بازدید 5576

وزیرکشور اوکراین به‌دنبال اعتراضات استعفا کرد

در حالی که در ماه‌های اخیر اعتراض‌ها برای برکناری آرسن آواکوف وزیر کشور اوکراین دامنه گسترده یافته بود، وی امروز استعفای خود را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۲ 14 July 2021

وزیرکشور اوکراین به‌دنبال اعتراضات استعفا کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که آواکوف استعفانامه خود را نوشته است.

آواکوف در استعفانامه خود نوشت که مطابق با بخش اول ماده ۱۸ قانون کابینه دولت اوکراین، از مقام وزیر کشور استعفا کرده است.

وی از پرسنل وزارت کشور اوکراین بخاطر سال‌های همکاری با وی ابراز قدردانی کرده است.

الیزابتا یاسکو نماینده مجلس رادا از فراکسیون «اسلوگا نارودا» طرفدار رییس جمهوری اوکراین امروز در کانال تلگرام نوشت: مجلس رادا (پارلمان اوکراین) فردا در جلسه علنی خود موضوع استعفای آواکوف را بررسی می‌کند.

الکساندر کاچورا عضو دیگر فراکسیون «اسلوگا نارودا» هم در کانال تلگرام نوشت که حزب «اسلوگا نارودا» به پیشنهاد رئیس جمهور، دنیس موناستیرسکووا رئیس کمیسیون دفاعی رادا را برای مقام وزیر کشور نامزد خواهد کرد.

آواکوف که هشت سال پیش در سال ۲۰۱۴ با تغییر حکومت اوکراین کار خود را به عنوان وزیر کشور آغاز کرد در چند سال گذشته هدف انتقاد‌های شدید قرار گرفته و به ارتکاب فساد مالی متهم شده است.

بسیاری از فعالان سیاسی بار‌ها با برپایی اعتراض‌ها چند هزار نفری در کی یف و شهر‌های دیگر اوکراین خواستار استعفای آواکوف از مقام وزیر کشور شده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر