بازدید 5631

الزام به پرداخت وجه در مدارس دولتی تخلف است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: در زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی، الزام اولیا به پرداخت هر گونه وجه در قالب کمک به مدرسه تخلف است.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 02 July 2021

به گزارش «تابناک»، «حسن خانجانی موقر» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش و پرورش باید با یک مدیریت دقیق، مدیران مدارس را برای خودداری از دریافت وجه در قالب کمک به مدرسه توجیه کند.

وی افزود: دریافت وجه از اولیای دانش آموزان با هر عنوانی به جز هزینه کتاب و بیمه غیر قانونی است.

خانجانی موقر عنوان کرد: در برخی از موارد نیز مشاهده شده از خانواده های زیر پوشش نهادهای حمایتی نیز توسط مدیران مدارس درخواست وجه شده است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس می توانند از حوزه های دیگری در قالب خودیاری و گرفتن کمک به خیران، بخشی از هزینه های مالی خود را تامین کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته بسیاری از خانواده ها، لباس فرم دانش آموزی گرفتند اما به دلیل برگزاری غیر حضوری کلاس ها این لباس ها استفاده نشد، افزود: آموزش و پرورش برنامه ریزی کند تا دانش آموزان از همان لباس های فرم سال تحصیلی گذشته استفاده کنند تا با یک مدیریت دقیق، جلوی تخلف برخی از سودجویان گرفته شود.

وی در رابطه با برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای دانش آموزان نیز اظهار داشت: سال گذشته به خاطر ارائه آموزش ها به صورت مجازی، کلاس های عملی اوقات فراغت برگزار نشد اما باید بدانیم همه چیز در فضای مجازی الزام ندارد و ما با ابتکار و خلاقیت می توانیم اوقات فراغت حضوری را با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در محیط باز برای دانش آموزان اجرا کنیم.

خانجانی موقر گفت: در عین حال حوزه فضای مجازی هم در نظر گرفته شود و شرکت ارتباطات زیرساخت، باید برای کمک به آموزش در فضای مجازی ورود و مشکلات موجود را برطرف کند.

وی اضافه کرد: کرونا مشخص نیست چه زمانی از بین برود و باید هم راستا با آن برنامه های آموزشی و پرورشی تدوین و اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با بیان اینکه سرقت از مدارس و آموزشگاه ها افزایش شدید یافته است، خاطرنشان کرد: در مواردی رایانه و تجهیزات مدارس سرقت رفته است که امیدواریم با دیوارکشی و نصب تجهیزات امنیتی در مراکز آموزشی، این موارد کاهش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار