بازدید 15937
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

افزایش شهر‌های درگیر کرونای دلتا/ تمهیدات ویژه کنترلی و ارسال کمک‌های ویژه به سیستان و بلوچستان/ افزایش سرعت واکسیناسیون در هفته جاری/ کاهش رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۷۰ درصد/ توزیع ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت

بیش از نیمی از استان‌های کشور درگیر هستند. برخی استان‌ها ابتدای درگیری قرار دارند که اگر خوب رعایت کنند، می‌توانند مهار کنند، اما اگر سهل‌انگاری کنند بیماری می‌تواند کل استان را درگیر کند. در استانی مانند اصفهان فعلا فقط شهر اردستان درگیر و قرمز است. در ایلام یک شهر مهران درگیر است. خراسان شمالی و خراسان جنوبی و سه چهار استان دیگر هم هم فقط یک شهر درگیر دارند اما بقیه استان‌ها تعداد شهر‌های درگیرشان بالاست.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 03 July 2021

تابناک اجتماعی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش شهر‌های درگیر به کرونای دلتا (هندی) به ویژه در استان‌های جنوبی، شرقی و جنوب شرقی خبر داد و گفت: واکسیناسیون مردم طی هفته آینده سرعت بیشتری می‌گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رییسی، روز شنبه و پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: در نشست امروز مروری بر وضعیت کرونا در دنیا و کشور داشتیم. در دنیا وضعیت به شکلی است که موج جدیدی از بیماری با نام ویروس دلتا یا کرونای هندی در حال گسترش است و ۶۸ کشور دنیا درگیر این موج شدند و در برزیل دیروز بیشترین آمار مرگ و میر ثبت کردند و بالای ۱۶۰۰ مرگ ثبت شد و در هندوستان همچنان به رغم اندکی کاهش، اما بالای ۷۵۰ مرگ در روز ثبت شد و در کشور اندونزی وضعیت به همین شکل افزایشی است و در کشور‌های دیگر هم این ویروس در حال تاخت و تاز است.

وی افزود: در ایران در استان‌های جنوبی، شرقی و جنوب شرقی تعداد شهر‌های درگیر در استان‌ها افزایش می‌یابد و علی‌رغم تاکیدات زیاد، رعایت پروتکل‌ها کمتر از ۷۰ درصد است که عدد پایینی است و اگر بخواهیم پروتکل اثرگذار باشد، باید بالای ۸۵ درصد رعایت پروتکل داشته باشیم. وجود ویروس دلتا در جای جای کشور با توجه به قدرت سرایت آن قطعا می‌تواند میزان همه‌گیری را افزایش دهد و میران بستری و مبتلا را بیشتر خواهد کرد.

رییسی در ادامه گفت: وجود ویروس دلتا در جای جای کشور که پیدا شده، با توجه به اینکه قدرت سرایت این ویروس بسیار بالاست، می‌تواند میزان همه گیری، بستری و ابتلا را بیشتر کند. در حال حاضر ۹۲ شهرمان قرمز، ۱۸۳ شهر نارنجی و ۱۷۳ شهر هم زرد است.

وی افزود: بیش از نیمی از استان‌های کشور درگیر هستند. برخی استان‌ها ابتدای درگیری قرار دارند که اگر خوب رعایت کنند، می‌توانند مهار کنند، اما اگر سهل‌انگاری کنند بیماری می‌تواند کل استان را درگیر کند. در استانی مانند اصفهان فعلا فقط شهر اردستان درگیر و قرمز است. در ایلام یک شهر مهران درگیر است. خراسان شمالی و خراسان جنوبی هم فقط یک شهر درگیر دارند. در کرمانشاه فقط گیلان‌غرب درگیر است. در کهگیلویه و بویر احمد فقط گچساران درگیر است و در گیلان و استان مرکزی هم فقط یک شهر درگیر است؛ اما بقیه استان‌ها تعداد شهر‌های درگیرشان بالاست.
 
افزایش شهر‌های درگیر کرونای دلتا/ تمهیدات ویژه کنترلی و ارسال کمک‌های ویژه به سیستان و بلوچستان/ افزایش سرعت واکسیناسیون در هفته جاری/ کاهش رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۷۰ درصد/ توزیع ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: در تهران که ده شهر‌ درگیر یعنی اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک است. همچنین ۱۰ شهر استان سیستان و بلوچستان درگیر است که تقریبا سراسر استان درگیر شده است.

رییسی ادامه داد: استان فارس شهر‌های جنوبی و جنوب شرق استان درگیری دارند و ده تا از شهرستان‌های استان فارس درگیرند. در کرمان ۱۵ شهر درگیر است و در هرمزگان ۱۱ شهر درگیری دارند. به همین صورت استان‌های مختلف درگیری‌های مختلف دارند و حتما نیاز است که به دقت رعایت شده و پروتکل‌ها با دقت بیشتری رعایت شود.

رییسی گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکید زیادی بر کنترل مرزها، به ویژه مرز‌های شرقی شد. نیروی انتظامی و ستاد نیرو‌های مسلح و سپاه تاکنون اقدامات خوبی برای کنترل مرز‌های شرقی انجام دادند و امروز تاکید شد که کنترل مرز‌ها به ویژه در مرز‌های شرقی کشور تشدید شود. اقدامات نظارتی زیادی در مرز‌ها انجام می‌شود و ۱۱۷ درصد رشد نظارت و مراقبت است، اما باز هم تاکید شد که بیش از این کنترل شود.

وی افزود: موضوع دیگری که در ستاد مطرح شد، این بود که به طور ویژه استان‌های درگیر مورد نظارت و دقت و کمک قرار دهیم. به ویژه در سیستان و بلوچستان که ارتباط مستقیمی با استاندار محترم آنجا برقرار و مسائل و مشکلات مطرح و قرار شد به صورت ویژه کمک‌هایی ارسال شود و اگر نیاز باشد، بیشتر کمک‌ها انجام شود. البته زیرساخت‌ها برای شیوع بیماری و پذیرش بیمار مهم است. خوشبختانه در زمینه اکسیژن ساز و تخت در استان سیستان و بلوچستان مشل خاصی نیست، اما اقدامات بیشتری به ویژه در حوزه نظارت و رعایت پروتکل‌ها و اعمال قانون با پروتکل شکنان نیاز است که در این منطقه انجام شود.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در سیستان و بلوچستان به طور میانگین زیر ۵۰ درصد است و نیاز است که مردم عزیز و صبور آن منطقه در رعایت پروتکل‌ها دقت بیشتری را داشته باشند. قرار شد در سیستان و بلوچستان بسیاری از اماکن و ادارات تعطیل باشند، از جمله بانک‌ها و ادارات دولتی، مگر آن‌هایی که خیلی ضروری هستند، باز باشند.

وی افزود: در استان‌هایی هم که شهر قرمز در آن‌ها اعلام شد، بر اساس پروتکل‌ها و رنگ بندی که وجود دارد، باید اقداماتی اعمال شود. مثلا در شهر‌های قرمز کارکنان دولتی حداکثر ۳۰درصد باید حضور یابند و بقیه باید دورکار باشند. به جز مشاغل بسیار ضروری که حداکثر تا ۵۰ درصد می‌توانند حضور یابند و بقیه باید دورکار باشد تا شرایط آرامتر شود.
 
رییسی در ادامه سخنانش درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور نیز گفت: طی هفته گذشته، سرعت واکسیناسیون بهتر شد و ان‌شاءالله طی این هفته و بویژه هفته آینده سرعت واکسیناسیون قابل قبول خواهد بود و میزان قابل توجهی واکسن در اختیاز خواهیم داشت. در سطح کشور ازدحام و تجمع آنچنانی طی هفته گذشته نداشتیم و واکسیناسیون خوب و روان انجام شد و در دو یا سه مرکز شلوغی‌هایی بود که با تمهیداتی نظیر افزایش مراکز تجمیعی و نوبت دهی، آنجا هم به وضعیت عادی بازگشته و واکسیناسیون با سرعت و دقت بهتری ادامه پیدا خواهد کرد. مردم نگران دز دوم واکسن نباشند و قطعا کسانی که دوز اول را دریافت کردند، دز دوم را هم دریافت می‌کنند.

وی افزود: الان تقریبا وضعیت انجام واکسیناسیون گروه سنی که اعلام کردیم مطلوب و مناسب است و طی هفته آینده به احتمال خیلی زیاد گروه سنی پایین‌تری اعلام می‌کنیم که واکسیناسیون انجام دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه نزدیک ۳۰۰ هزار دز واکسن داخلی برکت به دستمان رسیده که توزیع شده است و امید داریم در هفته‌های آینده میزان واکسن‌های تولید داخل و خارجی افزایش یابد و سرعت واکسیناسیون قابل قبول باشد. تا کنون حدود ۷ میلیون دز واکسن توزیع کردیم که حدود ۲ میلیون نفر هر دو دز و حدود ۴ میلیون نفر هم دز اول را دریافت کردند که در زمان نوبت دز دوم را هم دریافت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در هفته‌های آینده وضعیت تامین واکسن ما بسیار مطلوب‌تر خواهد بود. بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ما از شهریور ماهیانه ۱۰ میلیون دوز واکسن داخلی به دستمان خواهد رسید و تا پایان سال همه گروه هدف کشور را واکسینه می‌کنیم.

وی گفت: مردم برای واکسن به سیستم نوبت دهی توجه کنند و افرادی که پیامک دریافت نکردند، مستقیم به مراکز مراجعه نکنند که باعث شلوغی نشود.

رئیسی ادامه داد: حدود ۸۷۰ مرکز تجمعی داریم که ۷۵ مرکز در تهران است و از این جهت با توجه به موجودی واکسن روزانه توانایی واکسیناسیون روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دز را داریم و این توانمندی به ۵۰۰ هزار دز واکسن در روز هم خواهد رسید. از مردم می‌خواهم پروتکل‌ها را جدی بگیرند. در صورت بی توجهی به پروتکل‌ها خیز و پیک بعدی اتفاق می‌افتد و این می‌تواند نگران کننده باشد و اگر این پروتکل‌ها رعایت شود با توجه به سرعت واکسیناسیون می‌توانیم با وضعیت بهتر از این دوره گذر کنیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
کاهش رعایت پروتکل ها
همیشه مردم مقصر هستند و
مسئولین خیلی خوب و زحمت کش و ناز
خسته نمی شید از این همه بی کفایتی ستاد مسامحه با کرونا؟
چند تا کشور موج سوم دیدن؟
شما موجه پنجم را هم راه انداختید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
دیگه واکسن نمیخوایم. تو بندرعباس همه کرونای هندی گرفتن. دیگه واکسن سودی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
برگزاری آزمون سراسری در چنین وضعیتی یک اشتباه محض بود.
هفته دیگر نتایجش را خواهیم دید.
این هفته آتی کی می رسه خدا می دونه
روسیه 4 نوع واکسن کرونا دارد
دو برابر ایران جمعیت دارد
فوتی دیروزش بالای 600 نفر بوده
آمریکا فوتی هایش بالای 300 و گاهی 400 است.
با اون همه قدرتی که دارند و ادعایی که دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
عجب نوابغی داریم ما!
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
شما احتمالا مهندس آمار هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
تعداد فوتی های آمریکا دیروز 96 نفر بوده
ماشالا شش جور واکسن تولید کردین پس کو؟
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
ناشناس جان. کلتو از برف دربیار می بینی عوامل اجرایی انتخابات هفته پیش واکسینه شدند. شرکت ها و کارخونه ها نظیر شهاب خودرو، پارس خودرو واکسینه شدند.
برای بار چندم است که این جمله را می شنویم: "افزایش سرعت واکسیناسیون از هفته آتی" حداقل بگویند افزایش سرعت واکسیناسیون از هفته های آتی تا نادرست محسوب نشوند.
اینم اثر شلوغی رای دادن و سفر و جشن های بعد انتخابات
خود کرده را تدبیر نیست!!!
وقتی به امید واهی در انتخابات شرکت می کنند!
والا ما رعایت نمی بینیم همین دیروز یه عروسی گرفته بودن هیچ کس ماسک نداشت چسبیده به هم یه عده هم وسط داشتن می رقصیدن شاباش و با دهن می‌گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
برای اینکه نظارت و برخوردی وجود نداره ، اگه بشدت برخوردم میکردن الان اینجوری نمیشد
اقای دکتر ریسی شما خودتان پروتکل رو در زیر مجموعه خودتان رعایت نمی کنید و دستور دادید دورکاری مادران دارای فرزند خردسال را در وزارت بهداشت حدف کنند و و مادران کودکان خود را مهد کودک ببرند حتی در شرایط قرمز
چطور می تو انید به دیگران بگوئید پروتکل را رعایت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
من کارمند دانشگاه وزارت علوم و همسرم کارمند دانشگاه وزارت بهداشت هستیم ما دقیقا با رعایت دورکاری مطابق رنگ بندی سرکار میریم و مرتب سهمیه ماسک دریافت میکنیم اما همسرم باووجودی که کادر محسوب نمیشن و کارشون غیر مرتبط با درمانه اصلا دورکاری ندارن و هیچ سهمیه ماسکی هم دریافت نمیکنن وقتی وزارت بهداشت اینجوریه وای بر بقیه
با انواع فشارهای اقتصادی و بیش از یک سال است بازی با واکسن و این بیماری زندگی مردم را جهنم کرده اید در نهایت هم مردم مقصر هستند مردم مرزها را برای بیماری کنترل می کنند مردم واکسن .......
این ستاد کوچکترین تاثیری برای مهار این بیماری نداشته است فقط شهرها را رنگی می کنند و تنها اتفاق رنگی شدن شهرها هم جریمه خودروها است و چند حرکت نمایشی
بعد از دوسال هنوز هم تقصیر مردمه. دروغها و بی ناکارامدیها هیچ تاثیری نداشته
وقتی دولت اعلام می کند به هرشرکتی که واکسن بسازد 3 میلیارد تومان می دهد، حاصلش میشود افتتاح هر روزه یک نوع واکسن وتزریق هیچ !!!!
فقط حرف حرف حرف و عمل هیچ
بالاخره بگو ما کی واکسن می زنیم
در شرایط بحرانی توانائی و مدیریت ها خودشان را نشان می دهند .متاسفانه دولت بدترین عملکرد را در رابطه با کنترل و معالجه و واکسیناسیون را داشته و نمره مردودی گرفته است . نمونهئ بارز آن موج های پی در پی و بی انظباطی و هرج و مرج در تنوع و تعدد مراکز ساخت واکسن است . شما کشور های صاجب علم و تکنولوزی را ببنید چند تا مرلکز ساخت واکسن دارند و. ما هم هر کسی برای خودشان مستقل تو فکر ساخت واکسن است انگار می خواهند آش بپزند و به بهترین آش جایزه بدهند
به مسولین وزارت بهداشت بگویید وعده های بلند مدت دادن بس است هر ماه یک هفته زنگ تفریح اغلام میکنید وبعد موج بعدیِ کرونا .چطور ممکنه یک ماشین شخصی دوسه نفره خطرناک باشه ولی اتوبوس و قطار و هواپیما که بیش از سی چهل یا دویست تا مسافر داره مجاز باشه ؟ شما تا حالا باندازه کل واکسنهای دنیا واکسن رونمایی کردید ولی از تزریق خبری نیست
نمیخواد 300 تا واکسن بسازید
همونی که ساختین و به همه بزنید
بعد هم به کی بگیم ما با این که ژنمون عوض بشه یا چیپت زیر پوستمون بره مشکلی نداریم، از همون آشغال های آمریکایی بزنید به ما ....
۳ ملیون درست کردین ۳۰۰ هزار تا دادین؟ تا نوه نتیجه دربون فروشگاهتونم واکسن نزنید نمیزارید برسه دست مردم عادی
باز هم وعده های سر خرمن. تمومی نداره! در حالی که مردم ایران روزانه فوج فوج قربانی ناکارآمدی شما می شوند و 2 میلیون نفر به دلیل کرونا بیکار شده اند. واکسیناسیون عمومی که قرار بود از اواسط اردیبهشت ماه آغاز گردد کلاً فراموش شده و حالا این آقا قول واکسیناسیون "گروه های هدف" تا پایان سال را می دهد. گروه های هدف واکسیناسیون عمومی نیست و محدود به گروه های آسیب پذیر است! واکسن داخلی که قرار بود باز هم از اردیبهشت ماه با سرعت 10 میلیون دوز در ماه تولید شود رسیده به 300 هزار! 60 میلیون دوز واکسن روسی هم که قرار بود از خرداد ماه برسد که رفت پیش 16 میلیون واکسن کوواکس، چون پول هیچکدام را حواله نکرده اند. ا د
حتما باید شکرگزار شما باشیم که مرگ و میرمون کمتر از هند و برزیل و اندونزیه؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
تشکر یادت نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
ناشناس ۱۴:۱۲ معلومه از کدوم قماشی!!!!
من موندم چرا همیشه تمامی خبر های مثلا خوب در مورد واکسیناسیون مربوط به ماهها یا هفته های آینده میشه؟ چرا نمیگن مثلا از هفته گذشته از دیروز و ...؟
این وظیفه شما خبرنگاراست که بپرسین که عملا چی؟ تا کی میخوای وعده بدید؟
لطفا" به مسئولین بگویید از آن واکسن هایی را که می خواستید به آمریکایی ها بدهید فعلا" تعدادی را به ملت مظلوم ایران بدهید . خدا خیرتان بدهد چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .
یک لطیفه در شوروی رایج بود که: ما آمارهای دولتی از افزایشِ روزافزون تولیدِ گندم را باور می‌کنیم، فقط نمی‌دانیم نان‌هایمان چرا مدام کوچک‌تر می‌شوند!

حکایتِ مملکتِ ما در تولیدِ انبوهِ واکسن‌ها است و امواجِ پیاپیِ کرونا!
سانسور نکن
وی افزود: الان تقریبا وضعیت انجام واکسیناسیون گروه سنی که اعلام کردیم مطلوب و مناسب است و طی هفته آینده به احتمال خیلی زیاد گروه سنی پایین‌تری اعلام می‌کنیم که واکسیناسیون انجام دهند
تو شهرستان منوجان جنوب کرمان هنوز 70 سال به بالا دوز اول رو دریافت نکردن جناب سخنگو.
هفته هاست که قراره وضعیت تامین واکسن بهتر بشه ولی تنها اتفاقی که افتاده به تعداد سازندگان واکسن اضافه شده.
هنوز بسیاری از کارکنان گروه پزشکی که مستقیما با بیماران سروکلر رارن ولکسن نزدن.
تو رو خدا ماسک بزنید. اوضاع خیلی وخیم‌تر از این حرفاست...
متاسفم برای خبرنگاران و خبرگزاری ها که حتی شجاعت ندارند چهار تا سوال از آقایان نمکی و رئیسی بپرسند. آخه تا کی قراره سلامت و جان مردم ملعبه دست وزارت بهداشت باشه؟ این آقایان حتی توان تزریق همین تعداد واکسن هم ندارند. آخه مگه واکسن کار اداری است که فقط در روزهای کاری و از ساعت 8 تا ظهر تزریق می کنید؟؟؟؟؟؟؟ یعنی تزریق 24 ساعته و با آرامش و وقت قبلی خیلی کار سختیه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
واکسن ندارن که فکر میکنم مردم این قدر سطح درکشان پایین جالب این که همین کشوری که مدام مرگ بهش میگفتن واکسن فایزر اضافه آورده که تاریخ انقضاش هم داره میگذره و ۹۰ درصد جمعیتش واکسینه شده
انگلیسی ها با داشتن نوع های دلتا پلاس ، دلتا ، آفریقایی ، انگلیسی و با یک ماه بر داشتن محدودیت ها و بازی های اروپا ، موارد مثبتشان به ۳۰ هزار رسیده است ولی هنوز فوتی هایشان از ما کمتر است. اگه واکسن روسی ها خوب است پس چرا اول تمام مردم خچدشان را واکسن نمیزنند؟؟! تا حالا واکسن انگلیسی بهترین جواب را داده است.
مظلوم ترین مردم جهان مردم ایران هستند . واکسن زدن مردم ایران هیچ وقت انجام نخواهد شد
آقایان خبرنگار ، رسانه های عریض و طویل ، شماها هم اندازه همین مسئولین مقصرید ....
مردم که جایی برای بیان انتقاداتشون ندارن (که اگه بگن میشن عوامل ....) شماها هستید که باید حرف مردم رو به گوش این مسئولین برسونید ....
پس چرا سکوت کردید و فقط حرف اونا رو میزنید چرا یکی تون حرف دل مردم رو بیان نمیکنه .....
این اقایان نمکی ،حریر چی و ریسی فقط پزشک هستند ولی مدیر و برنامه ریز که نیستند . بخاطر همین هم این وضع اسفناک کرونایی را برای کشور بوجود اوردند .
واكسن سازي شون هم مثل خودروسازي شونه ، صد مدل خودرو توليد كردن كه به پشيزي ارزش نداره ، تابوت متحرك مي سازن و اسمشو مي ذارن خودرو .
آقای مخبر کجان میگفتن از آخر خرداد ماهی چند میلیون واکسن تولید میشه انتخابات تموم شد یادش رفت لااقل عذر خواهی کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی