بازدید 6187

تأکید اردوغان بر حضور در لیبی، آذربایجان و سوریه

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه روز جمعه گفت: ما به حضور خود در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و مدیترانه شرقی ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ 02 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان این سخنان را عصر جمعه در بازدید از کارخانه ساخت چرخ (پالت) تانک در استان ساکاریا بیان کرده است.

رییس جمهوری ترکیه همچنین در مورد اکتشاف گاز در چند میدان در دریای مدیترانه گفت: در قبرس و دریا‌های آن دنبال اکتشاف انرژی هستیم و هدفمان از این اکتشاف استخراج گاز است.

اردوغان با اشاره به اینکه آثار، خدمات و سرمایه گذاری در صنایع دفاعی از بزرگترین میراث برای آیندگان خواهد بود، تصریح کرد: حقمان را تا آخر خواهیم گرفت. ما عملیات اکتشاف نفت را در مدیترانه شرقی، قبرس و تمام آن آب‌ها ادامه خواهیم داد.

وی افزود که در بیستم ماه جاری میلادی (اواخر تیرماه) به همراه یک هیأت بزرگ به قبرس شمالی خواهد رفت.

رییس جمهوری ترکیه گفت: در دیدار اخیر با اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا، وی ابراز امیدواری کرده بود که در قبرس شمالی سخنان شدید اللحنی ایراد نکنم.

وی ادامه داد: آن‌ها [برخی مقامات اروپایی]هنوز نفهمیده‌اند، اردوغان کیست و براساس دیکته دیگران سخن نمی‌گوید.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه طبق برنامه قبلی، در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

سخنان اردوغان در خصوص حضور نظامیان ترکیه در لیبی درحالی بیان می‌شود که نجلا المنقوش وزیرخارجه لیبی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک ۱۴ اردیبهشت ماه با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در طرابلس، پایتخت لیبی خواستار خروج نیرو‌های خارجی از کشورش شد.

المنقوش بار دیگر خواستار خروج نیرو‌های بیگانه و مزدور از لیبی همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در سال جاری میلادی شده بود.

ترکیه متهم است که چندین هزار مزدور را در لیبی برای تقویت و پشتیبانی از دولت وفاق ملی فایز السراج که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود، در مبارزه با ارتش ملی لیبی به فرماندهی «ژنرال خلیفه حفتر» در این کشور مستقر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل