بازدید 5056

نظرسنجی جدید درباره عملکرد بایدن در مقابله با جرایم

۷۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی‌ ای بی سی نیوز و نشریه واشنگتن پست اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا در رابطه با مقابله با جرایم موفق عمل نکرده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 03 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از پایگاه اینترنتی ای بی سی نیوز، نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز و نشریه واشنگتن پست نشان می‌دهد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مقابله با جرائم در این کشور ناموفق عمل کرده است. ۷۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که بایدن در رابطه با مقابله با جرائم موفق عمل نکرده است.

در خبری دیگر؛ شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رسانه‌های آمریکایی از زخمی شدن ۷ نفر از جمله چند کودک در حادثه تیراندازی در شهر "نورفوک" ویرجینیا خبر دادند و اعلام کردند پلیس در جستجوی عامل این حمله است.

در همين حال؛ به گزارش سی ان ان، تیراندازی‌های مختلف در آمریکا در سال جاری در مقایسه با دوره‌های زمانی گذشته به صورت قابل توجهی سیر صعودی پیدا کرده است. در حالی که بيش از شش ماه از سال دو هزار و بیست و یک سپری می‌شود، بیش از دویست و هشتاد مورد تیراندازی دسته جمعی در آمریکا رخ داده است.

تیراندازی‌های دسته جمعی به صورتی است که عامل یا عاملان تیراندازی به بیش از یک نفر تیراندازی می‌کنند و سبب جان باختن چندین نفر می‌شوند. امسال، سالی بسیار مرگبار از نظر وقوع تیراندازی‌های دسته جمعی در آمريکا بوده است. تیراندازی‌های دسته جمعی به تیراندازی‌های اطلاق می‌شود که به جز عامل تیراندازی، چهار نفر یا بیشتر هدف گلوله قرار می‌گیرند.

سی ان ان افزود: این تیراندازی‌ها گویای واقعیتی وحشتناک است که به امری عادی در آمریکا تبدیل شده است یعنی خشونت ناشی از استفاده از سلاح. از آغاز سال دو هزار و بیست و یک، بیش از دویست و هشتاد مورد از چنین اتفاق‌هایی در سراسر آمریکا رخ داده است. بر اساس آمار موجود در آرشیو مربوط به مرگ‌های ناشی از استفاده از سلاح در آمریکا، این رقم چهل درصد بیش از تعداد قربانیان در بازه زمانی مشابه در سال گذشته است. این رقم در مقایسه با آمار مشابه در سال دو هزار و نوزده، شصت و پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

کامرون کاسکی که در تیراندازی در دبیرستان داگلاس در شهر پارکلند در سال دو هزار و هجده در آمریکا حضور داشت و از آن تیراندازی جان سالم به در برد و حالا به یکی از فعالان مبارزه با سلاح در آمریکا تبدیل شده است در گفتگو با سی ان ان درباره خشونت‌های فزاینده ناشی از استفاده از سلاح در این کشور گفت: وقتی دونالد ترامپ آن چهره بد در مسند قدرت بود، پوشش خبری تیراندازی‌های منجر به کشته شدن چندین نفر، کاملاً مرسوم بود و توجه همه را به خود جلب می‌کرد. در آن دوران، تیراندازی‌های مذکور رخ می‌داد و همه دوست داشتند درباره آن حرف بزنند. در آن زمان می‌گفتند آمریکای دوران ترامپ همین می‌شود و وقتی دونالد ترامپ در مسند قدرت باشد همین می‌شود.

وی‌ افزود: اما وقتی جو بایدن رئیس جمهور شده هدف این است که کاستی‌های موجود در آمریکا به تصویر کشیده نشود بلکه تلاش می‌شود اتفاقات بسیار خوب در کشور جشن گرفته شود! فعالان حوزه مقابله با خشونت‌های ناشی از سلاح که بسیاری از آن‌ها را می‌شناسم، بسیار سرخورده و مایوس شده ام، زیرا در دولت بایدن، شاهد اقدامات چشمگیری برای کنترل خشونت‌های ناشی از سلاح نبوده ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار