بازدید 21522
۶
شاگردان مانچینی با ضربات پنالتی به یکقدمی قهرمانی اروپا بعد از نیم قرن رسیدند

ایتالیا ۵ - اسپانیا ۳: گاو خشمگین به دست گلادیاتور رام شد

شاید امشب ایتالیای مانچینی مقابل سبک بازی مالکانه اسپانیا در ویمبلی کم آورد و بار‌ها تا قبول شکست پیش رفت، اما این گلادیاتور خسته سرانجام گاوباز‌ها را شکست داد تا به رویای فتح اروپا نزدیک شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱ 07 July 2021

زیباترین تیم جام ملت‌های اروپا با وجود نمایشی محتاطانه و ضعیف نسبت به بازی های قبلی‌اش، به فتح مجدد یورو بعداز نیم قرن نزدیک شد.

ایتالیا ۵ - اسپانیا ۳ : گاو خشمگین بدست گلادیاتور رام شد

به گزارش تابناک ورزشی، مصاف تیم‌های ملی ایتالیا و اسپانیا در اولین بازی مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ به وقت‌های اضافه کشیده شد و در پایان شاگردان مانچینی که از ابتدای جام با نمایش های هجومی و دلنشین توجه دوستداران فوتبال را به خود جلب کرده بودند، موفق شدند اسپانیا را در ضربات پنالتی مغلوب کرده و به دیدار نهایی برسند.

 

ایتالیا ۵ - اسپانیا ۳ : گاو خشمگین بدست گلادیاتور رام شد

در نخستین بازی از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، سه‌شنبه شب از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و اسپانیا در ورزشگاه ومبلی شهر لندن، به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک - یک در وقت‌های معمول و اضافه به اتمام رسید و در ضربات پنالتی، لاجوردی پوشان، خوش شانس‌تر بودند و راهی بازی نهایی شدند.

فدریکو کیه‌زا در دقیقه ۶۰ برای ایتالیا گل نخست را به ثمر رساند و هم‌تیمی او در یوونتوس، آلوارو مواراتا در دقیقه ۸۰ نتیجه را برای اسپانیایی‌ها به تساوی کشاند. خود موراتا در کنار دنی اولمو دو پنالتی اسپانیا را خراب کردند تا تیم شایسته انریکه با وجود بازی نسبتا برتر نسبت به حریف از تورنمنت کنار برود.


جورجینیو از سال ۲۰۱۸ که راهی چلسی شده، توانسته به همه فینال‌های ممکن راه یابد. فینال لیگ قهرمانان که امسال قهرمانی را با چلسی کسب کرد؛ فینال لیگ اروپا که بازهم قهرمان شد؛ فینال جام حذفی انگلیس، فینال جام اتحادیه انگلیس و در نهایت فینال یورو ۲۰۲۰.

ایتالیا ۵ - اسپانیا ۳ : گاو خشمگین بدست گلادیاتور رام شد

در نیمه نخست این بازی، در حالی که اسپانیایی‌ها به سبک و سیاق همیشگی و رد و بدل کردن پاس‌‌های کوتاه برای تملک توپ روی آوردند، ایتالیا بازی مستقیم و تهدید دروازه حریف با ارسال پاس‌های بلند پشت دفاع حریف را در دستور کار قرار داد.

هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای باز کردن دروازه یکدیگر داشتند که در یک سو، جان لوئیجی دوناروما، دروازه‌بان ایتالیا موقعیت اسپانیایی‌ها را مهار کرد و در سوی دیگر کم‌دقتی و تعلل بازیکنان ایتالیا منجر به از دست رفتن موقعیت‌هایشان شد. به این ترتیب دو تیم ناکام در گشودن دروازه یکدیگر به رختکن رفتند.

در نیمه دوم، بازی کم و بیش مانند نیمه نخست پیگیری شد، اما در نهایت این ایتالیا بود که روی یک ضدحمله و به لطف جنگندگی چیرو ایموبیله برای حفظ توپ در محوطه جریمه حریف و در ادامه ضربه زیبای فدریکو کیه‌زا قفل دروازه‌‌‌ها را شکست. ایتالیایی‌ها بعد از این گل موقعیت‌های دیگری هم برای زدن گل دوم داشتند، اما آنها را از دست دادند تا اینکه آلوارو موراتا مهاجم تعویضی اسپانیایی‌ها شاگردان مانچینی را مجازات کرد و ده دقیقه به پایان کار طی یک همکاری هوشمندانه با دنی اولمو، با جان لوئیجی لوئیجی دوناروما تک به تک شد و با فریب دادن او، گل تساوی را به ثمر رساند؛ گلی که منجر به کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافه شد.

 

در سی دقیقه وقت اضافه، دو تیم به ندرت دروازه یکدیگر را تهدید کردند؛ هرچند ایتالیایی‌ها توسط دومنیکو براردی یک گل زدند که به دلیل قرار داشتن وی در موقعیت آفساید مردود اعلام شد. رویکرد محتاطانه دو تیم برای دست زدن به ریسکی که ۱۲۰ دقیقه تلاش آنها را بر باد دهد، در نهایت سبب شد که آنها به ضیافت پنالتی‌ها بروند.

در ضربات پنالتی که توسط ایتالیایی‌ها آغاز شد، نخست مانوئل لوکاتلی پشت اولین توپ ایستاد همه بازیکنان این تیم به جز ماریو لوکاتلی گلزنی کردند. در سمت مقابل اما برای اسپانیایی‌ها دنی اولمو اولین ضربه و آلوارو موراتا چهارمین ضربه را به هدر دادند تا اسپانیا همچون دوره قبلی یورو نتواند از سد آتزوری عبور کند و به فینال برسد.

به این ترتیب، ایتالیا راهی  فینال شد؛ جایی که با برنده بازی امشب تیم‌های ملی انگلیس و دانمارک روبه رو خواهد شد.

 

آمار فنی دیدار ایتالیا و اسپانیا در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰

موقعیت

ایتالیا: ۷
اسپانیا: ۱۶

شوت داخل چارچوب
ایتالیا: ۴
اسپانیا: ۴

شوت خارج چارچوب
ایتالیا: ۲
اسپانیا: ۷

شوت بلوکه شده
ایتالیا: یک
اسپانیا: ۵

تیر دروازه
ایتالیا: یک
اسپانیا: صفر

کرنر‌
ایتالیا: یک
اسپانیا: ۶

آفساید
ایتالیا: ۸
اسپانیا: یک

مالکیت توپ
ایتالیا: ۳۵ درصد
اسپانیا: ۶۵ درصد

پاس
ایتالیا: ۴۰۴
اسپانیا: ۹۳۴

پاس سالم
ایتالیا: ۳۰۶
اسپانیا: ۸۳۳

خطا
ایتالیا: ۱۷
اسپانیا: ۱۸

کارت زرد
ایتالیا: ۲
اسپانیا: یک

کارت قرمز
ایتالیا: صفر
اسپانیا: صفر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ایتالیا همیشه فینالیست بوده اما همیشه قهرمان نبوده
تو این جام طرفدار ایتالیا بودم ولی به این باور رسیدم که فوتبال اسپانیا با شخصیت ترین فوتبال دنیاست
اسپانیا بهتر بازی میکرد و خیلی موقعیت در نیمه اول از دست داد ..به هر حال فوتبال همینه ..ایتالیا هم به جنگندگی و مقاومت مشهوره و نتیجه گرفت
بازی عالی بود، عالی

خداییش وقتی ادم این نوع بازیها را میبینیه دیگه گلیاپوچ وطنی که تو لیگ برتر برگزار میشه را دوست نداره ببینه، وقت تلف کردنه دیدن فوتبال های لیگ برتر
دوستان، سروران! به رومی‌ها گلادیاتور نمی‌گفتند! گلادیاتورها بردگان رومی‌ها بودند.
واقعا که با اين تيتر زدنتون ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار