بازدید 113638
تابناک دلایل مختلف نتایج ضعیف تیم ملی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ را بررسی می‌کند

سرانجام آزمون و خطای مربی گرانقیمت روس در تیم المپیکی والیبال ایران؛ عذرخواهی چرا؟

سردرگمی در آماده‌سازی تیم ملی برای المپیک آنجا نمایان‌تر می‌شود که بار‌ها پیش از شروع لیگ‌ملت‌ها، مجرا‌های رسمی فدراسیون والیبال عنوان کردند، این تورنمنت مهم راهی برای آماده‌سازی پیش از المپیک است و نتایج اولویت ما نیست، ولی عذرخواهی انجام شده بر اثر فشار افکار عمومی، باعث این سوال شد که اگر اولویت با المپیک بود، چرا نتایج تیم ملی کار را به عذرخواهی کشاند؟
کد خبر: ۱۰۶۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 26 June 2021

تیم ملی والیبال از زمان حضورش در لیگ ملت‌ها ـ که پیش‌تر آن را لیگ جهانی می‌خواندند ـ بدترین نتایج را گرفت؛ تیمی که ولادیمیر آلکنو مربی گران قیمت روس هدایت می‌کرد، از ۱۵ بازی فقط پنج برد به دست آورد. باخت به ژاپن و استرالیا در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ آنقدر تلخ بود که رییس فدراسیون والیبال را یک ماه مانده به المپیک مجبور به عذرخواهی از مردم کرد.

سرانجام آزمون و خطای مربی گرانقیمت روس در تیم المپیکی والیبال ایران ؛ عذرخواهی چرا؟

در ریمینی ایتالیا چه گذشت که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال را مجبور به عذرخواهی کرد؟ آنچه در پنج هفته برگزاری لیگ ملت‌ها گذشت، تغییرات مدام در ترکیب تیم ملی والیبال بود. اصلا اعلام شده بود که لیگ ملت‌ها حکم شناخت از ترکیب و بازیکنان را برای حضور در المپیک دارد، اما باخت‌های پیاپی فشار روانی بر تیم و بازیکنان را تا جایی بالا برد که مربی آرام بازی‌ها اول، در زمان‌های استراحت بازی‌های آخر به بازیکنان می‌گفت از چنین عملکردی خجالت نمی‌کشید؟

آنچه باعث چنین وضعیتی شد، سردرگمی سرمربی و تیم ملی والیبال در هدف‌گذاری و شناخت مسیر بود؛ از سویی به بازیکنان جوانی مثل میثم صالحی، صابر کاظمی و یا امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت بازی داده شد، و از طرفی می دانستیم برابر صربستان، آلمان و یا اسلوونی و آمریکا چقدر مهم است پیروز شویم و اصلا برای برد به میدان می‌رفتیم؛ سردرگمی در استفاده از لیبرویی که پیش از لیگ ملت‌ها هیچ تجربه ملی نداشت همه‌ را بهت زده کرد.

تیم ملی با دو پاسور (معروف و وادی) به لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ رفت و در میانه‌ی راه از هفته سوم جواد کریمی به تیم اضافه شد؛ بسیاری از کارشناسان از همان ابتدا به حضور وادی به عنوان پاسور دوم هشدار داده بودند، ولی چندین بازی صرف شناخت آلکنو از این موضوع شد، چون اصولا همان یک مربی ایرانی همراه تیم هم خود سال اول بود که روی نیمکت تیم ملی می‌نشست و اختیاری هم در تیم نداشت.

آزمون و خطای پر هزینه‌ای بود؛ جدا از مسائل فنی، روشن است که تیم ملی از نظر روانی تحت تاثیر موضوعاتی در حاشیه بوده است. سعید معروف، کاپیتان تیم دو بازی ابتدایی تورنمنت را به بهانه سرماخوردگی حاضر به حضور در میدان مسابقه نشد. سرمربی تیم با روشی اتوریته محور، با اختیار تام تلاش کرد تیم ملی را کنترل کند؛ موضوعی که با رویه‌های مربیان قبلی تیم ملی متفاوت بود. قدرت چندین بازیکن اصلی در هدایت و ارنج تیم کنار رفته و درگیری‌های کادر و بازیکنان از بیرون قابل لمس بود.

سرانجام آزمون و خطای مربی گرانقیمت روس در تیم المپیکی والیبال ایران ؛ عذرخواهی چرا؟

سردرگمی در آماده‌سازی تیم ملی برای المپیک آنجا نمایان‌تر می‌شود که بار‌ها پیش از شروع لیگ‌ملت‌ها مجرا‌های رسمی فدراسیون والیبال عنوان کردند این تورنمنت مهم راهی برای آماده‌سازی پیش از المپیک است و نتایج اولویت ما نیست. ولی عذرخواهی انجام شده و فشار افکار عمومی باعث این سوال شد که اگر اولویت آماده‌سازی المپیک بود، چرا نتایج تیم ملی کار را به عذرخواهی کشاند.

تیم ملی والیبال پیش از المپیک زلزله خفیفی را تجربه کرد که یا به آرامش و خالی شدن انرژی‌های بد قبل از شروع المپیک توکیو می‌انجامد یا امید به تکرار پنجمی المپیک را هم کم‌رنگ‌تر می‌کند. پیداست تحلیل‌های فدراسیون والیبال درباره تغییرات گسترده در کادر فنی و بازیکنان تنها چند ماه مانده به المپیک به بن‌بست رسیده و فقط تصمیمات سریع و محتاطانه است که می‌تواند سرنوشت تیم در المپیک ماه آتی را تا حدودی تغییر دهد.

نویسنده: دکتر فرزاد کفیلی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۷
وقتی هزینه ها از جیب خودشان نیست و عواقبی هم ندارد این آزمون و خطاها ادامه خواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
همه چیز ما به همه چیزمان باید بیاید

که می آید !!!!؟؟؟
با سلام و عرض احترام خدمت همه دست اندرکاران سایت تابناک گل
ما فقط و فقط فقط به عبادی پور باختیم بیشتر بازی ها مخصوص آلمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
قابل توجه کارشناسان مجازی والیبال:
میلاد عبادی پور، چهلرمین توپ گیر مسابقات شناخته شد.
ما سال هاست به دگرگونی فرهنگی خود می بازیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
اشتباه منفی زدم
انا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
عبادی پور به تمام معنا افتضاح بود
آخه مگه در استانه المپیک وقت پوست اندازی تیم است، تا صاحب تجربه می شوند شعار جوانسازی تیم دا ه می شود، حداقل مثل تیم های بزرگ بعد المپیک شروع به جوانسازی کنید
پاسخ ها
بیژن رستمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
بعضیها اگر از اماده نبودن بازیکنی حرف بزنند فوری بحث قومیت وسط می کشند ،بی تردید مازندران در کشتی ازاد،فرنگی ،وزنه برداری صاحب گردن اویز طلا ونقره جهان والمپیک است ،عبدالله موحد امامعلی حبیبی یزدانیها عسگری محمدیان وبهداد سلیمی وخیلیهای دیگر که طلای جهان والمپیک را دارند ولی اگر مثل بهداد دچار مصدومیت وافت شدند ،که مسلما هموطنان از سر تعصب انتقاد می کنند مگر ماذنیه امدند گردن شمارا زدند که چرا منتقد هستید تازه عبادی پور مگر گردن اویز طلا اورده ،کلا تیم ما از معروف گرفته تا موسوی وعبادی پور خیلی نزول کرده بودند ،من بارها از توجه سرمربی به عبادی پور که اوراتهییج وحتی لمس به انتقال محبت خود می کرد ولی نا اماده بود دیگر نباید بهش بی احترامی بکنیم وهموطنان ترک ما نگاه رنگی به انهاداشته باشند ،امسال دروزنه برداری دوتا وزنه بردار نامی ما از حضوردرالمپیک باز ماندند حالا دلیلش مصدومیت ویا تلاش کم انها بود ما نباید انهارا به بادیدی استانی نگاه کنیم ،کلا ایرانیها دیگر مرام ومعرفت یاعلی مدد از یادشان رفت وتفکری که بر دیگران ارجحیت دارند اقلیتی را دچار عارضه روحی وروانی پرخاشگری قرارداد ما کشوری نبودیم که پرچم بیگانگان را مفاخرپرچیم عزت وغرور خود کنیم ،ورزش بالاوپایین زیاد دارد انهم در سطح ملی بخواهی بدرخشی باید از جان مایه بگذاری ،عبادی بهترین دریافت کننده تیم ملی بود حالا دچار افت شده انشاالله به اوج خودش بر می گردد واگرهم بر نگشت کسانی دیگر جای انهارا می گیرند حالا ان نفر می خواهد ترک باشد یا ماذنی ویا عرب ،توفیقی نمی کند ،الا غیرت ایرانی
بیش از این استحقاق نداریم
تیم در حال جوان سازی و پوست اندازی است و این نتایج طبیعی است. سرمربی هم چاره ای نداشت که در چنین رویداد سخت و سنگینی دست به آزمون و خطا بزند چونکه تازه شده سرمربی! پس در کل، عملکرد تیم متوسط بوده است.
عذرخواهی میکنن یه بهونه دارید عذرخواهی نمیکنن صدتا بهونه دارید
آلکنو در مقابل ولاسکو حرفی برای گفتن ندارد
با دوتا برد غره شدیم و با دوتا باخت داریم تیم رو نابود میکنیم مثل همیشه
باندبازی پدر مملکتو درآورد و زمین زد ایرانو.بهترین کار اینه به آلکنو اختیار تام بدن و بازیکنای پیرپاتال پرمدعا را بریزه بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
همه بازیکنان تک به تک بازی کردند کجای ان باند بازی بود این نظر احمقانه چیه دادی که امثال احمقی مثل تو بهش مثبت داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
باز بودن امکان پاسخ به نظرات برای بعضیا لطف بیش از حده.جواب به نظرات ندی نمیگن لاله
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
کسی که دیگران رو احمق خطاب میکنه یقینا خودش احمقه.. از تابناک تعجب میکنم برای درج چنین کامنتی......
دوستان توهم قهرمانی جهان دارید؟
تیم های خوب هم باخت به تیم های ضعیف تر داشتند پس از دلیلی نیست 10 برد داشته باشیم.
حداقل نتایج کار کشف استعدادهای جوان و با انگیزه بود
پس به امید المپیک
به نظر میرسه باند بازی تیم با هدایت سعید معروف، ریشه بسیاری از اشکالات است که باید خشکانده شود. روح مرحوم دهداری شاد که با جنینت معضلی حدود 35 سال پیش در تیم ملی فوتبال مواجه بود و همه بازیکنانی که زیاده طلبی میکردند را به یکباره از تیم کنار گذاشت. ثمره آن هم بروز نسل طلایی تیم ملی فوتبال ایران و ظهور بازیکنانی نظیر عابدزاده، زرینجه، قایقران و ...... شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
وقتی اسمی از باندبازی می آید، اذهان به سمت غفوری در استقلال متمایل می شود
وقتی فقط دنبال اسم و رسم مربی باشند، نتیجه همین است. آقای داورزنی باید پاسخگو باشند. آقای عزیزی خادم هم بدانند اگر با آوردن کیروش تیم بدتر نتیجه گرفت، باید پاسخگو باشند.
همین بلا را سر کواچ هم اوردند

بازیکن سالاری والیبال را نابود خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
آقای معروف انگار نقش اول فیلم‌های تاریخیه تا بازیکن. جمعش کنید با این عبادی پور ....
چرا پر خطا ؟باید زمان به مربی بدیم و ازش نتیجه بخواهیم من با همین مربی و همین بچه ها به المپیک امیدوارم!!! خواهش میکنم دست از نتیجه گرایی در جام ملتها بردارید چند سال همه چیز رو صرف نتیجه گرایی کردیم چی شد؟ صبر کنیم این مربی هنوز دست تیمش رو برای بقیه تیم ها رو نکرده فقط صبر کنیم و به بچه ها روحیه بدیم.
تنها ملتی که از یه سوراخ هزار بار گزیده میشن
بازیکن سالاری هم که پدر ورزش رو دراورد
مربی روس، مناسب ایران نیست.
چرا کواش را بیرون کردید؟
باید داورزنی اخراج ومحاکمه بشه که چرا مربی قبلی بدون اینکه مدت سر مربیگری تمام بشه اورا بیرون کرد.او که تیم را آماده وهماهنگ کرده بود.
منم با نظر شما موافقم علل اصلی باخت تیم عبادی پور بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
اینا که منفی دادن هم با معروف و عبادی پور باید از ایران بیرون کنن برن همونجا که سنگشو به سینه میزنن
به نظرم مشکل تیم پدرخوانده هایی همچون سعید معروف هستند که باید با اردنگی از تیم ملی برای همیشه اخراج شوند
خود الکنو گبج شده بود و برنامه نداشت. تغییرات شدید در هر بازی کمر تیم راشکست. والیبال یعنی روحیه، ولی النکو نتوانست در مواردی که روحیه ضعیف میشد، تیم را تقویت روحی کند. حتی موسوی و معروف نیز به دلیل اشتباهات سایر بازیکنان، کم رحیه شده و اشتباه می کردند، النکو هم فقط تماشاگر بود. اشتباه بعدی النکو استفاده از ارمان صالحی بجای حصرت پور بود. دقیقا از زمان تثبیت صالحی مشکل دریافت تیم بیشتر شد. در روزهای اخر بهترین بازیکنان ما مثل کاظمی و میثم صالحی نیز به دلیل روحیه ضعیف دچار مشکل شده بودند و... بهترین کار ورود یک شوک به تیم ملی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
اینکه فرمودید صالحی بدتر از حضرت پور هست و باعث باخت، سخت در اشتباه هستید آمار دقیقا خلاف نظر شما را می‌گوید
به نظرم مقصر اصلی رئیس فدراسیون بود. چون قبل از بازی ها گفت :این بازی ها اصلا مهم نیست.
برای همین بازیکن ها هیچ انگیزه ای برای بردن نداشتن.
مربی خوبی ولی مقصر تیم ملی که دوسال تمرین نداشتن بخاطر کرونا
عملکرد روس ها در تاریخ مشخص است چه بلاهایی سر مردم ایران آورده اند عبرت بگیریم و به روس ها چه در سیاست چه در ورزش و... اعتماد نکنیم.
عدم استفاده از مربیان کاربلد داخلی در کنار مربیان خارجی - اصرار بیش از حد برای بکارگیری بازیکنانی که کاملا مشخص بود خسته اند و انگیزه ای ندارند و مهمتر از همه عدم توانایی در مدیریت احساسات و عواطف بازیکنان برای جبران شکست ها مهمترین دلایل این افتضاح بوده است .
کلا در همه رشته ها از جمله والیبال ما زمانی موفق بوده ایم که مربی (اعم از داخلی یا خارجی) روانشناس خوبی بوده است.بنابراین صرفا مربیان به دلیل عنوان دار بودن شون موفق نمیشوند
عبادی پور توی این تورنمت به طور متوسط توی هر یت ۷ یا ۸ امتیاز ازدست میداد.چرا از تیم بیرون ننداخته شد؟همه سرویس هاش به تور یا اوت بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
اینا که منفی دادن باید همراه معروف و عبادی پور بپیچن گم شن عثمانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
گل گفتید
مشکل تیم عدم اختیار مربیان داخلی در ارائه نظرات به آلکنو بود چون ایشان با فرهنگ و روحیات تیم آشنا نبود و نمی دانست که بازیکنان ایرانی احساسی هستند وقتی بازیکنی مثل عبادی پور اشتباهاتش زیاد شد باید چند دقیق بیرون بماند تا بتواند بر اعصاب خودش کنترل پیدا کند ضمن اینکه از نظرات بازیکنان با سابقه هم استفاده نمی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
بعضی دوستان ی جوری نظر میدن انگار شب با تیم ملی تو هتل بودن. موقع مسابقه هم شونه به شونه الکنو و بچه های تیم ملی داشتن بازی رو هدایت میکردن
مجبور نیستیم راجع به همه چی نظر بدیمااا بخدا کسی اسلحه پشتمون نذاشته
چرا خودتونو درگیر میکنید مربی داره استعداد یابی میکنه این بازی ها ک انجام دادن فقط برای شناخت جونای جدید والیبال بود مربی بهترین کارو کرده از من گفتن ببینید تو المپیک بهترین میشه تیم ملی. خیلی ها چن سال دیگه از تیم ملی میرن به خاطر سنشون به خصوص سعید معروف خب باید به جونای جدید فرصت بدن یا ن؟ نکنه میخاید همین بازیکنا تا ابد بازی کنن. مشکل خودتونید میگید به جونا فرصت نمیدن هالا یه مربی روسی اومده فرصت میده بهشون شما میگید چرا اینجوریه
فقط مربی ایرانی و بس
آقا چرا نباید داورزنی عوض بشه یکی دیگه جایش را بگیرد
بیشتر بازیکنان سابقه در تورنومنت جهانی را داشتند که کارایی بسیار ضعیف از خود نشان دادند
بازیکنان جوان وجدید هم جو زده شده بودند و تصورات واهی در ذهن داشتند
اما دیدند تیم های حریف صاحب سبک وکلاس ونظم اعم از بازیکنان پیشین وجدید افتخار آفرینی کردند
علت باخت، عدم تمرکز، خودباختگ وضعف جسمانی ونپرداختن به ضعف تکنیک وتاکتیک
برد تیم های ژاپن استرالیا صربستان آلمان و آرژانتین دور از دسترس نبود به بهانه جوانگرایی جدی کار نشد .
لطفا مصاحبه مرتضی شیاری ،دستیار جان اسپرو مربی امریکا رو در مورد تیم ایران منتشر کنین
بسیاااااااار صحبتهای کارشناسی و هشدار دهنده ای کرده
هرچی باشه از شما بهتر والیبال می‌شناسه.عملمرد تیم ملی ما همیشه با فراز و نشیب همراه بوده .بایست قبول کنیم تیم در حد جهانی نیستیم هنوز فاصله داریم خیلی.پس بگذارید آدم کاربلد کارش را انجام بده.گیرم هستم یا ششم می‌شدیم .ه فرقی داشت اگه چندتا بازیکن شناسایی نمیشد
بازی بچه های تیم ملی در مسابقات دارای افت و خیر زیادی بود و نشان از افت تکنیک فردی و ضعف فردی و گروهی داشت و ضعف هدایت تیمی توسط مربی نقاط ضعف تیم را دو چندان می کرد. طوریکه مربیان تیم های حریف براحتی دست بازیکنان و مربی مار را خوانده و در نهایت پیروز میدان بودند! مربی تیم ما در بازی خوانی تیم های حریف بسیار ضعیف عمل می کرد و نمی توانست شیوه مؤثری در خنثی سازی ترفندهای تیم های دیگر اتخاذ نماید! و بچه های تیم نیز بارها دچار اشتباهات فنی و تاکتیکی میشدند و براحتی تیم های حریف دست آنها را در بازی می خواندن. این دلیل باعث شکست تیم ما بود و تا قدرت فنی بازیکنان بهتر نشود و مربی دیگری جایگزین نشود این شکست ها ادامه خواهد یافت!
بهتر است همان مربی اولیه کروات را که مربی با دانشی است بیاورند.
توقعات را باید معقول و منطقی کرد.
همین که ایران در گردونه جام ملت ها بماند عالی است.
نتیجه گرفت بهتر نگرفت باید امیدوارانه تحسین شوند و با آرامش شگفتی های مقطعی ایجاد کرد.
حقیقتا باید باور کرد فاصله ایران با روسیه / لهستان/صربستان/ فرانسه زیاد است حالا اگر یکی دو بار اتفاقی یا .... بردی در مقابل آن سطح از والیبال داشتیم نباید آنرا قاعده دانست.
خدایی تصور حضور در بین ده پانزده تیم اول جهان رؤیایی می نمودکه محقق شده باید این جایگاه را با آرامش حفظ کرد و اگر شد ارتقاداد نشد هم نشد چیزی از دست نداده ایم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
آفرین هم میهنان محترم لطفا منطقی منطقی باشید و صبور به این جوونها اعتماد کنید و به سرمربی محترم تا بتونه نتیجه بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
وقتی بازیکنان توانمندی لازم را دارند ولی به یکباره افت می کنند باید فکری بحال این افت کرد و توانائی بازیکنان را افزایش داد. نه اینکه گفته شود ما اینیم دیگه!
مربی معروف کاپیتان هم معروف بیخود اعصاب مردم را خراب نکنید نتیجه در المپیک فقط از این راه میشود بدست اورد سرما هم نخورید روز ردر هتل شب در ساحل
ماچندجامشکل داشتیم یکی اینکه مثل ژاپن جنگنده وباتعصب بازی نمی کردن دومادرتوپ گیری مشکل داشتند سومانمیتونستندتوپوبخوبونن قدرتوپ های برگشتی رانمی تونستندچهارماسرویسهابادلوجرات زده نمیشد بازیکنانی مثل عبادی پور،غلامی سعیدمعروف موسوی خواب آلوودوبی انگیزه بودن مثل بیگاری بودبازیشون
من میگم اگر الکنو خوب بود فدراسیون روسیه نمیزاشت بیاد سرمربی ایران بشه الکنو سنش بالاست اعصاب وحوصلش کمتر شده تا قبلآ اگر سر مربی ایرانی بود بخدا بهتر نتیجه میگرفتیم حالا خدا کنه تو توکیو جبران مافات کنه
حد والیبال فعلی ما همین اندازه است.آلکنو بعید به نظر میرسه بتونه کار خاصی انجام بده و به احتمال زیاد تو المپیک شاهد باختهای متوالی تیم خواهیم بود.بهترین تصمیم استفاده بیشتر از جوونها میتونه باشه.که باعث کسب تجربه بیشترشون میشه.واقعیت اینه بازیکنای قدیمی مثل موسوی و معروف تقریبا به آخر خط رسیدن و توان و انگیزه لازم برای کمک به تیم رو ندارن و باید خودشون کنار برن.
میتونیم قضاوت نکنیم ببینیم المپیک چیکارمی کنند معلوم که یه مشکلی وجود داره.که اینقدر روحیه ها داغون بود فقط میخواستن بازی تمام شه امیدوارم مشکلات حل بشه دوباره به اوج برسن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
معلوم اونجا هم خرابکاری می کنند بعدش باید بشینی تا چهار سال دیگه ببینی دو سه ماه مانده به المپیک دوباره کادر فنی و مربی عوض شد
آش همون آش و کاسه همون کاسه
باید دید نویسنده محترمنماینده کدام جناح و مربیان وطنیبرای قبضه کردن نیمکت تیم ملیست
من بعد از دیدن بازیهای نیمه نهایی توصیه ای به فکرم رسید و آن اینکه آقای الکنو حداقل کاری که میتواند بکند توپگیری بازیکنان را بهتر کند سرعت سرویسها بالای ۱۱۰ کیلو متر است . کاش دستگاهی بود که توپها را با این سرعت و حتی بالاتر به سوی زمین بازیکنان شلیک میکرد . تا هم ترس بازیکنان می ریخت و هم توپ گیرشان قوی میشد. در بازی با فرانسه و لهستان ما مثل کلاس اولیها توپ می گرفتیم !!!!!! والا ما در آبشار زدن خوب هستیم . البته پایم را میتوانیم خیلی بیشتر و قدرتمند تر اجرا کنیم . و اینکه آبشار دو پره اصلا فراموش شده است . برای خوبان توپهای سرعتی استفاده از آبشار دو پر شه خیلی مفید است .و در آخر تمرین و ایجاد اعتماد به نفس در زدن سرویسهای سرعتی و قدرتی است . متشکرم .
کادرتیم ملی والیبال ،یک روانشناس خوب ویک مربی خوب ایرانی مثل آقای کارخانه ویا آقای پیمان اکبری در کنار آقای الکنو نیاز داره امیدوارم آقای داورزنی بجای عذر خواهی بفکر تقویت کادر فنی باشه
جالبه بازهم قومیت رومیکشین آرمان صالحی تجربه ی بازی ملی نداشت امانشون دادکه لیاقت این پست روداره مشکل تیم امثال معروف هاهستن که توکارکادرفنی دخالت میکننن متاسفم برای کارشناسی تون
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
دقیقا
معروف را اخراج کنید حتما نتیجه بهتری می گیرید
تیم‌های بزرگ در لیگ ملت‌ها فقط برای شناخت از خود و دیگران میان،نه نتیجه‌گیری!فرانسه قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۶ از گروهش هم بالا نیومد!کجای کارین؟امروز مرندی(مدافع عنوان بهترین لیبرو المپیک)هم به اردوی تیم ملی دعوت شد.
این یعنی المپیک پیر و جوون نمی‌شناسه!هرکس بتونه کمک کنه دعوت میشه!
سلام به نظرمن آقای الکنو با ارنج های متفاوت و بی هدف باعث این شکست ها شد. اکر که در المپیک هم میخواد اینطور ادامه بده همون المپیک نروند بهتره لااقل دیگه تحقیر نمشوند
انشاالله که میبرن
سعید معروف به جای اینکه بخواد تو زمین حرف خودشو به کرسی بنشونه و تیم را دچار دودستگی کنه یاعلی از تیم بیا بیرون و مربی شون بشو از مربی خارجی هم با پول هنگفت استفاده نکنید و بیت المال را به خراج ندید
سلام . زود با چهار تا باخت گفتین مربی به درد نمیخوره ؟!!
والیبال دنیا داره رو دریافت های عقب زمین و سرویس های سنگین پرشی و قدرتی زن ها مطمئن کار میکنه . چسبیدین که میگن والیبال ایران سرعتیه ؟!!!
حالا اگر منظورشون از سرعتی ، بازیکنان سرعتی باشه که کلا باید خط روی این موضوع کشید . ایران چه در لیگ و چه در تیم ملی سرعتی زنی بهتر از موسوی پیدا نمیکنه . موسوی سریع به دفاع میرسه و این خودش یه حسن عالیه و از اول هم اینجوری بود و تا الان توی سرعتی زن های ایران کمی مجرد رو دفاع خوب بوده و عابدینی وگرنه به لحاظ اسپک زدن موسوی از همشون بهتر هست .
تیم ملی و لیگ ایران بازیکنان قدرتی زن خوبی داره و از این لحاظ یک نکته مثبت داره . پس کاری رو که آلکنو میخواد بکنه کاملا درست و علمی هست . سرویس های قدرتمند و دفاع های بلند .سرویس های قوی دریافت تیم مقابل رو از کار میندازه و همین امر باعث میشه که توپ خوب به پاسور نرسه و دفاع راحت مهاجم رو شناسایی بکنه . در دریافت هم الکنو تیمی رو میخواد درست بکنه مثل روسیه که دریافت های خوبی دارن و همچنین قدرتی زن های مطمئنی مثل میخایلف رو ثابت تیم ملی بکنه . با بازی دادن اسفندیار و شریفی ، نشون داد که اینها دریافت های خوبی ندارن و موقع اسپک زدن اصلا به دفاع توجهی ندارن و همچنین بدون دقت توپ رو میخوابونن . مخصوصا وقتی که فرصت آماده اس برای خوابوندن ولی بجای اینکه زمین رو هدف بگیرن دست دریافت کننده رو هدف میگیرن !!
تیم ملی احتیاج به نوگرایی و جوان گرایی داره . تا ابد نمیشه با این بازیکنان بازی کرد . جه بخوایم و چه نخوایم باید معروف بازنشسته بشه و بجاش یه بازیکن با استعدادی مثل جواد کریمی جایگزینش بشه . مربی قبلی اصلا کیفیت لازمه رو نداشت . ایشون حتی یک وقت استراحت به زور میگرفتن و اعتقادی به تعویض نداشتن . وقتی الکنو تایم اوت میگرفت ، تیم یه ۳ امتیازی رو پشت سر هم میگرفت . مربی گفت که بازیکنان ایران احساسی هستن و درخواست روانشناس رو داد . باید به این مربیان نسل ساز این فرصت رو بدیم که یک نسل خوب برای ما بزاره .
کسی مثل غلامی اصلا نباید در تیم ملی باشه !!
نه به دفاع خوب میرسه و نه خوب میخوابونه . دو ست اول بازی با آرژانتین رو ایشون خراب کردن .
اگر وزیر دخالت و فضولی نکنه تو کار فدراسیون و والیبال رو مثل فوتبال نابود نکنه و دست مافیا کوتاه بشه ، ایران سال دیگه قهرمان لیگ ملت ها میشه .
هیچ وقت یادم نمیره جام جهانی رو که ایران در گروه مرگ اگر بازی رو میبرد صدر نشین این گروه وحشتناک میشد و صعود میکرد . ولی وقتی مساوی کردیم ، زود خبر تغییر سرمربی پیچید.
اگر قرار هست الکنو رو مثل کی روش بعد از ساختن یک نسل و بالا بردن سطح توقع ملت ، له کنید و شخصیت این مربی مثل کی روش خدشه دار کنید ، بهتر هست اصلا باهاش قرار داد نبندیم . خودمون کوچیک میشیم . وقتی به مربیان فرصت کافی و لازم رو نمیدم تا یک نسل خوب برامون بسازن همین میشه. باید دست افرادی مثل رستم پور ، میلاد راهبر ، حسن قهار و امثال این ها از تیم ملی و فدراسیون کوتاه بشه تا موفقیت کسب کنیم و افرادی وارد فدراسیون بشن که از اون ورزشی سررشته دارن و با سواد و کار بلد هستن . آقای الکنو کارش رو داره به درستی پیش میبره . مثل کی روش نکنیم . یادتون باشه بعد از رفتنش دلال ها دوباره خون تیم ملی رو مکیدن مثل آل اشپرت . مراقب باشیم . باید تغییر ایجاد کنیم . به امید موفقیت ایران و تیم ملی
باسلام
این همه انتقاد برای چیه؟
تیم بین کل کشورهای دنیا شده ۱۲ ام
همین هم فارغ از جوان گرایی و ...نتیجه قابل توجهی هست
کاش تو همه مسائل تو دنیا همین ۱۲ ام هم میشدیم قابل قبول بود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
یادت باشه کلا 16 تیم تو این بازیها بودن که ایران دوازدهم شده
یعنی خیلی خیلی پایین و افتضاح
سلام وقت بخیر دوستان
. ایران بعد از برد آمریکا افت شدید شد همه بازیکنان اشتباه می‌کردند آقای کاظمی نسبت به بقیه خوب بود علت همه این اشتباهات برمیگرده به فدراسیون والیبال.چرا مثل فوتبال یه پاداشی به بازیکنان داده نشد.در حالی که بعضی بازیکنان می‌گفتند هنوز حقوق نگرفته.چه برسه به پاداش . مهمترین نقش در والیبال روحیه است حتی از مربی مهم تره
تیم دو مشکل داشت. اول اینکه مشخص بود سرمربی برای بررسی ارنج های مختلف و انتخاب بهترین ارنج هست. متاسفانه این مسابقات جای چنین تمرینی نیست. دوم اینکه من یکی از منتقدین عبادی پور هستمو در بعضی بازیها اصلا خوب نبود ولی این تقصیر عبادی پور نبود. عبادی پور الان هم با بازیهای ضعیفش جزو بهترین های تیم ملی هست. این سرمربی هست که باید تعویض میکرد. به اعتقاد من انتخاب الگور بسیار اشتباه بود و برای المپیک جایگزینی الگور با یک سرمربی ایرانی جواب بهتری خواهد داشت
المپیکو هیچ غلطی نمی‌تونیم بکنیم تا زمانی که اشتباهاتمون مدام تکرار کنیم دریافت اول افتضاح سرویس افتضاح بدون انگیزه بدون هدف
دراین مملکت هیچکس به کسی پاسخگونیست.هرکس برای خودش حکمرانی میکند.مملکت هردمبیل.
اگرازمون وخطابود چرابایدهمه بازیکنان مرتبا عوض بشوندودرهربازی بایک ارنج بازی کردالا عبادی پور وکاظمی؟ چرا بایدبازیکنی که دربهترین لیگ دنیابازی میکنه هربارسرویس به توربزنه؟ بقیه بازیکنان هم همینطورعادت کرده بودیم ازموسوی تاصالحی یک سرویس رابزنند ودومی صددرصدبه توربودشک هم نداشتیم.وفتی دریگ گیم از۲۵ پوآن حدود۹یا۱۰تا راخودمان باخراب کردن سرویس به حریف میدهیم...وخواه وناخواه چنداسپک اوت ودست به تور و....یعنی قریب۱۵پوان راخودمان میدهیم پس بایددرتمرینات ابتدا اشتباهات رارفع کرد تااین ۱۵پوان به حداقل۳یا۴تابرسه سپس باکمی جدیت وبرنامه بردهم محقق میشه...انشاا..
مربی که روحیه نمیده باید خدا کمک کنه
اول ازهمه بایدبه داشته هاوبستری که برای تیم مهیاکردیم بنگریم،سبک سنگین کنیم.
که آیا تیم های دیگردرچه شرایطی وباچه امکاناتی پایه این مسابقات گذاشتند؟
اهداف ما ازاین مسابقات چیست ؟وبرای دستیابی به این اهداف چه کردیم؟برنامه هوایی داشتیم؟
دستیابی به هرموفقیت وکاربزرگی نیاز به تاوان بزرگی دارد؟
مابرای دستیابی به آنچه توقع داریم ،چقدرخرج کردیم ,(هم ازنظرجنبه ی مالی وازنظر دیگر جنبه ها)
همیشه نباید به امیداتفاقات وحادثه هابود.
بایدازدل وجان جنگید
باید تیم یک روح و هماهنگ باشه
بایدبازیکنان ومربی ارتباطشون چنان قوی بشه که ازدورازطریق وازطریق نگاه در ارتباط باشند.
بایدبازیکن باورودبه زمین بازی حس امنیت رالمس کنه تابتواند آسوده بازی کند.
مشکل اصلی تیم اول عدم توپ گیری ودوم سرویس های بد
اما راجع ماندن یا رفتن سرمربی فقط بازیکنان که با او کار میکنند بهنرین حرف را میتوانند بزنند
با احترام به صاحبنظران چرا1_ازمربیان مطرح وطنی(عطایی_اکبری_کارخانه و....)که تجربه جهانی دارند استفاده نشد 2چرا از بازیکن سالاری وباند تیمی که دست مربی نا آشنا را بسته جلو گیری نمیشود؟(تیم ملی ست نه منطقه ای)
فقط ی مربی بی عرضه می‌تونه تیمو ب نابودی بکشه وگرنه عبادی سال پیشم بود ما سال پیش با اون مربی و همین بازیکنان اون نتیجه رو بدست آوردیم ولی امسال با این مربی و همون بازیکنان ک البته نمیدونم چرا قابل ندونست و فرهاد قائمی و یلی رو به تیم ملی دعوت نکرد و نتایجش شد مایه آبروریزی.
با اون تعویض های دیر هنگامیم ک انجام میداد الکنو. خود خواه ترین و مغرور ترین مربی که تو عمرم دیدم
تیم ملی والیبال ما در سطح جهانی است اما باشگاههای ما در سطح جهان نیستند بنابراین ما نباید انتظارداشته باشیم والیبال ما نوسان نداشته باشد والیبال ما زمانی کم نوسان بازی می کند که باشگاههای ما در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشند.
سلام
به نظرم من درسته که این نتیجه ،نتیجه ی دلخواه مردم و حتی خود تیم هم نبود ولی میشه بهش به چشم یه بازی مقدماتی نگاه کرد و اتفاقا با این بازی ها حریف های خودشونو شناختن و میتونن ایراد هایی رو که دارن بشناسن چون این بازی ها مهم تر از المپیک نیست
پس بهتره که از جنبه های مثبتش غافل نشیم
مسلما یکی از مهمترین مراحل آماده سازی کسب نتیجه ی معقول هست. همین که گفتن نتیجه مهم نیست یعنی آخر هم بشن مهم نیست انوقت چه چیز و چه کسی را آماده مسابقات مهمتر المپیک کردند؟؟؟؟

معلومه نیست دوباره به بهانه تغییر مربی و کادر فنی چقدر به جیب زدند
والا ما هم که دوران دبیرستان والیبال باز می کردیم و فقط مسابقات را می بینیم می فهمیدیم که تعویض ها خیلی دیر هنگام هست و مربی اصلا نمی دونه باید چکار کنه
چه برسه به صاحب نظران

بعدشم چرا یک نفر ( سعید معروف) باید اینقدر قدرت داشته باشه که تیم ملی را به لجن بکشه؟؟؟؟ مردک خودخواه. بهترین پاسور هست که باشه مهم نیست وقتی باعث باخت تیم ملی میشه باید بره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
وقتی دریافت بد باشه هیچ پاسوری نمی تونه پاس خوب بده و اگه پاس هم بده براحتی برای مدافعان حریف مهاجم شناخته خواهد شد. در دنیای والیبال امروز تیم های که خوب سرویس پرشی می زنند و همچنین دریافت خوبی دارند موفق خواهند شد. نمونه بارز آن هم برزیل و لهستان هستند.
این تیم تقریبا با همین بچه ها به غیر از دو سه تا شون با سرمربی گری مربی ارژانتینی خودش خولیو ولاسکو در سال دو هزار و پانزده چهارم همین بازی ها شد و اون موقعه برزیل رو برد کوبا رو برد فرانسه رو برد اراژانتین رو برد لهستان برد اونوقت لیاقت این تیم این نتیجه است بعد تیمی که نتون تو لیگ جهانی نتیجه بگیره با فشار کم تر نسبت به المپیک تو المپیک میتونه نتیجه بگیه مثل کسی میمونه که تو امتحانات نهایی سوم دبیرستان که فشار و رقابتش زیاد هست ولی نه به اندازه کنکور نتیجه نگیره و نمره های ظعیف بگیره بعد بخواهد تو خود کنکور رتبه خوبی بیاره تو این مسابقه اگر تیم ظعیف ته جدولی استرالیا ما رو برد شک نکنید تو المپیک ما رو به راحتی میبره چه برسه به تیم های قوی دیگه که رقیب ما هستند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل