بازدید 6654
معاون وزیر نفت:

آتش‌نشانان در مهار‌آتش پالایشگاه‌تهران رکورد زدند

معاون وزیر نفت گفت: از مهار سه ساعته آتش سوزی پالایشگاه تهران و خاموشی در ۲۴ ساعت و بازگشت به فعالیت از روز بعد صحبت می‌کنیم که یکی از بهترین رکورد‌ها در خاموشی آتش سوزی صنعت نفت در جهان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰ 27 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، صالح آبادی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از آتش نشانان عملیات اطفای حریق پالایشگاه تهران افزود: حادثه در حوالی ۷ عصر شروع شد و ما در ساعت ۱۰ شب گفتیم که آتش کنترل شد و در کمتر از ۲۴ ساعت هم به طور کامل آتش خاموش و عملیات خنک سازی انجام شد.

صالح آبادی اظهار داشت: آتش سوزی در مخازن بالای پالایشگاه رخ داده بود و سرایت به مخازن مجاور می‌توانست حجم حادثه را گسترش دهد و سرایت به مخازن گاز آن را از مهار و کنترل خارج می‌کرد.

معاون وزیر نفت گفت: فرماندهی درست حادثه منجر به جلوگیری از تلفات و گسترش حادثه و جلوگیری از وقوع انفجار در پالایشگاه شد.

وی خاطر نشان کرد: شروع سریع خنک سازی مخازن اطراف برای جلوگیری از وقوع حادثه جدید و خسارت به مخازن قابل تقدیر و ثمره فرماندهی درست بود.

صالح آبادی ادامه داد: شایعات مختلفی در پی این حادثه رواج یافت مانند انفجار مخازن گاز که می‌توانست منجر به وقوع زلزله هشت ریشتری شود و مردم را نگران می‌ساخت و این نگرانی کار عملیات را دشوار می‌کرد.

وی افزود: اگر توان آتش نشان و امکانات محدود بود و متمرکز به خاموش سازی می‌شد و خنک سازی مخازن را فراموش می‌کردیم نمی‌توانستیم اکنون ادعا کنیم که همه عملیات در ۲۴ ساعت تکمیل شد.

صالح آبادی تاکید کرد: این هماهنگی بین صنعت نفت و آتش نشانی نمونه موفق یک کار تیمی بود و باید درس آموخته‌های مدیریتی و علمی این کار به سایر شهر‌ها نیز منتقل شود.

آتش نشانان تهران رکورد جدیدی در مهار آتش صنعت نفت جهان ثبت کردند



سید آرش حسینی میلانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز در این مراسم اعلام کرد: سازمان آتش نشانی تهران از سازمان‌های متعهد و از خود گذشته است که طی سال‌های گذشته روند تکاملی را طی کرده است.

وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو تجارب مختلفی را برایمان داشت و در شورای پنجم مبتنی بر آن افزایش تجهیزات ایمنی را در دستور کار قرار داد و ۴۲۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکلات تامین بودجه سازمان آتش نشانی مرتفع شد، خاطر نشان کرد با مشارکت شهرداری منابع مالی پایداری برای سازمان آتش نشانی پیش بینی و تامین شد و امید می‌رود این روند در شورای ششم نیز تداوم داشته باشد.

وی گفت: به علت رشد اجتناب ناپذیر شهر تهران تجهیزات صنعتی بسیاری در جوار پایتخت قرار گرفته و تهران را به یکی از ۱۰ شهر پر ریسک جهان تبدیل کرده است.

حسینی میلانی تاکید کرد: رفع فرسودگی و نوسازی در بافت‌های صنعتی را باید به طور جدی در دستور کار قرار داد.

وی افزود: باید برای بهبود وضعیت رفاهی آتش نشانان تلاش کنیم تا شاهد تداوم روند بهبود خدمات آتش نشانی باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر