خبر مهم برای بیت کوین

چند روز پیش بود که السالوادر بیت کوین را به عنوان پول رسمی به رسمیت شناخت. این خبر موجب ایجاد یک موج صعودی در بازار ارزهای دیجیتال شد. این بار خبرها حکایت از بررسی به رسمیت شناختن بیت کوین در تانزانیا دارد.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 15 June 2021

به گزارش بورس تابناک، چند روز پیش بود که خبر به رسمیت شناخته شدن بیت کوین به عنوان پول رسمی در السالوادر منتشر شد و این خبر موجب ایجاد یک موج صعودی در بازار ارزهای دیجیتال شد. 

ابتدا نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهوری السالوادور گفت که در نظر دارد طرح قانونی کردن معاملات با ارز مجازی بیت‌کوین در کنار پول ملی و دلار آمریکا را به کنگره این کشور تحویل دهد و سپس روز بعد مجلس السالوادور به‌صورت رسمی با اکثریت قاطع آرا، لایحه استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان پول قانونی و ابزار مبادله رسمی را تصویب کرد.

حالا خبرها حکایت از آن دارد که تانزانیا نیز به دنبال به رسمیت شناختن این ارز دیجیتال به عنوان پول رسمی است. 

سامیه صولحو حسن (Samia Suluhu Hassan)، رئیس جمهوری تانزانیا، روز دوشنبه از بانک مرکزی این کشور خواست که تحقیقات خود را پیرامون دارایی‌های دیجیتال آغاز کند.

او با تأکید بر اینکه ارزهای دیجیتال در منطقه آفریقای شرقی موردپذیرش واقع نشده و توسعه نیافته است، اظهار داشت: [کشورها] در سراسر منطقه، ازجمله تانزانیا، هنوز این مسیرها را نپذیرفته‌اند و یا شروع به استفاده از آن نکرده‌اند.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا تانزانیا این اقتصاد نوظهور نیز می تواند راه السالوادر را در به رسمیت شناختن بیت کوین طی کند؟ 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر