بازدید 11990

تغییرات اساسی در مدیریت روزنامه همشهری؛ وعده آخوندی عضو لیست شورای ائتلاف

کد خبر: ۱۰۵۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 16 June 2021

محمد آخوندی عضو لیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: متاسفانه از زمان روی کار آمدن شهرداری جدید تهران در سال ۱۳۹۶، رسانه های شهری کارکرد حرفه ای و تعریف شده خود را از دست داده و بیشتر کارکرد سیاسی پیدا کردند.

وی گفت: رسانه‌های شهری باید به واسطه تعریفی که از آنها وجود دارد در جایگاه مطالبه گری حضور داشته باشند اما نه فقط این عملکرد در ۴سال گذشته با اختلال جدی مواجه بوده بلکه بودجه و همت این رسانه‌ها صرف عینیت بخشیدن به خواست مدیران برای سیاسی کاری و تخریب عملکرد گذشته بوده است.

آخوندی افزود: به عنوان مثال روزنامه همشهری به عنوان مهمترین رسانه شهرداری تهران و بزرگترین بنگاه مطبوعاتی کشور، که علی القاعده انتظار بوده که بازتاب دهنده رفتار و کارنامه مدیریت شهری باشد، به تریبون سیاسی کاران تبدیل شده است. همشهری به عنوان اولین روزنامه رنگی ایران از سال ۱۳۷۱ مشغول فعالیت بوده و در فراز و نشیب‌های سیاسی نقش اطلاع رسانی شهر و مدیریت شهری را برعهده داشته است. همشهری تا سال ۱۳۹۶ از رشد بالایی برخوردار بود و به واسطه ضمیمه آگهی‌ها، تیراژ بالا و خرید املاک مناسب در شهر تهران و شهرهای بزرگ و کوچک کشور در راستای فعالیت دفاتر آگهی در دوران قبلی مدیریت شهری، یکی از ثروتمندترین موسسات شهرداری تهران بود.

 

تغییرات اساسی در مدیریت روزنامه همشهری؛ وعده آخوندی عضو لیست شورای ائتلاف

 

این عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ادامه گفت: مردم از هوش سیاسی بالایی برخوردارند و یکی از نشانه های آن هم قطع امید مردم از همشهری به عنوان رسانه‌ای که زمانی دغدغه‌های آنها را پوشش می‌داد و کاهش اجباری تیراژ آن از حدود ۴۰۰ هزار نسخه در زمان مدیریت قبلی شهری به کمتر از ۳۰ هزار نسخه در ۴ سال اخیر است که در نوع خود شعبده بازی بزرگی بود.

آخوندی در ادامه گفت: رسانه‌های شهری و شهرداری سرمایه مهم مردم تهران هستند و نباید از آنها در راستای منافع سیاسی و جریانی استفاده کرد که متاسفانه الان اینگونه نیست و رسانه‌های شهری که با هزینه بیت‌المال اداره می‌شوند در اختیار تندروترین جریان‌های سیاسی کشور قرار گرفته است.

عضو لیست شورای ائتلاف اظهار داشت: سوت پایان سیاسی کاری در رسانه‌های شهری متعلق به شهرداری تهران به صدا درآمده است و از مهمترین ضربات تیم فعلی شورای شهر و مدیریت شهری به مردم شهر تهران، کشاندن مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری به وضعیتی است که این مؤسسه در بدترین شرایط خود از زمان تأسیس بسر می‌برد.

وی افزود: مؤسسه همشهری در سال ۱۳۹۶ با هجده مجله جانبی در حال انتشار در کنار روزنامه نقش مهمی در فضای فرهنگی کشور داشت که مدیران اصلاح طلب به بهانه زیان‌ده بودن این نشریات اقدام به تعطیلی بسیاری این نشریات و واگذاری چند نشریه باقی مانده به برخی افراد بدون شناسنامه مشخص فرهنگی و احتمالا با شبهات مالی بود.

این فعال مدیریت شهری در ادامه با اشاره به نیاز مؤسسه همشهری به بازگشت به دوران طلایی خود گفت: این مؤسسه در دوران چهارسال اخیر به دلیل نابسامانی‌های مدیریتی شهری، ۳ مدیرعامل و دهها مدیر میانی به خود دید که همین موضوع هم بر نابسامانی اوضاع این مؤسسه افزوده است و اسباب نگرانی است.

وی تصریح کرد: تنها در سه سال گذشته مدیرعامل فعلی بیش از 10 معاون عوض کرده و اکثر آنها نیز از خارج از موسسه و شهرداری انتخاب شده‌اند. همچنین یکی از مهمترین دلایل نابسامانی وضعیت فرهنگی و رسانه‌ای شهر تهران نداشتن دغدغه فرهنگی و سیاسی کاری در مهمترین حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای است که دود آن به چشم شهروندان تهرانی می‌رود.

آخوندی ساماندهی موسسه همشهری را یکی از اولین اولویت‌های شورای شهر بعدی تهران و مهمترین اولویت شورای شهر بعدی در حوزه فرهنگ را بازسازی و بازگرداندن رسانه‌های مهم شهری از جمله همشهری به ریل انسجام عنوان کرد عنوان کرد و افزود: شورای بعدی ان شاالله شورای پاسخگویی خواهد بود و نماد این پاسخگویی هم استقلال رسانه‌های شهری و مطالبه‌گری آنها از مدیریت شهری و شورای شهر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همشهری برای احیای مجدد برند خود نیاز به تغییرات اساسی مدیریتی، ساختاری و محتوایی دارد و برنامه جامعی برای آن طراحی و تدوین شده و از آغازین لحظات فعالیت شورای ششم پیگیری خواهد شد. پیگیری حقوقی اموال فروخته شده و بازگرداندن امید، اعتماد و خودشکوفایی به کارمندان و خبرنگاران صادق این مجموعه نیز از مهمترین این برنامه‌ها خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر