بازدید 24940
شاگردان آلکنو چگونه به استرالیا باختند؟

شکست شوک‌آور والیبال ایران مقابل کانگوروهای قعرنشین! / ادامه لیگ ملت‌ها برای ما تشریفاتی شد!

به نظر می رسید این بازی آسان ماه عسل شاگردان آلکنو قبل از رویارویی با برزیل و اسلوونی باشد اما دست کم گرفتن حریفی که تنها دو ست در لیگ ملت های والیبال 2021 برده بود، ایران را غافلگیر کرد. شکست 3-2 مقابل استرالیا آخرین امیدهای ایران برای صعود احتمالی به مرحله نهایی را به یاس تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ 15 June 2021

شکست بحث برانگیز والیبال ایران مقابل قعرنشین بدون برد لیگ ملت‌های والیبال، شوک بزرگی به ورزش ایران وارد کرد و حالا شانسی برای صعود به مرحله نهائی وجود ندارد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در دهمین بازی خود در لیگ ملت‌های 2021 از ساعت 14:30 امروز سه‌شنبه 25 خرداد به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. این در شرایطی است که استرالیا در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد. حالا پنج بازی باقیمانده تیم کشورمان با تیم‌های عمدتا قدرتمند جهان، به میدان تدارکاتی المپیک تبدیل شده است.

به نظر می رسید این بازی آسان ماه عسل شاگردان آلکنو قبل از رویارویی با برزیل  و اسلوونی باشد اما دست کم گرفتن حریفی که تنها دو ست در لیگ ملت های والیبال 2021 برده بود، ایران را غافلگیر کرد. شکست 3-2 مقابل استرالیا آخرین امیدهای ایران برای صعود احتمالی به مرحله نهایی را به یاس تبدیل کرد.

سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد و آرمان صالحی (لیبرو)، بازیکنان شروع کننده ایران در بازی مقابل دیگر حریف آسیایی بودند.

شکست شوک‌آور والیبال ایران مقابل کانگوروهای قعرنشین!

تیم ملی استرالیا، تنها تیم بدون برد لیگ ملت‌ها بود که پس از 9 باخت متوالی و تنها 2 ست برده به مصاف ایران آمده بودند تا شاید از حریف آسیایی خود امتیاز بگیرند. تیم ایران، بازی را خوب شروع کرد ولی استرالیا با استفاده از اشتباهات شاگردان آلکنو، نتیجه را در پوئن 22 مساوی کرد. تیم ایران با حملات بهتر ولی اشتباهات بیشتر در ست نخست 25 بر 23 مغلوب شد.


تیم ایران در پایان ست نخست، 11 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع روز تور، یک پوئن سرویس و 7 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان استرالیا نیز 11 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن مستقیم سرویس و 10 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.


به نظر می‌رسید بازیکنان ایران، حریف خود را دستکم گرفته و با ذهنیتی از پیش برنده وارد زمین شده‌ بودند. اشتباهات ایران در ست دوم نیز به حدی بود که پیروزی را با نتیجه 25 بر 22 به استرالیا تقدیم کرد. استرالیا تا اینجای بازی مقابل ایران به اندازه 9 بازی قبلی خود، ست گرفت.

تیم ملی در پایان ست دوم و بر طبق آمار سایت فدراسیون جهانی والیبال، 23 امتیاز از حمله، 7 امتیاز از دفاع روز تور، 2 پوئن سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان استرالیا نیز 25 امتیاز از اسپک، 4 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن مستقیم سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.


حملات موثر و امتیازات بازیکنان استرالیا، روحیه بازیکنان این تیم را افزایش داده بود و این تیم ایران بود که تلاش می‌کرد خود را به حریف برساند. حضور بردیا سعادت به جای صابر کاظمی و محمدرضا حضرت‌پور به جای آرمان صالحی، تغییر عمده آلکنو در ست سوم بود و توانست کفه قدرت حملات ایران را بیشتر کند. سرویس‌های میثم صالحی در حالی که ایران 22 بر 21 عقب بود به کمک تیم آمد و نتیجه 24 بر 23 به سود ایران و در نهایت 25 بر 23 ایران رقم خورد.

ایران در پایان ست سوم، 36 امتیاز از حمله، 9 امتیاز از دفاع روز تور، 3 پوئن سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان استرالیا نیز 38 امتیاز از اسپک، 10 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن مستقیم سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

تیم ملی، ست چهارم را امیدوارکننده و با برتری کامل شروع کرد. سرویس‌های بردیا سعادت و دفاع‌های محمد موسوی، عامل این برتری بود. فشار بازیکنان ایران بر تیم استرالیا، اشتباهات بازیکنان این تیم را به سرعت افزایش داد. ست چهارم با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران به پایان رسید.

تیم کشورمان در پایان ست چهارم، 47 امتیاز از حمله، 13 امتیاز از دفاع روز تور، 4 پوئن سرویس و 31 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان استرالیا نیز 47 امتیاز از اسپک، 12 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن مستقیم سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

بازی در ست پنجم پایاپای آغاز شد. بازیکنان ایران در یک بازی سخت و نفسگیر، پس از 2 ست باخته، توانسته بودند کار را به ست پنجم بکشانند و نمی‌خواستند به این راحتی بازی را واگذار کنند. تقاضای ویدئو چکی که سرمربی استرالیا درخواست کرد،‌ جهت بازی را تغییر داد و روحیه بازیکنان ایران را از بین برد. ست پنجم با نتیجه 15 بر 12 به سود استرالیا تمام شد و این تیم 3 بر 2 برنده بازی شد. این نخستین پیروزی استرلیا در لیگ ملت‌های 2021 بود. این تیم در حالی ایران را شکست داد که در 9 دیدار قبلی خود تنها در دو ست به برتری رسیده بود.

تیم ملی در پایان ست بازی، 54 امتیاز از حمله، 13 امتیاز از دفاع روز تور، 5 پوئن سرویس و 35 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. استرالیایی‌ها نیز 55 امتیاز از اسپک، 12 امتیاز از دفاع روی تور، 5 پوئن مستقیم سرویس و 34 امتیاز از اشتباهات ایران کسب کرد.

دو تیم پیش از این 8 بار در میادین بزرگ بین‌المللی با هم روبه‌رو شده بودند که ایران در 4 بازی برنده بوده است. ایران در لیگ ملت‌های 2018 و 2019 در 3 ست متوالی استرالیا را شکست داده و تنها باخت ایران در میادین جهانی، مربوط به جام جهانی 2015 است. ایران در حالی استرالیا در فینال مسابقات قهرمانی 2019 آسیا 3 بر صفر شکست داد که در مرحله گروهی به این تیم باخته بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
مربی نمیتونه تو شرایط بحرانی کمک کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
بر عکس!! این بازیکنا هستن که متاسفانه عصبی و شرایط روحی خوبی ندارن!!! به محض بروز کوچکترین مشکل شیرازه ذهنیشون به هم میریزه!!! بازی برده رو م باختن توی این شرایط معروف به جای اینکه وضعیت رو مدیریت کنه خودش به تنش دامن میزنه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
هم این بازی و هم دو بازی قبلی را به میلاد عبادی پور باختیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
بحران یک سری از خود بازیکنان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
نمی دانم اصرار ماندن میلادعبادی پور در بازی ها دلیلش چیه؟
ضعف مربی کاملا مشهود بود و از آن واضح تر ضعف فدراسیون در تشخیص این مهم

من که عوام هستم در والیبال به خوبی فهمیده بودم دلیل باخت مقابل دو سه تیم آخر در یکنواختی محل پاس ها به حمله بود که حریف هم همیشه در همان نقطه دفاع میکرد و توپ هدر میرفت . گفتم اگر در همان نقطه که حریف انتظار آبشار داره پاس بدهیم به نفری دیگر حتما حریف غافلگیر میشود اما اصلا این اتفاق نیفتاد و نتیجه این شد که شد

سوءمدیریت همه جا فریاد میکشد.... همه جا

باید کادر فدراسیون و مسئولین مواخذه و اخراج شوند
عامل باخت تیم ملی گزارشگر شبکه ۳ بود با این گزارش بی مزه اش که اعصاب تماشاگر را بیش از بازی بد تیم ملی خراب میکرد.حیف این همه گزارشگر کارشناس نیست این بی سواد گزارش میکرد
ژاپن المان را 3 بر صفر شکست داد. ما باید از المان و صربستان هم می بردیم. قدر فرصتها را ندانستیم. مربی هم اصرار بر حفظ ترکیب اولیه دارد
به جای قبول شکست و ناکامی ها و دنبال علت واقعی شکست بودن استفاده از توجیهاتی مانند دست کم گرفتن حریف تا کی میخواهیم چشم به روی واقعیت‌ها ببندیم.
حالمون دیگه بهم می خوره از تیمی که حریف و ماه عسل تصور میکنه
باخت در بازیهای ساده یک دلیل بیشتر ندارد.
بازیکنان تیم والیبال هزینه های زندگی خود را از ورزش کردن به دست می آورند اما نگاه مقامات به ورزش، به عنوان Hobby است، بنابراین در اینگونه بازیها که تیم میداند حتی در صورت باخت دو ست می تواند در سه ست پایانی برنده باشد به مقامات پیام می فرستد که لطفا تیم را به لحاظ روانی و پاداش شارژ کنید. مقامات به جای فهم درست از موضوع، آنرا به عنوان موضوعی امنیتی در نظر گرفته و این تقاضا را به باج خواهی تفسیر می کنند و در نتیجه تیم ساده ترین بازیهاش را می بازد.
...........
موضوع به همین سادگی است
ولاسکو کجایی... دقیقا کجایی...
اینها مربی عالی داشتن، اردوی روسیه داشتن، بازی های تمرینی در روسیه داشتن، حقوق و پاداش هم گرفتن، مشکل والیبال ایران بی تفاوتی است.
تیترتون توهین آمیز هست. حذفش کنید.
سلام وا... نمی‌دونم چی بگم. ضعیف ترین تیم لیگ ملت ها ما را برد . ایرادات تیم دیگه اونقدر شده که نمی‌دونم برای این بازی به کدوم بپردازم. نوجوون که بودم مربیمون می گفت سرویس را بزن اوت زدی بزن اما توی تور نزن چون روحیه تیم با اوت زدن ضعیف نمیشه اما با تور زدن از همه می پاشه!! ما تنها تیم دنیا هستیم که بازیکنانمون در یک دست بازی بارها روش سرویس زدن خودشون را عوض میکنند. فقط سوال بنده را دوستان مربی والیبال به بنده بیسواد بگن وظیفه یک مربی والیبال در حین بازی چییت؟ همین
ایران حذف شد؟ فدای سرم
میلاد عبادی پور یک نفری فاتحه تیم والبال رو خوانده و میخواند!!
شما هم فاتحه این تیم را بخوانید...
فاتحه مع الصلوات!
بحرینی ها ملخک هستند استرالیایی ها کانگورو , فقط ایرانیا هستن که خوشگل ترین و ناز ترین و محبوب ترین و باهوش ترین و گوگولی ترین مردم دنیا هستن و همه مردم دنیا عاشقشونن و معتبرترین پاسپورت دنیا رو دارن و هرجای دنیا بریم بفهمن ایرانی هستیم برامون سرو دست میشکنن.

خدا نکنه بریم خارج بفهمن ایرانی هستیم. دیگه جواب سلام هم بهمون نمیدن
خیلی زود به خودشون مغرور شدن

حیف
اگر دلتون نگیره این هم از مربی روسی
معروف با عصبانیت بی موردش تیم را به باخت داد هر چند بازی اکثر بچه های ما هم از سر سیری بود
خوب کخ چی، باخت که باخت. فدای همه بازیکنان زحمت کش تیم. انشا ا... برای هر بازی و هر امتیاز زحمت بکشن هر نتیجه ای بدست بیاد ما حامیشان هستیم. زنده باد تیم والیبال با تمام زحمت کشاش.
احتمالا باند مافیایی بازیکنان قدیمی تیم دوباره فعال شده برای کله پا کردن مربی!
نااميدمون كردند انگار نه انگار در سطح اول دنيا دارن مسابقه ميدن . واقعا كه
بهتره که میلاد در اوج خداحافظی کنه
خدا رو شکر تیم ملی فوتبال بی خیالی والیبالیست ها رو جبران کرد و دل مردم رو شاد کرد .
عبادی پور رو مخ هس نمیدونم این همه مربی میاد و میره چرا این یه نفر رو تعویض نمیکنن
بازیهای بعداز ظهر را خوب بازی می کنند،ولی قبل از ظهر نه انگار شبها خیلی دیر می خوابند.و استفاده از میلاد عبادی پور با توجه به بازی خیلی ضعیف در بازی قبل نشاندهنده عدم آنالیز بازیهای قبلی واستفاده از مشاوران وکارشناسان است.
آلکنو مربی توانمندی بنظر نمی رسد از استراحت فنی به هیچ عنوان درست استفاده نکرد و موقعی که حریف امتیازش بیشتر می شد بایستی استراحت فنی درخواست می کرد که جلو امتیاز آوری حریف را بگیرد که مربی تیم استرالیا بخوبی از آن بهره جست
وضعيت اين تيم نياز به بررسي فوري داره، از 3 بازي قبل به اين طرف ظاهرا انرژي تيم بطور كامل تخليه شده! دليل آن هم معلوم نيست.
وقتی هر چی رو سیاسی میکنیم و امریکا رو در والیبال میبریم میشه در رسانه میلی شو و فتح الفتوح ،غافل ازاینکه در هزاران مورد به امریکا باختیم .لطفا مسولین ورزشکاران مسایل کوچک ‌برای مردم بزرگ جلوه ندید .
کانگروهای قعر نشین؟؟!!!
چرا مربی باخت ایران برایش اهمیت نداره واز افرادی مثل صابر کاظمی واسفنیار استفاده نمیگنه
یه خبرایی هست. مثل این که باز بعضیا تصمیم گرفتن سرمربی عوض کنن!
با مربی درجه دوی ایرانی هم فکر نکنم بدتر از این نتیجه میگرفتیم
فقط غرور بیجا
ست پنجم معروف میتونست روحیه بده به تیم چون ما در موقعیت حمله بودیم و باز برتری با ما بود ولی برعکس شد
ماحصل، نه ماه عسل.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان