بازدید 5400
۱

خرابکاری در ایستگاه برق بصره عراق

اسکای نیوز عربی گزارش داد ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد بخش گسترده‌ای از داخل این ایستگاه برق تخریب شده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱ 05 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، افراد ناشناس بخش‌هایی از ایستگاه تامین برق در شمال شهر بصره، جنوب عراق، را تخریب کردند.

ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد بخش گسترده‌ای از داخل این ایستگاه تخریب شده است. هنوز کسی یا گروهی، مسئولیت این اقدام خرابکارانه را بر عهده نگرفت. پیش از این نیز حملات مشابهی به ایستگاه‌های تامین نیروی برق و دکل‌های انتقال برق در مناطق دیگر عراق انجام شده است.

در خبری ديگر؛ به گزارش پایگاه اینترنتی العهد نیوز، یک منبع امنیتی از انفجار نزدیک یکی از خطوط انتقال برق دیاله در شمال شرقی بعقوبه خبر داد. این انفجار گروه تعمیرکاران شبکه برق را هدف قرار داد که در حال تعمیر خط انتقال برق از دیاله به میرساد در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی بعقوبه بودند. به گفته این منبع، این انفجار تلفات جانی در پی نداشت.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز از انفجار یک دکل برقی نزدیک روستای العربید در شرق موصل خبر داد. همچنین؛ تیپ ۲۵ نیرو‌های بسیج مردمی عراق تلاش گروه تروریستی داعش را برای منفجر کردن دکل‌های انتقال برق در استان نینوا ناکام گذاشت.

پایگاه شبکه اطلاع رسانی مقاومت عراق اعلام کرد در عملیات امنیتی تیپ ۲۵ بسیج مردمی، سه بمب دست ساز برای انفجار دکل‌های انتقال برق یافت شد. پس از یافت شدن این بمب ها، نیرو‌های تیپ ۲۵ تدابیر امنیتی خود را برای حمایت از دکل‌های فشار قوی برق در برابر عملیات خرابکارانه، افزایش دادند.
اخیرا تروریست‌ها اقدام به مفجر کردن دکل‌های برق در برخی استان‌های عراق کرده اند که هدف این اقدامات، وارد کردن خسارت به خطوط انتقال انرژی است.

رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی در پارلمان عراق در واکنش به اقدامات اخير گفت: گروه تروریستی داعش، عملیات تروریستی را ضد اقتصاد کشور آغاز کرده است و هدف قرار دادن انرژی برق یکی از این اهداف است.
محمد رضا اظهار داشت: عراق در معرض حمله اقتصادی گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. این حملات با دستورالعمل‌های خلیفه خودخوانده جدید داعش صورت می‌گیرد و از جمله این حملات اقتصادی، هدف قرار دادن دکل‌های برق و تهدید بازارهاست.

قابل ذکر است؛ ضعف زیرساخت‌های عراق، عدم اجرای تعهدات طرف آمریکایی‏، حملات گروه‌های تروریستی از جمله داعش به خطوط انتقال برق و برخی نیروگاه ها‏ در کنار مصرف به شدت بالای برق از مهمترین دلایل قطعی مستمر و طولانی مدت برق در عراق است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دلیل عنوان شده خیلی جالبه ! عدم اجرای تعهدات طرف امریکایی سبب ایجاد خاموشی در عراق هست !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست