بازدید 6511
شومینه و باربیکیو چه کاربردی دارند؟

شومینه و باربیکیو چه تأثیری در دکوراسیون منزل ما دارند؟

در دنیای امروز، طراحی و اجرای یک دکوراسیون مدرن و کارآمد بسیار مهم است؛ زیرا بر اساس آخرین مطالعات دانشمندان و روانشناسان، دکوراسیون منزل تأثیر مستقیمی بر سلامت روان و کاهش استرس شما دارد.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 07 July 2021

شومینه یکی از اجزای مهم دکوراسیون است که اغلب در کشور ما توجه چندانی به آن نمی‌شود؛ درصورتی که اضافه شدن شومینه به ترکیب سایر وسایل، زیبایی خیره کننده‌ای را می‌آفریند.

یکی دیگر از وسایلی که استفاده از آن در منزل بسیار کاربردی است اما مورد توجه قرار نمی‌گیرد، باربیکیو می‌باشد که می‌توان از آن در فضای آپارتمان یا ویلا استفاده کرد.

نقش شومینه در دکوراسیون داخلی چیست؟

شومینه‌ها علاوه بر کاربردی که دارند، باعث ایجاد فضایی گرم، صمیمی و زیبا در خانه‌ها می‌شوند. به خصوص در فصول بارانی و سرد سال، به شدت در منازل کاربرد دارند. شما می‌توانید با انتخاب یک شومینه آویز، متناسب با سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی آپارتمان خود، آن را به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن منزل در نظر گرفته و با چیدمان صحیح مبلمان به دور آن؛ فضایی دنج ، گرم و صمیمی در فصول پاییز و زمستان ، برای خود و اهالی خانه مهیا کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر فضای نشیمن و سالن منزل، می‌توان از ترکیب شومینه و باربیکیو، در طراحی دکوراسیون تراس‌ها و بام‌های سبز استفاده کرد. برای مشاهده، مقایسه و خرید انواع شومینه‌ های آویز هیزمی و گازی و همچنین انواع باربیکیو با بهترین قیمت‌ها، به سایت مجموعه دماتجهیز، مراجعه نمایید.

شومینه و باربیکیو چه کاربردی دارند؟ شومینه و باربیکیو چه تأثیری در دکوراسیون منزل ما دارند؟

انواع شومینه از لحاظ سبک

  • شومینه‌های مینیمال ترکیبی

اگر طرفدار ساده‌گرایی (مینیمال) هستید اما نمی‌خواهید فضای یکنواختی در طراحی داخلی خود ایجاد کنید، بهتر است که فضای اطراف ویا داخل شومینه را با مصالح و رنگ‌های مختلف ترکیب کنید تا فضای کاربردی و زیبایی را به ارمغان بیاورید. شومینه‌های گازی یکی از گزینه‌های مناسب برای این سبک از طراحی هستند که می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه دماتجهیز(www.damatajhiz.com)، انواع شومینه‌های گازی را با بهترین قیمت‌ها مشاهده کنید.

  • شومینه‌های مینیمال شیشه‌ای

یکی از شومینه‌هایی که طرفداران بسیاری پیدا کرده، شومینه‌های شیشه‌ای هستند که در دو نوع گازی و برقی عرضه می‌گردند. با توجه به اینکه امروزه اکثر آپارتمان‌ها از فضای کمی برخوردار می‌باشند، یکی از مشکلاتی که برای به کارگیری شومینه‌ها در منزل وجود دارد، جاگیر بودن آن‌ها است که این مشکل با روی کار آمدن شومینه‌های شیشه‌ای برطرف شد زیرا به دلیل شفافیت و سبکی، این شومینه‌ها مناسب فضاهای کوچک هم هستند. .بنابراین اگر در آپارتمان کوچکی زندگی می‌کنید؛ با به کاربردن این شومینه‌ها، فضای لوکس ، کاربردی و جذابی را در قسمت نشیمن منزل خود طراحی کنید. همچنین از مزیت‌های دیگر این شومینه‌ها می‌توان به ترکیب آسان آن با انواع سبک‌های بازسازی منزل اشاره کرد. مجموعه دماتجهیز برای ایجاد سهولت و حس خوب خرید، انواع شومینه‌های شیشه‌ای برقی و گازی را با بهترین قیمت‌ها، خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهد. برای مشاهده این محصولات، به سایت مجموعه دماتجهیز(www.damatajhiz.com) مراجعه نمایید.

انواع شومینه از نظر نوع سوخت مصرفی

  • شومینه هیزمی

امروزه شومینه‌های هیزمی در مدل‌های مختلف و با توجه به دکوراسیون داخلی ساخته می‌شوند. این شومینه‌ها دارای کوره و منقل هستند که در ورودی کوره، وسیله‌ای به نام دمپر برای جلوگیری از خروج گرمای اضافی قرار داده می شود. در ساخت شومینه هیزمی از مصالحی نظیر آجر، انواع سنگ، گچ، سیمان سفید، سرامیک و … استفاده می شود. مکان نصب این شومینه ها اصولاً در گوشه اتاق ویا به صورت آویز در مرکز اتاق نشیمن، می‌باشد. این شومینه‌ها از جمله اصیل ترین و سنتی ترین نوع شومینه هستند که گرما را از طریق سوخت هیزم به فضا منتقل می کنند. اگر به دکوراسیون خانه‌ها و ویلاهایی که با سبک روستیک (روستایی) طراحی شده‌اند، نگاهی بیندازید؛ متوجه حضور این شومینه ها خواهید شد. قرار گرفتن هیزم در آتشدان این شومینه ها حسی گرم و طبیعی به ساکنین منتقل می‌کند و مکانی گرم و دنج برای گپ و گفت و یا نوشیدن قهوه فراهم می‌نماید.

  • شومینه الکلی یا اتانولی

شومینه الکلی به دلیل اشتعال توسط محصولات الکلی،دوده تولید نمی‌کند و در نتیجه نیازی به دودکش ندارد. راه اندازی آن بسیار آسان است و نیازی به متخصص برای نصب آن نمی باشد. شومینه اتانولی خاکستر ایجاد نمی‌کند و برای فضاهای داخل منزل و یا خارج از ساختمان، گزینه‌ای ایده آل به شمار می‌آید. سوختی که برای این شومینه‌ها استفاده می‌گردد، الکل ژلی یا بیواتانول مایع است و به دلیل تولید محدود کربن، هیچ گونه اثر مخرب بر محیط زندگی نمی‌گذارد. این شومینه‌ها، شعله‌های طبیعی و نامنظمی را به نمایش می‌گذارند که زیبایی و آرامش را به همراه دارند. اما در کنار این مزایا، شومینه‌های الکلی یک مشکل اساسی دارند و آن هم مسئله قیمت سوخت این شومینه‌ها است که با توجه به شرکت تولیدکننده و مدل آن، قیمت‌های متفاوتی دارد که اکثراً گران هستند و به همین علت از این مدل استقبال زیادی نمی‌شود.

  • شومینه گازی

شومینه گازی در دو مدل دیواری (LCD) و ساده تولید می‌شود. قیمت شومینه دیواری گازی با توجه به شرکت تولید کننده و کارایی آن، متفاوت می‌باشد. برای ساخت این نوع شومینه در اتاق ابتدا باید محل مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. برای اتاق‌های بزرگ اصولاً از شومینه گازی ساده و دارای دودکش استفاده می‌گردد و برای نصب آن از افراد متخصص کمک گرفته می‌شود. در مقابل شومینه‌های دیواری برای اتاق های کوچک مناسب می‌باشند و با نصب بر روی دیوار، یک نقطه کانونی بسیار زیبا به نمایش می‌گذارند. نکته ای که در نصب شومینه های گازی باید مد نظر قرار گرفته شود، استفاده از شیر جداگانه قطع و وصل گاز و یک ترموکوپل است. اجاق این شومینه‌ها باید در زیر دودکش نصب شود تا مواد آلاینده ناشی از اشتعال به سمت دودکش هدایت و از اتاق خارج شوند. دودکشی که برای این شومینه به کار می‌رود باید از جنس آجر باشد تا از نفوذ گاز منواکسید کربن به داخل منزل جلوگیری نماید. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، استاندارد بودن این محصولات است. مجموعه بین‌المللی دماتجهیز، معتبرترین سایت مرجع و فروشگاهی تجهیزات تأسیسات ساختمان می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه بین المللی دماتجهیز(www.damatajhiz.com)، انواع شومینه‌های گازی ساده و دیواری را با بهترین قیمت‌ها، گارانتی و خدمات پس از فروش کامل؛ مشاهده، مقایسه و خرید نمایید.

مجموعه بین‌المللی دماتجهیز، معتبرترین سایت مرجع و فروشگاهی تجهیزات تأسیسات ساختمان می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه بین المللی دماتجهیز(www.damatajhiz.com)، برترین برندهای انواع شومینه‌های برقی را با بهترین قیمت‌ها، گارانتی و خدمات پس از فروش کامل؛ مشاهده، مقایسه و خرید نمایید.

باربیکیو چیست؟

به طور کل باربیکیوBarbecue – barbeque - BarBQ) - (BBQ روشی از روش‌های پخت است که در آن مواد غذایی (عمدتاً گوشت) بر روی حرارت یا آتش قرار می‌گیرند و معمولاً در فضای باز ایجاد می‌شود. در روش باربیکیو از زغال، چوب، برق ویا گاز به عنوان منبع تأمین حرارت استفاده می‌کنند.

مزیت باربیکیو کردن غذا چیست؟

در هنگام باربیکیو کردن، تمام خواص مواد غذای حفظ می‌شود و ارزش غذایی آن‌ها از بین نمی رود . همچنین در این روش برای درست کردن یک وعده غذایی، نیازی به استفاده از روغن نیست و درنهایت غذایی سالم و مقوی میل می‌کنید. 

از دیگر مزیت‌های این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این روش آب موجود در مواد غذایی به طور کامل خشک نمی شود و پس ازکباب شدن، غذایی سالم، آب دار و خوش طعم خواهیم داشت .
  • اگر از زغال یا چوب برای تأمین حرارت استفاده کنیم، غذای شما طعم دودی و خوبی به خود می‌گیرد .
  • در روش باربیکیو، ایمن‌تر می‌توانید آشپزی کنید و دیگر نگران سوختگی دستانتان نباشید.
  • با استفاده از باربیکیوها شما می‌توانید حرارتی که برای پخت غذای خود نیاز دارید، تنظیم کنید و حتی از آن‌ها برای گریل کردن هم استفاده کنید.
  • باربیکیوها دارای قابلیت قطع سیستم خودکار هستند.

شومینه و باربیکیو چه تأثیری در دکوراسیون منزل ما دارند؟

باربیکیو با گریل کردن چه تفاوتی دارد؟

بهتر است بدانید روشی که ما برای کباب کردن گوشت‌ها ویا سایر مواد غذایی از آن استفاده می‌کنیم، گریل نام دارد. گریل کردن به معنای پخت مواد غذایی با حرارت مستقیم و بالا است. به همین دلیل مهم‌ترین و بارز‌ترین تفاوت گریل کردن و روش باربیکیو، مدت زمان و نحوه‌ی وارد شدن حرارت به مواد غذایی است .

در روش باربیکیو؛ بر خلاف روش گریل کردن، حرارت غیر مستقیم و در مدت زمان بیشتری به مواد غذایی برخورد می‌کند و غذای ما در تایم طولانی‌تر با حرارت ملایم‌تر پخته می‌شود.

انواع باربیکیو

باربیکیوها بر اساس سوختی که مصرف می‌کنند، از انواع متفاوتی برخوردار هستند که رایج ترین آن‌ها باربیکیو ذغالی و باربیکیو گازی می‌باشد. باربیکیوهای گازی، انرژی مورد نیاز خود را از گاز شهری تأمین می‌کنند و در جنس‌های مختلف چدنی، استیل و… تولید می‌شوند. برای خانه‌های شهری و آپارتمان‌ها، باربیکیوهای گازی بهترین گزینه هستند؛ زیرا شما می‌توانید آن‌ها را در ابعاد مختلف سفارش دهید و در حیاط، تراس و پشت بام نگهداری کنید. یکی از ویژگی‌هایی که این مدل را بسیار محبوب کرده، این است که به راحتی تمیز می‌شوند و نیاز نیست برای تمیز کردن آن‌ها، وقت و انرژی زیادی را صرف کرد.

مجموعه بین‌المللی دماتجهیز، معتبرترین سایت مرجع و فروشگاهی تجهیزات تأسیسات ساختمان می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه بین المللی دماتجهیز(www.damatajhiz.com)، برترین برندهای انواع باربیکیو را با بهترین قیمت‌ها، گارانتی و خدمات پس از فروش کامل؛ مشاهده، مقایسه و خرید نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست