بازدید 13818
۵
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

تعرفه خدمات پرستاری دوباره به موضوع روز تبدیل شد/ اکران فیلم درخت گردو، پیمان معادی را ترند کرد/ ماجرای فرماندار لنگرود چیست؟/ بهروز وثوقی و بابک خرمدین دوباره در کانون توجه کاربران

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون « تعرفه گذاری خدمات پرستاری چیست؟»، « پیمان معادی»، « کرونای دلتا»، «بابک خرمدین»،  «بهروز وثوقی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 30 June 2021

تعرفه خدمات پرستاری دوباره به موضوع روز تبدیل شد/ اکران فیلم درخت گردو، پیمان معادی را ترند کرد/ ماجرای فرماندار لنگرود چیست؟/ بهروز وثوقی و بابک خرمدین دوباره در کانون توجه کاربران

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «تعرفه گذاری خدمات پرستاری چیست؟»، «پیمان معادی»، «کرونای دلتا»، «بابک خرمدین»، «بهروز وثوقی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.


تعرفه گذاری خدمات پرستاری چیست؟

ششم تیرماه سال جاری، سعید نمکی، وزیر بهداشت کشورمان از تصویب آیین نامه اجرایی خدمات پرستاری خبر داد و در این زمینه گفت: آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری که چهارده سال بر زمین مانده بود در چند ماه گذشته کار کارشناسی دقیق روی آن صورت گرفت و این آیین نامه امروز مورد تصویب شورای عالی بیمه قرار گرفت.

وزیر بهداشت افزود: تعرفه تمامی خدمات پرستاری با کار دقیق مشخص شده و پس از تصویب در این شورا برای تأیید در هیأت وزیران تقدیم دولت شد؛ این کار نشانی از پاسداری خدمات پرستاران عزیز است که نمی‌توان با هیچ عامل مادی و انگیزه مالی این خدمات و زحمات را جبران کرد، امیدواریم به عنوان نشانی از قدرشناسی دولت و کارگزاران نظام در راستای اجرای دستور رهبری برای به سرانجام رساندن این قانون بر زمین مانده توانسته باشیم انجام وظیفه کنیم.

این اتفاق حالا دوباره موضوع تعرفه خدمات پرستاری را به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل کرده است؛ موضوع مهمی که سال‌های سال اقدام عملیاتی موثری برای آن نشده و در سایه همین سهل انگاری منافع پرستاران تضییع شده بود.

جالب است بدانید با اجرای این قانون قرار است تمام خدمات پرستاری تعریف و در پرونده بیماران ثبت و تعرفه آن از بیماران (بیمه بیمار) گرفته شود.

اکنون در کشور ویزیت پزشکان عمومی به طور معمول کمتر از متخصصان است؛ با اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز قرار است تعرفه خدمات پرستاری کمتر از تعرفه متخصصان باشد. این یعنی اگر دست فردی در تصادفی زخمی شد و به بیمارستان مراجعه کرد و پرستار کار پانسمان را انجام داد، تعرفه کمتری بابت درمان خود می‌پردازد.

در نتیجه سهم هزینه‌های پرداختی مردم از جیب برای درمان کاهش می‌یابد؛ از سوی دیگر بیمه‌ها نیز پول کمتری برای این‌گونه درمان‌ها به بیمارستان‌ها می‌پردازند و کارانه پرستاران افزایش می‌یابد.

به گفته مسئولان سازمان نظام پرستاری، برخی خدمات با مهر پزشکان پرداخت می‌شود، اما با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، پرداخت به این خدمات با مهر پرستاران نیز میسر خواهد شد. به طور مثال گذاشتن سوند معده توسط پرستاران انجام می‌شود، اما پزشکان با مهر کردن نسخه مربوط به این خدمات در بخش دولتی، مبلغی را طبق تعرفه دریافت می‌کنند درحالی‌که نظام پرستاری به شورای عالی بیمه پیشنهاد داده است که این خدمت با مهر پرستاری، کمتر از تعرفه پزشکان تمام شود.

پیمان معادی

پیمان معادی زاده نهم تیرماه ۱۳۴۹ (۱۹۷۰در نیویورک) کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایرانی-آمریکایی است که در شش سالگی به ایران آمده است.

او که در فیلم درخت گردو به کارگردانی محمد حسین مهدویان در سال ۱۳۹۸ به عنوان نقش اول بازی کرد و برنده نقش اول جشنواره نیز شد، حالا به واسطه اکران این فیلم در سینما‌ها دوباره به یکی از نام‌های مطرح در فضای هنری کشور و نیز شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

گریم متفاوت پیمان معادی در فیلم درخت گردو - تابناک | TABNAK

بسیاری از علاقه مندان به آثار سینمایی در پی آن هستند با خواندن در مورد پیمان معادی از او و زندگی او بیشتر بدانند؛ اتفاقی که در این مقطع زمانی ارتباط مستقیمی با اکران فیلم درخت گردو در سینماهای کشور دارد.

فرماندار لنگرود

چند روزی است که حواشی جدی پیرامون فرماندار عزل شده شهرستان لنگرود (رحیم حیدری) به وجود آمده است و همین موضوع نام و عنوان اجرایی او را به یکی از ترندهای گوگل و شبکه های اجتماعی تبدیل کرده است.

ماجرای پیش آمده برای این فرماندار معزول آن است که اخیراً از وی در شبکه های اجتماعی فیلمی منتشر شده که طی آن با خانمی که به عنوان ارباب رجوع به دفتر کارش مراجعه کرده است، رفتار غیر اخلاقی و زننده ای دارد.

گفته می شود فیلم غیراخلاقی از رحیم حیدری فرماندار لنگرود توسط یک زن ثبت و ضبط شد. همین فیلم غیراخلاقی مسبب عزل رحیم حیدری فرماندار لنگرود از سمتش بود.

فرماندار معزول لنگرود، سوابقی چون مدیرکلی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و فرماندار شهرستان‌های آستانه اشرفیه و سیاهکل را نیز در کارنامه کاری خود داشته است.

مراجعه به سایت رسمی فرمانداری لنگرود نیز نشان می دهد، اخیراً رحیم حیدری از سمت خود عزل و با صدوری از سوی استاندار هادی جعفرزاده به عنوان سرپرست فرمانداری منصوب شده است. 

کرونای دلتا

بسیاری از ایالات‌ متحده آمریکا از محدودیت‌های کرونا خلاص شده بودند و به مردم اجازه بازگشت به نوع زندگی پیش از عالم‌گیری کوید۱۹ داده شده بود. اما کرونای دلتا که جهش جدیدی از کوید۱۹ است، در حال به‌ هم زدن شرایط جدید است.

وضعیتی که سبب شده تا الان کرونای دلتا به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود و بسیاری این عنوان را جست و جو کنند تا در موردش بیشتر بدانند و بخوانند.

جالب است بدانید پزشکان چینی نیز دریافتند که کرونای دلتا سراسر کشورشان گسترش یافته و علایم آن در افراد مبتلا بسیار شدیدتر از کرونای ویروس جدید است.

گفته می شود تب در این بیماری معمول است و مقدار تکثیر کرونای دلتا در بدن فرد مبتلا بسیار بالاتر از چیزی است که در شروع این عالم‌گیری مشاهده شده است و فرد مبتلا پس از ۳ یا ۴ روز به شدت مریض می‌شود.

                                                   شناسایی چند مبتلا به ویروس کرونای دلتا در مشهد

همچنین در بریتانیا در حال حاضر ۹۱ درصد موارد ابتلا از نوع کرونای دلتاست و این بیماران علایمی چون سردرد، گلودرد و آبریزش بینی دارند.

به هر صورت روند مورد اشاره سبب شده تا اکنون این نوع جدید از بیماری کرونا مورد توجه افکار عمومی و کاربران شبکه های اجتماعی باشد و تا حدود زیادی نسبت به آن نگران باشند.

بیشتر بخوانید

بابک خرمدین

بابک خرمدین متولد یکم مهر ۱۳۵۳ بود که در اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر قتل او به شکلی فجیع آن هم توسط پدر و مادرش رسانه ای شد. او کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی بود.

بابک خرمدین در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دست والدینش در شهرک اکباتان تهران به قتل رسید. در ۲۶ اردیبهشت و پس از آن‌که بخش‌هایی از جسد مثله شدهٔ او توسط یک کارگر شهرداری در شهرک اکباتان پیدا شد، پلیس پدر و مادر خرمدین را بازداشت کرد و آن‌ها به قتل فرزندشان اعتراف کردند.

بابک خرمدین» در پشت صحنه فیلم «بودن» - تابناک | TABNAK

پس از این موضوع بود که نام بابک خرمدن برای روزهای متوالی به یکی از نام های پر جست و جو در فضای مجازی تبدیل شد.

اکنون و پس از مدتی کوتاه دوباره نام بابک خرمدین ترند گوگل شده است، آن هم بخاطر اعترافات و اظهارات جدید مادر بابک که مدعی شده است همسرش یعنی پدر بابک فرد به شدت خشن و نا متعارفی بوده و نه تنها دستش به قتل پسرش آغشته شده بلکه به دخترش نیز تجاوز می کرده است.

دختری که پیشتر اعلام شد پدر و مادرش در سال 1397 او را به جرم مصرف مواد مخدر و رابطه با بیگانگان به قتل رسانده بودند.

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۱۶ در خوی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. او برادر چنگیز وثوقی و شهراد وثوقی است که هر دو در ایران به کار هنرپیشگی مشغول‌اند. وثوقی قبل از بازیگری در سینما، کارمند ادارهٔ دارایی و بعد دوبلور و گویندهٔ رادیو تلویزیون بود. او که یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سینمای ایران بوده‌است، در حال حاضر در کالیفرنیا زندگی می کند.

اخیراً گمانه هایی مبنی بر قصد او برای بازگشت به ایران مطرح شده است که مسئولان فرهنگی کشور نیز رسماً اعلام کرده اند او می تواند به کشور بازگردد؛ موضوعی که حالا نام او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

Image result for ‫بهروز وثوقی + تابناک‬‎

توضیح بیشتر اینکه اخیراً سید مجید حلاج زاده، رئیس مرکز مشاوره ایرانیان خارج از کشور که برای تقدیر از رانندگان و فعالان ستاد حمل و نقل آیت الله رئیسی به قزوین سفر کرده بود، در همین رابطه به رسانه ها گفت:  با هماهنگی های انجام شده با مسئولان کشور همه هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج از کشور از جمله بهروز وثوقی برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت آنها مهیا شده است؛ وعده ای که حالا با واکنش های مثبتی در میان کاربران شبکه های اجتماعی و ایرانیان داخل و خارج از کشور رو به رو شده و نام افرادی چون بهروز وثوقی را دوباره به صدر جست و جوهای مردمی آورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
ایران برای همه ایرانی ها با هر عقیده و آیین و مذهبی و هر تفکر سیاسی است.
وای خدا رو شکر. بهروز وثوقی و داریوش بیان
با سلام
لطفا گزارشی از پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و دو سال پرداخت نشدن مطالبات حق شیفت ، حق لباس، اضافه کاری و رفاهیات نیروهای شرکتی تخت جمشید تهیه کنید هیچ کسی در این مملکت پاسخ گوی ما کسی نیست با این مخارج کمرشکن و این عدم پرداخت تمامی زندگی هایمان دارد منجر به جدایی می شود تو رو بخدا کاری کنید
یادتان رفته که آقای منتظری دادستان کل کشور با چه خشمی از آمدن بهروز وثوقی به ایران یاد کرد!! حالا که دولت خودشان است اشکالی ندارد؟ گفتیم که قدرت جایی و مسئولیت جای دیگر است
بابك خرم دين را عاقلان دانند چه بر اين خانواده گذشته بيچاره مادرش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار