بازدید 22166

پیشنهادکیهان برای افزایش‌جمعیت: سختگیری بر مجردها!

این شرایط بحرانی در صورتی است که دولت جدید برای برون‌رفت از آن با هماهنگی دیگر قوا باید به فوریت اقداماتی جدی را در دستور کار قرار دهد. به عنوان نمونه: گذاشتن مشوق‌های متعدد برای ازدواج جوانان و انواعی از سختگیری اجتماعی برای افراد مجرد.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱ 13 July 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه کیهان با اشاره به کاهش نرخ زاد و ولد در سالهای اخیر نوشت: می‌توان نقطه آغازین خطای راهبردی را از دولت سازندگی دانست. زیرا ملتی که از جنگ ویرانگر هشت ساله فارغ شده باید در چنین شرایطی برای آبادانی کشور کمر همت ببندد و پس از جهاد در میدان کارزار اینک جهادی دیگر را برای آبادانی میهن آغاز کند.

اما با روی کار آمدن دولت سازندگی قضیه وارونه جلوه داده شد: وعده توسعه و رفاه بدون زیرساخت‌های لازم، تحمیل عمودی‌سازی و آپارتمان‌نشینی بر زندگی مردم به جای سبک بنای اسلامی و سیاست نابه‌جای کنترل جمعیت، رویکردهای به غایت ‌اشتباهی بود که تنها پوسته‌ای ظاهری از جامعه مدرن را بر چهره جنگ‌زده کشور می‌کشید. تا به امروز که هر یک از آن سیاست‌ها خود سرفصل معضلات لاینحل گردیده است.

امروزه در جهان نیروی انسانی و جمعیت جوان به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه محسوب می‌گردد و بالعکس کاهش رشد جمعیت و روند پیری، تهدیدی برای حیات و بقای جوامع قلمداد می‌شود. در این خصوص کشور ما با دو معضل جدی روبه رو است یکی جمعیت انبوه جوانان مجرد که به دلایل مختلفی چون اوضاع نابسامان اقتصادی یا نیافتن همسر مناسب ازدواج نکرده و در حال عبور از سنین جوانی هستند و دیگری خانواده‌های کم جمعیت سه نفره و رشد جمعیت زیر یک درصد که با چنین روندی طی یکی دو دهه آینده رشد منفی را تجربه خواهیم کرد.

این شرایط بحرانی در صورتی است که دولت جدید برای برون‌رفت از آن با هماهنگی دیگر قوا باید به فوریت اقداماتی جدی را در دستور کار قرار دهد. به عنوان نمونه:
- گذاشتن مشوق‌های متعدد برای ازدواج جوانان و انواعی از سختگیری اجتماعی برای افراد مجرد.
- حمایت از مؤسسات همسریابی و برپا کردن نهضت ازدواج آسان.
- اعطای کمک‌های متعدد بلاعوض به زوج‌های جوان و حمایت‌هایی چون اسکان کم‌هزینه در سال‌های آغازین زندگی مشترک آنها.
- تشویق به فرزندآوری با افتتاح حساب بانکی از سوی دولت برای نوزادان.
- حمایت از مادرانی که بیش از دو فرزند می‌آورند با دادن مستمری و حقوق ماهیانه.
- اولویت دادن به خانواده‌های پرجمعیت در واگذاری مسکن، بیمه رایگان و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان.
- اصلاح قانون سربازی به نفع خانواده‌های پرجمعیت.
- قرار دادن شاخصه جمعیتِ خانواده در پرداخت حقوق کارکنان دولت.

پیشنهادات دست و دلبازانه کیهان برای پول خرج کردن در حالی مطرح می شود که همین روزنامه دو روز پیش با افزایش حقوق بازنشستگان مخالفت کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹۱
کشور ایران روی منطقه کم آب و خشک جغرافیایی واقع شده است و در بهترین شرایط جوابگوی ۵۰ میلیون جمعیت است، من نمی دانم چه اصراری به افزایش جمعیت در این کشور وجود دارد ، افزایش جمعیت موجب هندی شدن کشور می شود یعنی یک عده اقلیت میلیاردر و یک عده اکثریت باید مثل حیوان در کشور زندگی کنند بجای شعار افزایش جمعیت باید حمایت از سالمندان در دستور کار دولت قرار گیرد و برای بچه های امروز امکانات‌بالا فراهم کنیم که مثل انسان زندگی کنند نه در فقر و بدبختی
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
من خواهش می کنم استدعا دارم چند روانشناس حاذق به این موسسه سری بزنند اگر زیر ساخت اماده باشد من با ۶۰ سال سن می روم و ۱۰ تا زن می گیرم و یک مزرعه راه می اندازم ولی متاسفانه با این دریافتیها ای کاش بچه دار نمی شدم که زجر کشیدنشان را ببینم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
در بهترین شرایط پاسخگوی 20 میلیون جمعیت است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
ایران اگه ثروتی که در کشورهای دیگه حروم کرده و میکنه را صرف آبادی داخل میکرد الان از اروپا سرسبزتر بود
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
درسته رفاه و آسایش مردم اروپا رو ندارن ولی زنده که هستن و کنار خانواده دارن و میخندن با هم ، مثلا چیزی ازشون کم میشه! بعدشم منظور جناب شریعتمداری عزیز و بزرگوار مقابله و برخورد با کسانی هست که شرایط مالی دارن ولی ازدواج نمی کنند! چرا باید جامعه اسلامی برای این ها ارزش قائل بشود! باید ترد شوند تا تصمیم به ازدواج بگیرند ، اگر در گرفتن پاسپورت اینترنت خرید و ... این ها اذیت بشن دیگه مجرد نداریم !چرا منی که سه بچه دارم باید برابر باشه ارزش و احترامم با اونی که هیچی نداره؟؟ چرا خدماتی که من میگیرم با اون مجرد ولنگار برابر باشه ، مثلا حکومت شیعه اسلامی اصیل هستیم ، کارش درسته ، یه روزنامه مومن و متعقد به اسلام باشه همینه
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
گوشت دم توپ میخوان
به یاد آن طنز تلخ انشای بچه پولدار درباره فقر افتادم!
آقای شریعتمداری تا همین جای کار هم بابای چندین نسل از جوانان در آمده. زندگی جوانان دهه 50-60-70 را نابود کردید حالا پیشنهاد سختگیری هم می دهید برای شما بهتر هست این اخر عمری روزه سکوت بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
به نظر من،هرچه که حسنی برمدارشریعت،بگوید عکسش درست است.
مردم تو آب و برق و نون موندن برن زن بگیرن و بچه دار شن
کیهان سالهاست با حسین شریعتمداری دیگر روزنامه و رسانه جمعی نیست

روزنامه کیهان بلند گوی یک اقلیت رادیکال منزوی که هیچ گاه برای پیشرفت و آبادانی ایران و ایرانی مطلب ننوشته و

نخواهد نوشت

هرزگاهی با نشر یک مطلب هزینه های هنگفتی برای کشور و مردم درست میکند

و عجیب است که کسی مقابله ایی نمیکند

و عجیب تر آن هست که از زمان آمدن حسین شریعتمداری به روز نامه کیهان بیشترین پرونده ها را در دادسراها و محاکم قضائی روزنامه کیهان داشته است ولی تابحال محکومیتی نداشته است و این خود جای تامل و هزاران سوال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
احسنت.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
کیهان متصل است به هزار دستان
هر چه زودتر درب این روزنامه بسته بشه،کمک بزرگیست برای آبروریزی کمتر از ملک و ملت.
معلوم شد تابناک اصلاح طلب رادیکاله
چرا چشمها رو بستید فقر اقتصادی وسخت شدن پوسهازدواج و طلاق باعث این وضعیته
این کارشناسان!کیهان معلوم نیست این نظرات کارشناسانه را از کدام جیبشان در می آورند؟!آقا جان!برای هر کدام از این پیشنهاداتتان باید کلی وقت و بودجه هزینه شود که با این اوضاع تحریم و مدیریت کشور حالا حالاها باید منتظر بمانید.
ضربه ای که کیهان به مردم میزنه رو هیچ کشوری دولتی یا شخصی نمیزنه.
متاسفنه قادر به دیدن انباشت جمعیت در تهران و کلانشهرها نیستند. چون نمی توانند برای جمعیت فعلی و معصلات و مشکلات آن فکری بکنند و برنامه درستی ارائه دهند صحبت از افزایش جمعیت می کنند. فکر کنم از خودشان ناامید شدند و منتظر ظهور امام زمان هستند!
یک دهم حقوق مدیر مسئول کیهان را به من بدهید جمعیت کشور را یک تنه جابجا می کنم . عزیزم مشکل همسر پیدا کردن و ازدواج نیست بلکه مشکلات اقتصادی بعد از ازدواج در کشور ما است .
فقط خدا با معجزه به داد کشور ایران و مردمانش برسد.
بهتر است آقای شریعتمداری به عنوان پیش قراول در این زمینه پیش قدم شود. تجدید فراش و افزایش تعداد اولاد به منظور بهره وری از امتیازات پیشنهاد شده از پیشنهادهای اینجانب به ایشان است.
اینها همه اش یه مشت دروغه !!!!در ایران چیزی به اسم زندگی نرمال نداریم سال به سال میگیم دریغ از پارسال وعد ویدهای 40 سال پیش عملی
حالت خوبه عمو. کلا به انجام همه امورات با زور عادت کردید.
ای مردم! گول حرف های این ها را نخورید. اقتصاد این مملکت با این ادم ها درست بشو نیست. فرزند بیاورید دو روز بعد باید سر چهارراه از اقازاده ها گدایی کند یا در نقطه صفر مرزی بدون امکانات نگهبانی کند در حالی که خانواده اقایان در کانادا دارند خوشگذرانی می کنند. این پول هایی که وعده می دهند هم مثل بقیه وعده های بی عمل است.
شما کار پایدار و تورم در حد1 الی2% درست کن
ازدواج و تکثیر نسل با ما!!!
مرد حسابی من الان 3میلیون و نیم درآمد دارم با یک بچه 2 ساله!
حساب کردی یک بسته پوشک 120هزارتومانی چقدر درآمد منو می گیره؟!!!
اجاره خانه- خوراک- حمل و نقل - سفر- پیشکش!!!
بیرون گود نشستی میگی لنگش کن!!!
تحلیل های آب دوغ خیاری کیهان!!!!
به جای سخت گیری بر افراد مجرد مخصوصا پسران مجرد، برای انها اشتغال با امنیت کاری و دستمزد بالا ایجاد کنید. همینطور اگر دولت شرایط اسانتری برای واگذاری مسکن به پسران مجرد ایجاد کند قطعا ان پسر مجرد تشکیل خانواده خواهد داد.
بنده 36 سال دارم مبلغی برای تهیه مسکن و ازدواج تهیه کرده بودم که با شرایط اقتصادی بوجود امده 10 سال به عقب برگشتم و با این حقوق کارمندی تا 30-40 سال اینده توانایی خرید یک خانه 60-70 متری در پائین شهر تهران هم ندارم
نميشه سردبير روزنامه كيهان اينقدر حرفهاي بي ربط و در عالم هپروت حرف نزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شریعتمداری و کیهان فکر میکنن مالک ایران و مردم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
غلط میکنند
شما قیمت شکر و مرغ و نان رو کنترل کن من خودم سه تا زن می گیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
افرین:))
خدا رو شکر جمعیت کمتر زندگی بهتر
جناب کیهان ینده حاضر نیستم با این گرانی و اوضاغ نایسمان با هر گومه وعده وعید از طرف هر شخصی در این مملکت خودم و فردی را بدبحت کنم حالا تو برو سهت گیری یاد بده اوایل انقلاب عم همین را میگقتند ولی بعدا ما فهمیدیم دهه 60 دهه اضافی برای این مملکت بحساب میاد
از شریعتمداری همان تراود که در اوست
جوانان همین جوری هم در صف مهاجرت از این سفارت به اون سفارت در رفت آمد هستند.مثلا قرار است چه سختگیری در حقشان بشود که بسوی ازدواج کشیده شوند.نکند میخواهید منبعد از ورود جوانان مجرد به اماکن عمومی جلوگیری کنید ویا برلباس انها علامت خاصی نصب کنید؟؟؟جوان اگر برایش شرایط فراهم باشد بیش از مسیولینی که برایش طرح وبرنامه دارند تمایل بازدواج وبقا نسل دارد
یک چیزی وجود دارد به اسم توان اکولوژیک!
توان اکولوژیک یعنی اینکه یک اکولوژی برای زیستن چه تعداد از زیست مندان اعم از گیاهان، جانوران و انسانها توان دارد.
مرزهای اکولوژی معمولاً بصورت سیاسی ترسیم نمی شوند ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم مرز کشورها در واقع یک اکولوژی ایجاد می کند که خوب البته از اکولوژیهای بیرونی ورودی (مانند رودخانه ها و مهاجران ... ) و خروجی به آنها (انند رودخانه ها و مهاجران ... ) دارد. باید دید توان اکولوژیک کشور به چه میزان است و مثلاً این توان اکولوژیک برای زیستن چه تعداد از انسانها امکان می دهد (البته در این زمینه باید برای دیگر زیستمندان هم حق زیست در نظر گرفته شود).
تا آنجا که من اطلاع دارم توان اکولوژیک کشور چیزی در حدود 35 تا 40 میلیون تن انسان است که با توجه به جمعیت امروز چیزی در حدود 43 میلیون تن اضافه هستیم.
رشد جمعیت به این زودی ها سیر صعودی نخواهد گرفت. جدا از مشکلات اقتصادی که باعث تاخیر در ازدواج و تاخیر و همچنین کاهش در زمینه بچه داری می شود، آگاهی مردم بالا رفته و به این ایمان آورده اند که برای زندگی بهنر داشتن بهتره که تعداد فرزندان کمتری داشته باشند.
ولی خوب در آینده نه چندان دور این تعداد کم فرزندان مشکلاتی را برای مردم بخصوص سالمندان ایجاد خواهد کرد و آن مساله نگهداری از سالمندانه که فکر کنم چاره ای جز این نخواهد بود که به سمت زندگی در خانه سالمندان پیش بریم.
دزدی و اختلاس کمتر
کاهش حقوق مسئولان ناکارامد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
کیهان را تعطیل کنید با این ایده های فضاییش
کسر کردن حقوق مردان مجرد
کسر کردن حقوق بازنشستگی دختران و پسران مجرد
پرداخت حق بیمه بیشتر برای پسران مجرد
وقتی مواضع کیهان و سایر علما و مسئولین را در خصوص ازدواج می بینم، کاملا مطمئن می شوم که این ها در ایران زندگی نمی کنند
مرخصی زایمان از 6ماه به 9ماه کلی زنان شاغل بالا پایین کردند خیلی ها شغلشان راازدست دادند دولت همین رو هم ناقص اجرا میکنه بعد پیشنهاد دیگه می دهید
اگر برای حرف مفت مسئولان مالیات وضع میشد، ما نیازی به صادرات نفت نداشتیم.
سختگیری برای مجردان ؟ اخه مسئول بی کفایت عملکرد تو باعث شده ازدواج غیرممکن بشه حالا تاوان بی کفایتی شما رو هم باید قربانی بده
اصلا بهتر است گشت مسلحی هم برقرار کنید و همان سر چهرراهها و پارک ها و کافی شاپها با کنترل شناسنامه ها مجرد ها را به زور مزدوج کنند شما که از این کارههای زورکی خوب بلدید حالا نتیجه هم نداد به درک مثل خیلی از کارهای زورکی دیگر که کشور را به باد فنا داده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
ای گفتی.
به قول دوستمون وقتی نظرات این قبیل روزنامه ها را میبینیم مطمن میشویم که در ایران زندگی نمیکنند!
قابل توجه روزنامه کیهان: تاوقتی ثروت این مملکت در کشورهای دیگر هزینه میگردد و مدیران بزگوار حقوقها و پاداش های هنگفت میگیرند پولی باقی نمی ماند تا شما برای تشویق و مسکن و حقوق فرزند دوم به بعد ردیف بودجه در نظر بگیرید.. همین الان هم تمام نهادها و ارگانها با کسری بودجه شدید مواجه هستند.
مگه پادگان نظامیه یا مردم رو به بردگی گرفتین ؟؟؟؟؟

خجالت بکشید ببینید چیکار کردین که مردم دیگه تمایلی برای ادامه زندگی ندارن .
از قدیم گفته اند دود از کنده بلند می شود، اگر بازنشستگان هم بخواهند در نهضت تولید جمعیت شرکت کنند، روزنامه کیهان قول می دهد با افزایش حقوق بازنشسته ها مخالفت نکند و امکانات لازم را در اختیارشان بگذارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
حالا همین رو کم داشتیم بچه کور فلج وناقص بدنیابیاورند
جوان بی کار ، بی پول ، بدون مسکن ،نگران آینده ، با این هزینه های زندگی که روزانه افزایش می یابد ، چی بگم که نگفتنش بهتره . و مسئولینی که فقط شعار می دهند .
اگه یک دهم درامد و امکانات کیهانیان را می داشتند حتما" ازدواج میکردند .
آقای سردبیر عمو. خجالت بکش .خودت اگه مجرد بودی مثلا بااین مشوق ها که ...خودت ازدواج می کردی؟ البته تو صدات ازجای گرم بلند میشه .بروپی کارت.
تعداد طرفداراش رو میتونه همینجا از لایک و دیسلایک ها حدس بزنه. چیزی در حد صفر مطلق.

اگر شایسته سالاری توی کشور حکفرما بود این آقا چه کاره بود.....

به کوری چشم تون من ازدواج نمیکنم...
يك نفر به مسئولين موسسه كيهان بگويد
كارشناس همه چيز براي جوانان مجرد ،اشتغال و در امد و مسكن و ارامش را پيشنهاد بده بعد اگر هنوز مجرد موندند اون موقع سخت گيري را پيشنهاد بده
بگو فرزندانتون چقدر درس خوندند و چه تخصصي دارند و چكار مي كنند
ايا مزه بيكاري و نداري و شكستن غرور و خجالت از پدر و مادر براي فقط خورد و خوراك را چشيده اند
اكثريت جوانان تحصيل كرده بيكار و فاقد در امدند
از پيشنهادات غير كارشناسي خودتان روي همه چيز كمي دست بكشيد و فكر كنيد ايا چيزي در اين مملكت هست كه شما روي ان نظر كارشناسي ندهيد و هر كس خلاف حرف شما را مي زند به جاسوسي و عنصر بيگانه بودن متهم نكنيد
برای کرونا که زود واکسن درست کردند امیدوارم برای "کیهان" هم یه روزی یه واکسن پیدا بشه
زندگی من تو این کشور به فنا رفت اونوقت انتظار دارن یکی دیگه را هم بدبخت کنم . اصلا بچه های خود مسئولین چندتا اولاد دارن که به مردم گیر میدن
یه سؤال ساده دارم.

سال 57 جمعیت ایران 36 میلیون بود و ظرف این 42 سال رسیده به 83 میلیون، یعنی افزایشی حدود 130 درصد که برای این مدت مقدار کمی نیست.

سؤال:

« اگه افزایش جمعیت مفیده، چرا آثارش رو بعد از 42 سال نمی‌بینیم؟ »

تنها چیزی که می‌بینیم، کمبود آب، کمبود مسکن، نبود فرصت‌های شغلی و ترافیک و آلودگی خفه‌کننده‌ست که همه نتیجه افزایش جمعیت هستن.
جمعیت فعلی نتیجه تفکرات و شعارهای احمقانه دهه 60 است که می‌گفتن «هر آنکس که دندان دهد، نان دهد» و مسابقه بچه‌‌زایی راه انداخته بودن و مردم هم متأسفانه به اندازه امروز روشن و مطلع نبودن.

مدتی کمی عقلانیت حاکم شد و کنترل جمعیت در دستور کار قرار گرفت و داشت به نتیجه می‌رسید که دوباره نظر برادران برگشت.

چون احساس می‌کنن برای اهداف بلندپروزانه‌ و به قول خودشون استراتژیک در منطقه، نیاز به نیروی انسانی «مدافع» دارن و در حقیقت خزعبلات نیاز به افزایش جمعیت رو بهانه قرار دادن.
درک این موضوع که منابع آبی ایران حتی به اندازه تأمین نصف جمعیت فعلی هم کافی نیست و همین الان هم
استان‌های جنوبی سر حق آب با هم جنگ دارن و به زودی این جنگ به استان‌های شمالی ایران هم میرسه، نیاز به مدرک دکترا و استفاده از کلمات قلمبه سلمبه مناسب جلوی دوربین نداره.

فقط نیاز به کمی فهم و شعور داره و البته،

کمی هم دلسوزی که دریغ از هر 3 در مسئولین ...
این روزنامه کیهان یه روز طالبان رو تطهیر میکنه همون طالبانی که جنایت ها انجام میده،یه روز سختگیری اجتماعی برای مجردها،....دیگه نمی بینید چه کردید با ما؟؟
سلام دوستان نمیدانم این روزنامه واقعا افرادغیرکارشناس دران مشغول بکاربوده وحرفهای بی پشتوانه ومخرب برای کشورومردم زیادمیزنندایاکسی نیست جلوی این حرفهای بیهوده رابگیرد
وقتی کیهان یه تیتر زد، ندید و نخونده بدونید برعکسش درسته.
زیاد خون خوتون را کثیف نکنید هیج کس تو ایران به حرف این ها گوش نمیده اونایی که سواد زیادی ندلرند هم بیشتر از دوبچه ندارند مردم آگاه شدند جالبه اونایی که دنبال افزایش جمعیت هستند خودشون یک یا دو بجه دارند کاغذ بودجه مفت = حرف مفت
ظاهرا مسئولین روزنامه کیهان چند تا مواد اشتباهی رو با هم قاطی کردن و حسابی رفتن توی عالم هپروت .
حرف مفت زدن که کنتور نمیندازه ... خدایااااااااااااااااا
تا زمانی که سرمایه داری حاکم که از سرمایه داری امپرالیستی بدتر است حل نشود بچه آوری خیانت است به بچه ای زباله گرد و معتاد و خود فروش.
هه ه
آقای شریعتمداری اگر منظور شما از افزایش جمعیت ,افزایش شیعیان؟! است .بهتر است با عملکرد درست و ایجاد رفاه برای مردم کشور ,هم مردم ایران و هم مردم دیگر کشور های جهان را ترغیب به شیعه شدن کنید .وگرنه تولید شیعیان شناسنامه ایی و گرسنه و بدبخت که هنر نیست.
جمع کنید بابا این دکونو
حقوق و پاداش های میلیونی میره تو جیبت براحتی که خبر از حال بازنشستگان و آدمهای گرفتار ندارید
درود بر حسین شریعتمدارف
شما آب و برق پایدار تحویل مردم بدین برا شستن پای بچه بقیه اش رو بسپارین به خودمون
آقای شریعتمداری خب معلومه شما که در سفره انقلاب سهمی دارید باید اینجوری نسخه بپیچید.
يه مشت بچه بى گناه رو به زور مى خواين به اين دنيا بياريد كه با هزار جور مشكلات و بدبختى زندگى كنند چون اونهايى كه امكانات و پول و در آمد دارند كه احتياج به كمك شما ندارند و توجهى به اين حرفها نمى كنند و تنها كسانى كه از نظر مالى در فشار هستند ممكنه فريب حرفهاى سراسر دروغ شما رو بخورند و زاد و ولد كنند و اونوقت اونها مى مونند و هزار جور مشكل و اون بچه بى گناه كه خدا مى دونه چطورى بزرگ بشه و چه آينده اى داشته باشه از اين وعده و وعيدها زياد تو تمام دولت ها بوده كه هيچكدوم به مرحله عمل نرسيده
روی مجردها یا مالیات ببندید یا در بورس عرضه شون کنید
احسنت به آقای شریعتمداری عزیزززز واقعا راه حل های شما همیشه منطقی و علمی است آفرین بر شما فقط کاش راه حل های خودتون رو توی روزنامه چاپ نکنید تا خدای ناکرده کشورهای متخاصم و بیگانه از راه حلهای علمی شما کپی برداری نکنند یا حداقل برای راه حلهای منطقی و علمی تون قانون کپی رایت تعیین کنید و این اختراع را به نام خودمان و کیهان عزیز ثبت کنیم
با سلام خدمت تمامی هم وطنان انگار اقایان کیهانی همه را به کیش خویش میپندارند خودشان را میبینند که دستشان تا کتف در سفره انقلاب ودرجیب مردم ستمدیده ایران فروبرده اند ومردم ستمدیده نیز دستان خودرا تا کمر در سطلهای زباله اقای شریعتمداری وهم کیشان وهم فکرانش معلوم نیست در کدام زمان وکدام مکان سیروسیاحت میکنند که چنین نظریه پردازیها میکنند این اقایان سربرزیر برف نموده وانگار مصیبتهایی را که بر سرایران وایرانی آورده اند نمیبینند یا شاید هم خودرا به کری وکوری زده اند ...
بعضی خجالت نمی کشند. انگار نتیجه سیاستهای غلط انها نیست که در کشور جوان ها نه اشتغال دارند و نه مسکن و نه امید به آینده. آنهایی که می توانند در حال مهاجرت هستند و بقیه هم محکوم هستند به شنیدن این حرف های بیهوده و تکراری.
وقتی افراد بی لیاقت این چنینی هستند چه نیازی به دشمنی اسراییل!
طالبان هم گفته اسامی دختران بالای ۱۵ سال را اعلام کنند تا به عقد اجباری سربازانش دربیایند. شباهتی بین این دو می بینید؟
به نظرم اگر دویست هزار نفر از مجردها را اعدام کنیم . بقیه حساب کار دستشان میاید و ازدواج می کنند !!! حسین شریعتمداری هم راضی می شه . چی از این بهتر !!!
اقای شریعتمداری عزیز سخت گیری لازم نیست دخترتان با من ازدواج کنه جهیزیه هم یک خانه 80متری با کلی لوازم و ضروریات خانه برام بیاره و کمی هم از حقوق شما انوقت ببین چگونه ازدواج می کنم و صاحب 6 فرزند می شوم که برای هر کدام نیز 13 میلیون می گیرم. سانسورش نکن
هر کس ازدواج نکرد اعدامش کنیم!!!
اتفاقا سخت گیری شروع شده. الان مجرد ها حق ندارن توی خونه ی خودشون یا خونه ی اضافی پدر و یا مادرشون زندگی کنند با توجه به مالیات خانه های خالی. هم چنین خانه ای رو هم اگه اجاره کنند خالی محسوب می شه و صاحبخونه باید مالیات بده! این ها همه یعنی اعلان جرم بر علیه مجرد ها!
اقای شریعتمداری بسه دیگه این چه اراجیفیه با هزینه بیت المال هر روز بیرون می دهی بابا مگه مجبوری هر روز حرف بزنی لا اقل یک سال روزه سکوت بگیر و رو اعصاب مردم راه نرووالله خجالت هم خوب چیزیه بابا اگر وضع اقتصادی سیاسی اجتماعی درست باشد همه موارد در یک جریان نرمال پیش می رودبیکاری اعتیاد تورم نا امیدی به اینده مشکل مسکن و و و و پدر این مردم را در اورده جوان با چه امکاناتی ازدواج کنه انها ئیکه ازدواج کردند هنوز مرکب امضا در دفتر خانه خشک نشده بدلیل مشکلات حرف از جدائی و متارکه می زنند یا زوجها علاقه ای به بچه اوری ندارند حالا هی فشار بیاورید که ازدواج کنید و یک دوجین بچه بیرون بریزید با کدام اینده با این مدیریت نا کارامد در مملکت خواهشا دیگر در این موارد افاضه ادب نفرمائید .
کیهان بلده نفهمه!
با سلام

متاسفانه اشتغال به تحصیل و سپس اشتغال به کار زنان در رشته هایی که لزومی به ورود زنان نداشته و حتی بعضا در مواردی با روحیه زنان در تضاد میباشد باعث بروز آسیب های اجتماعی و غیر آن در جامعه شده که از آن جمله تاخیر در ازدواج زنان و نیز بیکاری مردان که به طور طبیعی عهده دار تشکیل خانواده و تامین هزینه های آن میباشند می باشد. سیاست گذاری اشتباه دولت، وزارت علوم و همچنین غفلت اصحاب رسانه از جمله کیهان پر مدعا در درک روندهای آسیب زا و آگاهی بخشی به جامعه تاسف بر انگیز است. این تازه گوشه ای از مشکلاتی بود که به این مساله مرتبط میشود.
توکارت درسته حقوق برای همین حرفها میگری پسرمن دهه 60 بوددامادش کردم ازبیکاری و بدبختی زن طفلک روشون بهم بازشد دختر3ساله روانداخت رفت عروس شد پسرم دامادشد دختر اونارو باهزار بدبختی وحقوق بازنشستگی بزرگ کردم 13ساله شه من موندم با54سال سن وبیماری لاعلاج که امسال تو تصمیم بگیرین چه بلاهایی سرمردم بیاد .......
افزایش جمعیت نیاز به ازدواج دارد وشرط ازدواج اشتغال و درآمد که در این مملکت این دو گزینه قابل دستیابی نیست لابد با این شعارها انتظار دارید افرادی پیر و پاتار بچه براتون درست کنند
مرزا رو باز کنین ما بریم...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها