بازدید 11787

ناوشکن دنا به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق شد

ناوشکن دنا و مین شکار شاهین با دستور رییس جمهور به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس ملحق شد
کد خبر: ۱۰۵۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 14 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هفتاد و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فرمان رونمایی و الحاق ناوشکن پیشرفته دنا و ناو مین‌شکار بومی شاهین را به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.

رئیس جمهور قبل از صدور فرمان الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: برای همه ما، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح روز بسیار خوبی است که صنایع دفاع کشور ظرف 8 سال یک ناوشکن بسیار مهم را از آغاز تا پایان به دست متخصصین خودش تکمیل و آماده‌ بهره‌برداری می‌کند و از امروز این ناوشکن آماده است انواع مأموریت‌هایش را انجام دهد.

روحانی افزود: از تلاش‌های پیگیر نیروهای مسلح برای خوداتکایی و خودکفایی بسیار خوشحال هستیم و محصول امروز نشانه‌ای از استمرار در مسیر خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

ناوشکن دنا چهارمین ناوشکن بومی و ساخت ایران است که پس از ناوشکن‌های جماران، دماوند و سهند به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود، این ناوشکن 95 متر طول داشته و 11 متر نیز عرض دارد.

دنا نسبت به سایر ناوشکن‌های ساخت داخل پیشرفته تر و به روزتر است، این ناوشکن با تجهیزات و ادوات نصب شده قادر به تشخیص و انجام عملیات در مواجهه با هر‌گونه تهدید در شعاع 200 کیلومتری است.

در این ناوشکن انواع تجهیزات جنگ الکترونیک، موشک سطحی و سطح به هوا، پرتاب‌گر اژدر، سامانه سونار و چندین ویژگی خاص به کار رفته تا از دنا یک ناوشکن رزمی عملیاتی تمام عیار بسازد.

با الحاق این ناوشکن بومی، جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تامین نیازهای اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران و سربلندی ایران اسلامی اثبات شد.

مین شکار شاهین با طول ۳۳ متر و عرض ۱۱ متر و آب خوری برابر ۱۸۰ سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ساخته شده است.

گفتنی است؛ آیین الحاق ناوشکن بومی دنا و مین شکار شاهین، با دستور الحاق توسط حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حجت حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار