بازدید 18015
۱
با تاييد كميته فني فدراسيون اتومبيلراني؛

لاله صديق بار ديگر دوپينگ كرد + واکنش‏ها

وي با اشاره به‌اينكه براي شفاف‌سازي در اين رابطه بايد از مسئولان برگزاري مسابقه و كميته فني سوال شود افزود: پس از مسابقه روز جمعه در همان روز خودرو من مورد بازديد قرار گرفته است و تاييد شده است كه پلمپش بازنشده، چگونه است كه فرداي مسابقه در روز شنبه به من مي‌گويند كه پلمپ ماشين دست‌خورده است. بايد مسئولان كميته فني دراين باره پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۰ 23 June 2010
راننده زن مسابقات اتومبيلراني سرعت كلاس 1600 جي‌تي بار ديگر مرتكب دوپينگ شد.

به گزارش فارس؛ لاله صديق كه در اولين دوره مسابقات اتومبيلراني سرعت (ريس) در تاريخ 28 خردادماه (جمعه گذشته) به مقام اول دست يافته بود بنابر اعلام مسئولان كميته فني فدراسيون اتومبيلراني مرتكب تخلف و دوپينگ شده است.

اين راننده زن پس از اينكه در اين كلاس پيشتاز رقيبان قرار مي‌گيرد با اعتراض ساير اتومبيلرانان مواجه مي‌شود و پس از بازديد مسئولان فني مسابقه؛ مشخص مي‌شود خودرو اين راننده دچار تغيير شده است و از كلاس 1600 جي‌تي ارتقا يافته است.

در گزارش كميته فني مسابقات كه به تاييد رامين وطن‌دوست مسئول كميته فني، كيا برهان مسئول برگزاري رقابت، و تعدادي از ناظران و داوران رسيده است درباره بازديد از خودرو لاله صديق اشاره به اين نكته شده است كه خودرو اين اتومبيلران با حجم موتور 1860 سي‌سي در مسابقه شركت كرده است كه 260 سي‌سي از كلاس مسابقه (1600 جي‌تي) افزايش حجم داشته است.

در ادامه اين گزارش به عدم حضور مكانيك خودرو گلف لاله صديق اشاره شده است كه در محل بازديد فني حضور نيافته است و پلمپ اتومبيل اين راننده نيز دست‌خورده بوده است.

دوپينگ لاله صديق در شرايطي محرز شده است كه هنگامي كه تعدادي از رانندگان نسبت به مشكوك بودن خودرو اين راننده اعتراض داشتند، با بي‌توجهي نسبت به اين اعتراض كاپ قهرماني به اين راننده متخلف اهدا شد.

پيش از اين نيز اين اتومبيلران زن، در سال 86 در همين كلاس دوپينگ كرد و با محروميتي يك ساله از سوي كميته انضباطي فدراسيون اتومبيلراني مواجه شد.

با اعلام تخلف لاله صديق، مقام قهرماني اين راننده پس گرفته خواهد شد و ساير اتومبيلرانان يك پله در جدول رده‌بندي صعود خواهند كرد. بر اين اساس مجيد استئين‌نژاد از ورامين؛ قهرمان مسابقات اتومبيلراني سرعت در كلاس 1600 جي‌تي شناخته شد.


استئين‌نژاد: شهرياري نبايد به صديق جام قهرماني مي‌داد
نايب قهرمان كلاس 1600 جي تي مسابقات اتومبيلراني از اصرار نايب رئيس فدراسيون در دادن جام قهرماني به راننده مورد اعتراض گله كرد.

مجيد استئين‌نژاد در گفت وگو با فارس در رابطه با اهداي جام قهرماني به لاله صديق اظهار داشت: قبل از انجام رقابت در اين كلاس در دور تعيين خط و تايم گيري به اتومبيل خانم صديق مشكوك شدم و با مسئولان كميته فني آن را در ميان گذاشتم؛ اما اعضاي كميته فني مسابقه عنوان داشتند كه ماشين وي بازديد شده و پلمپ است و امكان تخلف وجود ندارد.

استئين نژاد افزود: پس از پايان رقابت و قهرماني صديق بار ديگر به كميته فني اعتراض كردم و اين بار كميته فني با اعتراض من موافقت و قبول كرد خودروي اين راننده خانم را بازديد كند.

نايب قهرمان مسابقات عنوان داشت: در زماني كه من اعتراض كرده بودم ناگهان مسئولان برگزاري رقابت نفرات برتر اين كلاس را معرفي كردند و به لاله صديق جام قهرماني دادند در صورتي كه براساس قوانين اگر راننده اي نسبت به كلاس مسابقات اعتراض داشته باشد نبايد نفرات برتر معرفي شوند و پس از رسيدگي به اعتراض و راي كميته فني مي توان نفرات برتر را اعلام كرد.
وي خاطرنشان كرد: متاسفانه شهرياري نايب رئيس فدراسيون با دخالت و اصرار از مسئولان برگزاري خواست جام قهرماني را به اين راننده بدهند و قبل از اعلام كميته فني كه مشخص كرد اين راننده زن دوپينگ كرده است به ايشان جام قهرماني دادند.

استئين نژاد در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود شما به طور تعمدي با اتومبيل لاله صديق تصادف كرده ايد گفت: اين تصادف اصلاً تعمدي نبود و اين راننده پس از پايان مسابقه در خلاف مسير پيست در حال حركت بود كه خودروي من با اتومبيل ايشان برخورد كرد و من نيز از ايشان محترمانه عذرخواهي كردم.

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه گزارشي را كه درباره خودروي وي ارائه شد به اين دليل بوده كه از اعتراض به خودروي لاله صديق منصرف شود اظهار داشت: در گزارشي كه مسئولين كميته فني اعلام كردند گفته شده است پلمپ خودروي من نيز باز شده است كه پس از بررسي اتومبيلم مشخص شد كه هيچ تخلفي در حجم موتور انجام نگرفته است و افرادي مي خواستند با اين كار من را از اعتراض نسبت به خودروي اين راننده منصرف كنند.

رو جمعه 28 خردادماه در پيست مجموعه ورزشي آزادي مسابقه اتومبيلراني سرعت برگزار شد كه در كلاس 1600 جي تي پس از آنكه لاله صديق به عنوان اولين راننده از خط پايان عبور كرد با اعتراض نفر دوم اين كلاس مجيد استئين نژاد مواجه شد كه پس از بررسي كميته فني مسابقات مشخص شد پلمپ اتومبيل هر 2 راننده باز شده است اما خودروي لاله صديق دچار تغيير شده و ارتقا يافته است و كميته فني رقابت دوپينگ اين راننده زن را محرز دانست.


صديق: مرتكب تخلف نشده‌ام
راننده زن مسابقات اتومبيلراني سرعت كلاس 1600 جي‌تي ارتكاب تخلف خود در اين رقابت‌ها را رد كرد.

لاله صديق در گفت‌و‌گو با فارس در رابطه با تخلف در كلاس 1600 جي‌تي كه به تاييد مسئولان كميته فني مسابقات رسيده است اظهار داشت: خودروي من دچار تغيير نشده است و بر اساس قوانين فدراسيون در مسابقه حضور يافته‌ام.
وي ادامه داد: در اعتراضي كه به خودروي من شد مشخص شد كه پلمپ خودوري فرد معترض نيز باز شده است و بايد در اين رابطه مسئولان فني رقابت نظر دهند.

اين راننده ضمن تاييد عدم حضور مكانيك خودروش در هنگام بازديد مسئولان فني فدراسيون اتومبيلراني گفت: مكانيك اتومبيل من بايد مسيري طولاني را طي مي‌كرد تا در محل بازديد حضور يابد و در تماسي كه داشت گفت كه در ترافيك مانده است و به همين دليل نتوانست به موقع در محل بازديد مسئولان فني حضور يابد.

وي با اشاره به‌اينكه براي شفاف‌سازي در اين رابطه بايد از مسئولان برگزاري مسابقه و كميته فني سوال شود افزود: پس از مسابقه روز جمعه در همان روز خودرو من مورد بازديد قرار گرفته است و تاييد شده است كه پلمپش بازنشده، چگونه است كه فرداي مسابقه در روز شنبه به من مي‌گويند كه پلمپ ماشين دست‌خورده است. بايد مسئولان كميته فني دراين باره پاسخگو باشند.

لاله صديق در خصوص اينكه در سال‌هاي گذشته نيز دوپينگش محرز شده و با محروميت يك‌ساله مواجه شد، عنوان داشت: در مسابقه گذشته هنگام تمرين در پيست موتور خودروي من دچار مشكل شد و با خودرو كلاس آزاد حضور يافتم كه در گزارشي كه به فدراسيون داده شد به اين موضوع اشاره شد كه من فقط قصد فريب دادن مسئولين را داشتم. آن زمان تعدادي از افراد نمي‌خواستند ببينند كه يك راننده خانم جايگاه آن‌ها را در مسابقات اتومبيلراني گرفته است.

اين اتومبيلران در رابطه با اينكه آيا در شرايط فعلي نيز افرادي نمي‌خواهند كه شما در مسابقات حضور يابيد عنوان داشت: در شرايط فعلي اينگونه نيست و رانندگان و ساير رقيبان مهارت من را در مسابقات اتومبيلراني قبول دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
متاسفانه خانم صدیق دروغگویِ ماهری هستنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر