بازدید 5878

مراسم ترحیم برادر آیت‌الله مکارم در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم عزیز مکارم برادر آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید عصر سه شنبه با حضور جمعی از علما و روحانیون، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۶ 09 June 2021

مراسم ترحیم برادر آیت‌الله مکارم در قم برگزار شد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در این مراسم که با حضور حضرات آیات سبحانی و علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، آیات جوادی آملی، حسینی بوشهری، اراکی، فاضل لنکرانی، شب زنده دار، علوی بروجردی و محمدی عراقی برگزار شد، یکی از اساتید حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد با بیان اینکه انسان‌ها برای رسیدن به کمال آفریده شده اند، خاطرنشان کرد: انسان‌ها در مسیر کمال و قرب الهی، بار‌ها مورد ابتلائات و امتحانات الهی قرار می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه قم بر تفکر و تدبر درباره نعمت زندگی و پرهیز از بطالت عمر که نتیجه آن خسران و تباهی است، تأکید کرد و گفت: مرحوم مکارم از نظر روحی و اخلاقی بسیار وارسته و به شدت پایبند به آموزه‌های دینی بودند.

مرحوم عزیز مکارم برادر بزرگ‌تر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، متولد ۱۳۰۳ هجری شمسی بود و روز سه‌شنبه در ۹۷ سالگی به علت کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های شیراز درگذشت. وی پدر حمید مکارم رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان