جزییات تامین مالی بازار سرمایه در سال ۹۹

جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان سال گذشته با رشد ۱۵۵ درصدی نسبت به پایان سال ۹۸، به رقم یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد رسید.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ 15 June 2021

به گزارش بورس تابناک، حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران در سال ۹۹ به رقم ۲۲۲۹.۹ میلیارد سهم رسید که نسبت به پایان سال قبل تر، ۱۰۵.۳ درصد بیشتر شده است. از سوی دیگر، ارزش معاملات بورس نیز در پایان سال گذشته، با رشد ۴۲۴ درصدی نسبت به سال ۹۸ به عدد ۲۴۴۹۱.۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بر اساس این گزارش، تغییرات شاخص و نماگرها در فرابورس نشان می دهد شاخص کل در پایان سال ۹۹ به رقم ۱۷ هزار و ۹۹۰ واحد رسیده که نسبت به پایان سال قبل تر، ۱۷۲.۹ درصد رشد داشته است. همچنین در فرابورس، ارزش بازار سهام و ارزش بازار بدهی در پایان سال ۹۹، به ترتیب به ارقام ۱۶۴۴۹ و ۲۳۷۷ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به پایان سال ۹۸، به ترتیب ۱۸۱.۹ و ۹۰.۴ درصد رشد داشته است.

اما ارزش صندوق های قابل معامله که شامل ارزش این صندوق در بازارهای بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی است، در پایان سال گذشته، به رقم ۷۹۲.۵ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پایان سال ۹۸، بیش از ۲۶۷ درصد بیشتر شده است.

در نهایت مجموع تامین مالی از طریق بازار سرمایه که البته شامل افزایش ارزش صندوق ها نمی باشد، در پایان سال ۹۹ به رقم ۴۴۷۱.۷ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پایان سال ۹۸، بیش از ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

جزییات تامین مالی بازار سرمایه در سال ۹۹

 

منبع: ایبنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر