بازدید 9759

اصلاح طلبان توبه سیاسی کنند

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید عده ای اصلاح طلب مخلص و صادق و کسانی که به دنبال قدرت و ثروت نیستند بنشینند و جلسه و یا جلساتی داشته باشند و کنگره ای تشکیل بدهند و اصلاح طلبان مجرب و آزمون پس داده را جمع کنند و مانیفستی برای اصلاحات بنویسند.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 25 June 2021

به گزارش تابناک به نقل از برنا، «جلال جلالی زاده»، نماینده ادوار مجلس و چهره سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با پوست اندازی اصلاح طلبان و ضرورت «اصلاح در اصلاحات» اظهار کرد: اصلاح طلبان باید تکلیف خود را با خودشان مشخص کنند آیا جریان اصلاحات یک جریان فکری است یا یک جریان سیاسی و اقتصادی است؟! اصلاحات چه جریانی است؟! اگر جریان فکری باشد مثل اهالی تفکر و اندیشه باید در دانشگاه ها، مجامع علمی، حوزه ها و تشکل های مدنی و... در بین مردم حضور پیدا کند و گفتگو، مذاکره، مناظره و مجادله داشته باشد. باید این فکر و اندیشه را به مردم بشناسانند تا مردم ضمن پذیرش و آگاهی آمادگی عملی کردن این افکار و اندیشه ها را داشته باشند.

او افزود: به نظر من اصلاح طلبان به روشنی توضیح نمی دهند و گفته نمی شود، اصلاحات جریانی فکری یا جریانی سیاسی است و یا جریانی اعتقادی و آمیخته از هر دو است؟! اصلاح طلبان اهداف خود را به خوبی، روشن نمی کنند و دامنه توان و قدرت خود را در حکومت مشخص نمی کنند آیا می توان به بدنه قدرت و هسته سخت قدرت نفوذ پیدا کرد و تلاش آنها برای اعمال نفوذ و تغییر به ثمر می رسد یا نه؟!

جلالی زاده با تاکید با اینکه برخی از نام اصلاح طلبی سو استفاده می کنند، گفت: عده ای به نام اصلاح طلب، همیشه از نام اصلاح طلبی استفاده می کنند و خودشان را در قدرت نگه می دارند و به محض اینکه به قدرت رسیدند پاسخ هیچ کسی را نمی دهند. آنهایی که در فکر اصلاح، تقویت و گسترش جریان اصلاحات هستند بیرون مانده اند و یا در زندان هستند و در سختی و مشکلات قرار دارند.

 

او افزود: اخیرا اصلاح طلبان آمدند و عده معدودی برای این جریان تصمیم گرفتند و برخلاف جریان آب شنا کردند و این موجب شد مردم پاسخ مثبتی به آنها ندهند و خود آنها نیز دچار نوعی عذاب و شماتت شدند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: به عقیده من باید عده ای اصلاح طلب مخلص و صادق و کسانی که به دنبال قدرت و ثروت نیستند بنشینند و جلسه و یا جلساتی داشته باشند و کنگره ای تشکیل بدهند و اصلاح طلبان مجرب و آزمون پس داده را جمع کنند و مانیفستی برای اصلاحات بنویسند و به همه اعلام کنند و بگویند که هدف اصلی رواج این فکر، خدمت به مردم و توسعه کشور و اصلاح مفاسد مختلف است. با این برنامه آنها می توانند در پوست انداختن اصلاحات و در پاکسازی اصلاحات موثر باشند وگرنه جریان اصلاحات، دچار نوعی فرسودگی خواهد شد.

جلالی زاده تاکید کرد: اگر اصلاحات بخواهد مجددا شکل بگیرد باید شفاف، صادق و مخلص ضمن جبران اشتباهات و عذرخواهی از مردم با توبه ای سیاسی اعتماد کامل را در بین مردم ایجاد کند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: یکی از مسائل لازم تغییر قانون اساسی است. قانون اساسی یا باید به شکل اولیه و به صورت قبل از بازنگری برگردد و یا باید اصولی که امروز عملی کردن آنها ضروری نیست و لزومی ندارد، تغییر کند. تغییرات متناسب با پیشرفت مردم باید در اندیشه حاکمیت باشد؛ شما نمی توانید ادعای همراهی و همگامی با زمان، پیشرفت و توسعه در دنیا را داشته باشید ولی در داخل کشور گرفتار و پایبند به قوانین منجمد و متصلب باشید، هم حاکمیت و هم مسئولین و مدیران برای همراهی مردم و برای پاسخ دادن به نسل جوان، پویا، تحول خواه و اصلاح طلب تغییرات لازم را انجام دهند. اگر حاکمیت و قانون اساسی با مردم همراهی نکند دچار یک شکاف ناگوار خواهیم شد و این چالش بزرگ مشکلات زیادی برای کشور پیش می آورد.

او در پایان گفت: اصلاح طلبان باید بتوانند با تولید فکر جدید و همراهی بیشتر جوانان و نخبگان، جامعه را جذب کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
نیاز به توبه ندارند...
اصلاح طلب ..اصولگرا...دیگه تمومه ماجرا...
همیشه همین بوده است در ایران کسی که از قدرت پایین امد سر زنش ها شروع می شود آخه این چه نوع اخلاق اسلامی است در ما ایرانیان است خواهشمند است اقای تابناک منتشر کنید این مطلب را
اصلاح طلب به عنوان ماله کش و سوپاپ اطمینان بودند که حالا با حذفشون مردم یک گام مهم برداشتند ....
متاسفم از خواب عمیق سیاسیون. حتی بهترین کاندید اصلاح طلب هم می آمد، باز حضور مردم فرق زیادی نمی کرد. ریاست جمهوری در کشور ما یک مقام تشریفاتی است و فاقد اختیارات لازم برای اداره کشور است. حالا هر کسی می خواهد باشد فرقی نمی کند.
جناب جلالي زاده دير جنبيدي دوست عزيز :
مردم به اين نتيجه رسيدند نه اصولگرا نه اصلاح طلب ديگر تمام ماجرا !!!!!
اصلاخ طلبها به رهبری خاتمی یعنی سوپاپ اطمینان که هر موقع دیدن فشار خون مردم و مملکت رفته بالا یه چند سالی با کمک حضرات اصلاح طلب که حکم بی حسی موضعی رو دارن مردم رو فلج کنن تا ابها از اسیاب بیفته و باز روز از نو روزی از نو
در موقعیتی که بیشترین انتباه باید شامل حال اصولگرایان ( از صدر تا ذیل) باشد٬ صلای توبه و تنبه برای اصلاح طلبان صلای انحرافی است!!
نمی خواد جلسه بگیربد. چون علاقه مند به کسب قدرت می شوید.
تنها راه رهایی ایران از وضع موجود آزادی واقعی مطبوعات و تشکیل احزاب واقعی است نه دکانهای انتخاباتی با اسم جبهه و حزب
سلام امروزه ما اصلاح طلب نداریم چون اکثریت به دنبال بدست اوردن پست ومقام ودنبال منافع شحصی هستندوازموفق شدن دیگرمردمی که رای دادند یافراموش میشوند چون اونقدر درفکرمنافع شخصی غوطه ورند ویا بی اراده وبی کفایت که دودستی به پستی بدست اورده اند بفکرحفظ وحراست ان هستندبه هرطریق ممکن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر