رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

اصلاح بازار سرمایه با برنامه‌ریزی

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار سرمایه با برنامه‌ریزی اصلاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 08 June 2021

به گزارش بورس تابناک، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه بازار سرمایه در واقعیت میدانی، نیاز به یکسری اقدامات بنیادی بلند مدت دارد، تا دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و سهام شرکت‌های بورسی حل شود، افزود: البته همزمان باید یکسری اقدامات مقطعی کوتاه مدت و تاکتیکی نیز انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم اقدامات بنیادی در بازار سرمایه، اضافه کرد: اصلاح بورس نیاز به اقدامات کارشناسی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بازار سرمایه زمانی می‌تواند کارآمد شود که بر اساس سازوکار عرضه و تقاضا باشد، گفت: یکی از مشکلات بازار بورس درحال حاصر عرضه کالا یا سهام‌هایی است که مشمول قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند.

وی افزود: حل این چالش به یک برنامه کوتاه مدت برای تبیین و توافق بین ارکان نظام و یک برنامه میان مدت برای تصمیم‌گیری و اجرا نیاز دارد.

پورابراهیمی گفت: برخی موارد مانند پرونده‌های شکایت و تخلفات را می‌توان با پیگیری حل کرد، اما این موارد بخشی از مشکلات سهامداران است، اما حل کلی مشکلات بازار سرمایه در کنار اقدامات تاکتیکی کوتاه مدت، نیاز به اقدامات بنیادی دارد.

وی درمورد برخی اظهارنظرها درخصوص احتمال ابطال برخی معاملات بورسی به دلیل رانت‌های اطلاعاتی افزود: اگر از نظر قانونی تخلف محرز باشد و در حوزه تصمیم‌های هیئت داوری سازمان بورس تصویب شود، قطعا قانون اجرایی و معاملات ابطال می‌شود؛ اما اگر تخلفات خارج از تصمیم‌های هیئت داوری سازمان بورس در مراجع قضایی پیگیری شود، نیازمند مصدایق معتبر است که باید موردی بررسی شود.

پورابراهیمی در ادامه با تاکید براینکه بازنگری درخصوص معاملات گذشته‌ای که در صورت‌های مالی افراد و اشخاص نشسته است، نیازمند یک کار پیچیده حقوقی، فنی، مالی و قضایی است، گفت: رسیدگی به چنین مواردی برای معاملات جدید امکان بهتری دارد تا معاملاتی که مثلا دو سال از آن‌ها گذشته است، چرا که کار بسیار سختی است و ابعاد آن در بازار سرمایه، خیلی پیچیده‌تر از یک تصمیم حقوقی و قضایی است.

 

منبع: بازار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار