بازدید 5357

رانندگان سرویس نسبت به کرونا واکسینه می‌شوند؟

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر تصمیم بر این شد که آموزش مدارس از مهر ماه به شکل حضوری انجام شود، قطعا واکسیناسیون رانندگان به بهتر شدن شرایط کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 18 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش، در واکنش به پیشنهاد معاون بهداشت وزارت بهداشت مبنی بر واکسینه کردن رانندگان سرویس مدارس پس از معلمان، در راستای برگزاری آموزش حضوری بیان کرد: ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش قطعا از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس کمک کننده خواهد بود، گفت: این پیشنهاد و انجام آن قطعا به ما کمک خواهد کرد. با توجه به شبکه رانندگان سرویس مدارس که در کشور مشخص هستند و افرادی که مشخصات آنها ثبت می‌شود، اگر تصمیم این شد که آموزش مدارس از مهر ماه به شکل حضوری باشد، قطعا واکسیناسیون رانندگان به بهتر شدن شرایط کمک خواهد کرد.

عباسپور تصریح کرد: در این زمینه هر گونه کمکی از ما بر بیاید، انجام می‌دهیم. ما می‌توانیم برای تسهیل و سرعت بخشیدن به این پیشنهاد، کم کم رانندگانی که با پیمانکاران قرارداد بسته‌اند را معرفی کنیم و هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم تا واکسیناسیون رانندگان صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر آمار رانندگان سرویس مدارس چقدر است؟ گفت: در حال حاضر آمار دقیقی ندارم، زیرا اقدامات مربوط به سال جدید در این زمینه تازه شروع شده است و هنوز ثبت نام سرویس‌ها را انجام نداده‌ایم که بخواهیم آماری اعلام کنیم. ضمن اینکه استان‌ها هم باید آمار خود را به ما اعلام کنند.

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: تراکم دانش آموزی در استان‌های مختلف متفاوت است و استان‌هایی مثل تهران، خراسان رضوی و فارس تراکم دانش آموزی بیشتری دارند. همچنین در برخی استان‌ها پراکندگی مناطق روستایی وجود دارد که برای ارائه سرویس مدرسه همه اینها به تفکیک مشخص می‌شوند. البته اکنون ثبت نام رانندگان سرویس‌های مدارس از طریق سامانه سپند انجام می‌شود و می‌توانیم افراد را در این سامانه مشخص کنیم.

عباسپور گفت: با توجه به قول‌های مساعدی که داده شده، معلمان و کادر آموزشی بناست تا مهر ماه واکسینه شوند و بخش کادر آموزشی نیز در اولویت هستند.

وی تاکید کرد: به طور طبیعی وقتی والدین بداند، راننده سرویس واکسن زده با خیال راحت‌تر و اطمینان خاطر بیشتری دارند و این برای خانواده یک امنیت روانی ایجاد می‌کند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به حضوری بودن آموزش کلاس‌های اول و دوم ابتدایی چند درصد از دانش‌آموزان این پایه از سرویس‌های مدارس استفاده کردند؟ گفت: ممکن است برخی‌ها استفاده کرده باشند، ولی به شکل متمرکز گزارش یا درخواستی نداشته‌ایم و این طور نبوده که درخواستی بوده باشد که ما برایشان سرویس تامین کنیم.

عباسپور با اشاره به آمار استفاده دانش‌آموزان کشور در استفاده سرویس مدارس پیش از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: طبق آماری که داریم حدود سه میلیون نفر از دانش آموزان سراسر کشور از سرویس مدارس استفاده می‌کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی