارای سابقه مثل رازی و پاستور، زودتر به نتیجه بهتر می رسیدیم تا اینکه بودجه و وقت کشور را صرف ساخت همزمان و موازی چندین نوع واکسن کنیم؟ یعنی با اینکار ما .... کف دست شرکتهای بزرگ و بین الملی دارویی دنیا و خودمان را به استهزا گرفته ایم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان