امنیت به سهامداران بورس هدیه داده شده است

حمیدرضا دانش کاظمی گفت: عمده P/E سهام در صنایع به نسبت‌های معقولانه‌ای رسیده و امنیت به سهامداران بازار سرمایه هدیه داده شده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 12 July 2021

به گزارش بورس تابناک، حمیدرضا دانش کاظمی عضو جدید شورای عالی بورس در رابطه با سابقه فعالیت خود، بیان کرد: از سال ۹۰ تا به حال مدیر عامل کارگزاری آتیه بوده‌ام و قبل از سال ۹۰ هم به ترتیب در کارگزاری اردیبهشت ایرانیان و به مدت ۵ سال در شرکت سرمایه گذاری ملی ایران، سرمایه گذاری تدبیر مدیریت کرده‌ام و در کل در شرکت‌های سرمایه گذاری و کارگزاری فعالیت داشته‌ام.​

او بیان کرد: علاوه بر آن، ۲.۵ سال عضو هیئت پذیرش بورس و بعد از آن دو دوره عضو هیئت مدیره کانون کارگزاران بودم و یک سال آخر نیز رئیس هیئت مدیره کانون کارگزاران شدم. در حال حاضر نیز، با تشکیل جلسه هفته پیش معارفه در شورای عالی بورس، با توافق بین کانون کارگزاران و کانون نهاد‌های سرمایه گذاری، نماینده دو کانون در شورای عالی بورس و جایگزین اسلامی بیدگلی شدم.

عضو جدید شورای عالی بورس در خصوص برنامه‌ خود برای بازار سرمایه گفت: وظیفه من در چارچوب شورای عالی بورس، است. مسائلی که در شورای عالی بورس مطرح می‌شود، مسائل کلی و اصلی است و ریل گذاری اصلی موضوعات توسط شورای عالی بورس انجام می‌شود.

او بیان کرد: البته در چارچوب سیاست گذاری کلی بسیاری از موضوعاتی که توسط سازمان بورس وارد شورای عالی بورس می‌شود نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. از جمله به بحث شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و سهام عدالت می‌توان اشاره کرد که با اختیاراتی که مقام معظم رهبری به شورای عالی بورس دادند، تصمیم گیری در خصوص فرایند سهام عدالت و سرمایه گذاری استانی و تاثیر آن بر روی بازار سرمایه در اختیارات تام شورای عالی بورس قرار گرفت.

او افزود: هر کدام از شرکت‌های سرمایه گذاری‌های استانی سهام عدالت ارزشی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان دارند؛ این در حالی است که بودجه استانداری‌ها به ۱۰ درصد و یا حتی خیلی کمتر از ۱۰ درصد ارزش پرتفوی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نمی‌رسد. بر این اساس، اهمیت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در استان‌ها بسیار افزایش می‌یابد

 

دانش کاظمی در پاسخ به این پرسش که، وضعیت فعلی بازار سرمایه به چه صورت است؟، اظهار کرد: در سال گذشته بورس با افت قابل توجهی رو به رو شد و مردم سرمایه خود را با زیان‌های بسیار از بازار سرمایه خارج کردند که به علت عدم وجود امنیت در بازار سرمایه بود.

او بیان کرد: در حال حاضر بازار سرمایه در حال پیشرفت است و به آینده بازار سرمایه خوش‌بین هستم و عمده P/E سهام در صنایع به نسبت‌های معقولانه تری رسیده‌اند و علاوه بر آن انتخابات ریاست جمهوری نیز که سبب ایجاد هیجان در بازار سرمایه شده بود، با رفع این ابهام هیجانات در بازار سرمایه کاهش یافته است.

عضو جدید شورای عالی بورس افزود: تصور می‌کنم، با توجه به شرایط اقتصادی موجود، وضعیت بازار‌های موازی بازار سرمایه و وضعیت حال حاضر شرکت‌های بورسی، امنیت به بازار سرمایه هدیه داده شده و به مرور زمان، سرمایه به بازار سرمایه باز می‌گردد.

او گفت: در حال حاضر سرمایه گذارانی که در دو سال اخیر در بازار سرمایه فعالیت داشتند با تمام افت و خیز‌های بازار سرمایه، سود خوبی عایدشان شده که این موضوع نشان از این دارد که، افراد بهتر است پول خود را به جای اینکه در بازار‌هایی با ریسک بالا سرمایه گذاری کنند از جمله، بازار ارز، ترجیحا در بازار منطقی‌تری مثل بازار بورس بیاورند که در این صورت کمکی به صنعت و اقتصاد کشور نیز می‌شود و بازده خوبی هم دارد.

او در پایان بیان کرد: امیدوارم مسئولان که یکی از آنان اعضای شورای عالی بورس هستند، فضای امنی را برای بازار سرمایه ایجاد کنند که سرمایه گذاران از حضور در بازار سرمایه نترسند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل