بازدید 14447

جشنواره فیلم‌ کوتاه تهران، پنجره راهیابی به اسکار شد

در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه ۴۵۳۲ فیلم از ۱۲۸ کشور جهان حضور دارند. این فیلم‌ها به ترتیب بیشتر از هند، اسپانیا، برزیل و آمریکا و... هستند. فیلم منتخب جایزه بزرگ نیز باید یکم تا پانزدهم اکتبر هر سال به اسکار اعلام شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 03 July 2021

جشنواره فیلم‌ کوتاه تهران پنجره راهیابی به اسکار شد

جشنواره فیلم کوتاه تهران به لیست جشنواره‌های مورد تایید اسکار راه یافت و بدین ترتیب، فیلم‌هایی که از این پس منتخب مهم‌ترین رویداد فیلم کوتاه ایران و خاورمیانه شوند، مستقیم در جمع لیست بلند کاندیداهای جایزه اسکار فیلم کوتاه قرار می‌گیرند؛ اتفاقی مهم که منجر به افزایش حضور فیلمسازان حرفه‌ای جهان در این رویداد ایران و افزایش چشمگیر این جشنواره خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ اکنون هزاران فستیوال بین المللی فیلم در سراسر جهان برپا می‌شود که اغلب آنها فاقد اعتبارند؛ اما در این میان شماری نیز از اعتبار قابل توجهی برخوردارند و با توجه به سرمایه گذاری کشورها برای اثربخشی در این عرصه، رقابت سختی در جریان است. جشنواره فیلم کوتاه تهران با قدمت سی و هفت ساله، مهم ترین رویداد فیلم کوتاه خاورمیانه است و از این منظر انتظار می‌رفت، این فستیوال یکی از دریچه‌های ورود به جمع کاندیداهای جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه باشد؛ توقعی که حالا برآورده شده است.

پس از دو سال کوشش، اکنون جشنواره فیلم کوتاه تهران به لیست جشنواره‌های مورد تایید اسکار وارد شد و آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک، این رویداد را در لیست پنجره‌های ورودی‌اش قرار داد. به گفته مسئولان سینمای ایران، جشنواره‌هایی نظیر کلرمون‌فران که از نظر آکادمی، اسکار کوالیفای هستند، فیلم برگزیده آن‌ها، خودکار به اسکار معرفی می‌شود.

با جمع‌آوری اطلاعات و جمع‌آوری کاتالوگ‌های چهار دهه جشنواره فیلم کوتاه تهران، مذاکره مداوم با اشخاص موثر و مهمانان بین‌المللی سال‌های اخیر جشنواره فیلم کوتاه تهران و اخذ معرفی‌نامه از آن‌ها و طی فرآیند پیچیده‌ای که شبیه به دفاع از یک پایان‌نامه بود، جشنواره تهران نیز در سی ام ژوئن به یکی از دروازه‌های ورود آثار به اسکار تبدیل شد.

در حال حاضر ۱۲۷ رویداد سینمایی اسکار کوالیفای و ۴۲ رویداد مربوط به آمریکاست. از میان کشور‌های معدودی نظیر ژاپن، کره جنوبی، هند، سنگاپور و در شمال آفریقا، تنها مصر این امکان را دارند که جشنواره‌های اسکارکوالیفای باشند و حالا این موقعیت برای جوانان سینمای کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران نیز یک دستاورد بزرگ است که کمک می‌کند آن‌ها سریع‌ترین در سطح جهان شناخته شوند و استعدادهایشان مورد توجه قرار گیرد.

در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه ۴۵۳۲ فیلم از ۱۲۸ کشور جهان حضور دارند. این فیلم‌ها به ترتیب بیشتر از هند، اسپانیا، برزیل و آمریکا و... هستند. فیلم منتخب جایزه بزرگ نیز باید یکم تا پانزدهم اکتبر هر سال به اسکار اعلام شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر