بازدید 12943

وزیر راه: حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی یکبار دیگر بر اجرای مصوبه تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره تاکید کرد و گفت: ضمانت اجرایی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شورای حل اختلاف است که به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵ 04 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» امروز در حاشیه مراسم ورود ناوگان جدید ریلی به شبکه حمل و نقل در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر این مطلب که مصوبه ستاد اجرایی کرونا در خصوص وام ودیعه مسکن و همچنین تلاش برای جابه‌جا نشدن مستاجران به قوت خود باقی است، افزود: این مصوبه لازم الاجرا است و به خاطر جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تصویب شده است. اسباب کشی عامل بزرگ انتقال ویروس است؛ بنابراین ستاد ملی مقابله با کرونا آن را ممنوع کرده است.

اسلامی درباره ضرورت اجرای تمدید قرارداد‌های اجاره، تصریح کرد: ضمن اینکه لازم است مستاجران تعهداتی که در مصوبه آمده است را رعایت کنند، قرارداد تمامی مستاجران تمدید می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی تمامی مصوبات مربوط به بخش مسکن ستاد ملی مقابله با کرونا، شورای حل اختلاف است و به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود، افزود: این موضوع هم امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

اسلامی از تمامی مالکان و مشاوران املاک درخواست کرد تا برای سلامت خود، مستاجران و مردم جامعه از فشار آوردن برای جابه جایی مستاجران پرهیز کنند.

وی ادامه داد: از آژانس‌های املاک تقاضا می‌شود در این بخش همکاری لازم را داشته باشند تا میزان اسباب کشی کمتر شود چرا که جابه جایی و اسباب کشی خود عاملی برای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود.

اسلامی گفت: مصوبه تمدید قرارداد‌های اجاره سال گذشته اجرا شد و آمار‌ها نشان داد که در شهر‌های بزرگ حداقل ۶۵ درصد کاهش اسباب کشی و در سایر شهر‌ها ۸۵ درصد موفقیت داشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طبق ضوابطی که وجود دارد مستاجران در واحد قراردادی خود ساکن هستند و رعایت حقوق مالکان را انجام می‌دهند و افزایش مجاز نرخ اجاره هم همانند سال گذشته در تهران ۲۵ درصد است.

وی گفت: افزایش اجاره بیش از رقم اعلام شده ستاد مبارزه با کرونا بیشتر تخلف است و هیچ شورای حل اختلافی نمی‌تواند حکم تخلیه بدهد و این مصوبه لازم اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره سرنوشت قانون مالیات از خانه‌های خالی گفت: ما تکلیف خود را انجام داده‌ایم و یک میلیون و۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را معرفی کرده‌ایم و سازمان امور مالیاتی باید قبض‌های مالیاتی را صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
حاتم بخشی از جیب ملت.
نقض روشن حق مالکیت.
نماز تو خونه غصبی !!!!!
شما حکم تخلیه صادر نکنید جنگ اعصاب بین موجر و مستاجر را چگونه مدیریت میکنید ؟
الان فردا صاحب خانه اقدام کند دادگا می‌گوید قانونی ابلاغ نشده اگر به حرف تو ایران کسی عمل می‌کرد وصعیت ما اینجوری نبود ایران قانون سمتی کسی که پول دارد است کاری هم به هیچی ندارد قانونی هست یا نیست با همین کارها کسی تو ایران به حرف هیچ کس تر هم خرد نمی‌کنند
حکم تخلیه میدن خوبم میدن

حتی خونه رو پلمپ هم میکنند
سو استفاده میشه
و درگیری ها بیشتر
اسباب کشی عامل انتقال ویروس است ؟؟!!!!!!!
به نام خدا
خیلی جالبه همیشه حضرات دولتی ها فقط ازجیب مردم مایه میگذارن جناب آقای به اصطلاح وزیر اگه واقعا راست میگی ودلت برای این مردم ضعیف سوخته بیا ومردانگی کن اجاره شش ماه این مردم بد بخت را بده ببینم واقعا راست میگی
خیلی مسخره اس. من میخوام بیام تو خونه خودم ساکن بشم ولی مستاجر تخلیه نمیکنه. وقتی قرارداد یکساله اس نمیشه با حکم دولتی اونو تغییر داد. آیا دولت به من خونه میده که بشینم؟
از كيسه خليفه مي بخشي. از خودت و دولت متبوعت مايه بزار.
صاحب خانه من در جنوب شهر مبلغ 2 میلیون به اجاره ماهیانه اضافه کرد و گفت یا بلند شید یا 2 میلیون اضافه ...

کی باید رسیدگی کند
چرا قراردادها را 2 ساله نمیکنید
چرا همه حق را به صاحب خانه میدهید
چرا یک قانون خوب برای هر سال اضافه کردن کرایه ها تصویب نمیکنید
چرا اینقدر مستاجر بینوا باید تو فشار و استرس باشد
و خیلی چرا های دیگر ...
... گر و گر مستاجرها دارن تخلیه میکنن و صاحبخانه ها با قیمت های نجومی به نفر بعدی کرایه میده .
فقط نشستی حرف میزنید ...
خودتون که توان بهبود شرایط معیشت مردم رو ندارید. ولی با همیشه دست در جیب مردمید. از جیب مالک بزنید!! که ناتوانی خودتونو پوشش بدید؟؟!!. مضحک و مسخره است. ماشین رو چه ... می کنید؟ لوازم خونگی رو چه می کنید؟ لبنیات و .... چه می کنید؟ ...
من نمی دونم به چه حقی به خودتون این اجازه رو می دید؟ ...
مردم برنامه ریزی کردن واسه خودشون... جلوی مسافرت رو نمیگیرین ..اونوقت اسباب کشی رکونا میاره؟؟/ بازار به این شلوغی کرونا نداره اسباب کشی داره؟؟؟ چقدر حرفتون مسخرست اخه؟؟؟ واقعا مسخره نیست>؟>؟
الان بیشتر مالکین بهانشون اینه که می خواهیم خودمون بشینیم یا می خواهیم بفروشیم . بعد که مستاجر رو انداختن بیرون به کس دیگه میدن اجاره
صحبت ویروس و کرونا نیست.
بار معضل گرونی رو میخواهید به دوش صاحب خانه ها بیاندازید
آقای وزیرشماودوستانتان فقط فقط حرف میزنید ولی عمل درکارنیست.یابخشنامه ندیدیااگرم میدیدتاآخرش پاش وایسید.من خودم مستأجرم.بهم گفتن باید15خردادتخلیه کنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار