بازدید 10531

در نظرسنجی‌ها میزان مشارکت بین ۳۷ تا ۴۷ درصد است

معاون سیاسی وزیر کشور درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت: بخشی از نظرسنجی ها در فضای مجازی در اختیار همه است و البته فاصله ده درصدی در نظرسنجی ها وجود دارد و اختلافی بین ۳۷ تا ۴۷ درصدی وجود دارد. از دستگاه های نظرسنجی دعوت کرده و درباره این اختلاف سوال کرده ایم.
کد خبر: ۱۰۵۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 14 June 2021

به گزارش ایسنا، جمال عرف در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در حوزه ریاست جمهوری بیش از ۶۷ هزار و در شوراها ۷۵ هزار صندوق رای استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط رای هستند. رای اولی ها ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر هستند.

وی ادامه داد: تمام اقلام انتخاباتی به شعب ارسال شده است. دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل های تبلیغاتی به ستادها اعلام شده است. در خارج کشور ۴۵۰ صندوق خواهیم داشت.

معاون سیاسی وزیر خاطرنشان کرد: ۲۷ خرداد تبلیغات انتخاباتی به پایان می رسد.

وی درباره تامین امنیت انتخابات گفت: ستاد امنیت انتخابات کار خود را انجام داده و جلسات مستمر داشته اند. با اعضای شورای امنیت کشور جلسه داشته اند و پیش بینی های لازم را انجام داده اند. تاکنون مسأله مهم امنیتی گزارش نشده است و در امنیت کامل انتخابات را برگزار می کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نگرانی از بابت رعایت پروتکل ها داریم و تذکر های لازم به ستادهای نامزدها داده شده است، اظهار کرد: تعرفه های لازم برای دور دوم انتخابات چاپ شده است و اگر انتخابات به مرحله دوم رفت، آمادگی برگزاری دور دوم در جمعه بعد از ۲۸ خرداد را داریم.

عرف درباره میزان مشارکت در انتخابات تصریح کرد: بخشی از نظرسنجی ها در فضای مجازی در اختیار همه است و البته فاصله ده درصدی در نظرسنجی ها وجود دارد و اختلافی بین ۳۷ تا۴۷ درصدی وجود دارد. از دستگاه های نظرسنجی دعوت کرده و درباره این اختلاف سوال کرده ایم. باز هم با آنها جلسه داریم تا ستاد انتخابات به عدد دقیق تری از میزان مشارکت و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم برسد.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در روز اخذ رای گفت: زمان اخذ رای را افزایش داده ایم و یک ساعت زودتر انتخابات آغاز می شود و دو ساعت پس از ساعت ۲۴ اگر لازم شد انتخابات ادامه می یابد. شعب افزایش یافته است. نرم افزار شعبه در اختیار همه مردم قرار دارد. شعب ضدعفونی می شود. همه از ماسک استفاده خواهند کرد. فاصله اجتماعی رعایت می شود. اگر در شعبی پروتکل ها رعایت نشد، رییس شعبه باید تذکر دهد. هلال احمر پذیرفته ناظر بهداشتی در همه شعب داشته باشد. یک شعبه سیار برای بیماران کرونایی خواهیم داشت که با همکاری هلال احمر انجام می شود. آمار بیماران را از وزارت بهداشت می گیریم و اگر بیماری مایل به رای دادن بود، شعبه به بیمار مراجعه می کند.

عرف با بیان اینکه ایجاد تعادل بین کرونا و انتخابات که در تناقض هستند مهم است، گفت: باید مشارکت داشته باشیم اما این مشارکت نباید به افزایش بیماری منجر شود، پس باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود. در این پروتکل ها شرایط برگزاری تجمعات آمده است مثلا سی درصد ظرفیت اماکن سر باز استفاده شود و همه از ماسک استفاده کنند. می شود این تعادل را برقرار کرد و تجمعی در ورزشگاهی با سی درصد ظرفیت برگزار شود. ستادهای نامزدها و ناظرین می توانند این پروتکل ها را رعایت کنند. اگر پروتکل ها رعایت نشد، گزارش آن به مراجع ذی ارجاع داده می شود. معتقدم نباید این برنامه ها تعطیل شود البته باید پروتکل ها رعایت شود.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: ۱۳۳ نمایندگی، ۲۳۴ شعبه و ۴۵۰ صندوق در خارج از کشور اخذ رای را انجام می دهند. دولت کانادا نپذیرفته است شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند و در نزدیک ترین شهر آمریکا به مرز کانادا این انتخابات برگزار می شود.

عرف درباره ساعت پایان رای گیری، گفت: انتخابات تا ساعت ۲۴ روز ۲۸ خرداد انجام می شود، اما اگر در شعبی به تمدید زمان رای گیری لازم بود، این امکان وجود دارد که انتخابات تا ساعت ۲ بامداد روز ۲۹ خرداد، ادامه یابد.

وی درباره ترتیب شمارش ارا، خاطرنشان کرد: در کل کشور اول آرای ریاست جمهوری شمارش می شود. در تهران پس از انتخابات ریاست جمهوری، نتایج انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و سپس شوراها اعلام می شود. توافق ما با شورای نگهبان این است که تجمیع آرا را از شعب انجام می دهیم و این نتیجه همزمان به شورای نگهبان و وزارت کشور می رسد. اگر اختلافی نباشد در اولین فرصت نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام می شود . اگر در صندوقی اعتراض باشد، باید رسیدگی و بازنگری و بازشماری شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره استعفای برخی از اعضای هیات نظارت بر انتخابات گفت: در فرایند انتخابات وسیعی که ما چهار انتخابات داریم، در مقطعی بین مجری انتخابات و ناظر بر سر موضوعاتی اختلاف نظر پیش می‌آید و مد نظر ماست که بر اساس قانون رفتار کنیم. بحث ما درباره تبصره 3 ماده 63 است که می‌گوید همه اختیارات نظارتی با هیات مرکزی نظارت است الا دو نکته، یکی تعیین صلاحیت و دیگری تعیین صحت انتخابات که به هیات‌های نظارت استان و شهرستان‌ها سپرده شده است و ما خواستیم همینگونه عمل کنیم و اگر داوطلبی در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان تایید شد، صلاحیت او دیگر تایید است و نباید مجددا به موضوع ورود شود و آقایان استدلال کردند که می‌توانیم ورود کنیم و ماجرا تمام شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳۰
خوبه مبارکه.
قطعاْ زیر 30 درصد است ولی برای دولتی که انواع آمارها را به میل خود تولید میکند.. تورم بالای 100٪ را زیر 50٪ اعلام میکند آمار غلط دادن در این مورد هم کاریست بس ساده.
زیر ۲۰ درصده... دیگه کی به کیه.. شما هم ده درصد بزار روش... کی باورش میشه... همیشه هم دورغ میگید... کی میخواد بره تحقیق کنه...
وقتی اینا میگن 37 تا 47 واقعیت میشه 17 تا 27
از این هم کمتره
20 درصد هم نیست
احتمالا منظورتان 137 درصد تا 147 درصد هست !
ما که هر کی رو دیدیم گفته رای نمیده. خیلی کمتر از 37درصد میشه.
به همین خیال باش
ازكجامياريد اين نظرسنجي ها
٤٧/ مگراينكه راي بسازيد والا خبري نيست
من راننده تاكسي ام وبيشترازشماها بااقشارمختلف سروكاردارم
شايد باورتون نشه به ندرت مسافري پيدا ميشه كه ميگه شايد يااينكه شركت ميكنم
شوخی می کنید؟!
خخخخخخ باشه تو راست می گی !!!!!
این نظر سنجی ها درست نیست
چرا که طرف قصد شرکت در انتخابات را ندارد ولی می خواهد بداند کدام کاندید ممکن است برنده شود
اشکال این نظر سنجی ها این است که گزینه من در انتخابات شرکت نمیکنم را ندارد
اره قطعا صف می کشند که تا 2 نیمه شب رای دادن طول بکشه
الان اینطوری میگن که وقتی گفتن 69 درصد شرکت کردن ضایع نباشه.... حضور خودجوش و.....
البته ضربدر ۱۰ که شده چنین است!!!!!!!
امکان نداره همان 10درصد بیشتر نیست
اگر در بین جامعه باشید عدد کمتر از 37 درصد است چیزی بین 20 تا 30 درصد اونهم با ارفاق
اگه راست میگین شما یه نظر سنجی بذارین
دو تا خروجی داره
اول میزان محبوبیت کاندیداها
دوم میزان مشارکت مردم
اصلا هم اینطور نیست. رای بی رای
رای نمی دهم
رای بی رای
47 درصد واجدین شرایط که نه 47 درصد سوال شوندگان که بستگی دارد از کدام شهر وکدام محلات سوال شده باشد . اگر میزان مشارکت کلی به سی درصد واجدین حق رای برسد حقا باعث افتخار مسئولین است
آخیییییییییییییییی عزیزم

زیر 30 درصد هست
#راستگو_باشیم
تا حالا راست گفتین که الآن بگین؟؟؟
اگر شد 25 درصد کلاهتان را بندازید بالا. هیچکس رای نمیدهد.
۴۷ درصد؟
مبارکه
تا قبل از انتخابات می ره بالای ۸۰ درصد
۵ درصد هم کسی نیست رای بده
وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم متفق القول اند که " رای بی رای " و این برای همه آشکار و واضح است ، حالا شما هی آمار دروغ اعلام کنید . اما کی باور میکنه ، بعید میدونم به ۱۰ درصد هم برسه
مطمئنا ميزان مشاركت، بالاتر از ميزان مشاركت در انتخابات مجلس دوره قبل خواهد بود چون هم حساسيت آن بيشتر است و هم اينكه چند انتخابات با يكديگر تجميع شده اند، البته كرونا ممكن است مقداري حضور مردم را تحت الشعاع قرار دهد ولي با گذشت بيش از يكشال از اين بيماري حساسيت مردم نسبت به آن كم شده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر