بازدید 19005

پوتین: روسیه بزودی به موشک اس-۵۰۰ مجهز می‌شود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه بزودی به مجموعه‌های پدافند موشکی اس-۵۰۰ و موشک‌های قاره پیمای سرمت مجهز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 28 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، پوتین روز دوشنبه در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نظامی روسیه در کاخ کرملین یادآوری کرد که مجموعه‌های موشکی آوانگارد و موشک‌های مافوق صوت کینژال به ارتش روسیه تحویل شده است.

وی خاطرنشان کرد که این تسلیحات در واحد‌های ارتش روسیه بکار گرفته می‌شوند.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه سلاح‌های جدید به ارتش روسیه تحویل می‌شود، اظهار کرد: موشک‌های قاره پیمای سرمت، موشک‌های مافوق صوت تسیرکون ویژه استقرار در ناو‌ها و مجموعه‌های پدافند موشکی اس-۵۰۰ از تسلیحات جدید هستند که بزودی به ارتش روسیه تحویل می‌شود.

موشک مافوق صوت ۱۰۰ تنی سرمت معروف به «جهان پیما» با توان حمل کلاهک ۱۰ تنی و سرعت گیری ۱۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت از سه سال پیش با موفقیت آزمایش شده است.

ساخت پدافند موشکی اس ۵۰۰ روسیه در قالب تولید انبوه عملی شد و این سامانه جدید به صورت محدود در یک نمایشگاه بین المللی به نمایش گذاشته شد.

اس ۵۰۰ نسل جدید سامانه‌های موشکی زمین به هوای روسی است که رقیب پاتریوت آمریکا شناخته می‌شود.
این سامانه دوربرد، توان پایش محدوده گسترده‌ای از آسمان محل استقرار را در بالاترین بلندا دارد.
توانایی دفاع و متوقف کردن موشک‌های بالستیک، هدف گرفتن انواع پرنده‌های دشمن از جمله هواپیماها، بالگرد‌ها و موشک‌های کروز از جمله کاربرد‌های جنگی اعلام شده اس ۵۰۰ است.

وزارت دفاع روسیه آذر ماه سال گذشته از آزمایش موشک «تسیرکون» که هشت برابر سرعت صوت سرعت دارد و به قاتل ناو‌های هواپیمابر معروف شده است، خبر داد.

پوتین در ادامه سخنان خود از تنظیم برنامه جدید دولت روسیه برای طراحی تسلیحات پیشرفته تا سال ۲۰۳۴ خبر داد که از دستاورد‌های مراکز علمی برجسته روسیه استفاده خواهد شد.

وی خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نظامی روسیه گفت: اجرای این برنامه برای تحکیم توانمندی دفاعی روسیه هدف گیری شده است و شما این تسلیحات و تجهیزات نظامی را بکار خواهید گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل