بازدید 12788
۲
کیوسک بین الملل تابناک

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه/ تصرف مرز افغانستان با چین توسط طالبان/ چهارده شرط محمود عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش/ رهگیری شناور موشک‌انداز یونان از سوی روسیه در دریای سیاه

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه، تصرف مرز افغانستان با چین توسط طالبان، چهارده شرط محمود عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش، رهگیری شناور موشک‌انداز یونان از سوی روسیه در دریای سیاه و راه اندازی یک رسانه دیجیتال جدید در آمریکا توسط عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰ 11 July 2021

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه/ تصرف مرز افغانستان با چین توسط طالبان/ ۱۴ شرط محمود عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش/ رهگیری شناور موشک‌انداز یونان از سوی روسیه در دریای سیاه

کیوسک بین الملل تابناک: حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه، تصرف مرز افغانستان با چین توسط طالبان، چهارده شرط محمود عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش، رهگیری شناور موشک‌انداز یونان از سوی روسیه در دریای سیاه و راه اندازی یک رسانه دیجیتال جدید در آمریکا توسط عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه

منابع رسانه‌ای از حمله موشکی دوباره به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر که محل استقرار نظامیان آمریکایی است، خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، با انتشار این خبر نوشت: امروز (یک‌شنبه - ۱۱ ژوئیه)، پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در استان دیرالزور سوریه، هدف موشک قرار گرفت و پس از اصابت موشک به این پایگاه آمریکایی، ستون‌هایی از دود در آسمان برخاست.

پایگاه خبری «المیادین» نیز با انتشار این خبر و به صدا درآمدن صدای آژیر خطر در پایگاه آمریکا، به نقل از منابع آگاه نوشت که این حمله خسارات مادی به بار آورد و موجب شد تا نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به حالت آماده‌باش درآیند.

چهارشنبه پیش نیز برخی منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی به این پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر دادند. شبکه «المسیره» به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که با چند پهپاد به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر در استان دیرالزور سوریه حمله شده است.

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه/ تصرف مرز افغانستان با چین توسط طالبان/ ۱۴ شرط محمود عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش/ رهگیری شناور موشک‌انداز یونان از سوی روسیه در دریای سیاه

طبق گزارش خبرگزاری کُردی «هاوار»، «فرهاد شامی» مدیر واحد اطلاع‌رسانی شبه‌نظامیان کُرد به نام «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) این حمله را تأیید کرد.

از سوی دیگر، برخی منابع عربی بامداد امروز از وقوع حمله راکتی به پایگاه نظامیان ائتلاف آمریکایی در داخل پایگاه نفتی کنیکو در استان دیرالزور، نزدیک مرز عراق و سوریه خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت: «چهار موشک مستقیم به پایگاه کنیکو برخورد کردند.»

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که از پایگاه کنیکو ستون‌های دود و آتش به هوا برخاسته و تعداد زیادی از هواپیماهای ائتلاف آمریکایی نیز در آسمان منطقه «معیزیلة والعزبة» به پرواز درآمدند.

دقایقی بعد خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» به نقل از منابع محلی گزارش داد: «انفجاری از سمت کارخانه گاز کنیکو شنیده شد، که نیروهای اشغالگر آمریکایی آن را به عنوان پایگاه نظامی در حومه شرقی دیرالزور استفاده می‌کنند.»

نیروهای آمریکایی در چند پایگاه نظامی در سوریه مستقرند که مهمترین‌ آنها در نزدیکی میدان نفتی العمر و میدان گازی کنیکو در دیرالزور و التنف در جنوب شرق سوریه است.

تصرف مرز افغانستان با چین توسط طالبان

عضو شورای استانی بدخشان افغانستان اعلام کرد، گروه طالبان با تصرف شهرستان «واخان» بر تنها مرز این کشور با چین نیز تسلط یافتند.

 «عبدالله ناجی نظری» روز یکشنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت که گروه طالبان در ادامه پیشروی های خود به منطقه مرزی این کشور با ایالت «سین کیانگ» چین رسیده اند.

وی افزود که این شهرستان بدون هیچ گونه درگیری به دست طالبان افتاده و نیروهای امنیتی آن به طرف تاجیکستان عقب نشینی کرده اند.

منطقه صعب العبور "گذرگاه واخجیر" در ارتفاع ۴ هزار و ۹۲۳ کیلومتری کوه هندوکش و یا دالان واخان قرار دارد و نقطه پایان مرزی افغانستان با چین است که امروز به کنترل طالبان درآمد.

دولت چین نگران حضور جنگجویان ایغوری در استان بدخشان افغانستان و فعالیت گسترده آنهاست که با نفوذ از شهرستان واخان می توانند امنیت این کشور را تهدید کنند.

گروه طالبان پیش از این بر مرزهای افغانستان با تاجیکستان، دو مرز تجارتی با جمهوری اسلامی ایران، یک مرز تجارتی با پاکستان و مرز ترکمنستان در هرات نیز تسلط یافته اند.

امنیت تنگه دالان واخان افغانستان در نقطه تقاطع پروژه جدید جاده ابریشم با گذرگاه اقتصادی چین و پاکستان از نگاه کارشناسان مسائل بین الملل از اهمیت ویژه ای برای دولت چین ارزیابی می شود.

چهارده شرط محمود عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، این هفته فهرست شروط خود برای ازسرگیری مذاکرات با این رژیم را به دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ارائه می‌کند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم» طبق ادعای کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این فهرست شامل ۱۴ شروط است که همگی مرتبط با کرانه باختری است و در آن به نوار غزه پرداخته نشده است و این شروط عبارتند از؛

۱- بازگشایی قدس و سازمان‌های فلسطینی که از سال ۲۰۰۱ در قدس شرقی بسته شده‌اند؛ از جمله سازمان بیت الشرق یا به عبارت دیگر اعطای اجازه برای ازسرگیری فعالیت سیاسی تشکیلات خودگردان و سازمان‌های فلسطینی در شهر قدس؛

۲- بازگشت به وضعیت قدیم در مسجدالأقصی؛ به معنای محدودیت فعالیت پلیس اسرائیل در اطراف مسجدالأقصی و کاهش بازدید شهرک‌نشینان از مسجدالأقصی؛

۳- توقف کوچاندن فلسطینیان از منازل خود در قدس؛

۴-آزادسازی تعدادی از اسرای فلسطینی که توافق درباره آزادی آن‌ها صورت گرفته اما اجرایی نشده و علاوه بر آن آزادی زنان، افراد سالخورده و بازگرداندن پیکرهای شهدا؛

۵ ـ توقف توسعه شهرک‌سازی از جمله ساخت و ساز در قدس، تخلیه تمامی شهرک‌های صهیونیستی غیرقانونی در اراضی فلسطینی؛

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه/ تصرف مرز افغانستان با چین توسط طالبان/ ۱۴ شرط محمود عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش/ رهگیری شناور موشک‌انداز یونان از سوی روسیه در دریای سیاه

۶- توقف تخریب منازل فلسطینیان در الأغوار؛

۷- توقف یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرهای فلسطینی؛

۸- بازگرداندن سلاح‌هایی که از نیروهای امنیتی فلسطین گرفته شده است؛

۹- تمدید روند الحاق خانواده‌های فلسطینی؛

۱۰- افزایش تعداد مجوزهای کار در فلسطین اشغالی؛

۱۱- بازگشت نیروهای پلیس تشکیلات خودگردان و مسئولان و افسران گمرکی آن به پل النبی «الکرامه» همانند آنچه پس از توافقنامه اسلو رخ داد و نیز ازسرگیری فعالیت گذرگاه کالاها در پل الدمیا و صدور مجوز برای احداث فرودگاه بین‌المللی در کرانه باختری و منطقه آزاد تجاری در نزدیکی اریحا؛

۱۲- تخصیص مناطقی در منطقه «ج» -حدود ۶۰ درصد خاک کرانه باختری- به کارخانجات و نیروگاه‌های انرژی و پروژه‌های گردشگری به عنوان مثال در بحرالمیت و نیز اعطای اختیارات برنامه‌ریزی و صدور مجوزها به تشکیلات خودگردان و گسترش فعالیت‌ها در منطقه (ب) از جمله احداث خطوط لوله انتقال سوخت به بنادر اسرائیل و اردن؛

۱۳- اصلاح توافقنامه پاریس به گونه‌ای که کالاهای ارسالی به مقصد کرانه باختری پس از انتقال به آنجا از گمرک ترخیص شوند نه از اسرائیل؛

۱۴- و ارتقای سطح شبکه‌های تلفن همراه در کرانه باختری به سطح G4.

رهگیری شناور موشک‌انداز یونان از سوی روسیه در دریای سیاه

نیروی دریایی روسیه از رهگیری یک فروند شناور موشک انداز یونان در روز شنبه پس از ورود به دریای سیاه خبر داد.

به نوشته روزنامه «گریک سیتی تایمز» یونان، یکی از کشورهای شرکت‌کننده در رزمایش ناتو به نام «نسیم دریا»ست که چندی قبل در منطقه آغاز شد و پنج هزار نیرو، ۴۰ فروند هواپیمای نظامی و ۳۲ فروند کشتی از ۳۲ کشور در آن شرکت کردند.

به نوشته این روزنامه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که ناوگان دریای سیاه این کشور، موفق به رهگیری یک فروند قایق موشک انداز نیروی در پی یونان پس از ورود به دریای سیاه شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ناوگان دریای سیاه، نیروها و تجهیزات خود را برای رصد شناور موشک انداز "دانیولوس" یونان که شنبه وارد دریای سیاه شد، مستقر کرد.»

نیروی دریای آمریکا نیز اعلام کرده است که رزمایش نسیم دریا روز شنبه خاتمه یافت و همزمان شماری از کشورهای شرکت کننده در آن در رزمایش دیگری در بلغارستان حضور یافته و قرار است مدتی را در آب‌های منطقه سپری کنند.

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه/ تصرف مرز افغانستان با چین توسط طالبان/ ۱۴ شرط محمود عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش/ رهگیری شناور موشک‌انداز یونان از سوی روسیه در دریای سیاه

طی روزهای گذشته، روسیه از یک سو و ائتلاف ناتو از سوی دیگر، تحرکات نظامی بسیاری را در منطقه انجام دادند. روسیه هفته گذشته از آزمایش موشکی و حمله به اهداف دشمن فرضی خبر داد؛ این رزمایش در بحوحه رزمایش چند ملیتی ناتو در دریای سیاه برگزار شد.

سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد: «تحت سناریوی تمرینی، یگان‌های سامانه‌های موشکی زمین به هوا "اس-۴۰۰" و "پانتسیر" با موقعیت یابی، شناسایی و ردیابی اهداف هوایی دشمن فرضی با شلیک موشک آن‌ها را نابود کردند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور تمرین حمله با موشک و بمب علیه کشتی‌های جنگی دشمن فرضی در دریای سیاه را انجام دادند. در این رزمایش جنگنده‌های «سوخو-۳۰»، «سوخو-۲۴»، «سوخو-۳۴» و «سوخو-۲۷» حضور داشتند.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند.

راه اندازی یک رسانه دیجیتال جدید در آمریکا توسط عربستان

عربستان در تلاش برای لابی‌گری جدید با تمرکز بر کاخ سفید و کنگره آمریکا، در حال تامین مالی یک پایگاه خبری دیجیتال است که قرار است استودیویی در واشنگتن دی.سی داشته باشد.

 شبکه سی.ان.بی.سی گزارش داد، بنا بر اسناد لابی‌گری خارجی جدید در وزارت دادگستری آمریکا، این پایگاه که هنوز به صورت رسمی درباره آن اطلاع‌رسانی نشده است، مورد حمایت شرکت سعودی "سرمایه‌گذاری و توسعه فناوری" (تقنیه) قرار دارد.

شرکت تقنیه تحت نظارت و حمایت مالی وزارت اطلاع‌رسانی عربستان قرار دارد. این شرکت به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار از طریق صندوق سرمایه‌گذاری دولتی متعلق به پادشاهی سعودی است. هیات اجرایی این صندوق شامل اعضای خاندان سلطنتی از جمله ولیعهد سعودی است. اسناد لابی‌گری، درباره این پایگاه خبری تحت رهبری سعودی‌ها در آینده روشن‌گری می‌کند.

روزنامه‌نگاران و مجریان فعال در این پروژه سابقه کار در فاکس نیوز، الجزیره، ان.بی.سی و رادیو ماهواره‌ای سیریوس ایکس.ام را در کارنامه دارند.

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه/ تصرف مرز افغانستان با چین توسط طالبان/ ۱۴ شرط محمود عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش/ رهگیری شناور موشک‌انداز یونان از سوی روسیه در دریای سیاه

اخباری درباره راه‌اندازی این پلتفورم جدید در شرایطی منتشر می‌شود که سعودی‌ها روند استخدام تیم جدیدی از لابی‌گرها را آغاز کرده‌اند و به دنبال نفوذ در دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کنگره جدید هستند.

این تحولات همچنین حدود سه سال پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست و منتقد خاندان سعودی انجام می‌گیرد. گزارش اطلاعاتی اخیر آمریکا تاکید دارد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی عملیات بازداشت یا کشتن خاشقجی را تایید کرده بود. با این حال، بایدن تصمیم گرفت ولیعهد سعودی را بابت ایفای نقش در این قتل مجازات نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
باشه عباس جان در انتظار باش تا شیطان صهیونیستی شرط های تو را بپذیرد البته دلم برای تو هم می سوزد
آمریکا از افغانستان رفت طالبان قدرت گرفت .
اگر افغانستان میتواند مقابله کند باید سریعتر این کار را بکند و اگر نمی‌تواند از امریکا و نیروی هوایی آن کمک طلب کند . ویروس طالبان خطرناک است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی