بازدید 14532

روند افزایش دمای خوزستان از امروز

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان خوزستان؛ طبق بررسی نقشه‌های پیش یابی هوا، از امروز شاهد روند افزایشی دما در استان هستیم.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 07 July 2021

 

به گزارش تابناک، بر پایه ی همین اعلام، استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر در آسمان برخی از مناطق خوزستان به ویژه جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان، از روز پنجشنبه ۱۷ تیر ماه تا پایان دوشنبه ۲۱ تیرماه، مورد انتظار است که در تعاقب آن گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی را نیز شاهد خواهیم بود.

وزش بادها همچنان تا آخر هفته در قسمت‌های غربی و مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی متوسط همراه با تندبادهای لحظه‌ای و برخاستن گرد و خاک موقت پیش بینی می‌شود.

صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، پرهیز از فرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعت‌های گرم روز و استفاده از عینک آفتابی و کلاه در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از جمله توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان پس از اعلام هشدار سطح قرمز به شمار می رود.

همچنین با اعلام پیش‌بینی هوای خطرناک و احتمال اختلال قابل توجه در سفرهای زمینی و هوایی، تامین انرژی، خسارت گسترده به دارایی و زیرساخت‌ها و رو به رو شدن با تهدید جانی بر انجام اقداماتی همچون خودداری از سفر، دوری از مناطق پرخطر پیروی از توصیه‌های نیروهای امدادی و مقام‌های محلی تاکید شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار