بازدید 6503
۲

نفرزاده: باخت‌های تیم ملی والیبال طبیعی است

کد خبر: ۱۰۵۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ 22 June 2021

فرهاد نفرزاده معتقد است که شکست تیم ملی والیبال در بسیاری از بازی ها طبیعی بوده و ایران می تواند برنده دو بازی پیش رو شود‌.

 به گزارش تابناک ورزشی به نقل از رادیو ورزش؛ فرهاد نفرزاده کارشناس و سرمربی تیم والیبال آذرباتری ارومیه در مصاحبه با "صبح و ورزش" از وضعیت تیم ملی والیبال کشور گفت: مسائل مختلفی در تیم دست به دست هم داده که در بعضی از بازی ها آن گونه که انتظار می رفت نتایج خوبی را رقم نزنیم اما در برابر تیم هایی همچون فرانسه یا برزیل که برای المپیک هم تیم های آماده ای هستند، شکست ما طبیعی محسوب می شود. ولی بازی در برابر آلمان، استرالیا و صربستان زمانی بوده که سرمربی تیم، بازیکنان را در شرایط سخت قرار داده که توانایی آن ها را برای خارج کردن تیم از این شرایط پیش آمده بسنجد و این مساله طبق برنامه ریزی سرمربی پیش رفته است.
نفرزاده: باخت‌های تیم ملی والیبال طبیعی است


وی افزود: تیم فشارهای زیادی را متحمل می باشد و با توجه به رعایت پروتکل ها و همراه شدن باخت های پی در پی، شرایط اردویی متفاوت و سختی را ایجاد کرده که منجر به تکراری شدن شرایط و فشار منفی در بازیکنان می شود اما در دو باز ی باقی مانده تیم ملی کشور توانایی پیروزی در برابر لهستان و آرژانتین را دارد و قطعا بین ۱۰ تیم برتر مسابقات قرار می گیرد و این نکته را در نظر بگیرید که جایگاه واقعی ما در دنیا همین سطح بازی است و ما باید این را بپذیریم.

کارشناس والیبال در پایان از سیستم جوان گرایی کردن تیم گفت: مسئولیت فنی تیم با سرمربی است و قطعا الکنو بر اساس قرارداد منعقد شده فی مابین فدراسیون و او تیم را هماهنگ و بازیکنان را انتخاب می کند و میل شخصی در آن نقش ندارد چرا که این قرارداد طبق چهارچوب مسابقات المپیک نوشته شده و الکنو چیز دیگری جز مفاد آن قرارداد نمی‌بیند و این موضوع که اگر جوان گرایی کند برای تیم بهتر است، تنها دیدگاه ها و نظرات شخصی مختلفی است که از دیگران می شنویم و دیدگاه سرمربی تیم بر مبنای کسب بهترین نتایج در المپیک می باشد که با شناخت و شناسایی بازیکنان در بازی های مختلف تیم‌ را می چیند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با احترام به استاد ارجمندم جناب آقای دکتر نفر زاده بنده با این تحلیل موافق نیستم. تیم ملی ما متشکل از بازیکنان مبتدی نیست بلکه بازیکنان حرفه ای که بعضا در باشگاههای تقریبا سرشناس والیبال دنیا بازی می کنند بنابراین صرف ایجاد آمادگی حرف چندان صحیحی نیست. جدای از جوانگرایی در تیم که تقریبا تنها نکته مثبت عملکرد سرمربی تیم ملی در این بازیهاست و الحق و النصاف فوق العاده است، نکات منفی زیادی در عملکرد تیم ملی والیبال ما هست که چندان به زمینه مسابقات و دستگرمی و غیره ندارد. متاسفانه یکی از نکات منفی عملکرد تیم ملی ما یکسان و یکنواخت بازی کردن است. ما در مقابل تیمهای پرتحرک و سرعتی مثل ژاپن به همان شیوه ای بازی کردیم که در مقابل تیم های کم تحرک تر و قدرتی مثل صربستان بازی کردیم. یک مربی حرفه ای والیبال آنهم در رده ملی باید علاوه بر تمرین دهنده گی از توانایی بازی خوانی و کوچینگ خوبی هم برخوردار باشد. آیا تغییر شیوه بازی تیم ژاپن را دیده اید آقای ناکاگایچی بر اساس مشورت های آقای بلین در بازی با ما، ما را خلع سلاح کردند اما ما نتوانستیم از حربه خودشون بر علیه خودشون استفاده کنیم. پاسور کوتاه قامت ژاپن حداقل در سه دنده جلو زمین دفاع کرد اما ما نتوانستیم به پاسورمون و اسپکرمون این ذهنیت را بدهیم که از این خلأ استفاده کنند. علاوه بر این شما در همین چند بازی اخیر پوئن های بسیاری را با دریافت های بسیار ضعیف اسفندیار از دست دادیم در حالیکه فیاضی بهتر می توانست به تیم کمک کند. اگر چه در بعد فنی ابعاد زیادی برای بررسی عملکرد تیم ملی ما وجود دارد که لازمه کار کارشناسی و بررسی دقیق است. جناب آقای دکتر نفر زاده بفرمایند چرا بازیکنان ما بر خلاف اکثر بازیکنان شاخص دنیا فاقد اون اعتماد بنفس و احتمالا انرژی!!! لازم برای تداوم نواخت سرویس های پرشی پر قدرت پر سرعت هستند. یک بازیکن حرفه ای انرژیک دارای تخصص سرویس پرشی حداقل بایستی 3 تا 5 سرویس پرشی تقریبا یکسان با سرعت و قدرت بالا را در یک امتیازگیری متوالی بزند. اونوقت بجز در دفعات معدود توسط میثم و مرتضی شریفی مابقی بچه ها یعنی میلاد، سید، غفور، اسفندیار و حتی صابر توان توالی سرویس زنی پرشی بیشتر از دو سرویس را ندارند چرا؟؟؟؟؟ امیدوارم چناب دکتر نفر زاده از نکته بنده دلگیر نشده باشند.
بازی امروز با لهستان بسیار بسیار بد بود. به نظرم این تیم با این سرمربی و قلدری بعضی از بازیکنان !!! در المپیک زنگ تفریح دیگران میشیم. به نظرم بهتر است هر چه زودتر سرمربی را با یک سرمربی خوب ایرانی عوض کنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر