بازدید 22583
پیمانه اقتصادی

کارشناس مسکن: قیمت خانه ۱۲۰۰ برابر شد/ شرکتی که ارزش آن برای اولین بار از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت/ رشد صادرات غیرنفتی ایران در بهار امسال/ پیش بینی بورس تا پایان سال

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روزانه پیگیر واریز ۱۵۰ میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت هستیم، دلیل رشد سهام آسیا اقیانوسیه چیست؟، کالا‌ها را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کنند با ارز آزاد می‌فروشند، قیمت نفت افزایش بیشتری پیدا کرد، افزایش قیمت دلار آمریکا در هفته‌ای که گذشت و افزایش قیمت جهانی طلا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 25 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روزانه پیگیر واریز ۱۵۰ میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت هستیم، دلیل رشد سهام آسیا اقیانوسیه چیست؟، کالا‌ها را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کنند با ارز آزاد می‌فروشند، قیمت نفت افزایش بیشتری پیدا کرد، افزایش قیمت دلار آمریکا در هفته‌ای که گذشت و افزایش قیمت جهانی طلا را در بر دارد.

پیش بینی بورس تا پایان سال

اسراری کارشناس بازار سرمایه به رشد اخیر شاخص بورس در بازار اشاره کرد و افزود: مسیر معاملات بازار سهام در یک بازه زمانی طولانی یعنی از ماه بهمن تا چند روز گذشته طبیعی نبود و بازار به شدت تحت تاثیر تغییر و تحولات سیاسی در کشور قرار گرفته بود. وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی بازار می‌توان چنین انتظاری را داشت که روند معاملات بورس با حرکتی به نسبت آرام و ملایم رو به صعود باشد، گفت: سهامداران باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که این احتمال وجود دارد شاخص بورس برای چند روزی وارد مدار اصلاح شود اما این موضوع باید مدنظر باشد که اصلاح، فرصتی جدی برای حرکت دوباره بازار  به سمت صعود خواهد بود. به گفته اسراری، روند معاملات بورس صعودی پیش بینی می شود اما در این میان در برخی از روزها شاهد افت و اصلاح شاخص بورس هستیم که این موضوع نباید منجر به نگرانی سهامداران در بازار شود. به نقل از ایرنا؛ این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده به نظر می رسد بازار سرمایه بتواند تا پایان سال بیش از سایر بازارهای سرمایه گذاری و همچنان سود بانکی بازدهی برای فعالان بازار ایجاد کند و در اختیار آنها قرار دهد.

کارشناس مسکن: قیمت خانه ۱۲۰۰ برابر شد/ شرکتی که ارزش آن برای اولین بار از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت/ رشد صادرات غیرنفتی ایران در بهار امسال/ پیش بینی بورس تا پایان سال

روزانه پیگیر واریز ۱۵۰ میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت هستیم

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس گفت: به طور مرتب در حال پیگیری بحث واریز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار هستیم تا بین صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی هماهنگی لازم ایجاد شود، اما متاسفانه به دلایلی نمی‌توان زمان دقیقی را برای واریز این مبلغ به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه مشخص کرد.

دلیل رشد سهام آسیا اقیانوسیه چیست؟

سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، جمعه، تحت تأثیر رکوردشکنی شاخص اس‌اندپی آمریکا در معاملات دیشب، رشد کردند. اس‌اندپی ۵۰۰ دیشب پس از اینکه رئیس‌جمهور بایدن از توافق بر سر برنامه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها خبر داد، ۰.۵۸ درصد رشد کرد و به رکورد تاریخی جدید ۴٫۲۶۶.۴۹ دلار رسید. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۶۸ درصد رشد کرد در حالی که نیکی ژاپن ۰.۷۸ درصد به ارزش خود افزود. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۷۹ درصد بالا آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با جهش ۱.۱۴ درصدی روبرو شد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۵۷ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۹ درصد به ارزش خود افزودند. در بازار ارز، دلار در حالی رشد کرد که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام داده‌های تورم آمریکا هستند. نرخ برابری دلار با ین ژاپن و یوآن چین به ترتیب به ۱۱۰.۸۲ واحد و ۶.۴۶۳۵ واحد رسید.

کارشناس مسکن: قیمت خانه ۱۲۰۰ برابر شد/ شرکتی که ارزش آن برای اولین بار از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت/ رشد صادرات غیرنفتی ایران در بهار امسال/ پیش بینی بورس تا پایان سال

شرکتی که ارزش آن برای اولین بار از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت

ارزش سهام شرکت مایکروسافت پس از معرفی ویندوز ۱۱ برای اولین بار در تاریخ این شرکت از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت. این اولین سیستم‌عامل جدیدی است که در ۵ سال گذشته توسط مایکروسافت معرفی می‌شود. ظرف ۲ سال گذشته ارزش مایکروسافت با معرفی اپلیکیشن چتِ تیمز، که به عملکرد سازمان‌های آمریکا در دوران پاندمی کرونا کمک بزرگی کرد، دو برابر شده است. از سال ۲۰۱۴ که ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت معرفی شد ارزش سهام این شرکت بیش از ۶۰۰ درصد رشد داشته است. در دوره مدیریت نادلا شرکت مایکروسافت اپلیکیشن چت تیمز و اپلیکشن فضای ابری آزور را به شهرت رساند و برندهایی مانند لیکداین و ماین کرافت را تحت مالکیت خود درآورد.

رشد صادرات غیرنفتی ایران در بهار امسال

میراشرفی رئیس کل گمرک ایران، مجموع تجارت خارجی ایران (مجموع واردات و صادرات) در بهار سال‌جاری را اعلام کرد. به گفته وی مجموع صادرات و واردت کشور در سه ماه نخست امسال، 38 میلیون و 400 هزار تن کالا به ارزش 20 میلیارد و 900 میلیون دلار بوده است، که از نظر وزنی 7 میلیون و 700 هزار تن و از حیث ارزش حدود 7 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می‌دهد. روند افزایشی بازرگانی خارجی ایران در نخستین فصل از سال 1400 نشانه بهبود نسبی است که تراز تجاری مثبت 476 میلیون دلاری را برای کشور به وجود آورده است.

تراز تجاری (Balance of trade) یا صادرات خالص تفاوت میان ارزش پولی واردات و صادرات خروجی طی یک دوره معین در اقتصاد است. اگر صادرات بیشتر از واردات باشد، مقدار مثبت به نام مازاد تجاری مشخص می‌شود. مقایسه آمار تجارت خارجی کشورمان در سه ماهه بهار سال 1400 با مدت مشابه سال قبل، حاکی از افزایش 25 درصدی در وزن و 50 درصدی در ارزش کالا‌های تجاری مبادله شده بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های خارجی است. در بهار امسال 30 میلیون تن کالا به ارزش 10 میلیارد و 700 میلیون دلار از گمرکات کشور به نقاط مختلف جهان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 38 درصد و از لحاظ ارزش 69 درصد رشد داشت. طبق اعلام رئیس کل گمرک ایران مهمترین مقاصد صادراتی ایران در مدت مذکور 5 کشور بوده است:

نام کشور وزن کالای صادراتی ارزش کالای صادراتی
چین 7 میلیون و یک صد هزار تن 3 میلیارد و یکصد میلیون دلار
عراق 9 میلیون و 600 هزار تن 2 میلیارد و 300 میلیون دلار
امارات 3 میلیون و 400 هزار تن یک میلیارد و 300 میلیون دلار
ترکیه 663 هزار تن 595 میلیون دلار
افغانستان یک میلیون و 400 هزار تن 570 میلیون دلار

کارشناس مسکن: قیمت خانه ۱۲۰۰ برابر شد

ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن گفت: تصور غالب این است که علت افزایش قیمت مسکن، رشد قیمت دلار است. بله نرخ ارز، یک عامل محرک بوده اما بخش املاک در ایران ذاتا ظرفیت دارد. حتی ارز و طلا کالاهای سرمایه‌ای نیستند اما مسکن کالای سرمایه‌ای است. طی ۳۰ سال گذشته قیمت ارز و طلا ۱۷۰ تا ۱۸۰ برابر شده، اما مسکن در بعضی مناطق تا ۱۲۰۰ برابر رشد کرده است. اینکه چرا مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده بحثش جداست. اما این گمانه که سوداگران و دلالان این بلا را سر بازار مسکن آورده‌اند کاملا اشتباه است. مسکن درون خود ظرفیتی دارد که باعث سوداگری می‌شود.

کارشناس مسکن: قیمت خانه ۱۲۰۰ برابر شد/ شرکتی که ارزش آن برای اولین بار از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت/ رشد صادرات غیرنفتی ایران در بهار امسال/ پیش بینی بورس تا پایان سال

این کارشناس اقتصاد مسکن، رکود فعلی را نوعی حالت انتظار از سوی کنشگران املاک برای رسیدن به شرایط باثبات سیاسی دانست و گفت: اگر ثبات سیاسی اتفاق بیافتد قدر مسلم بازار مسکن رشد می‌کند؛ زیرا هم حدود پنج میلیون کسری مسکن داریم و هم برای رونق اقتصادی باید این حوزه را راه بیندازیم. از طرف دیگر وقتی نمی‌دانیم دولت آینده برنامه‌ای برای بخش مسکن دارد یا می‌تواند مشکلات این بخش را حل کند، ابهامات و نگرانی از آینده این بازار بیشتر می‌شود. اگر دولت آقای رئیسی بخواهد راه ۵۰ سال گذشته را در بخش مسکن برود همین وضعیت ادامه پیدا می‌کند.  به نقل از ایسنا؛ ستاریان یادآور شد: در ۵۰ سال گذشته هیچ وقت قیمت مسکن پایین نیامده است. در مقاطعی راکد بوده اما رکود تورمی نهفته داشته است. بدین معنی که در مقاطع رکود، قیمتها مثل یک فنر جمع شده و بعد در زمان رونق، پرش کرده است.

کالاها را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می کنند با ارز آزاد می فروشند

بهمنی رئیس کل اسبق بانک مرکزی اظهار کرد: برای کنترل قیمت‌ها و افزایش سرمایه گذاری در جهت توسعه اقتصادی، نیاز به ثبات اقتصادی داریم. برای ایجاد این ثبات، باید در بازار ارز ثبات لازم به وجود آید که ناشی از مدیریت ارزی است. برای ایجاد مدیریت ارزی باید صادرات و واردات ارز کنترل شود یعنی زمانی که صادرات انجام می‌شود ارز حاصل از صادرات حتماً به کشور برگردد تا قیمت ارز ثابت بماند. بهمنی با اشاره به این که مدیریت ارزی می‌تواند ثبات ایجاد کند، افزود: با ارائه مشوق‌های صادراتی و جلوگیری از واردات غیر قانونی، می‌توانیم بازار ارز را کنترل کنیم. متأسفانه کالاها با ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و با ارز آزاد به مردم ارائه می‌شود. در صورتی که دولت آینده از افراد متخصص و باتجربه استفاده کند می‌توانیم امیدوار باشیم که این ثبات در شرایط اقتصادی کشور به وجود بیاید.

کارشناس مسکن: قیمت خانه ۱۲۰۰ برابر شد/ شرکتی که ارزش آن برای اولین بار از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت/ رشد صادرات غیرنفتی ایران در بهار امسال/ پیش بینی بورس تا پایان سال

وی با انتقاد از رشد نقدینگی طی چند سال اخیر گفت: یکی از عوامل این رشد نقدینگی، تزریق پول بوده که به دلیل کسری بودجه دولت انجام شده است. بهمنی ادامه داد: متأسفانه به دلیل برآورد نادرست دولت از میزان صادرات نفت، دولت دچار کسری بودجه شده و برای جبران این کسری بودجه از چاپ پول استفاده کرد که مشکلات فراوانی را به وجود آورد. وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد ثبات در بازار پول و ارز، مدیریت صحیح، رکن اصلی این بازار است.

قیمت نفت افزایش بیشتری پیدا کرد

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای رشد عرضه و احتیاط اوپک پلاس در تسهیل محدودیت عرضه، برای سومین روز متوالی افزایش یافت و در مسیر ثبت پنجمین رشد هفتگی قرار گرفت.

کارشناس مسکن: قیمت خانه ۱۲۰۰ برابر شد/ شرکتی که ارزش آن برای اولین بار از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت/ رشد صادرات غیرنفتی ایران در بهار امسال/ پیش بینی بورس تا پایان سال

بهای معاملات نفت برنت با شش سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۵ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید و در مسیر ثبت ۲.۹ درصد رشد هفتگی حرکت کرد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با شش سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۴ درصد رشد نشان می دهد. هر دو شاخص روز پنج شنبه در بالاترین رکورد از اکتبر سال ۲۰۱۸ بسته شدند. راویندا رائو، نایب رییس بخش کالاهای شرکت کوتاک سکیوریتیز گفت: انتظارات برای محدودیت عرضه در بازار جهانی عامل اصلی حمایت کننده از رشد قیمتهای نفت بوده است زیرا تقاضا بهبود پیدا کرده اما محدودیت عرضه اوپک پلاس ادامه پیدا کرده و سطح ذخایر نفت آمریکا پایین آمده است. عامل دیگری که از قیمت نفت پشتیبانی کرد، تصویب لایحه زیرساخت آمریکا بود که خوش بینی به دورنمای تقاضا برای انرژی را تقویت کرد.

افزایش قیمت جهانی طلا

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، جمعه، در حالی رشد کرد که سرمایه‌گذاران منتظرند با اعلام گزارش تورم آمریکا بازارهای مالی جهت پیدا کنند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۹:۰۰ به وقت تهران، ۰.۱۴ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۷۷.۵۹ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه با ۰.۰۵ درصد رشد به ۱٫۷۷۷.۵۰ دلار رسید. به این ترتیب تا این لحظه رشد قیمت طلا در هفته جاری به ۰.۶ درصد رسیده است. در هفته‌ای که گذشت سیگنال‌های درهم و برهم از سوی فدرال‌رزرو در مورد نرخ بهره آمریکا، قیمت طلا و دلار را با نوسان همراه کرد. شاخص دلار در معاملات امروز با اندکی تغییر به ۹۱.۸۳۹ واحد رسید که تنها اندکی با رکورد ۲ ماهه ۹۲.۴۰۸ واحد فاصله دارد. دیشب ۲ نفر از مدیران فدرال‌رزرو هشدار دادند که تورم آمریکا ممکن است بیش از آن‌چه سیاست‌گذاران این کشور انتظار دارند رشد کند.

افزایش قیمت دلار آمریکا در هفته‌ای که گذشت

در پایان هفته (پنج شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۰) هر اسکنتاس دلار آمریکا به نرخ ۲۳۳۷۲ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۲۳۸۴۴ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. بنابراین در مجموع شش روز فعالیت بازار ارز در هفته گذشته، بهای فروش دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور با رشد ۲۰۷ تومانی مواجه شده است. همچنین در بازار آزاد نیز نرخ خرید و فروش دلار آمریکا با کمی فاصله نسبت به صرافی های بانکی و مجاز در کانال بیست و چهار هزار تومانی در نوسان بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
کارشناس اقتصاد مسکن هم داره بر طبل گرونی مسکن میکوبه . خانه رفیقم یک ماه قبل 1.4 میلیارد بود و کمتر هم نمیداد، دو روز پیش مجبور شد بده 1،2 میلیارد و بنگاهییه می
فت که دیگه حداقل تا یکسال کاهشیه
اینکه قیمت مسکن بیشتر از طلا افزایش پیدا کند تقریبا امری محال است .در طول ۲۰ سال گذشته قیمت مسکن در تهران ۱۰۰ برابر ولی قیمت طلا ۱۸۰ برابر شده است و من نمی‌دانم این دوست ما عدد ۱۲۰۰ برابر را از کجا آورده اند شاید ایشان به املاک بی ارزش ممنوع المعامله و کاربری اشاره دارند که کسانی با زد و بند آنها را وارد بافت شهری کرده اند که کیس مناسبی برای مقایسه نیست
در ایران است که مسکن به بازار سوداگری تبدیل شده است و علت اصلی آن هم زمین و برخی از مشکلات به شرح ذیل است
1- مشکلات فرهنگی: مشکلات فرهنگی باعث اختلاف فرهنگی در نقاط مختلف شده است تا جایی که عده ای حاضر هستند زادگاه خود را با وجود آب و هوای خوب رها کرده و به مکان های خاص با فرهنگ بهتر کوچ کنند و باعث تقاضای بالای مسکن و زمین در آن نقطه شده که اثر آنرا روی تمام کشور می گذارد.
2- امکانات: بدلیل برخی از امکانات واقعی و یا غیر واقعی و چشم پرکن که باعث شده است عامل مهاجرت و کمبود مسکن و زمین در نقطه ای خاص شده و اثر آن بر روی همه جا اعمال شود
3- مشکلات مالیات: بگونه ای که برخی افراد با وجود ده ها دستگاه خانه و اعیان نشینی در خانه های 2000 متری نه تنها مالیاتی نمی دهند بلکه برای تمام امکانات لاکچری خود از همان برق و آب و گاز و بنزین و اخیراً اینترنتی استفاده کنند که اقشار ضعیف و متوسط با امکانات یارانه ای دریافت می کنند و مسکن برای آنها محل درآمد شده است
4- وعده های دروغین: در مکان هایی بصورت مسکن انبوه ساخته شده است ولی بدلیل کم کاری و عدم انسجام و یا مطالعات ضعیف میلیاردها تومان هزینه می شود ولی امکانات مناسب به آنجا گسیل نمی شود و پس از مدت اندکی از چشم ها افتاده و نگاه مردم به سمت درون شهر ها و ترجیحاً شمال شهرها می رود
5- مشکلات اشتغال: شاید این موضوع برای عده ای تعجب انگیز باشد ولی افراد بسیار زیادی هستند که بدلیل عدم اشتغال و عدم توزیع نامناسب واحدهای اشتغال زا مجبور به مهاجرت به شهرها هستند و اگر هم توانایی خرید مسکن نداشته باشند وارد حواشی شهرها شده و نه تنها گرانی مسکن بلکه مشکلات ترافیک و ازدهام و آلودگی بوجود می آید نمونه آن میلیونها نفری است که از شهر کرج و ... به سمت تهران برای امرار معاش هر روز در مسیر تهران رفت و آمد می کنند
6- عدم تناسب تقاضای مسکن با ساخت مسکن: در بهترین شرایط اگر ما بتوانیم مسکن را از حالت دلالی و سودا گری خارج کنیم اگر نسبت تقاضا با ساخت مسکن رعایت نشود مشکلات گرانی مسکن را بدنبال خواهد داشت
7- تکنولوژی های جدید: در حملات اخیر اسرائیل به غزه همه شاهد تخریب دقیق اما جنایتکارانه ساختمان ها توسط بمب های اسرائیلی بودیم. اما ما در ایران هم در تخریب ساختمان ها و هم در ساخت آنها از همان بیل و کلنگ قدیمی استفاده می کنیم و همین موضوع باعث طولانی شدن ساخت مسکن می شود.
8- کاهش هزینه ها: کشورهای خارجی بر خلاف ما که موازی کاری زیاد داریم ولی آنها استفاده موازی یا چندکاربره از موضوعات دارند مثلاً همزمان با تخریب دقیق ساختمان های فرسوده برای بازسازی آنها فیلم های سینمایی اکشن هم می سازند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
شماغیرازایران ازکجادیگراطلاع دارید فقط به کشورهای
همسایه ماجون ترکیه امارات تاجیکستان گرجستان حداقل نگاه کنید متوجه میشویدکه کشورهائی که نفت ندارندبیشترسرمایه گذاریها دربازارمسکن هست و حتی کشورهای نفتخیز بهتراست ازکشورهای خارجی که صحبت میکنید قبلاًمطالعه کنید که حرفتان راباورکنند

ن
مسکن سرمایه توهم زا ۱۲۰۰ برابر رشد کرده بنابراین تا ده سال آینده دیگر بازار نخواهد داشت.
مسکن را دلال‌ها با ابزار سایتهای آگهی رایگان و در نبود نظارت و بی عملی دولت در ساخت و تولید آن و عدم اجرای قوانین محدود کننده دلالی و مسکوت گذاشتن آنها و کوتاهی مجلس در تصویب قوانین ضد دلالی جدید و عدم نظارت صحیح بر اجرای قوانین موجود به این روز انداخت یعنی همه شرایط را برای جولان دلال‌ها خواسته یا ناخواسته مهیا کردند.
متاسفانه جایگاه بورس در ایران هنوز اهمیت خودش را پیدا نکرده است و در این مدت دولت با افراط و تفریط هایی که داشت اطمینان را از آن گرفت
بورس جایگاهی است که می تواند مقابل فضای دلالی را که بر روی نیازهای اساسی مردم چنبره و باعث افزایش قیمت بی رویه آن شده است قرار گرفته و رونق آنرا از بین ببرد و باعث گسیل نقدینگی به سمت تولید شود
بورس می تواند به ما بگوید که کدام صنعت و گروه ها دچار ضرر و زیان است و دولت ها باید با قوانین و تصمیمات سنجیده و موثر کدام صنعت را حمایت کنند تا باعث رشد واردات بی رویه و نابود شدن اشتغال و تولید نشوند
بورس باید با نگاه علمی به آن توجه کرد هم دولت ها و هم مردم و دولت باید کاری کند که اطلاعات دقیق و حساب شده و مطمئنی از شرکت های بورسی خارج و در اختیار مردم قرار داده شود و مردم هم باید با علم و دانش وارد آن شوند
ما همین الان شرکت هایی را داریم که با وجود اقتصاد ضعیف ارزششان در حالا بالا رفتن است و شرکت هایی را هم داریم که با وجود ارزشمندی حرکتی را ندارند
و همچنین صندوق هایی را داریم که با وجود آنکه برایند سهام موجود در آنها در حال افزایش و بالا رفتن است ولی ارزش آنها همچنان ثابت و یا پایین آمدن است که تناسبی با همدیگر ندارد و این موضوع نشان می دهد که اطلاعات بورسی سهامداران کم است
وقتی خود دولت می شود دلال، چه انتظاری باید از بخش خصوصی داشت؟ قیمت سیمان، آهن و بقیه مصالح به بهانه افزایش گاز، برق، آب دولتی باعث افزایش مسکن شده در حالیکه دولت اگر کنترل دقیق داشت، این افزایش نجومی اتفاق نمی افتاد.
دلار از هفت تومان رسید به سی و دوهزار تومان، یعنی چند برابر؟؟؟
قیمت مسکن باعث ایجاد بی ثباتی و ویرانی خانواده ها شده است !!
با توجه به رشد پایین جمعیت تعداد مسکن موجود اضافه هم هست فقط درست توزیع نشده و توسط برخی احتکار شده
اگر به جای هشت سال مذاکر هشت میلیون خونه ساخته بودید بیست میلیون خانواد خانه دار بودن
قیمت مسکن نسبت به سه سال پیش چیزی حدوددویست وپنجاه درصدرشدکرده درحالیکه قیمت سیمان وآهن وسایرمصالح ساختمانی حدودپانصددرصد رشدکرده مثلاًقیمت پکیج دیواری ایرانی که سه سال پیش دومیلیون تومان بوداکنون دوازده میلیون وپانصدهزارتومان شده یعنی ششصددرصد رشدداشته دستمزد
کارگربیش ازدویست وپنجاه درصد رشدداشته حالا بیائیدسراغ مایحتاج مثلاً میوه جات درمیادین شهرداری ششصدتاهفتصد درصد رشدکرده نان یارانه ای حدودسیصددرصد این میزان رشد۱۲۰۰مسکن درصدمقایسه قیمت امروزبابیش ازبیست وپنج سال قبل است بهتراست دنبال درمان واقعی باشیم ارزش پول ملی ماظرف هشت سال بیش بیش ازهفتصدوپنجاه درصد سقوط کرده قیمت مسکن هرگزدستوری درست نمیشودقیمت مسکن باتورم رشدمیکندکه فعلاً بدلیل عرضه زیادازتورم عقب تراست ولی اگرقوانین باعث توقف ساخت وسازشودمسلماً به تورم میرسد ای پس بهتراست برای مسکن دارکردن مردم بانکها
راتشویق بدادن که وامهای درازمدت بابهره کم کنندکهانهم تاثبات اقتصادی ایجادنشودممکن‌ نیست ودرضمن ازهمه مهمتر مردم راتشویق به مهاجرت به شهرهای کم جمعیت تروارزانترکردنه اینکه همه شهرهاراخراب وچندابرشهرا راآبادکنیم ودرخاتمه اقتصاد دستوری هرگزدرست نمیشود
عامل دلار یا عامل افزایش قیمت مصالح و و دیگر عواملی که بصورت بهانه ای باعث سود جوئی سود جویان، دلالان که یک نمونه آنها املاکی ها هستند تنها یک حربه جهت سود جوئی و طماعی از وضعیت موجود آشفتگی بازار مسکن است. نه عاملی جهت افزایش منطقی قیمت مسکن! کما اینکه هر زمانی که قیمت دلار بالا می رود این سودجویان در شیپور گرانی کاذب مسکن دمیده و قیمت آنرا به قیمتهای کاذب توهمی کنونی غیر قابل فروش و معادل کمتر از 5% ارزش واقعی ملک رسانده اند! و زمانی که دلار و قیمت مصالح کاهش می یابد، قیمتهای کاذب خود را کاهش نداده و بدنبال بهانه های دیگری برای حفظ قیمتهای کاذب توهمی می گردند!
در این میان در برخی دوره ها برخی سرمایه داران ساده اندیش! برای حفظ سرمایه خود در تله املاکی ها و دیگر دلالان گیر افتاده و بخیال اینکه مسکن برای حفظ سرمایه آنان مناسب است اقدام به خرید ملک با قیمتهای بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن کرده و خود و مصرف کننده گان واقعی را دچار مشکلات فزاینده ای می کنند! و در نهایت نه تنها سرمایه شان حفظ نمیشود بلکه در ملک قفل و حبس می گردد و دیگر نه تنها صاحب سرمایه خود نیستند بلکه نمی توانند با حتی مبالغی بسیار ناچیز و پائین تر از سرمایه خود ملک خود را بفروشند! امری که در چند سال اخیر اتفاق افتاد و از آذر 96 به بعد تنها اندکی از این فریب خورده گان در مسکن سرمایه گذاری کردند و خیلی زود به ضررهای سنگین خود در عدم توانائی فروش ملک خود پی بردند.
بنابراین تا حداقل تا وقتیکه قیمت مسکن با ارزش واقعی خود عرضه نشود نه تنها هیچ سرمایه گذاری گرد مسکن نخواهد گشت! بلکه با یک هزارم قیمتهای کاذب نیز خریداری پیدا نخواهد شد!
بهتر است خیلی زود طماعان و سودجویان جلوی ضررهای سنگین خود را گرفته و مسکن را باقیمتهای بسیار نازلتر از قیمتهای واقعی در معرض فروش بگذارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
هروقت دلارپائین میآید!! کی وچه موقع خبرداری ازهشت سال پیش تاامروز دلارهشت برابرشده یعنی هشتصددرصدرشدقیمت وگرانی هشت برابر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
ناشناس 17:18!
اگه بگردی پیدا می کنی ولی دلت نمی خواد!
چرا وقتی یک سرمایه گذار خارجی جهت سرمایه گذاری در حوزه مسکن قصد سرمایه گذاری دارد با ان مخالفت شد
این آقای به اصطلاح کارشناس پیش بینی کرده بود که متوسط قیمت مسکن در تهران پارسال به متری 35 میلیون برسه

مسکن سال 70 هم متری مثلا نواب 100 هزار تومان بوده الان نوساز حدود 23 میلیون هستش میشه 230 برابر
منظورش از بعضی مناطق فکر کنم منطقه خودشو میگه
بلایی که دولت بی ثبات بر سر ملت بیچاره اورد منبعد ایندگان فرزندان ما باید چادر نشین بشن...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار