بازدید 3990

واشنگتن ۷ عضو کلیدی ارتش میانمار را تحریم کرد

دولت ایالات متحده ۲۲ شخص حقیقی تبعه میانمار از جمله هفت مقام کلیدی ارتش این کشور را تحریم کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 03 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه در یک اطلاعیه اعلام کرد که این کشور علیه ۲۲ فرد حقیقی در میانمار از جمله هفت مقام مهم و کلیدی ارتش این کشور تحریم‌هایی وضع کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: «دفتر کنترل دارائیهای خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده ۲۲ شخص حقیقی مرتبط با رژیم نظامی برمه (میانمار) را (برای اعمال تحریم) تعیین کرده است».

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «در میان افرادی که امروز تحریم شدند، نام هفت عضو مهم و کلیدی ارتش برمه نیز به چشم می‌خورد که به سرکوب جنبش طرفدار دموکراسی در این کشور ادامه می‌دهند و علیه مردم برمه از جمله کودکان و اعضای گروههای اقلیت قومی از نیروی مرگبار استفاده می کنند».

وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که ۱۵ فرد حقیقی دیگر همسران یا فرزندان بزرگسال مقامات بلندپایه ارتش میانمار هستند که پیش از این به دلیل برخورداری از شبکه‌های مالی که به کسب «پولِ نامشروع» آنها کمک می‌کرد، از سوی وزارت خزانه داری آمریکا مشمول تحریم شدند.

گفتنی است، روز یکم فوریه ۲۰۲۱ ارتش میانمار در یک کودتای نظامی دولت غیرنظامی این کشور را سرنگون و وضعیت اضطراری یکساله اعلام کرد. در پی این کودتا اعتراض‌های مردمی در سراسر این کشور آغاز شد که با خشونت مرگباری سرکوب شد و به مرگ صدها تن انجامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم