بازدید 13465
آخرین اظهارنظر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

رضایی: همه دولت‌ها باید یک میلیون مسکن بسازند/ رئیسی: گرفتار حاشیه‌ها نمی‌شوم/ مهرعلیزاده: وضع اسفناک امروز به‌ دلیل حاشیه‌هاست/ زاکانی: میلیارد درهم در حساب آقای زنگنه خوابیده/ جلیلی: اینکه رییس دفتر فلانی در مورد بورس نظر دهد، فساد است

طبق اعلام شورای نگهبان، سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، عبدالناصر همتی، محسن مهرعلیزاده، امیرحسیت قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی، هفت نامزدی هستند که تلاش دارند تا از رسانه ملی و رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی شناخت بهتری از خود به مردم ارائه دهند.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ 02 June 2021
رضایی: همه دولت‌ها باید یک میلیون مسکن بسازند/ رئیسی: گرفتار حاشیه‌ها نمی‌شوم/ مهرعلیزاده: وضع اسفناک امروز به‌دلیل حاشیه‌هاست/ زاکانی: میلیارد درهم در حساب آقای زنگنه خوابیده/ جلیلی: اینکه رییس دفتر فلانی در مورد بورس نظر دهد فساد است
از چهارم خرداد که اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اعلام و رسانه‌ای شد، فعالیت‌های انتخابات نیز حالت جدی‌تری به خود گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ طبق اعلام شورای نگهبان، سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، عبدالناصر همتی، محسن مهرعلیزاده، امیرحسیت قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی ۷ نامزدی هستند که تلاش دارند تا از رسانه ملی و رسانه‌های مجازی و شبکه های اجتماعی شناخت بهتری از خود به مردم ارائه دهند.

آنچه در ادامه می آید گزیده ای از سخنان نامزدهای انتخابات سیزدهم است:

*رئیسی: گرفتار حاشیه‌ها نخواهم شد/ به‌ خاطر جناح‌بازی‌ها از ظرفیت‌ها غفلت شده است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط گفتگو با ایرانیان خارج از کشور در شبکه جام جم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نحوه مواجهه دولت آینده با حاشیه‌سازی‌ها و حاشیه‌پردازی‌ها گفت: حاشیه‌ها مسئولان را از کار اصلی‌شان برای توجه به دغدغه‌های مردم و حل مشکل معیشت، گرانی و بیکاری و مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بازمی‌دارد و باید نسبت حاشیه زدایی تلاش کرد.

رئیسی تاکید کرد: من به دور از جناح‌بازی‌ و سیاسی‌بازی و روابط سیاسی که بعضاً بین جناح‌ها و گروه‌ها‌ست، تلاش می‌کنم همراه با مردم و در خدمت مردم باشم و مردم هم حتماً دولت را همراهی و یاری می‌کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: در قوه قضاییه هم خیلی تلاش کردند که مرا از متن به حاشیه‌ها ببرند، ولی رسماً اعلام کردم که گرفتار حاشیه‌ها نخواهم شد و انشاءالله در دولت هم همین کار را خواهم کرد.

رئیسی افزود: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از همه آنها استفاده شود؛ اما به‌ دلیل برخی جناح‌بازی‌ها از این ظرفیت‌ها غفلت و کشور گرفتار حواشی شده است.

وی با بیان این‌که دولت او دولتی عدالت‌محور است، گفت: عدالت ایجاب می‌کند از همه ظرفیت‌هایی که کشور را پیش می‌برد بهره ببریم و بدون توجه به این‌که افراد از کدام شهر و طایفه‌اند، به هر کسی که ظرفیت خدمتگزاری به‌ مردم را دارد، میدان دهیم.

رئیسی افزود: من معتقدم باید آستانه تحمل مسئولان و نه فقط سران قوا بلکه همه مدیران بالا برود و الآن می‌بینید که در بخش‌های مهم رادیو و تلویزیون و رسانه‌های مکتوب و دیجیتال درباره عملکرد ما حرف می زنند.

*جلیلی: اینکه رییس دفتر فلانی در مورد بورس نظر دهد، فساد است

سعید جلیلی،‌ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه فشار معیشت باید از روی مردم برداشته شود تا مردم بتوانند نفس بکشند، گفت: آن هم با همین بودجه و امکانات موجود. بحث ما این است که در همین سه سال اخیر ۵۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ برای معیشت مردم تخصیص پیدا کرده است، امّا خود دوستان می‌گویند آنطور به دست مردم نرسیده است. یک بحث جدی این است که پس دولت چکاره است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به بازار بورس اشاره کرد و گفت: در همین سه سال گذشته که فشار حداکثری بود خود دوستان دولت می گویند و دشمنان هم به آن اعتراف دارند که نتوانستند به بازار پتروشیمی و فرآورده‌های ما فشار را اعمال کند. از طریق تامین مالی و بورس مردم را در این برنامه مشارکت دهید تا سود قابل اطمینان در دراز مدت داشته باشند آن وقت دولت باید بگوید به همان میزان که مشارکت میکنید به شما سود پرداخت میکنم و این بود واقعی، پایدار و تضمین شده است.

وی افزود: یک وقت می بینیم افرادی غیرمسئول مثلاً رییس دفتر می‌گوید شاخص باید آنقدر باشد. لذا چیزی که فکر می کنیم بازار سرمایه، بازار پول و بیمه‌ای است که اینها را تضمین کند و این ها باید با هم، هم آهنگ و هم افزا باشند؛ هنر رییس‌جمهور این است.

به اعتقاد جلیلی یکی از مشکلاتی که برای بازار بورس پیش آمد، به این دلیل بود که دو وزارتخانه از یک دولت در یک روز دو نگاه متفاوت دارند و دو پالس متفاوت به بازار می دهند. وزیر نفت یک چیز می‌گوید و وزیر اقتصاد یک چیز دیگری می‌گوید.اگر آمدید آن شورای ثبات را بین نهادهای مالی، یعنی بین بیمه مرکزی، بانک مرکزی و بازار سرمایه که بورس هست شکل دادید و با هم هماهنگ شدند، مردم هم منتفع می شوند. این غلط است که افرادی بخواهند در بورس یک شبه پولدار شوند و با خدای ناکرده ضرر کنند.

وی اضافه کرد:  در بحث های مختلف اقتصادی بین همین نامزدهای انتخاباتی و حتی دولت مستقل در برخی موارد اشتراک نظر وجود دارد اما مردم این سوال را از خود می پرسند پس چرا اجرا نمی شود؟  فساد اینجا معنی پیدا می‌کند که فساد یک طیف است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه  اگر کسی کار نمایشی هم کرد آن هم فساد است، تصریح کرد اگر کسی آمد در موضوعی تعارف کرد آن هم فساد است، اگر کسی در پیگیری موضوعات جدیت نداشت اینها هم فساد است. فساد، یعنی متزلزل کردن یک کار. اگر به اینها به عنوان مصادیقی از فساد توجه نکنید ممکن است با چند مفسد هم برخورد کنید اما اینها نمونه و ریشه هستند.

جلیلی با تاکید بر اینکه  رییس دفتر فلانی در مورد بورس نظر دهد این فساد است، خاطرنشان کرد:  سه جور با فساد می توانید برخورد کنید، یک وقتی با خود مفسد برخورد می کنید، یک وقتی است که بر فساد نظارت‌های جدی می‌گذارید، یک وقتی هم سازوکاری را درست میکنید که اصلا فساد نتواند شکل گیرد. 

*زاکانی: میلیارد درهم در حساب آقای زنگنه خوابیده/ فروش نفت ما یک میلیون بشکه است

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که صبح امروز در محل لانه جاسوسی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت:  تحریم ابزار استراتژیک آمریکاست و او از این ابزار دست برنمی‌دارد. ما باید همانند کشورهایی چون چین، روسیه و بسیاری از کشورها پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه برقرار کنیم تا گرفتار چرخه دلار نشویم.

زاکانی تصریح کرد: کشورهای حاشیه ایران امکانی را فراهم کرده‌اند که ما به هیچ عنوان تحریم‌پذیر نباشیم اما مسئولان ما بی‌عرضه‌اند. مشکل ما بی‌غیرتی برخی از مسئولان کشور است، چون شکم خودشان سیر است اساسا دغدغه شکم مردم را ندارند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مذاکرات برجام مذاکره از موضع التماس و انفعال بود، گفت: هیچ‌وقت به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد. مشکل این دولت این بود که به دنبال ترحم دشمن بود و راه‌حل مشکلات کشور را صرفا در خارج از کشور می‌دید. دولت ما ریشه حل مشکلات کشور را در داخل می‌داند. ما در کشور سرمایه، امکان، شرایط، نیروی انسانی خوب داریم اما چون با آن کاری نداریم در حال رکود، سختی و یأس شده است و همه امیدمان به آمریکاست.

وی افزود: اگر به من بگویند مذاکره می‌کنید من می‌گویم بله. البته اصل مذاکره را بالاتر از دولت مشخص می‌کند و باید به تایید رهبری معظم انقلاب برسد. بنابراین اگر کسی گفت که من رئیس‌جمهور شدم با فلان کشور مذاکره می‌کنم حرف درستی نزده است، چون مجوز مذاکره اساسا در اختیار دولت نیست.

زاکانی گفت: مذاکره برجام معیوب و ناقص است و هیچ صورت جلسه‌ای برای انتقال مفاد مذاکرات به کشور نداشت و به‌گونه‌ای بود که مستند تنظیم شده توسط آمریکا را تیم مذاکره‌کننده ما روی آن بحث کرده است. در عین حال ما باید امروز همین برجام را نقد کنیم چرا که ما بیش از آنچه تعهد کرده بودیم را انجام دادیم. در حالی که آنها وظایف خود را انجام ندادند.

وی با بیان اینکه باید با مردم صادق باشیم، گفت: ما روی طلا خوابیده‌ایم، فروش نفت ما یک میلیون بشکه است و پول آن تا دوماهه باز می‌گردد.

کاندیدای ریاست‌جمهوری افزود: همتی می‌گفت ما مشکل جابه‌جایی ارز  داریم، گفتم مشکل جابه‌جایی ارز ندارید الان فلان‌قدر میلیارد درهم در حساب آقای زنگنه خوابیده است، همتی گفت من می‌خبرم، زنگنه مدعی بود  این سهم 14 و نیم درصد نفت است.

زاکانی با بیان اینکه در داخل دولت دعوا وجود دارد، گفت: کشور را با دروغ و احساس اداره می‌کنند. اصلاح ساختار بودجه، انضباط مالی دولت، واگذاری اختیارات به ملت راهکارهای حل مشکلات اقتصادی است.

*قاضی زاده هاشمی: تعارض منافع را در نظام جامع شفافیت در نظر گرفته‌ایم

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه خود در رسانه ملی در جمع خبرنگاران درباره برنامه او برای مبارزه با فساد، گفت: در این مسیر برنامه‌هایی را ذیل نظام جامع شفافیت آماده کرده‌ایم که می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات در این زمینه باشد.

وی افزود: به عنوان نمونه یکی از راهکارهای اصلی اصلاح سازوکارها مثل ساختارهای نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، مالیات و بانک‌هاست چرا که معتقدیم اگر سازوکارها مبتنی بر عدالت و قانون شکل بگیرد، خود به خود ضد فساد می‌شود، زیرا فساد در مقابل عدالت است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت‌: دومین عامل فساد اشخاص هستند که در این باره ذیل همان نظام جامع شفافیت، به‌کارگیری نیروهای شایسته طراحی شده که در انتخاب این نیروها نیز شفاف عمل خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: سومین موضوع مهم در مقابله با فساد، مراقبت از مدیران به ویژه مدیران تراز اول است که اتفاقاً ما در همین زمینه مورد اعتمادترین افراد را به کار می‌گیریم، اما در عین حال به هیچ یک از مسئولان اعتماد نخواهیم کرد تا آن فرد مسئول احساس کند همه حرکات، سکنات، رفتارها و تصمیماتش تحت نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: نباید رفتار مدیران یک دولت به گونه‌ای باشد که مثلاً بگوییم، چون فلان شخص، به ما کمک کرده و یا در ستاد ما بوده است و یا از تبار و رفقای ماست، فسادش را نادیده بگیریم، بلکه اتفاقاً باید محکم و جدی برخورد کنیم. علاوه بر آن در نظام جامع شفافیت، موضوع مهم تعارض منافع را نیز در نظر گرفته‌ایم.

*مهرعلیزاده: وضع اسفناک امروز به دلیل پرداختن به حاشیه هاست
 
محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه حضور در استودیو جام جم جهت ضبط صحبت با ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه خویشاوند سالاری و آقازادگی از دیگر عوامل بروز فساد است، رانت را از مهمترین عوامل بروز فساد بیان کرد.
وی گفت: رانت‌های اقتصادی اعم از قیمت ارز، اطلاعات اقتصادی و نیز امضا‌های طلایی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بروکراسی سنگین را از دیگر عوامل بروز فساد بیان کرد و گفت: وقتی فرد قصد سرمایه گذاری یا فعالیت اقتصادی دارد، در پیچ و تاب‌های اداری سرگردان شود و با تأسی به یکسری قوانین متعدد، متغیر و متضاد باهم فرد را دچار سرگردانی کنند، طبیعی است که می‌توانند فساد مورد نیاز خود را اعمال کنند.

وی روراست بودن با مردم و شفافیت در کار‌ها را در جلوگیری از بروز فساد بسیار موثر خواند و افزود: باید همه اطلاعات تبادلات کاری اعم از ریال، دلار، تصمیمات و مجوز‌ها را در فضا‌های عمومی و شبکه‌های اطلاع رسانی به صورت اینترنتی در اختیار مردم قرار دهیم که در این صورت، کسی جرأت اعمال نیات فساد انگیز را به خود نخواهد داد.

مهرعلیزاده در خصوص محور صحبت‌های خود با ایرانیان خارج از کشور گفت: حدود هفت تا ۱۰ میلیون جمعیت ایرانیان خارج از کشور، سه میلیون نفر افراد نخبه، کاردان، صاحب سرمایه، ایده و فکر هستند.

وی با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور در سازمان‌های بزرگ علمی و اقتصادی مدیریت‌های کلان دارند و افتخار ایران هستند افزود: می‌دانم در مراجعات قبلی در دفعات مختلف، سرخورده و در پیچ و تاب بروکراسی اداری و سنگین سرگردان شده اند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه بنده تا کنون در کار‌هایی که انجام داده ام، اهل حاشیه نبودم افزود: مطمئنا افرادی را بر سرکار می‌آورم که به حاشیه نپردازند، زیرا وقت زیادی نداریم چرا که همین حاشیه روی‌ها و به حاشیه پرداختن ها، این وضع اسفناک و بعضا در زمینه‌های اقتصادی فلاکت بار را به وجود آورده است.

محسن رضایی: همه دولت‌ها باید یک میلیون مسکن بسازند

محسن رضایی در توئیتی نوشت: محسن رضایی در توئیتی به برنامه انتخاباتی ابراهیم رئیسی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن واکنش نشان داد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در این باره نوشت:«ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن؛ طرح خاص و ایده هیچ کاندیدایی نیست، این قانون مصوب مجلس محترم است و تمام دولت‌ها موظف به اجرای آن هستند. در طرح نهضت مسکن ایرانیان علاوه بر یک میلیون واحد مسکن مصوب سالانه یک میلیون واحد مسکن هم با احیای بافت فرسوده خواهیم ساخت.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲
اگه رییس جمهور حتی اختیار مذاکره با کشوری رو نداشته باشه اصلا چرا باید بریم رای بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
آقای زاکانی شما که از اول میدونستی مجوز مذاکره در دست دولت نیست پس چرا طیف شما و دوستانتان اینقدر به روحانی و دولتش بد و بیراه گفتید و انگ خیانت زدین؟هدف وسیله رو توجیه میکنه در دولت شما؟
تقریبا همان حرف های تکراری کاندیدهای سالهای قبل .

شعارها همه غیر قابل اجرا و دست نیافتنی .

خداوکیلی چرا وعده هایی را به مردم میدید که خودتان هم میدانید شدنی نیست !؟!؟!؟!؟؟!؟
قبل از انتخابات علیه هم حرف میزنند
فردای انتخابات باهم بر سر یک سفره می شینند

این نمایش ها برای ما تکراری شده
آقایان کاندید سعی نمایند در حاشیه باشند، میدان اصولگرا و اصلاح طلب را قبلاً دیدیم
زای بی زای .
آقای زاکانی اگر در مورد آقای زنگنه مدرک داری چرا به دادگاه نمی دهی پس این سازمان بازرسی و دادستانی چکاره اند ؟
بابا بخدا خجالت داره توی این گرما برق قطع میشه.بی آبی چیه مگه کشورهای جنوبی خلیج هرروز بارون میاد توشون یه دقیقه هم قطعی برق ندارن.مشکل از بی برنامگی مسولینه چون برق خودشون قطع نمیشه حتما.دنیا کجا داره میره ما هنوز مثل یه کشور جنگ زده باید با مقوا بچه هامون رو باد کنیم.یاد زمان جنگ افتادم که مرتب برق قطع میشد.بچگی ما اونطور گذشت بچگی بچه هامون هم داره همونطور میگذره پس چه پیشرفتی داشتیم.حالا هی بگین بچه بیارن مردم.مردم خودشون راهشون رو فهمیدن
آقای رئیسی گفتند که پولی ندارم که خرج تبلیغات کنم،پس هر خانواده ی ایرانی،یک ستاد تبلیغاتی برای من باشد،آقا تو اصفهان ما سر هرکوچه، (نه سر هر چهارراه)،بنر های بزرگی نصب شده که متعلق به ایشان است،آقای رئیسی خوش به حالت که چنین طرفداران پول داری داری که میتونن هزینه ی کرایه ی داربست و چاپ بنر به اون بزرگی را بدن،پس این همه فقیر میگن ایران داره،کجا زندگی میکنند!؟؟
من یه سوال اساسی دارم اگرکسی می دونه پاسخ بده ممنون میشم
این آقایان قبل ازکاندید شدن توی پستشون چه خدمتی انجام دادن ؟
آیاهیچکاره بودن؟
اینکه همه کاندیداها شعار ساخت مسکن می دهند کافی نیست و باید بگویند چگونه مشکل اصلی مسکن یعنی قیمت کاذب مسکن را حل می کنند. تا وقتی مشکل قیمت کاذب در مسکن هست مشکل مسکن پا بر جا خواهد بود! باید ابتدا قیمت مسکن براساس هزینه تمام شده عرضه شود و قیمت کاذب زمین مرتفع شود تا مشکل مسکن حل گردد. یکی از راه کارها اینست که به کسانیکه مسکن ندارند زمین بشرط ساخت داده شود تا خود اقدام به ساخت مسکن نمایند مانند بازنشستگان کارگران و کارمندان.
خواهشاز بورسي ها هزينه نکنيد و براي خود کلاهي نسازيد. انها راي نمي دهند مگر تا انتخابات تمام ضررهايشان جبران شود.
بروید کشک تان را بسابید. با این خبرها ما پای صندوق نمی رویم
همه دارند از شعارهای الکی دم می زنند یکی نیست برنامه خود را در مورد سیاست ایران در منطقه و درمقابل آمریکا و اسرائیل بیان کند و تا زمانی که در این دو مورد گشایشی پیش نیاید ملت روی آرامش و خوشی نخواهد دید.
واقعا جای سئوال هست چرا کسی به ادعاهای آقای زاکانی توجه نمیکند . اگر ادعا درست باشد چرا با آقای زنگنه برخورد نمی‌شود و اگر ادعا درست نباشد چرا کسی در این کشور پهناور با آقای زاکانی برخورد نمی نماید . آقایان محترم ما فرزندان جوان داریم نمیدانیم چه پاسخی به آنها بدهیم . کمک کنید این یک نمونه را حداقل روشن بفرمایید .
احمدی نژاد تنها کسی بود که مسکن ساخت و بفکر مردم بود،بقیه فقط برای خودشان کار کردند، انشاالله شما هم پا جای پای ایشان بگذارید
احمدی نژاد و شما از جنس مردم هستید و بدنبال خدمت .
در حال حاضر تنها کسی که برنامه داشته دکتر رضایی بودکه بقیه هم دارن کپی میکنن حرفای ایشون رو امیدوارم مرد اقتصاد پا به عرصه بذارن
کاندیداها باید یک میلیون و یک مسکن بسازن
یکی هم‌واسه خودشون
بدبخت همه شون اجاره نشین و پراید سوارن
اقای زاکانی شما که درتمام امور تز منفی دارید
به نام خدا
یکی از نکات عجیب در انتخابات ریاست جمهوری این است که برخی تایید شدگان وبسیاری از تایید نشده ها به جای تلاش برای رای جمع کردن برای خود یا کاندید مورد نظرشان، سعی در مخدوش کردن وجه مدیریت و تشویق مردم به رای ندادن به آقای رئیسی دارند
جناب رییسی با کمال معذرت شما نه سواد ‌و نه توان ریاست جمهوری را ندارید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر