بازدید 22725

خواص گردو با عسل که اگر بدانید هر روز میل میکنید!

گردو یکی از بهترین آجیل ها و دانه های خوراکی است که ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و مصرف آن خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد ، یکی از مصلح های گردو، عسل است که مصرف این دو با هم می تواند خواص بسیار خاص و درجه یکی برای شما داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 11 July 2021

خواص گردو با عسل که اگر بدانید هر روز میل میکنید!

فواید گردو با عسل:

گردو یکی از بهترین آجیل ها و دانه های خوراکی است که ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و مصرف آن خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. گردو یک دانه خوراکی بسیار مغذی است که می تواند تاثیرات بسیار زیاد و خوبی در بدن شما باقی بگذارد. مصلح هر ماده غذایی، یک ماده غذایی دیگر است که اگر هر دو آنها را با هم مصرف کنید، می توانند جلوی برخی از عوارض مصرف زیاد یک دیگر را بگیرند و خواص همدیگر را نیز تقویت کنند و باعث شوند که به طور محسوسی نشانه های خوب را در بدن خود مشاهده کنید. یکی از مصلح های گردو، عسل است که مصرف این دو با هم می تواند خواص بسیار خاص و درجه یکی برای شما داشته باشد.

آیا میدانستید مجموعه آنلاین "آجیل فروشی هفت مغز"؛ یکی از مراکز خرید گردو تازه و درجه یک با قیمت مناسب می باشد. شما می توانید لیست قیمت گردو با پوست و مغز گردو در انواع مخلف را در "7maghz.com" مشاهده و به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید.

1: بهبود عملکرد روده

مطالعات فراوانی نشان می دهند که اگر روده شما از باکتری ها و میکروب های مفید سرشار باشد و این دو در روده شما می توانند به گوارش سالم تر غذا ها و در کل سلامت کلی بهتر شما، تاثیر بسیار زیادی بگذارند. جالب اینجاست که هر فرد، دسته باکتری های مخصوص به خودش را دارد و این باکتری های مفید در روده او مانند اثر انگشتش خاص هستند و دانشمندان نیز این دسته از باکتری ها را میکروبیوتا می خوانند. در واقع ترکیب های ناسالم از میکروبیوتا می تواند باعث التهاب و انواع بیماری های مختلف در روده شود و بیماری هایی مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی یا حتی سرطان را در فرد به وجود بیاورد.

به همین دلیل غذایی که در طول روز مصرف می کنیم، به میزان قابل توجهی بر آرایش این دسته از باکتری ها و میکروب های خاص در روده ما تاثیر می گذارند و در میان خوراکی ها و مواد غذایی مختلف، ترکیب عسل و گردو یکی از بهترین ترکیب هاست که باکتری های سالم عالی دارد که مصرف آن می تواند به صورت تضمینی، هر گونه مشکل که ممکن است برای میکروبیوتا به وجود بیایند را جلوگیری کنند و دستگاه گوارش سالمی را برای شما به ارمغان بیاورند.

خواص گردو با عسل که اگر بدانید هر روز میل میکنید!

2: کاهش انواع التهاب در بدن

ملتهب شدن بدن و التهاب های مختلف، در واقع یک واکنش و پاسخ طبیعی از بدن در برابر مشکلاتی هستند که در بدن به وجود می آید و این هشدار را به فرد می دهد که در نقطه ای از بدن، مشکل خاصی به وجود آمده است که سریعا باید به آن رسیدگی شود. التهاب ها حتی ممکن است که به صورت مزمن در بیایند و به بیماری های مختلفی مثل بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، سرطان یا حتی آلزایمر تبدیل شوند.

ریشه بسیاری از این التهابات در بدن، استرس های اکسیداتیو هستند و ترکیب گردو و عسل می تواند به دو دلیل، بهترین راه مبارزه با آنها باشد. دلیل اول اینکه پلی فنول های موجود در گردو و عسل، می توانند به مبارزه با استرس های اکسیداتیو بپردازند. دوم اینکه امگا 3 و آمینه های موجود در گروه و آمینه هایی که در عسل وجود دارند، همه در کاهش استرس های اکسیداتیو تاثیر گذارند و از بروز این التهابات مزمن جلوگیری می کنند.

3: سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها از دسته مهم ترین مواد مغذی هستند که در بسیاری از خوراکی های طبیعی وجود دارند و برای بدن و سلامت ما بسیار مهم هستند زیرا در بدن به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازند. رادیکال های آزاد، در واقع نوعی بیماری هستند که در بدن ما شکل می گیرند و باعث به وجود آمدن بیماری های خطرناکی در بدن مانند سرطان و بیماری های قلبی و عروقی می شوند که برای به وجود آمدن نیاز آنچنانی به عوامل بیرونی ندارند.

اما آنتی اکسیدان ها، از عوامل بیرونی هستند که به طور شدید با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند و به آنها اجازه نمی دهند که بدن را بیمار کنند و گردو و عسل هر دو سرشار از این آنتی اکسیدان های مفید برای بدن می باشند و از خواص مصرف گردو با عسل، می توان به جلوگیری از بیماری های بسیاری مانند بیماری های مختلف قلبی، آسم و انواع بسیار متنوعی از سرطان را بگیرد.

خواص گردو با عسل که اگر بدانید هر روز میل میکنید!

4: پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2

پیش تر در این مطلب درباره کنترل دیابت نوع 2 صحبت شد. یکی از سوالاتی که همیشه ذهن بسیاری را به خود جلب می کند این است که آیا افراد دیابتی می توانند عسل بخورند یا نه؟ باید بدانید که عسل با اینکه که نوعی قند محسوب می شود، اما افراد دیابتی می توانند این ماده غذایی بی نظیر را جایگزین تمامی انواع قند مجاز در خوراک روزانه خود بکنند و بدون نگرانی عسل را میل کنند. گردو نیز از دسته موادی است که می تواند در کنترل این بیماری تاثیر داشته باشد.

در واقع یکی از موثر ترین ترکیب هایی که افراد دیابتی می توانند از آن استفاده کنند و از آن لذت ببرند و به کمک آن قند مورد نیاز خود را نیز از راهی درست به دست بیاورند. مطالعات نشان می دهد که یکی از دلایلی که ترکیب عسل و گردو می تواند دیابت نوع 2 را کنترل کند یا حتی از آن جلوگیری کند، کاهش وزن است زیرا که اضافه وزن در افراد می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد یا در صورت مبتلا بودن به آن، تاثیرات منفی آن را بیشتر کند.

دیگر خواص گردو با عسل:

  1. بهبود عملکرد مغز؛
  2. کنترل عالی چربی خون؛
  3. سالم تر بودن در زمان پیری؛
  4. درمان زخم معده؛
  5. کاهش اصولی کلسترول خون؛
  6. پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان مثل سرطان روده؛
  7. درمان مناسب برای یبوست؛
  8. تاثیر مثبت در درمان کم خونی و آنمی؛
  9. تقویت سیستم ایمنی بدن؛
  10. درمان انواع کم خوابی و بی خوابی؛
  11. تقویت حافظه و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر؛
  12. کاهش فشار خون بالا؛
  13. کاهش افسردگی و ADHD؛
  14. حفظ سلامت استخوان ها؛
  15. پیشگیری از ابتلا به سنگ صفرا؛

خواص گردو با عسل که اگر بدانید هر روز میل میکنید!

نتیجه گیری:

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را به طور کامل با تمامی خواص گردو با عسل آشنا کنیم و امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. گردو، دانه بزرگ خوراکی چروکیده از یک درخت بزرگ و تنومندی است که از دو نیمه تشکیل شده است؛ که در یک پوست سخت محصور در یک میوه سبز می باشد. مغز گردو، مغز خوراکی یک شفت بوده که درون یک پوست سخت پنهان شده است. منشا درخت گردو ایران است و به همین دلیل در کشورهای غربی با عنوان “Persian Walnut” شناخته می‌شود. این میوه، یکی از مغزهایی است که از فواید و خواص شگفت انگیزی برای سلامتی و پوست و مو بهره مند می باشد

با توجه به نوع مصرف این محصول در بازار و تفاوت مصرف کنندگان انواع مختلفی از آن در بازار عرضه میشود. مغز این محصول برای مصارف خشکبار و خانگی و حتی به صورت صنعتی برای کارخانه های تولید کیک و کلوچه، شیرینی پزی ها و … استفاده میشود. در نظر داشته باشید که قیمت آنها با توجه به درجه کیفیت آنها تعیین میشود. اگر شما هم می خواهید گردو با پوست و یا بدون پوست را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید؛ بهترین پیشنهاد به شما این است که در ابتدا محصولات سایت هفت مغز را بررسی کنید و سپس نسبت به خرید گردو تازه و اعلا اقدام کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار