بازدید 12352
وزیر بهداشت خبر داد

مجوز مصرف اضطراری واکسن «پاستوکووک» صادر شد

واکسن «پاستوکووک» که محصول مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران است، بعد از آنکه در فاز سوم مطالعات بالینی با تزریق به حدود ۴۴ هزار تن در کوبا و ۲۴ هزار تن در ایران تحت بررسی قرار گرفت و نتائج موفقات آمیزی به دنبال داشت، به عنوان دومین واکسن ملی، اجازه مصرف اضطراری در کشورمان را دریافت کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ 29 June 2021

تابناک اجتماعیواکسن «پاستوکووک» که محصول مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران است، به عنوان دومین واکسن ملی، اجازه مصرف اضطراری در کشورمان را از کمیسیون قانونی دریافت کرد.

به گزارش «تابناک»، سعید نمکی در حاشیه بازدید از طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه در مرکز بهداشت شهرستان اردکان، اظهار داشت: مدتی بود که پرونده اجازه مصرف اضطراری واکسن پاستور در کمیسیون قانونی مطرح بود. در فاز سوم مطالعات بالینی این واکسن، حدود ۴۴ هزار تن در کوبا و ۲۴ هزار تن در ایران تحت بررسی بالینی قرار گرفتند.

 

مجوز مصرف اضطراری واکسن «پاستوکووک» صادر شد


وی افزود: یزد یکی از استان‌هایی بود که در مطالعه فاز سه مطالعات بالینی پاستور مشارکت داشت و خوشبختانه با گذراندن مراحل لازم و اقناع متخصصین و کارشناسان ما در سازمان غذا و دارو کمیسیون مربوطه، دومین واکسن ملی هم به مجموعه واکسن‌های کشور پیوست و این خبر بسیار خوشی برای مردم ایران از سرزمین آفتاب یزد است.

وزیر بهداشت گفت: امروز بازدیدی از طرح ادغام طب ایرانی در نظام شبکه ـ که از یک سال پیش در اردکان آغاز شده ـ داشتیم. در این طرح، توصیه‌ها و آموزش‌های لازم توسط بهورزان و کارشناسان بهداشتی به مردم ارائه و از ظرفیت‌های شیوه صحیح زندگی در ایران قدیم و طب سنتی استفاده می‌شود که چگونه با تحرک کافی و اصول تغذیه ای، زندگی کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این طرح، آموزش‌های لازم با استفاده از مبانی طب ایرانی جهت پیشگیری از بیماری‌های عفونی و غیرعفونی به مردم ارائه می‌شود. خوشبختانه یک کار پژوهشی ارزشمند توسط همکاران پزشک ما در این منطقه آغاز شده و امیدوارم که این طرح آزمایشی بتواند در استان‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
اجازه اضطراری دیگه چه مدلیش هست؟!!!!

مگه واکسن معتبر نداریم که باید بریم واکسن با شرایط نامسخص و اضطراری بزنیم؟!!!
بنده خدا نمكي باز چند شب خوابش نميبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
جناب وزیر شما مرتب در رونماییو کارآزمایی بالینی چند واکسن شرکت کرده اید لطفا ظرفیت تولید یک تا دو واکسن افزایش دهید و از تبلیغات کاذب بپرهیزید.
واکسن . کو تهران . کو اصفهان . کو رشت . کو زنجان. .تبریز کو . شیراز کو .و........ در راه هست
مصرف اضطراری یعنی چی؟ یعنی زیاد قابل اعتماد نیست ولی از ناچاری میشود تزریق کرد؟
به نظر می اید این واکسن قابل اعتماد باشد زیرا کوبا در مورد واکسن در جهان خودش را نشان داده است و خیلی بهتر از واکسن چینی است
مولانا جلاالدین نمکی عارف و فیلسوف نامدار ایرانی چرا وزیر بهداشت هست ؟؟؟
ایشون باید ره عرفان پیشه کنند و اما در خصوص واکسن اگر رونمایی و روپوشی و صادارت و هدیه و غیره تموم شده یه فکری به حال وضعیت اسفناک بیماران بکنید ا
این همه مجوز صادر کردین یه دونه واکسن توو بازار ندادین. با خودتون چند چندین؟
باور نمی کنم
به هزار و یک دلیل
ببخشید این همون واکسنی نیست که کوبا اعلام کرد اثر بخشی آن فقط 62 درصد است ؟
ببخشید می خوام یک مستعان سفارش بدم میشه راهنمایی کنید
لطفا مقاله علمی بخش تست حیوانی درباره بررسی عوارض جانبی و ایمنی زایی
و همین مقاله علمی بخش تست انسانی را منتشر نمایند مسئولین
سپاس فراوان
تنها کشوری در دنیا که هر روز از یک واکسن کرونا رونمایی می کند ایران است!.... اما دریغ از تزریق...!
آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی
اینقد که شما واکسن رونمایی کردید، کل دنیا در مجموع نکرده.
سلام. آقای وزیر محترم... لطفا نمک به زخم ملت نپاشید.. موج پنجم داره میاد برادر من... فقط زودتر برید... برید آقا... این نوع حرف زدن ها رو هم با خودتان ببرید...
چون دولت اعلام کرده از هر تولید کننده واکسن داخلی ۱۵ میلیون دز میخرد مسابقه رونمایی راه افتاده
مجوز مصرف اظطراری را سازمان بهداشت جهانی صادر می کند نه نمکی
دو تا واکسن داخلی مجوز مصرف اضطراری گرفته اند پس کجا تزریق می شوند ؟ چرا تعداد مرگ و میر پائین نمی آید و چرا تزریق سراسری انجام نمی شود؟ نوشدارو بعد از مرگ سهراب چرا ؟
هرروز یه دروغ. بقیه کشورهای دنیا دارن به زندگی عادی برمیگردن ما تازه گیر موج پنجم افتادیم و سیستان بلوچستان توو وضعیت سیاه قرار گرفته. این همه بی کفایتی نوبره.
دو واکسن ایرانی تایید شده حتی یک خط مستند علمی منتشر شده در ژورنال های معتبر ندارند، و از نظر علمی کارایی و سلامت آن ها تایید نشده!
بیشتر از اینکه واکسن ایرانی تولید شده باشه مجوز صادر شده!
واکسنای اینا کو؟
این صدور مجوز واکسنهای ایرانی مثل وامهای میلیاردی شده! وام‌میگیرن‌ مهاجرت میکنن کانادا! واکسن‌میسازیم‌‌ ولی هیچکس واکسینه نشده!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی