بازدید 19350
آیت‌الله اعرافی:

هیچ عذری برای برای شرکت‌نکردن پذیرفتنی نیست

کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ عذری وجود ندارد که در انتخابات مشارکت نداشته باشیم، اقتدار و جایگاه ما در جهان به دلیل وجود مردم سالاری دینی است.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ 13 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا آیت الله علیرضا اعرافی در نشست گروه‌های دانشگاهی که با حضور جمعی از اساتید، هیات‌های علمی و نمایندگان جامعه‌های دانشجویی برگزار شد، با اشاره به جایگاه علم، تحقیق و دانشگاه، گفت: از ۲۱ سالگی وارد حوزه تدریس دروس دانشگاهی شدم و این امر برای من یک حس لذت بخش همراه با ارزش‌های والا بود.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش عالی، علم و تحقیق گام‌های بزرگی برداشتیم، افزود: حدود ۸ اشکال جدی در حوزه آموزش وجود دارد که باید مورد توجه دقیق قرار بگیرد. ضروری است در برنامه پیش روی دولت آینده با نگاه جامع تری به مقوله علم و دانشگاه ورود شود تا هم ضعف‌ها مرتفع شده و هم به داشته‌های قبلی خود در این حوزه بیافزاییم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه دانشگاه و مراکز علمی ما نیاز به گام‌های جدی و بزرگتری دارند، تصریح کرد: هم در بحث علمی و هم در بحث فرهنگی بایستی در این حوزه اقدامات جدی و کاربردی صورت بگیرد.

وی افزود: در تولید علم در حوزه فناوری نانو جزو رتبه‌های برتر جهان هستیم، اما باید در کنار این مسائل، پیشرفت‌های علمی به بازار و زندگی مردم ورود کند.


اعرافی با اشاره به اینکه در بومی سازی علوم انسانی ناظر بر جامعه دچار ضعف‌هایی هستیم، گفت: در عین حال برای این بحث اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته است، اما به دلیل حساسیت موضوع باید توان بیشتری صرف این اقدام شود.

وی با اشاره به موضوع آموزش پرورش، افزود: اینجانب درگیر سند تحول بودم، قطعا این سند باید محقق شود و این امر هم نیاز به حمایت‌های جدی از سوی مسئولان عالی رتبه کشور دارد، از طرفی برنامه هفتم آینده باید به صورت جدی به مسائل کشور بپردازد.

اعرافی با اشاره به انتخابات پیش رو نیز تاکید کرد: هیچ عذری وجود ندارد که در انتخابات مشارکت نداشته باشیم، اقتدار و جایگاه ما در جهان به دلیل وجود مردم سالاری دینی است؛ اقتدار امنیتی، سیاسی و نظامی ما به پشتوانه حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری هموطنان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر