بازدید 21839
کاندیدای اصلح و آقای سخنگو و عدم حمایت جبهه پایداری

چرا جبهه پایداری از جلیلی و قاضی‌زاده گذشت و از رئیسی حمایت کرد؟

حالا علاوه بر جلیلی، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» که اکنون در صحنه انتخابات سیزدهم حضور دارد، مدتی طولانی سخنگویی جبهه پایداری انقلاب اسلامی را بر عهده داشته، اما حضور او هم باعث نشده بهره مندان فکری و حلقه نزدیک سیاسی به مرحوم آیت الله مصباح یزدی، این بار اختلاف نظری با سایر اصولگرایان داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 01 June 2021

چرا جبهه پایداری از جلیلی و قاضی‌زاده گذشت و از رئیسی حمایت کرد؟

کمتر از ۲۰ روز به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان مانده و فعالیت جریانات سیاسی پس از اعلام اسامی رسمی نامزد‌های احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان، حالت جدی‌تر به خود گرفته است. در این میان، احزاب و گروه‌های سیاسی هم در حال انتخاب و معرفی چهره‌های مورد حمایت خود هستند و تلاش می‌کنند تا گزینه مورد نظرشان را به کرسی ریاست جمهوری بنشانند.

به گزارش «تابناک»؛ سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، سعید جلیلی و علیرضا زاکانی، پنج چهره جبهه انقلاب (اصولگرایان) هستند که صلاحیت آنان برای ادامه رقابت‌ها توسط شورای نگهبان احراز شده است و تلاش می‌کنند بعد از ۸ سال حاکمیت اصلاح طلبان و اعتدالیون دولت را به دست بگیرند.

شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب و شورای وحدت دو ساز و کار تصمیم گیر جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام رسمی صلاحیت‌ها تاکید کردند که نامزد آنان در این دوره از انتخابات «سید ابراهیم رئیسی» است؛ چهره‌ای که بسیاری از سیاسیون او را دارای شانس بالایی برای پیروزی می‌دانستند که البته شرایط و شبهات ایجادشده در مورد کاندیداتوری ایشان و چهره‌های تایید صلاحیت شده و کاهش شدید فضای رقابتی موجب افول بخت ایشان و بروز تردید‌های جدی گردیده است.

در این میان با اینکه جبهه پایداری همواره در انتخابات مسیری مجزا و تصمیماتی متفاوت از اصولگرایان سنتی و نو اصولگرایان می‌گرفت، در این دوره از انتخابات علی رغم تایید صلاحیت شدن دو عضو شاخص خود آقایان جلیلی و قاضی زاده تاکید دارد که نامزد مورد حمایت آنان رییسی است. این جبهه علیرغم حضور جلیلی کاندیدای مورد حمایت پیشینش و قاضی زاده هاشمی سخنگویش در انتخابات ریاست جمهوری چنین تصمیمی گرفته است.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه این جبهه آقایان رئیسی، محصولی و جلیلی را گزینه‌های اصلح در نظر داشت، گفت: در نهایت با توجه به اجماع اغلب جریانات جبهه انقلاب، آقای رئیسی را صلح معرفی می‌کنیم.

حمایت جبهه پایداری از ابراهیم رئیسی در حالی صورت می‌گیرد که آن‌ها در سال ۹۲ کاندیدای اصلح خود را «سعید جلیلی» عنوان و از او حمایت کرده بودند. این جبهه، تمامی ظرفیت‌های خود را در سال ۹۲ پای جلیلی (کاندیدای اصلح مورد نظرشان) گذاشت تا او بیش از ۴ میلیون رأی کسب کند.

حالا علاوه بر جلیلی، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» که اکنون در صحنه انتخابات سیزدهم حضور دارد، مدتی طولانی سخنگویی جبهه پایداری انقلاب اسلامی را بر عهده داشته، اما حضور او هم باعث نشده بهره‌مندان فکری و حلقه نزدیک سیاسی به مرحوم آیت الله مصباح یزدی، این بار اختلاف نظری با سایر اصولگرایان داشته باشند.

می‌توان این گونه تحلیل کرد که بطور قطع و یقین، کاندیدا‌های جبهه پایداری یعنی جلیلی و قاضی زاده از دور رقابت‌های انتخاباتی کناره گیری خواهند کرد و به نفع کاندیدای مورد حمایت حزبی خود یعنی جبهه پایداری انصراف خواهند داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۴
مگه انتخاباته ؟!؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟!
چون آقایان جلیلی و قاضی زاده مقبولیت در بین مردم ندارد و عموما چهره شناخته شده ای در مقابل آقای رئیسی نیستند و کمتر از یک میلیون رای دارند
چون فهمیدند ظاهرا همتی آنقدر ها هم ضعیف نیست / و با در نظرگرفتن احتمال کنار رفتن آقای رییسی به نفع آقای جلیلی و شانش بالای آقای رییسی درصورت ماندن در صحنه ؛ پشت آقای رییسی رفتند که احتمال خروج ایشان از انتخابات را به صفر برسانند و در صورت رای آوری ایشان بالاترین میزان سهم از کابینه ی رییسی را داشته باشند.
به همان دلیل که از محمود احمدی نژاد حمایت کرد.
جبهه پایداری به تنهایی رای کثریت را ندارد و در نتیجه کاندیدای مورد حمایت انها قطعا رای نمی آورد ، در نتیجه برای این که در بازی باقی بمانند ترجیح دادند که از رئیسی حمایت کنند همچنین هم جلیلی و هم قاضی زاده هاشمی کاندیدای پوششی هستند و مطمئناً چند روز قبل از رای گیری انصراف خواهند داد.
تراخداانقدرسوالهای سخت توی تیترهات مطرح نکن تابناک!
واقعا یکی بیاد بگه قاضی زاده اصلا برا چی تایید صلاحیت شد وقتی اینهمه ادم بزرگتر رد صلاحیت شدن
رای بی رای.....
یک کلام به صد کلام
و تمام
گروهها نه فکر مردمند و نه فکر کشور
فقط فکر خودشان هستند بنابراین از کسی که قدرت بیشتر و احتمال پیروزی دارند حمایت میکنند نه فکر برتر
به جلیلی گفتن کاندیدای پوششی رئیسی هست حسابی بهش برخورد و موضع گرفت، حالام که موضع گرفته اگه مثل سایر موضع گرفتنی تفکر پایداری ها باشه احتمال زیاد کنار نمیره چون لجاجت سر حرفشون از اعتقاداتشون مهمتره
قرآن کریم می فرماید: کل حزب بما لدیهم فرحون. همه احزاب در درجه اول بفکر خود و بقای هم مسلکی هایشان هستند. خلاص
قطعا حمایت جبهه به اصطلاح پایداری از آقای رئیسی باعث کاهش رای ایشان خواهد شد. ذوالنور . پژمانفر. کوچک زاده. رسایی. نیک بین و...
چون قاضی زاده و سعیدی حتما به نفع سید بزرگوار انصراف خواهند داد
البته آقای قاضی زاده که در حد این انتخابات نیست
اما آقای جلیلی، چرا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس