بازدید 6202

درخواست آژانس از اوپک‌پلاس برای بازکردن شیرهای نفت

آژانس بین المللی انرژی با پیش بینی رشد تقاضای جهانی برای نفت به میزان ۳.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ و بازگشت آن به سطح پیش از شیوع پاندمی کووید ۱۹ تا سه ماهه چهارم، هشدار داد اگر اوپک پلاس واکنش نشان ندهد شکاف عظیمی میان عرضه و تقاضا در نیمه دوم امسال ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵ 12 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه بازار نفت خود نخستین پیش بینی برای سال ۲۰۲۲ را ارائه و انتظارات برای احیای تقاضا برای نفت با وجود تاثیر دورکاری و رشد استفاده از خودروهای برقی را تایید کرد.

طبق پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت کشورهای خارج از پیمان اوپک پلاس به میزان ۱.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ رشد کرده و تا اواسط سال به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برمی گردد و بزرگترین افزایش تولید از جانب آمریکا به میزان ۹۷۰ هزار بشکه در روز و همچنین برزیل و نروژ خواهد بود.

این آژانس با اشاره به پیش بینی شکاف میان عرضه و تقاضا در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ از اوپک پلاس که پس از ریزش قیمت نفت در سال گذشته کنترل تولید سخت گیرانه ای را به اجرا گذاشت، خواست شیرهای نفت خود را باز کند.

بنا بر برآورد آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت اوپک در ماه مه به ۲۵.۴۳ میلیون بشکه در روز رسید و انتظار می رود تقاضا برای نفت این گروه در نیمه دوم سال به ۲۸.۳ میلیون بشکه در روز برسد که اندکی کاهش در مقایسه با برآورد ماه گذشته داشت.

در گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی مجموع تولید نفت گروه اوپک پلاس ۴۰.۳۹ میلیون بشکه در روز برآورد و اشاره شد این گروه حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد تولید دارد که تنها بخش کوچکی مربوط به ایران است که به دلیل تحریمهای آمریکا محدود مانده است.

همچنین این گزارش تصریح کرد ذخایر نفت در اقتصادهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی به ۲.۹۳ میلیارد بشکه رسیده و ۱.۶ میلیون بشکه پایین میانگین پنج ساله (۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹) در آوریل است. بهبود تقاضای جهانی برای نفت ادامه دارد و در نبود تغییرات سیاستی بیشتر، تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز می رسد.

بر اساس گزارش پلاتس، انتظار می رود تولید نفت در خارج از گروه اوپک پلاس افزایش پیدا کند اما این افزایش نزدیک سطح مورد نیاز برای جلوگیری از کاهش بیشتر سطح ذخایر نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر