بازدید 18370
خودنمایی قدرتمند موج پنجم شیوع کرونا در کشور

افزایش شهر‌های قرمز کرونایی از ۶۳ به ۹۲ شهر؛ تهران هم قرمز شد/ منتظر روز‌های وخیم‌تر باشید!

موثرترین اقدام پیشگیرانه مسئولان برای جلوگیری از پیک پنجم کرونا، منع پرواز از مبدا دوازده کشور و افزایش سخت گیری در ورود مسافران از مبدا ۲۴ کشور دیگر است. ممانعت‌هایی که به نظر دیگر کاربردی ندارند و چه بسا به زودی معکوسشان اجرایی شود؛ به این صورت که برخی از آن کشور‌ها، منع ورود مسافر از ایران را اجرایی کنند!
کد خبر: ۱۰۶۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 03 July 2021

تابناک اجتماعی

نقشه رنگ بندی کرونایی در کشورمان که طی روز‌های اخیر به روزرسانی شده بود، بار دیگر به روز شده و بر شمار شهر‌های قرمز و نارنجی آن افزوده شده است؛ تغییری که حکایت از خودنمایی قدرتمند موج پنجم شیوع ویروس در کشورمان دارد.

به گزارش «تابناک»؛ با شیوع سویه دلتای ویروس کرونا در کشورمان که خاستگاه آن هند است و از مرز‌های شرقی و جنوب شرقی کشورمان وارد ایران شده، روز به روز بر شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ افزوده می‌شود، تا جایی که با کنار هم گذاشتن نقشه رنگ بندی کرونایی در یکی دو هفته اخیر، می‌شود به وضوح روند اوج گیری ابتلا به بیماری از جنوب شرقی کشورمان به مناطق مرکزی‌تر را دید.

افزایش شهر‌های قرمز کرونایی از ۶۳ به ۹۲ شهر؛ تهران هم قرمز شد/ منتظر روز‌های وخیم‌تر باشید!این همان رویدادی است که از مدتی پیش درباره وقوعش هشدار داده می‌شد. موج پنجم شیوع کرونا در ایران که البته سویه جهش یافته دیگری از ویروس هم در شکل گیری آن بی تاثیر نیست؛ موجی که موجب شده، شمار شهر‌های قرمز در چهارم تیرماه از ۳۲ به ۶۳ شهر افزایش پیدا کند و حالا به فاصله کمتر از یک هفته به ۹۲ شهر قرمز برسد؛ شهر‌هایی که برخی شان در قلب کشور یعنی استان تهران قرار دارند.

البته اوضاع در استان سیستان و بلوچستان به غایت وخیم‌تر از دیگر نقاط کشورمان است و کمبود‌های شدید در زیرساخت‌های درمانی در این خطه و محرومیت وسیع و فراگیر حاکم بر آن، در کنار بروز و نمود بسیار شدیدتر بیماری در قیاس با موج‌های قبلی، موجب شده که نگرانی‌ها درباره این استان به شدت اوج بگیرد و طرح‌هایی مانند دایر کردن مراکز موقتی برای بستری و درمان بیماران در برخی شهر‌ها و حتی با کمک‌های مردمی و خیرین در دستور کار قرار گیرد.

وضعیتی وخیم که البته واکنش مسئولان به آن چندان مناسب ارزیابی نمی‌شود و انتقاداتی را موجب شده است؛ انتقاداتی که کلی‌تر هم به عملکرد بسیاری از مجموعه‌ها وارد است که اگر نبود، شاهد قرارگیری تهران در وضعیت قرمز، به رغم همه هشدار‌ها نمی‌بودیم. بلایی بزرگ که وقتی نگران کننده‌تر می‌شود که بدانیم وضعیت تهران بسیار مسری است و خیلی زود شرایط وخیم پایتخت با انبوه رفت و آمد‌ها به آن به شهر‌ها و استان‌های دیگر سرایت خواهد کرد.

این در حالی است که موثرترین اقدام پیشگیرانه مسئولان برای جلوگیری از پیک پنجم کرونا، منع پرواز از مبدا دوازده کشور و افزایش سخت گیری در ورود مسافران از مبدا ۲۴ کشور دیگر است. ممانعت‌هایی که به نظر دیگر کاربردی ندارند و چه بسا به زودی معکوسشان اجرایی شود، به این صورت که برخی از آن کشور‌ها، منع ورود مسافر از ایران را اجرایی کنند!
 
موج پنجم از جایی شروع شده که موج چهارم تمام شده بود؛ این نگران کننده‌ترین نکته درباره این موج جدید شیوع ویروس در کشورمان است.
موج پنجم از جایی شروع شده که موج چهارم تمام شده بود؛ این نگران کننده‌ترین نکته درباره این موج جدید شیوع ویروس در کشورمان است.

نکته قابل تامل برای اغلب مردم، اما تاثیرات تغییر رنگ بندی نقشه کرونا بر زندگی شان است، به این صورت که قرار گرفتن شهر‌ها در محدوده رنگ قرمز یعنی تعطیلی بسیاری از کسب و کار‌ها و دورکاری عمده کارمندان که معنایش برای بسیاری از مردم، خانه نشینی و وارد آمدن آسیب‌های مالی به کسب و کارهایشان است؛ آسیب‌های معیشتی که در یک سال و نیم اخیر بارها به مردم وارد آمده و تحملش روز به روز دشوارتر از قبل می‌شود.

وضعیتی که می‌شود آن را نتیجه شیوع سویه‌های جدید ویروس در کشور خواند؛ اما کیست که نداند کندی شدید واکسیناسیون و همچنین برگزاری انتخابات و حتی جلوگیری نکردن از موج سفر‌های تابستانی در شیوع آن سهم بسزایی داشته است؟ آسیب‌هایی که برخی شان قابل پیشگیری بودند، اما رها شدند تا حالا شمار شهر‌های قرمز به ۹۲ شهر، نارنجی به ۱۸۳ شهر و زرد به ۱۷۳ شهر برسد و انتظار کاهش شهر‌های زرد و افزایش شهر‌های قرمز در روز‌های آتی را بکشیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
هزاران لعنت بر سازنده این ویروس .

چین یا آمریکا یا هر کشوری که باشد .

خدا لعنتش کنه. ۲ سال است مردم جهان آرامش ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
چیــــــــــــــن کمونیست

قبل از انتشار این ویروس واکسن این بیماری توسط چینی ها ثبت شده است

جــــــــــــــــــالبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
دولت روحانی ناکارآمده
چرا دولت رییسی جلوی کرونا رو نمیتونه بگیره؟؟؟

مثل همه کشورهای اروپایی و امریکایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
خانواده بچه های کنکوری رو دریابید که از فردا راه می افتن برن سفر که کله بچه شون یک هوایی بخوره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
دیگه حماسه تموم شده و دوباره برگشتیم به همون سیستم همینه که هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
ایکاش بجای هزینه های گزاف ساخت ۸ مدل واکسن که استاندارد جهانی و گزارشات اولیه هم ندارد

یا از یک کشور معتبر ، و بدون دخالت سیاسی احساسی نهادهای عیر متخصص
واکسن پیش خرید و به موقع مردم واکسینه شده بودند
متاسفانه انقدر اخبار و تبلیعات دروغ به خورد مردم داده اند
و وعده و وعیدهای مکرر عیر اجرایی دادند که کسی نباید هم باور کند
ناشناس
| Malaysia |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
اصولا هر ویروسی که در محیط بیرون و غیرآزمایشگاهی یافت شده است، تابحال، طبیعی بوده . شاید در آینده پیشرفتهای تکنولوژیک (و نه تنها روشهای موردی/آزمایشی در آزمایشگاهها) بجایی برسد که هر ویروس جدیدی که پیدا شد، لازم باشد که سوال کرد که آیا ساخته دست بشر است یانه. ولی تابحال درتاریخ چنین چیزی سابقه نداشته است که ویروسهای ساخته شده در آزمایشگاهها در بیرون چنین شیوعی داشته باشد. بنابراین پیش فرض این باید باشد که این ویروس
هم طبیعی است مگر خلافش ثابت شود.
این فرهنگ دنبال مقصر گشتن برای همه چیز، شاید در جاهایی مفید باشد، ولی کلا غیرسازنده و
مضر است و باعث می شود که درپذیرش واقعیت دچار مشکل شویم.
رعایت کردیم این شده . اگر رعایت نمی کردیم چی میشد !؟!؟؟!؟!!؟!؟؟!؟!!؟؟؟!؟
در آینده واکسن برای ملت کارآیی ندارد ازحال بگوئید ونمیخواد واکسن به امریکاصادرکنید سیستان وبلوچستان رادریابید شعار بس است عمل کنید ازضمختی صدایتان به تنگ آمدیم سکوت کنید ووبجایش عمل
گناه بی توجهی به واکسیناسیون ملت نجیب و بی چاره ابران در ازاری تولید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
کدام تولید؟؟؟؟فقط حرف تولید کردند
حالا که ویروس دلتا در کشور پخش شده تازه یادتون افتاده که مرز را ببندین؟!!!!
آقایان خودشون کشور را به این روز انداخته اند
از قدیم گفته اند:
خود کرده را تدبیر نیست...
با فاصله دو هفته از انتخابات. جالب نیست؟
عوضش حماسه ای بود انتخابات ها ، شیطونا
انتخابات 48 درصدی واقعا حماسه بود.حالا حالا ها این حماسه برامون تاریخ سازی میکنه.خدا رو شکر ایندفعه دیگه نمیتونید بندازید گردن مسافرت رفتن مردم.واکسن های مردم رو هم که بردند زدن به عزیزان که درگیر برگزاری انتخابات بودند.
آنقدر وضع مالی مردم خرابه و سالهاست که قرمز که هیچ، زده به سیاهی؛ کرونا با جهش هاش، پلاس .... پلاس ... هم بشه، دیگه توفیری نمیکنه
آب که از سر گذشت، چه یک وجب چه صد وجب...............
با تقدیر و تشکر از مقامات و مسئولان خیلی ممنونیم که ما هم مثل آمریکا 500 هزار کشته ندادیم خیلی ممنون
میدونید، از وقتی انقلاب کردیم، من خودم هیچ وقت ایران رو با آمریکا مقایسه نمیکردم. میگفتم کشور ما بهتره. اگر هم مشکلات داره میسازیمش. مشکلات ما از وقتی شروع شد که مسئولین شروع کردند ایران رو با آمریکا مقایسه کردن ولی از جهت عکسش. یعنی چرا ناراحتید، تو آمریکا بی خانمان بیشتره. یا اینکه چرا نارحتید، دولت آمریکا به مردمش اجازه نمیده حتی .... و بعضی ها هم پا را فراتر گذاشتند و به مردم جسارت کردند و گفتند، اگر ناراحتید بلند شید برید از ایران. هر وقت در جهت رضای خداوند متعال و بزرگ کاری انجام شد از همه جهت برکت یافت و هر وقت از جهت غرور و تکبر به عنوان همانندی با غربیان حرفی زده شد، جزای حرف گریبان نه تنها مسئولین و گوینده آن بلکه مردم را هم گرفت. الآن حرف زدن مسئولین ما با حرف زدن سلبریتی ها یکسان شده. این کشور و همه جای دنیا متعلق به خداوند بزرگ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
خب یک واقعیت ساده هم اینه که در 40 سال قبل واقعا وضع آمریکا خیلی بهتر از این بود ولی الان هر روز که می گذره بیشتر به یک کشور جهان سومی شبیه میشه.
بنابراین جدا از اینگونه بهره برداریهای سیاسی، یک مسئله واقعی اینه که وقتی آمریکا به این وضع افتاده، خب طبیعی است که نه تنها در ایران، بلکه خیلی جاها با ذره بین به این نقطه ضعفها نگاه کنند و دستمایه اینجور مقایسه ها کنند. یعنی فقط مشکل در اینطرف نیست؛ اگر آنطرف مشکلی نبود، چنین مقایسه هایی هم، کمتر زمینه پیدا می کرد. حالا اصلا به درست و غلط بودن اینجور مقایسه ها و اینکه آیا برای توجیه کمکاریها و ندانم کاریهاست یا نه هم کاری ندارم
خدایا این یک ماه بخیر بگذره تا این نمکی و دار و دسته اش تشریف ببرن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
همه سر و ته یه کرباسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
فکر کردی رییسی میاد جلوی کرونا رو بگیره؟؟؟

عمرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
نگران نباش. افزایش حقوق جدیدشون رو که بگیرند، رنگها درست میشه
خدایا این یک ماه بخیر بگذره تا این نمکی و دار و دسته اش تشریف ببرن
مانند تحریم ها عواقب و بدبختی این موج ها هم فقط برای مردم عادی است که نمی توانند برای واکسن به خارج از کشور مسافرت کنند پس باید منتظر امواج بعدی باشند
کلا وضعیت کشور واقتصاد وسیاست ومعیشت وگرفتاری وسلامتی مردم بغرنج وبرای همیشه قرمز هست منتهی هروقت صلاح بدانند علماها دستور بدهند ازقرمز به زرد وابی تغییر وضعیت پیدا میکنه وهروقت کارشون تموم شد به قرمز برمیگردد دوهفته مانده به انتخابات روند فوتی روبه کاهش وشهرها هم زردوابی وقتی هم انتخاابات وسخنرانی رئیسی ومیتینگ هوادارنش تمام شد قرمز شد الان کی باید پاسخگو باشد ؟ طبیعتا مردم مسئولان ما همه یا ازدماغ فیل افتادند یاازجانب خدا بر ملت ایران مبعوث شدند وهیچگونه اشتباهاتی متوجه انان نمیشود وقتی همتی در مناظره به رئیسی گفت قانون گریزی وپرتوکل بهداشتی را زیرپا گذاشتی گفت من اجازه گرفتم وهمه پروتکل را رعایت کردند درصورتیکه من اهوازی هستم بیشتر رعایت نکرده بودن الان رئیسی وهوادارانش باید پاسخگو وضعیت قرمز کشورباشند
خیلی از کشورها تو پیک اول موندن و کلا واکسن زدند و تموم شد . به حول و قوه الهی تنها کشوری که پنج پیک کرونا داشته و 7 درصد جمعیتش هم واکسن نزده ما هستیم . زنده باد ایران
یک دفعه از شمال غربی وارد میشه . یک دفعه از جنوب غربی . یک دفعه از جنوب شرقی و همینطور چرخش ادامه داره
تا دو سه سه روز دیگه (نهایت تا آخر هفته) کل ایران قرمز میشه.
ولی همانطور که گفتم عدد پایینه! سازمانهای ما و حتی ملت ما به رنگ کاری ندارند.
رقم پایینه!
حتما باید کشت و کشتار بشه تا فاصله اجتماعی رعایت بشه و هم سازمانها به فکر کارمندان خصوصی و خصولتی باشند.
من خودم کارمند دولتی بودم که واگذار شدیم و الان شدیم خصولتی. دورکاری کجا بود؟ من خودم از دیماه 99 تا امروز یک روز هم دورکار نبودم.
مثل همیشه هم تحریم اثر نداره حتی خود تحریمی هم اثر نداره !!!
اینبار خیلی ها خواهند مرد خیلی.......منتظر باشید
آمریکا با اون عظمتش دوتا واکسن ساخته و تایید کرده ولی بیش از سیصد میلیون دُز تزریق کرده ولی ما هفت مدل واکسن ساختیم هنوز درصد قابل فبولی در تزریق نداریم
ما غیراز رعایت کاری نمیتونیم انجام بدیم واکسن هم درحد شعار وبلوف باقی مانده چی شوووووووووووووووووووووووووووووود چراواکسن نمیزنن مگر ما ادعای مدیریت جهانی نداریم
انتـــــــــــــــخابات تمام شد و باز هم رنگ های ســــــــیاسی آمدند!!!
بروید و با چین قرارداد 25 ساله ببندید
رها شده
برق رو نمیتونن تامین کنن بعد حرف از تولید واکسن می زنند
سر تیتر خبری سال ۱۴۰۳......موج ۱۵ کرونا وارد شد. ۵ شرکت جدید وارد عرصه آزمایش واکسن کووید ۱۴۰۳ نسخه وطنی شدند. دنیا از کرونا پاک شده و ما جزو آخرین کشورها هستیم.‌..
آقا تو شهر ما ستاد نامه ميده كه ادارات دولتي با 50 درصد اداره شوند ولي مديران بالاتر از قانون ما كاركنان را مجبور ميكنند هر روز بيايم سركار
اگر بلايي سر كسي بياد آيا مديران دردانه و تاج سر مردم بداد خانواده آن عزيز ميرسند.
آقایان خبرنگار ، رسانه های عریض و طویل ، شماها هم اندازه همین مسئولین مقصرید ....
مردم که جایی برای بیان انتقاداتشون ندارن (که اگه بگن میشن عوامل ....) شماها هستید که باید حرف مردم رو به گوش این مسئولین برسونید ....
پس چرا سکوت کردید و فقط حرف اونا رو میزنید چرا یکی تون حرف دل مردم رو بیان نمیکنه .....
من نمیدانم مسئولین جز حرف زدن چیز دیگری تبحر دارند بهترین کشورها در تزریق واکسنازاینها جلوترند با 4درصد تزریق واکسن کشور های اروپا ورزشگاههایش مملو از ادم ما چی
با این مدیریت فشل که در این دولت و وزارت بهداشت وجود داره صد در صد منتظر روزهای وخیم تر هم هستیم .
روزهای وخیم همیشه برای ما روزهای خوش و خوشتر برای مسئولین .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی