بازدید 4778

هشدار درباره موج جدید کرونا در کشور

اپیدمیولوژیست با بیان اینکه امروز در کشور ۳۲ شهر قرمز داریم، گفت: متأسفانه هیچ شهر آبی در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ 27 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حمید سوری، اپیدمیولوژیست با حضور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ گفت: امروز در کشور ۳۲ شهر قرمز داریم و بقیه شهر‌ها یا نارنجی هستند یا زرد و متأسفانه هیچ شهر آبی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: رنگ‌بندی شهر‌ها مؤید بار مسئله اپیدمی در هیچ جامعه‌ای نیست، به دلیل اینکه اساس رنگ‌بندی برای تسهیل در تقسیم‌بندی شهر‌ها بر اساس میزان بستری نسبت به جمعیت شهرهاست.

اپیدمیولوژیست بیان کرد: با توجه به اعتبار داده‌ها، مرگ و بستری در بخش‌های آی‌سی‌یو شاخص‌های بهتری برای تعیین مسئله اپیدمی در کشور هستند.

سوری با بیان اینکه ما موج چهارم را با روند نسبتاً مناسبی نسبت به سایر کشور‌ها پشت سر گذاشتیم، گفت: این امر به دلیل آن بود که کلینیک‌های سرپایی را گسترش دادیم و این اقدام موجب شد که بیماران در همان مراحل اولیه به مراکز درمانی سرپایی مراجعه کرده و قبل از آنکه وارد فاز وخیم بیماری شوند مورد مداوا قرار گرفتند، همچنین با کنترل سرعت گسترش بیماری با انجام تست‌ها در کانون‌های اولیه توانستیم به‌طور نسبی بیماری را در کشور کنترل کنیم.

اپیدمیولوژیست بیان کرد: پیشگیری از پیک پنجم، بستگی به عملکرد و اقدامات مردم و مسئولان دارد، اگر بتوانیم مقدمات پیک پنجم را شناسایی کنیم قطعا از شروع این پیک در کشور پیشگیری می‌کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری