بازدید 7364

علی‌اف: ارمنستان بیانیه‌ها درباره صلح را نادیده می‌گیرد

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت: متاسفانه تا به حال ارمنستان بیانیه‌های ما در باره آغاز مذاکرات برای امضای توافقنامه صلح را نادیده گرفته است.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۷ 26 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از سایت ریاست جمهوری آذربایجان، علی اف در دیدار هیات اتحادیه اروپا با اشاره به این که ممکن است شرایط قبل از انتخابات پارلمانی در ارمنستان برای طرح چنین بیانیه‌ها مساعد نبوده است، اما امیدواریم پس از انتخابات پاسخ مثبتی در این زمینه باشد.

علی اف گفت: نبود توافقنامه صلح با ارمنستان به این معنی است که صلح نه تنها میان دو کشور بلکه در کل منطقه قفقاز جنوبی وجود ندارد.

رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر این که ما نیاز به صلح و توسعه پایدار، رفع خطر بروز جنگ داریم، افزود: آمادگی برای ادای سهم خود در زمینه برقراری ثبات در منطقه داریم.

علی اف با اشاره به سفر هیات اتحادیه اروپا از جمله وزیران امور خارجه روامنی، اتریش و لیتوانی به منطقه، جلب این اتحادیه و کشور‌های عضو آن به حل مسایل منطقه را مهم خواند.

رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار همچنین موضع گیری گرروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که گام‌های عملی برای حل مناقشه قره باغ برنداشته است، انتقاد کرد.

آمریکا، فرانسه و روسیه از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک در گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاسیس شده در سال ۱۹۹۲ ویژه حل مناقشه قره باغ را بر عهده داشتند و فعالیت ۲۸ سال این گروه میانجی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه نتیجه‌ای نداشت.

در این دیدار تصمیم گرفته شد، اتحادیه اروپا باید در حل مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و مشکلات این منطقه حضور فعال باشد.

هیات اتحادیه اروپا قرار است در قالب سفر منطقه‌ای از ارمنستان و گرجستان دیدار کند.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمین‌های خود را از اشغال نیرو‌های ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری‌های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار