بازدید 15192
۵
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

مسکن ملی برای چندمین بار در کانون توجه کاربران اینترنت قرار گرفت/ چرا مردم در اینترنت دنبال سامورایی ذهنی هستند؟/ توجه ویژه کاربران اینترنتی به یکی از نامزدهای مجلس خبرگان

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «مسکن ملی چیست؟»، «آیت الله اعرافی»، «پماد کالامین»، «سامورایی ذهنی»، «روز جهانی گل»، «ازدواج سفید»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 16 June 2021

مسکن ملی برای چندمین بار در کانون توجه کاربران اینترنت قرار گرفت/ چرا مردم در اینترنت دنبال سامورایی ذهنی هستند؟/ توجه ویژه کاربران اینترنتی به یکی از نامزدهای مجلس خبرگان

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «مسکن ملی چیست؟»، «آیت الله اعرافی»، «پماد کالامین»، «سامورایی ذهنی»، «روز جهانی گل»، «ازدواج سفید»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

در ادامه در مورد این مفاهیم بیشتر توضیح خواهیم داد؛

مسکن ملی چیست؟

طرح اقدام ملی مسکن و یا به عبارت مختصر مسکن ملی، یک طرح ساخت و ساز مسکن به صورت فراگیر و با محوریت وزارت راه  و شهرسازی است که هدف آن خانه دار کردن اقشار متوسط جامعه است. این طرح از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است و در سال ۱۳۹۸ نیز ثبت نام اولین دوره آن اجرایی شد.

جالب است بدانید به رغم گذشت تقریباً سه سال از زمان آغاز پروژه هنوز اکثر داوطلبانی که در مرحله اول این پروژه ثبت نام کرده اند، صاحب خانه نشده اند و ساخت خانه برای آنها در مرحله فوندانسیون و یا نهایتاً اسکلت قرار دارد.

در مورد طرح ملی مسکن در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

یکی از انتقادات جدی که به طرح ملی مسکن وارد می شود، زمان‌بر بودن و تأثیر پذیرفتن آن از نرخ تورم در جامعه است که بسیاری از داوطلبان را نگران کرده است.

در روزهای اخیر، مرحله پنجم ثبت نام برای این طرح برای متقاضیان جدید آغاز شد؛ متقاضیانی که باید شروطی مثل بومی بودن، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن، توان پرداخت اقساط و سبز بودن فرج خود را اثبات کنند.

آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی متولد سال ۱۳۳۸ در میبد، روحانی شیعه ایرانی است که هم ‌اکنون عضو شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور است.

 وی عضویت در هیات امنای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را عهده‌دار است. او از سال ۱۳۷۱ امامت جمعه شهر میبد را به عهده داشت و در سال ۱۳۹۳ به امامت جمعه شهر قم انتخاب شد.

آیت الله اعرافی: باید به فکر میلیون ها جوان باشیم - تابناک | TABNAK

همچنین ایشان از ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷ ریاست جامعة المصطفی را بر عهده داشت و از سال ۱۳۹۰ عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آیت الله اعرافی یکی از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در انتخابات پیش روست و از این روی، به نظر می رسد که برخی کاربران شبکه های مجازی در تلاش هستند تا با جست و جو در مورد او به اطلاعات بیشتری در مورد ایشان دست پیدا کنند.

از او به عنوان یکی از جانشینان احتمالی، آیت الله رئیسی در قوه قضاییه در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری یاد می شود. البته خودش اخیراً این فرضیه را تکذیب کرده است.

پماد کالامین

کالامین دارویی ضد خارش است که با تبخیر شدن روی پوست باعث ایجاد احساس خنک شدن می شود.

کالامین همچنین باعث خشک شدن ضایعات ناشی از تحریک جزئی پوست می شود. پماد موضعی کالامین (برای پوست) برای درمان خارش و تحریک پوستی ناشی از آبله مرغان ، گزش حشرات یا نیش، سرخک، اگزما، آفتاب سوختگی، پیچک سمی و سایر بیماری های پوستی جزئی استفاده می شود.

به نظر می رسد، با فرا رسیدن فصل گرم سال و احتمالاً آزار و اذیتی که از جانب حشرات و نیش و گزششان متوجه شهروندان است، جست و جو برای یافتن اطلاعات در مورد پمادهایی چون کالامین در اینترنت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

سامورایی ذهنی

سامورایی، سامورای (به ژاپنی: 侍) نجیب‌زادگان نظامی و افسر کاست در قرون وسطی و عصر جدید نخستین ژاپن بودند. در ژاپن، به آنان معمولاً بوشی (به ژاپنی: 武士) یا بوکه (به ژاپنی: 武家) گفته می‌شود.

 در اواخر قرن دوازدهم، اصطلاح سامورایی به‌طور مترادف بوشی به کار می‌رفت و در ارتباط با جنگاوران رده‌های میانی و عالی استفاده می‌شد. سامورایی‌ها معمولاً به یک طایفه یا ارباب مشخص وابسته بودند. این افراد پیرو مجموعه ضوابطی بودند که بعدها بوشیدو نامیده شد.

همچنین سامورایی دهنی یک برنامه مسابقه ای تلویزیونی است که توسط راب لو بازیگر سریال «بال غربی» اجرا می‌شود و پخش آن از ماه مارچ ۲۰۱۹ آغاز شد، اما فصل دوم آن به دلیل شیوع کرونا به ماه می‌ موکول شد.

در مسابقه سامورایی ذهنی، بیشتر بر توانایی و قدرت‌های ذهن مثل حافظه، قدرت حل مساله و دانش شرکت کنندگان متمرکز است، اما مسابقه دورهمی بیشتر روی اطلاعات ادبی و فرهنگی متمرکز است.

نسخه بین المللی این مسابقه در پنج کشور مانند امارات، شیلی، کلمبیا، فنلاند و پرتقال ساخته و اجرا شده است.

فصل جدید دورهمی اولین تجربه مهران مدیری در زمینه اجرای مسابقه در خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

کپی برداری مهران مدیری از مسابقه سامورایی ذهنی

 با شروع مسابقه دورهمی مهران مدیری اعلام کرد که هر برنامه‌ای مانند تاک شو، استعدادیابی و … یک اصل دارند و بقیه آن‌ها کپی است. این برنامه نیز جز به چز کپی است مرحله دایره و مرحله روبات، کپی درجه یک و باکیفیت از آن برنامه‌هاست که در واقع منظور او همین برنامه سامورایی ذهنی بود

حالا و به واسطه آغاز برنامه جدید مهران مدیری، برنامه سامورایی ذهنی نیز مورد توجه کاربران در شبکه های مجازی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

روز جهانی گل چه روزی است؟

بیست و پنجم خرداد ماه (۱۵ ژوئن) هر سال برابر با روز جهانی و ملی گل و گیاه است که این تاریخ از سال ۸۴ بنا به درخواست اتحادیه گل و گیاه کشور و با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت جهاد کشاورزی و دفتر گل و گیاه، با این عنوان در تقویم رسمی کشورمان به ثبت رسیده است. در برخی منابع گفته شده است که در سال ۱۳۹۰ این مناسبت از تقویم ملی ایران حذف شد و پس از چند سال دوباره به تقویم بازگردانده شد.

نمایشگاه گل و گیاه تهران - تابناک | TABNAK

کشورها و سازمان‌های مختلف دنیا هر سال در این روز با برگزاری مراسم، همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف بر نگهداری و گسترش فضای سبز و پرورش گل و گیاه تاکید می‌کنند. در کشور ما در اولین سالگرد روز ملی گل و گیاه، در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی، سبد گل بسیار بزرگی با ۲۰۷ هزار شاخه گل تهیه شد که در آن زمان لقب بزرگ‌ترین سبد گل جهان را کسب کرد.

نامگذاری این روز در تقویم ملی به دلیل اهمیت بسیاری است که گل و گیاه در زندگی انسان‌ها دارد. هدف از این نامگذاری، ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل‌ها و گیاهان در کشور است، زیرا استفاده از گیاهان نه تنها بر کیفیت و سبک زندگی ما تأثیر مثبت دارد، بلکه باعث زیبایی و شادابی شهر و کشور نیز می‌شود.

با فرا رسیدن روز جهانی و ملی گل و گیاه دوباره این مفهوم برای بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی مهم شده و تلاش می کنند تا در مورد آن در شبکه های مجازی و اینترنت بیشتر بخوانند.

ناهید لیان

ناهید لیان، مجری سابق صدا و سیما بود که پیشتر و در سال های گذشته پس از مهاجرت از کشور کشف حجاب کرده بود. او سابقه فعالیت در رادیو و همینطور شبکه سوم سیما را داشته است.

ناهید لیان متولد ۲۸ مرداد سال ۱۳۶۰ بوده و بعد از قطع همکاری با صدا و سیما به خارج از کشور مهاجرت کرده و با مردی انگلیسی ازدواج کرد. از همان ابتدا وی پس از علنی کردن سکونت خود در لندن، تصاویری از خود و همسرش به نام رابرت را در شبکه‌های اجتماعی اش منتشر کرد.

حالا در روزهای اخیر و به واسطه واکنش های مردمی به زندگی جدید او در شبکه های اجتماعی وی ناچار شده تا به این واکنش ها پاسخ بدهد.

توضیحاتی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و ضمن ابراز رضایت از زندگی کنونی از زندگی گذشته خود نیز با تعابیر مثبت یاد کرده است؛ مجموعه تحولاتی که دوباره برخی را ترغیب کرده تا در مورد او بیشتر بدانند و بخوانند.

مسکن ملی برای چندمین بار در کانون توجه کاربران اینترنت قرار گرفت/ چرا مردم در اینترنت دنبال سامورایی ذهنی هستند؟/ توجه ویژه کاربران اینترنتی به یکی از نامزدهای مجلس خبرگان

ازدواج سفید

منظور از «ازدواج سفید» زندگی مشترک زن و مرد بدون ازداوج رسمی است؛ یعنی به گونه‌ای که زن و مرد بدون اینکه خطبه عقد یا صیغه بینشان جاری شود برای زندگی زیر یک سقف می‌روند.

در این پدیده، دختر و پسر و یا زن و مرد مجرد به عنوان هم خانه با یکدیگر زندگی می‌کنند، بی آنکه میان آن‌ها پیوند زن و شوهری باشد. در دنیای غرب، با توجه به تغییر سبک زندگی و در کنار آن، افزایش فشار‌های اقتصادی، به طور کلی میل به ازدواج شرعی و رسمی کاهش یافته و روابط، بیشتر بر پایه ارضای غرایز و آزمایش گونه شکل می‌گیرد.

در سال و ماه های اخیر بارها شاهد افزایش مباحث و توجهات پیرامون ازدواج سفید در جامعه به عنوان یک آسیب و یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی در کشور بوده ایم؛ آسیبی که سبک زندگی را در ایران تحت تأثیر قرار داده است. 

این پدیده دوباره حالا مورد توجه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی و مجازی قرار گرفته است. 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
آره واقعا ...به خاطر فشارهاي اقتصادي اروپا مردم همه ازدواج سفيد ميكنن نيست كه ندارن پول جهيزيه و مهريه و تالار و شيربها و پاتختي و محضر و عاقد رو بدن. بعد هم فقط ارضاي غرايز ميكنن. واي واي واي...چه بد! نيست كه تو مملكت ما مردم ازدواج ميكنن كه گرده افشاني كنن. راستي حكم اونايي كه فرت و فرت صيغه ميكنن چيه؟
خطبه عقد حتما باید توسط شخص خاصی و به عربی خوانده شود؟
حل مشکل مسکن راه حل ساده ای دارد ولی در بین مسئولان اراده ای برای حل آن وجود ندارد! کافی است برای حل مشکل مسکن زمین در اختیار نیازمندان مسکن جهت ساخت قرار گیرد و شهرداریها از پروسه ساخت مسکن و املاکی های کلاش از دخالت در مسکن باز داشته شوند و قیمت مسکن توسط درج هزینه ساخت در شناسنامه مسکن تعیین شود.
سقوط قیمتهای کاذب توهمی حتمی و قطعی است!
منظور از «ازدواج سفید» زندگی مشترک زن و مرد بدون ازداوج رسمی است. اشتباه شده این(ازدواج سیاه) است کجاش سفیده!!!
رای بی رای فقط یک شعار نیست
و تنها گزینه اکثر مردم خواهد بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان