بازدید 16212
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

چرخش کرونا دلتا در کل کشور؛ روند صعودی در ۲۵ استان/ تزریق واکسن به ۶۸ سال به بالا از دوشنبه/ بدون پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید

یشترین شهر‌های درگیر کرونا در استان‌های کرمان ۱۶ شهر، فارس ۱۳ شهر، تهران ۱۳ شهر، مازندران ۱۳ شهر، هرمزگان ۱۲ شهر، سیستان و بلوچستان ۱۰ شهر، بوشهر هشت شهر، یزد هشت شهر، گلستان، گیلان و اصفهان پنج تا ۶ شهر و برخی از استان‌ها نیز یک یا ۲ شهر هستند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکنون به ۶۶ درصد رسیده و بسیار جای تاسف دارد؛ اگر رعایت این پروتکل‌های به ۸۵ درصد نرسد، اقدامات کارساز نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 10 July 2021
تابناک اجتماعی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه ویروس کرونا دلتا در کل کشور در حال چرخ است، از آغاز تزریق واکسن کرونا به افراد ۶۸ سال به بالا از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رییسی روز شنبه و پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه برزیل بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر دلتا کرونا را دارد، گفت: جلسه امروز با حضور همه اعضا تشکیل شد. مروری بر وضعیت ویروس جهش یافته دلتا در سطح دنیا داشتیم. بیش از ۶۵ کشور جهان هستند که این ویروس در آن‌ها شناسایی شده است و همچنان کشور‌های دیگر را هم در برمی‌گیرد و ویروسی با قدرت سرایت بالاتر است و در حال حاضر در کل کشور ما نیز در حال چرخش است و در استان‌های مختلف ردپایش وجود دارد.

وی گفت: وضعیت کنونی در جهان نشان می‌دهد، بیشترین ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور برزیل  پس از هند و بعد اندونزی و سپس روسیه است که درگیری زیادی عمدتا با ویروس دلتا دارند. در ایران نیز ۲۵ استان روند صعودی دارند و تقریبا اکثر شهرهایشان دارد درگیر می‌شود.
 
چرخش کرونا دلتا در کل کشور؛ روند صعودی در ۲۵ استان/ تزریق واکسن به ۶۸ سال به بالا از دوشنبه/ بدون پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید

رییسی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی کشور و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۳ شهرستان قرمز، ۱۸۶ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: بیشترین شهر‌های درگیر بیماری شامل کرمان که ۱۶ شهر درگیر، فارس با ۱۳ شهر، تهران با ۱۳ شهر، مازندران ۱۳ شهر، هرمزگان ۱۲ شهر، سیستان و بلوچستان ۱۰ شهر، بوشهر ۸ شهر و یزد ۸ شهر درگیر بیماری دارند. سایر استان‌ها مانند گلستان و گیلان و همچنین اصفهان بین پنج تا شش شهرشان درگیر است. در برخی استان‌ها یک یا دو شهر هستند که به معنی تغییر رنگ به سمت قرمز است.

وی با ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور نیز گفت: باید این نکته را مدنظر قرار دهیم، یکی از جا‌هایی که باید نارضایتی خود را اعلام کنیم، بحث عدم رعایت پروتکل‌هاست. متاسفانه با هشدار‌هایی که داده می‌شود، میزان رعایت پروتکل‌ها حدود ۶۶ درصد است که بسیار جای تاسف دارد و نیاز است که مراقبت بیشتری انجام دهیم و پروتکل‌ها اگر زیر ۸۵ درصد رعایت شود، قطعا کارساز نخواهد بود.

رئیسی تاکید کرد: ما نه تنها شاهد افزایش رعایت پروتکل‌ها طی هفته‌های گذشته نیستیم، بلکه علی رغم شیوع بیماری، میزان رعایت پروتکل‌ها پایین می‌آید و نیازی به ذکر عدد و رقم نیست و شاید خود مردم هم متوجه هستند که عادی‌انگاری ایجاد شده است و مردم کمتر ماسک می‌زنند یا تجمع بیشتر است که این می‌تواند آسیب‌زا باشد؛ بنابراین، از مردم خواهش می‌کنم اوضاع را جدی بگیرند.

وی همچنین درباره واکسیناسیون کرونا نیز گفت: خبر خوب اینکه از این هفته روند واکسیناسیون در کشور بسیار بهتر خواهد شد. میزان قابل توجهی واکسن دیروز و امروز به دست ما رسیده و در این هفته هم خبر خوبی هست که واکسن دوباره خواهد رسید و سرعت واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت.

معاون وزیر بهداشت در ادامه افزود: از روز دوشنبه از گروه ۷۰ ساله‌هایی که قبلا برای واکسیناسیون فراخوان شده بودند، دو سال پایین‌تر خواهیم آمد و به این ترتیب واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ سال به بالا، از دوشنبه شروع خواهد شد.

وی تاکید کرد: خواهش می‌کنیم افرادی به مراکز مراجعه کنند که پیامک برای آن‌ها فرستاده شده است و بدون فراخوان حضور پیدا کنند،چون قاعدتا تجمع ایجاد می‌شود. مراکز تجمیعی واکسیناسیون را زیاد و ظرفیت تزریق را بالا برده‌ایم، اما تاکیدمان این است که بدون نوبت دهی مراجعه نکنند و اینکه دو و سه صبح بروند و اسم بنویسند، روشی منسوخ شده است و آن را توصیه نمی‌کنیم. مردم بدانند اگر واقعا نوبت داده نشده، مراجعه نکنند و به تدریج همه افراد را برای واکسیناسیون دعوت خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: کندی‌هایی در تامین واکسن داشتیم که خوشبختانه با ورود واکسن داخلی و خارجی جبران می‌شود و فیلم‌ها و عکس‌هایی که در زمینه ازدحام در مراکز پخش شد، فقط از تهران بود. ما در استان‌های مختلف مشکلی نداشتیم و در تهران دو یا سه مرکز بود که افراد بدون نوبت مراجعه کرده بودند. اما الان بیش از ۸۰ مرکز تجمیعی در تهران راه اندازی کردیم و مردم با خیال راحت می‌توانند واکسن بزنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۴
اقای نمکی خیلی باحالی ممکن بپرسم کدام کشورها از شما برای تجربیات در مبارزه با کرونا کمک خواسته اند و کدام کشورها خواهان واکسن تولید نشده ایرانی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
الان نوبت ۶۸ سال به بالاست
یک ماه دیگه ۶۷ سال و ۶ ماه به بالا
و همین روند تا .....
ناشناس
| Denmark |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
این چه طرز گزارش دادنه؟
نموداری اسلایدی هیچی؟؟
یادم افتاد که وزیری ادعا میکرد که خارج ها برای زدن واکسن ایرانی درخواست امدن به ایران هستند ولی من لب مرز میبینم که ایرانی ها برای زدن واکسن در ارمنستان به صف ایستاده اند . حالا مانده ام که حرفهای وزیر را قبول کنم یا به چشمهام . البته الان ان وزیر ادعا میکند توطعه امریکاست و چند تا از زیردستانش به عنوان مردم همیشه در صحنه حضور دارند و حرفهای ان وزیر را تایید میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
به حرفهای وزیر اعتماد کن !
چشم هات داره سیاه نمایی می کنه !
خدایا ایا با من خصومت داری . اینهمه کشور در دنیا وجود دارد و من باید در ایران به دنیا بیایم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
دوست عزیز اکثر کشورهای دنیا روزهای بد داشته اند مثلا اروپا تا قبل از دهه ۵۰ مدتها دچار جنگ بود و بعد با ایجاد دموکراسی جنگ از آنجا رخت بربست
خدایا من این همه خوشبختی را نخواهم باید چه کار کنم . تا مثل مردم دیگر کشورها زندگی کنم . مسولین ادعا میکنند که بهترین و ازادترین کشور جهان هستیم و برای اثبات این نعمت اقازادها را به بدترین کشورهای امریکا و اروپا فرستده اند تا در دیسکو های انجا به یاد ایران قصه بخورند
عزیزان مسئول در بخش واکسن در حال رقابت بچگانه هستند مسئولان ستاد هم عامل انتشار ویروس ها را خودروهای مردم و پلاک آنها می دانند استفاده از ماسک و مسافرت های گروهی با حمل و نقل های عمومی و ..... هم مهم نیستند وضعیت اگر غیر از این بود باید تعجب می کردیم
در کشور ما نیروی کار بی هدف مصرف میشود . اگه من را مقام ریس جمهور بگذارند همه وزیرها و معاونهایشان را کنار میگذاشتم و جای همه من کار میکردم . شما نگاه کنید در کشور هر اتفاقی پیش میاید میگویند کار امریکاست و یا ما تازه خبردار شدیم یا مردم گناه کارند یا به خاطر امتحان الهی این حادثه پیش امده . خوب من به جای کل وزیرها این را میگویم و کلی در هزینه ها صرف جوی میکنم تازه به مرده هم توهین نمیشود . مثل نشستن پا باز وزیر یا پوفیوز خطاب کردن مردم یا تو گوش سرباز ردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
عالی
خجالت بکشید بابا
یک سال و نیم کرونا اومده فقط میگید رعایت کنید و ماسک بزنید
تو دنیا مردم میرن استادیوم ما اینجا هر روز کشته میدیم تا کی باید منتظر باشیم تا واکسن داخلی تولید بشه؟؟؟
جند صد نفر دیگه باید کشته بشن تا شما دست بکشید از یکسری حرفها
باز هم دروغ. وزیر بهداشت میگه از امروز روزانه 400 هزار دوز می زنند. بعد این آقا میاد میگه از دوشنبه 68 تا 70 ساله ها را می زنند چون واکسن هاشون حتی به 65 ساله به بالا هم نمی رسه. مگر در این کشور چند صد هزار 65 تا 70 ساله داریم؟ به رغم ادعای آقای سخنگو، سایت سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونای وزارت بهداشت ماهها است که روی متولدین 1330 و قبل از آن قفل شده و امروز هم به همین ترتیب است. وقتی 68 ساله ها حتی امکان ثبت نام ندارند، چطور می خواهید از دوشنبه بهشان واکسن بزنید؟
شايد اين دفعه رأست بگوييد هنوز ٧٠سال به بالاها منتظر پيامك هستند
68 دیگه چه صیغه ای؟ 65 کنید یا 60 دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
میخان سوپرایز کنن شایدم دق مرگ
امروز چند تا زدین از ۴۰۰ هزارتا
تابناک به وزیر بهداشت و سخنگوش و سخنگوی ستاد کرونا برسونید در جنوب کرمان شهرستان منوجان هنوز 70 سال به بالا دوز اول واکسن رو دریافت نکردن، تازه هفته گذشته دوز دوم 80 سال به بالا رو زدن.
خیلی جالبه. این مردمی که امروز برای واکسن مرن ارمنستان و تو صف می ایستن همون کسانی هستن که تا دیروز پست های واتس اپی میزاستن که واکسن نزنید که خاجی ها توی واکسن ها چیپ گذاشتن و میخوان ما رو از راه دور کنترل کنن و بکشن و یا اینکه تو واکسن ها آهنربا داره و یا جیوه داره و.... !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
از کجا فهمیدی همونها هستند ؟؟
هر چی هست از بی واکسنی یا واکسن ایرانی که تاییدیه هیچ جا را نداره بهتره
اول آمار کشورهای دیگر را بررسی می کنند تا ببینند چند تا کشور وضعیت بدتر دارند و ادعا کنند که ما موفق بودیم. آخه جمعیت هند و برزیل و اندونزی با ایران قابل مقایسه است؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
هند با اون وضعیت بحرانی 2 ماه پیش آمارش به نسبت جمعیتش از آمار ایران بهتره
جناب سخنگو دوشنبه هم میرسه ببینیم و تعریف کنم خسته نمیشی از بس نادرست میگید آبروی جامعه پزشکی هم بردید
تا کی صبر کنن تا پیامک بیاد!؟ بیشتر از 2 ماهه که برای پدر و مادرم در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کردم تا امروز هیچ پیامکی برای واکسیناسیون نیومده. تا آخر سال هم صبر کنیم هیچ پیامکی نمیاد. حاضر نیستند به هیچ وجه نقص سامانه رو قبول کنند وگرنه تا حالا نقایص سامانه باید برطرف می شد.
با مدیریتی که دارید فقط برای مردم فقرو بدبختی و بیماری به ارمغان اوردید
خدایا ، جرم ناسپاسی اینهمه نیست به ویژه ناسپاسی دهه 70 !!!
بدون ثبت نام اینترنتی پیامک میاد ؟چون 68 ساله امکان ثبت نام اینترنتی ندارند
مردم از دست مسئولين و سوء مديريت به تنگ امده و مرك را به زندگي پر از استرس و فشار و كمبود و تورم افسار گسيخته و ....ترجيح ميدهند ، به چه اميدي بايد پروتكلهاي بهداشتي را رعايت كنند
مدیران فاسد باید محاکمه شوند
به خدا من نه قصد طرفداری از وزیر را دارم نه قصد دیگری وقتی بودجه برای واردات واکسن دراختیار وزیر نمیگذارند وبا واکسن داخلی ... سر مردم را گرم میکنند وزیر چکار بکند
من یه پیشنهاد دارم

کلا بیایید و فقط ۶۸ ساله رو بزنید

بقیه هم صبر کنن تا ۶۸ سالشون بشه
رییسی میاد همه چی ذرست میشه.
رییسی میاد همه چی ذرست میشه.
رییسی میاد همه چی ذرست میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل