بازدید 37251
پیمانه اقتصادی

اقتصاددانان معروف: منتظر سقوط ۲۰ درصدی بازار باشید/ خبر مهم برای خریداران سکه از بانک مرکزی/ جزئیات پرداخت وام ودیعه مسکن به زنان مجرد بالای ۳۵ سال

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند شاخص کل بورس در سومین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ سقوط ۳ درصدی نیکی ژاپن، قیمت جهانی طلا افزایش یافت، قیمت نفت خام رشد کرد / برنت ۷۴ دلاری شد، بانک‌های مرکزی کشور‌ها ده سال از بازار ارز‌های مجازی عقب افتاده‌اند و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 21 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند شاخص کل بورس در سومین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ سقوط ۳ درصدی نیکی ژاپن، قیمت جهانی طلا افزایش یافت، قیمت نفت خام رشد کرد / برنت ۷۴ دلاری شد، بانک‌های مرکزی کشور‌ها ده سال از بازار ارز‌های مجازی عقب افتاده‌اند و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

روند شاخص کل بورس در سومین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش یک هزار و ۶۹۱ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۷۲۳ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل با رشد ۹۵۷ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۶۲۶ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۵ درصد معادل ۱۱۶ هزار و ۸۴۵ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۷۵ تومان رسیده است.

افت اغلب سهام آسیا / سقوط ۳ درصدی نیکی ژاپن

بازار سهام آسیا در معاملات امروز، دوشنبه، پس از بیانیه بانک مرکزی چین افت کردند و نیکی ژاپن بیش از ۳ درصد سقوط کرد. بانک مرکزی چین، مطابق با آنچه اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند اعلام نمود، نرخ بهره میان‌مدت و کوتاه‌مدت خود را بدون تغییر باقی می‌گذارد. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۹۸ درصد سقوط کرد، در حالی که نیکی ژاپن ۳.۴۲ درصد سقوط کرد. شاخص کامپوزیت شانگهای بر خلاف بازارهای منطقه توانست ۰.۲۴ درصد رشد کند، حال آنکه هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۸۹ درصد از ارزش خود را از دست داد. ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی به ترتیب با سقوط‌های ۱.۹۵ درصدی و ۱.۱۲ درصدی روبرو شدند.

اقتصاددانان معروف: منتظر سقوط ۲۰ درصدی بازار باشید

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مارک زندی، اقتصاددان معروف، در پیامی به سرمایه‌گذاران در مورد تأثیر تورم آمریکا هشدار داد و گفت منتظر سقوط ۱۰ تا ۲۰ درصدی بازارها باشید. مارک زندی از اقتصاددانان ارشد مؤسسه بین‌المللی اعتبارسنجی مودیز و معتقد است بالا رفتن نرخ بهره آمریکا، که فدرال‌رزرو در اجلاس اخیر خود وعده داده است، موجب سقوطی بسیار سنگین در بازارهای مالی خواهد شد. زندی پیش‌بینی می‌کند که پس از این سقوط سنگین، بر خلاف موارد مشابه قبلی، شاهد یک ریکاوری سریع نخواهیم بود چون، قیمت سهام آمریکا همین حالا هم از میزان ارزش واقعی این سهام خیلی بالاتر است. او پیش‌بینی کرد ریکاوری بازار سهام آمریکا از این سقوط ۲۰ - ۱۰ درصدی بیش از یک سال طول بکشد. او اشاره کرد، همین حالا ممکن است فرایند این سقوط آغاز شده باشد چرا که سرمایه‌گذاران وحشت‌زده هستند. زندی از فدرال‌رزرو خواست برای جلوگیری از این سقوط، سیاست‌گذاری‌های خود را تغییر دهد. در معاملات روز جمعه شاخص داوجونز بدترین سقوط هفتگی خود از اکتبر ۲۰۲۰ را ثبت کرد و ۳.۴۵ درصد پایین آمد.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بالا رفتن ارزش دلار در روزهای اخیر و افت قیمت طلا باعث شد تا در معاملات امروز دوشنبه قیمت جهانی طلا تحت تأثیر رشد تقاضای خرید طلای ارزان، بالا برود. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۰ به وقت تهران، ۰.۶۵ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۷۴.۷۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۳۶ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۷۵.۴۰ دلار رسید. در پایان هفته گذشته پس از بیانیه فدرال‌رزرو در مورد تسریع اقدامات آینده بانک مرکزی آمریکا برای بالا بردن نرخ بهره، ارزش دلار به شدت در برابر ارزهای مهم جهان تقویت و باعث شد قیمت جهانی طلا با سقوط سنگینی روبه رو شود. ارزان بودن قیمت طلا باعث شد، در آغاز معاملات این هفته در صبح دوشنبه، تقاضا برای خرید طلا بالا برود و قیمت آن تقویت شود. عامل دیگری که باعث شد، قیمت جهانی طلا بالا برود افت سود اوراق قرضه آمریکا بود. بالا رفتن سود اوراق قرضه باعث می‌شد تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده کاهش یابد.

قیمت نفت خام رشد کرد/ برنت ۷۴ دلاری شد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، همچنان تحت تأثیر گزارش چند روز اخیر اوپک که پیش‌بینی کرده بود، رشد تولید نفت آمریکا کند می‌شود، رشد کرد. اوپک روز جمعه در چشم‌انداز جدید خود پیش‌بینی کرده بود رشد تولید نفت شیل آمریکا امسال علی‌رغم بالا رفتن قیمت نفت خام، محدود شود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۱۳ به وقت تهران، ۰.۸۷ درصد رشد کرد و به ۷۴.۱۵ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۰.۸۸ درصد رشد کرد و به ۷۲.۲۷ دلار رسید. به این ترتیب شاخص‌های نفت خام دوباره به رکوردهای ۲ ساله خود نزدیک شدند؛ اما افزایش ارزش دلار در روزهای اخیر باعث شده تا رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی محدود شود. بالا رفتن نرخ دلار باعث می‌شود قیمت نفت برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد.

خبر مهم برای خریداران سکه از بانک مرکزی

طبق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی، کلیه خریداران حقیقی سکه از بانک مرکزی در سال گذشته تا پایان امروز برای پرداخت مالیات فرصت دارند. به گزارش ایسنا، خریداران سکه از بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ مشمول پرداخت مالیات هستند که خریداران سکه در سال گذشته تا پایان خرداد ماه سال جاری باید مالیات متعلقه بپردازند و اگر مالیات خود را تا پایان این ماه نپردازند، به مالیات متعلقه آنها به ازای هر ماه دیرکرد معادل ۲.۵ درصد جریمه اضافه می‌شود. همچنین مؤدیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خرداد سال جاری ندارند، مالیات آنها حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی قسط بندی می‌شود. طبق دستورالعمل، کسی که بیش از پنج تا ۱۵ سکه از بانک مرکزی بخرد، باید به ازای هر قطعه سکه باید ۹۶۰ هزار تومان مالیات پرداخت کند و نسبت به مازاد ۱۵ تا ۲۵ سکه به ازای هر قطعه باید معادل یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان مالیات بپردازد. علاوه براین، نسبت به مازاد ۲۵ تا ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه باید معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت شود. 

بانک‌های مرکزی کشورها ده سال از بازار ارزهای مجازی عقب افتاده‌اند

جفری تاکر، کارشناس اقتصادی مطرح آمریکایی می‌گوید: بانک‌های مرکزی کشورها تلاش می‌کنند تا همگام با گسترش استفاده از ارزهای مجازی در این فضا گام بردارند. بنابراین ممکن است که طرح‌های بلندپروازانه هم در این مسیر ارائه دهند؛ چراکه می‌خواهند توجهات را به خود جلب کنند. وی گفت: نکته حائز اهمیت در زمینه بهره‌وری موجود در ارزهای مجازی میزان مصرف انرژی آن است. تاکر افزود: ما می‌دانیم که طی پانزده ماه گذشته بانک‌های مرکزی کشورها در خلق پول به یک توانایی ویژه رسیده‌اند، اما این چیزی نیست که بازار واقعا به آن علاقه داشته باشد. این کارشناس آمریکایی معتقد است که ارزش واقعی ارزهای مجازی از طریق عوامل بازار تامین می‌شود و نه دولت‌ها و یا حرف‌های نامفهوم در کنفرانس‌های فناوری‌های مالی. تاکر گفت: من فکر می‌کنم که این مسأله غیرقابل تصور است و شک دارم که بانک‌های مرکزی کشورها بتوانند ارزهای مجازی‌ را عرضه کنند که توان رقابت با بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی در بازار را داشته باشند. این تلاش‌ها هم خیلی کم هستند و هم خیلی دیر انجام گرفته‌اند و به نظر من، بانک‌های مرکزی کشورها ده سال تا رسیدن به بازار امروز فاصله دارند.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۲۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۴ هزار و ۷۵۹.۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۱۳۵.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۲۵ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۲۸.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۶۰ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۶ درصد کاهش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۳۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۰۳ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۷۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۹۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۰۰ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۹.۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۴۸ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۹.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۸۳ درصد کاهش

جزئیات پرداخت وام ودیعه مسکن به زنان مجرد بالای ۳۵ سال

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص وام اجاره به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و خودسرپرست خبر داد. به نقل از صدا و سیما؛ محمود محمودزاده افزود: براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، همه خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال دارند، خودسرپرست هستند و با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته اولویت پرداخت وام اجاره را برای زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار قرار دادیم که تعریف آن با زنان مجرد فرق می‌کند، این مصوبه امسال هم به وقت خود باقی است. وی در توضیح این بند از شرایط اعطای وام اجاره ودیعه که به اعطای تسهیلات به زنان بالای ۳۵ سال اشاره دارد، گفت: خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال دارند و خودسرپرست هستند به مفهوم اینکه با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.

محمودزاده با بیان اینکه به مردان سرپرست خانوار که به دلیل فوت همسر، طلاق و متارکه مجرد هستند نیز وام اجاره تعلق می‌گیرد، گفت: در واقع استثنایی برای زنان مجرد بالای ۳۵ سال در ثبت نام «مسکن ملی» و «وام ودیعه» وجود دارد؛ بر این اساس برای خانم‌های سرپرست خانوار یا خانم‌های خودسرپرست این استثنا وجود دارد که با ۳۵ سال، بتوانند از تسهیلات ودیعه اجاره و همچنین از امکانات طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنند. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه‌ داد: نظام بانکی باید با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا هماهنگ باشد و طبق مصوبه ستاد به همه زنان مجرد بالای ۳۵ سال وام اجاره را پرداخت کند. ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند، اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

زمان واریز سهمیه بنزین تیرماه

ساعت ۲۴ امشب، چهارمین مرحله سهمیه بنزین خودروهای ناوگان عمومی و شخصی در سال ۱۴۰۰، به کارت سوخت رانندگان خودرو واریز می‌شود.

کاهش ۲۱ درصدی واردات نفت چین از عربستان

آمار گمرکی نشان داد واردات نفت چین از عربستان سعودی در ماه می ۲۱.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت؛ اما این کشور برای نهمین ماه متوالی همچنان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند.

خطر برگشت سفته‌بازان دلار

دنیای‌اقتصاد: در دومین روز هفته، سکه و دلار در دو مسیر متفاوت حرکت کردند. در ابتدای روز یکشنبه، دلار دچار افت قیمت شد،‌ ولی در نزدیکی محدوده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد حمایت خریداران واقع شد و پس از آن، توانست خود را به بالای محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان برساند. ساعت ۳ بعدازظهر دیروز، اسکناس آمریکایی در بازار با قیمت ۲۳ هزار و ۸۳۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که افزایشی ۳۰تومانی را نسبت به روز شنبه نشان می‌داد. به گفته برخی فعالان، در صورتی که تا یک ماه آینده توافقی صورت نگیرد،‌ دلار دچار رشد کوتاه‌مدت خواهد شد. در واقع از نگاه آنها، پس از استقرار دولت بعد، مدت زمانی برای تعیین وزرا به طول خواهد انجامید و احتمالا دولت جدید نیز برای انجام مذاکرات، به مدت زمانی مشخص نیاز خواهد داشت. به این ترتیب، مذاکرات تا پایان شهریور نیز شرایط دشواری برای رسیدن به یک توافق خواهد داشت و این عامل می‌تواند، ‌دیدگاه‌های معامله‌گران کوتاه‌مدت را تحت‌تاثیر قرار دهد.
 
 
 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
مهم در کشور کسانی هستند که در امر اقتصاد ورود کرده و مجهول الهویه هستند و بیشترین اثر را بر اقتصاد دارند (نه اقتصاد دانان معروف)
بیشتر این وام ها فقط در رسانه ها هستند و در بانک ها خبری از این وام ها نیست و یا چنان شرایطی دارند که غیر ممکن هستند فقط وام های چند هزار میلیاردی برای ...........
مالیات خرید سکه، حراج اعتماد اعتمادکنندگان بر بانک مرکزیه که نتیجه اش رو در دفعات بعدی که نیاز به حراج باشه خواهیم دید..........!
من یک جوان دهه شصتی هستم.. خونه و ماشین و کار نسبتا خوب دارم.چند سال هست که خواستگاری میروم و خانواده دختر میگن چون قراردادی هستم دختر نمیدیم.ضمن اینکه دختران اکثرا نه خانواده مرفهی دارند و نه کار دارند و حتی رشته تحصیلی خوبی ندارند و از قد و قیافه هم براتون نگم.ضمن اینکه دختران امروزی نه بچه داری بلد هستند و نه خونه داری..مهریه هم می خواهند با حداقل 300 تا سکه 10 میلیونی..
کجای دنیا حق مسکن.خوراک.پوشاک.نفقه.مهریه.مراسم عروسی با پسر هست جز ایران.....
الان دیگه همچی دارم ولی حوصله این مسخره بازی ها رو ندارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
کجای دنیا حق طلاق با مرد هست؟
کجای دنیا حق اجازه خروج از کشور با مرد هست؟
کجای دنیا پدر مالک مطلق فرزند هست و در صورت کشتن فرزند قصاص نمی شود؟
کجای دنیا ....
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
کجای دنیا پدر دختر موظف است کل اثاث خانه را به عنوان چهیزیه تقبل کند؟ کجای دنیا هزینه مراسم جشن و عروسی به عهده خانواده دختر است؟ کجای دنیا زنان بچه داری و خانه داری می کنند و پسر وظیفه اش فقط دستور دادن و حکمرانی در خانه است؟ کجای دنیا...0
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
آقایون خانوما دعوا نکنید. خانوما و خانوادشون اولش خیلی ناز میکنن ولی وقتی دیدن نمودار مراجعت خواستگارار نزولی شد خودشون تخفیف هم میدن
بابستن مالیات بردلاروسکه ارزش پول بازهم کاهش بیشترمیابد وبابستن مالیات برمعاملات مسکن بازارکار واشتغال دراین رشته تعطیل ورکودوگرانی درپس آن ، بهیچ عنوان معاملات سکه ودلارکه کاری غیرتولیدی است باساخت مسکن ومعامله آن قابل قیاس نیست ودومقوله کاملا مجزااست درکشورهای دیگربیشتر تلاش دررونق بازارمسکن است ودرکشورما تلاش دررکود آن
و سپردن آن بدست پیمانکاران دولتی که مسلماًپیمانکاران دولتی مسکن سازان خوبی نخواهندبود و نمونه آن مسکن مهروامثالهم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
مسکن سازان و پیمانکاران دولتی آپارتمانهایی مثل قوطی کبریت کوچک و بدون معماری زیبا و نا مقاوم میسازند ... فقط یه لقمه نون بخور و از زیبایی خبری نیست / ملت ایران لایق اینهمه بی سلیقگی نیست
درنمایشگاه های خودروتعدادزیادی خودروی ایرانی موجوداست ولی دریغ ازیک مشتری نمایشگاه داران ازرکودبی سابقه خودرووکاهش قیمت خودروهای ایرانی گلایه داشته واظهارمیکننددرچندروزاخیرمیلیونهاتومان بدلیل کاهش بین۳۰الی۴۰میلیونی قیمت هرخودرومتضررشده اندوتوانایی دادن اجاره به صاحب مغازه راندارندبااین رویه کاهش قیمت های خودروبعیدنیست قیمت خودروهای داخلی به سال۱۳۹۷برگشته وتعدادزیادی خودروهای صفرکه توسط دلال هادپوشده است برای فروش مشتری ندارندوباضرر۳۰الی۵۰میلیونی بایدخودروهای خودرابفروشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
داداش این نمایشگاه‌ها کجا هستن؟
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
قیمت خودرو باید به قیمت سالهای 1397 برگردد. آیا در سودهای چند برابری نمایشگاه داران هم چنین سوالاتی مطرح می گردید!؟ با قیمت پراید در دنیا می شود نیسان شاسی بلند ساخت ژاپن را خریداری کرد!0
امریکا کیلویی چند؟
قلبم ریخت گفتم با این ریزش 20درصدی باید برم این برنج‌و حبوبات مصرفی سالانه ام را که از ترس گرانی انبار کرده بودم برم بفروشم که 20 درصد ضرر نکنم
فقط خواهشن اگر مسولی این پیام خواند فقط بخاطر خون شهیدان خودتون مردم دعوت کردید پلایش یکم خریدن نه ماه ۳۰درصد درضرریم خودتون قول سود دادید پس کو مردم ضعیف جامعه خریدن بداد ما برسید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار