بازدید 33241
خوانده می‌شوید

پیش‌بینی شما از سناریوهای پیش‌روی انتخابات چیست؟ چه کسانی ائتلاف می‌کنند؟ چه کسانی انصراف می‌دهند؟ چه کسانی تا پایان می‌مانند؟

به نظر شما، صورت‌بندی سیاسی انتخاباتی ایران در روز‌های آینده چگونه خواهد بود؟ چه کاندیدا‌هایی قصد ماندن در رقابت واقعی را دارند و چه کاندیدا‌هایی قرار است به نفع کاندیدای دیگر کنار بروند؟ چه چهره‌هایی قصد رقابت واقعی و تا پایان را دارند و چه کسانی کاندیدای پوششی یک چهره هستند و قرار است در مناظره‌ها به نفع چهره‌ای بازی کنند؟
کد خبر: ۱۰۵۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 01 June 2021

شورای نگهبان در هفته گذشته ترکیب هفت نفره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را معرفی کرد؛ هفت چهره‌ای که قرار است تا ۲۸ خرداد در ماراتنی انتخاباتی برای انتخاب سیزدهمین رئیس‌جمهور ایران با هم رقابت کنند.


همین ترکیب هفت نفره هم در ابتدا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص نحوه شرکت آنها و استراتژی حضورشان در انتخابات ایجاد کرده بود. نزدیکی برخی چهره‌ها به یکدیگر و همچنین قرار گرفتن برخی از آنها در یک جریان سیاسی در کنار اظهارنظرهای چند روز اخیر برخی کاندیداها، این سناریوها را تقویت کرده است. در میان افکار عمومی، چندین و چند سناریو درباره چینش کاندیداهای انتخاباتی وجود دارد.


اینکه چه کاندیدا‌هایی قصد ماندن در رقابت واقعی را دارند و چه کاندیدا‌هایی قرار است به نفع کاندیدای دیگر کنار بروند؟ چه چهره‌هایی قصد رقابت واقعی و تا پایان را دارند و چه کسانی کاندیدای پوششی یک چهره هستند و قرار است در مناظره‌ها به نفع چهره‌ای بازی کنند؟

اکنون با گذشت یک هفته از شروع رقابت انتخاباتی، از شما می‌خواهیم که مهم‌ترین سناریوهای پیش‌رو را برای انتخابات ایران بنویسد.


به نظر شما صورت‌بندی سیاسی انتخاباتی ایران در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۸
در انتظار بررسی: ۸۴
انتشار یافته: ۳۱۲
چه کسی چه میکنه رو نمیدونم ولی ایمان دارم حاج محسن رئیس جمهور میشه
پاسخ ها
شمیم ولایت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
یک بارهم شده خودشخص بایدبرنامه هاراببیند وتصمیم بگیردکدام برنامه مایه نجات اقتصادوبهترشدن وضعیت اقتصادی خانواده هاست.به نظرم برنامه اقای دکترمحسن رضایی که متخصص رشته اقتصاداست این گره کوررابازخواهدکرد.امیدوارم مردم فهیم ایران به دورازغوغاهای جناحی به فکر اینده فرزندانشان باانتخاب درست باشند.انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
برام مهم نیست که کی چیکار می کنه برای مهاجرت اقدام می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
امکان نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
انتخابات رییسی جمهوری درپیشه
پیش بینی دست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
قطعا هر کی رییس جمهور شود چهار یا هشت سال بعد به عنوان فردی ناکارآمد که تمام بیچارگیها از اوست معرفی شده و باز هم مردم مقصر در عدم انتخاب فرد اصلح خواهند بود .
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
امروزمورخ 00/03/11 است وبه عقیده بنده آقای رضائی انتخاب خواهدشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
محسن رضایی و رئیسی و همتی و مهر علیزاده می ماند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
من اگر جای امن پیدا کنم یا واکسن بزنم رای می دهم ... .
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
سر کاری است


رای بی رای
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چون فرقی نداره کی بشه و هرکی بشه باز اوضاع مردم فرقی نمیکنه رای نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حتما برای مهاجرت اقدام کن. شاید به نخبه‌ای مثل تو برای شستن ظرف تو رستوران یا شستن دستشویی یا گذاشتن لگن زیر پای پیرپاتالهای اروپایی نیاز داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
رئیسی با 15 تا 17 میلیون رای رئیس جمهور خواهد شد و جمع کل ارائ سایر نامزدها به 2 میلیون هم نخواهد رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بدترین نوع رای دادن رای ندادن است
پیش بینی میخواد؟
خودشون بریدن و دوختن
انشالا اخرین انتخابات ریاست جمهوریه و از دفاعت بعد یه نفرو تعیین کنن اینقد به مردم زحمت ندن برای انتخاب کردن
هر چند مردم هم دیگه از این زحمتهای تعارفی قبول نخواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
همه میرن کنار برای رییسی .. انتخابات تک کاندیده !!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
شاید هم اوضاع بهتر بشه‌ و دیگه رئیس جمهور انتصابی نداشته باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اصلاحطلبان مشارکت نمی کنند
رقابت بین دو انقلابی خواهد بود
به مرور زمان اوضاع معیشت بهتر می شود
اصلاحات و تیم اشرافیت برای همیشه از دور مسابقات کنار گذاشته می شوند.
آن وقت انگشت اتهام ها همه به سمت «انتخاب غلط مردم» دراز می شود
کسی رای نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
رجل سیاسی محترم هنوز مناظره تلوزیونی نداشتند اما بجای ارائه برنامه و راهکار مناسب ، فقط از عملکرد گذشته سیت و همدیگه ایراد میگیرن تا رای جمع کنن
من چندتا سوال دارم:
همه شما ها در مناسب مختلف بودید و می توانستید جلوی افتضاحات رو بگیرید یا افشا کنید
چرا نکردید؟؟؟؟؟؟؟/
آیا فقط برای خوراک انتخاباتی نگهداشتید و خون مردم را شیشه کردید که یک روزی از آن به عنوان شعار استفاده کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مباحثی که مطرح می کنید برای نیازهای اولیه انسانه که طی چهاردهه نادیده گرفته شده، هنوز بحث مسکن و خانه است، هنوز بحث اقتصاد و گرانیه، بابا اینا نیاز اولیه در هرم مازلو هست....
با این برنامه ها، رای بی رای

هیچکدام قادر به کنترل تورم نیستید و رسیدن به توروم تک رقمی رو ندارید
هیچکدوم برای برجام برنامه ندارید
هیچکدوم برای رفع تحریم دائمی برنامه ندارید
شاید یک مسکن چند روزه داشته باشید اما درمان ندارید چه برسد به جراحی
هیچکدام برنامه شایسته ای برای محیط زیست، آب و هوا، آلودگی جنوب ایران، شهرهای صنعتی، تهران ندارید
هیچکدوم برنامه ای برای گرشگری ندارید (بزرگترین و پردرامدترین پتانسیل ایران: شامل گردشگری طبیعی، باستانی، اسلامی، پزشکی و ...)
هیچکدام برنامه ای برای هنر ندارید، بالاخره موسیقی حرامه یا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دنیای سینما بکجا می خواد برسه؟
رای بی رای
اگه پیش خودتون سوال می کنید که حالا که اکثر ما میگیم رای بی رای ، پس چرا موضوعات رو دنبال میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

حتی اگه در بین دوستان و اقوام برای شورای شهر کسی باشه که بخوایم به اون رای بدیم؛ به انتخابات ریاست جمهوری رای نخواهیم داد....
خودتون تکلیف رومشخص کنید
مردم رو به سخره نگیرید
و ....

بنابراین آش همان است و کاسه همان
و ما هم همان هستیم که هستیم رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بیشتر کسانی که رای ندادن را ترویج می کنند از امارات پول می گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
خخخه
قبلا هم زیاد از این افاضات میکردین که کسی رای نمیدهد
تازه با این همه کارشکنی و از عمد مردم را عصبانی کردن توسط این دولت باز رای دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ناشناس 10:53 اصلا میدونی چیه؟هرکسی از جایی پول میگیره مثل تو که ازسازمانهای امنیتی پول میگیری.
:جمله بالا قسمت شوخی ماجرا بود و اما واقعیت:.
واقعا فکر میکنی چندین میلیون نفر که نمیخوان رای بدن از اینجا اونجا پول گرفتن؟مرد حسابی اگر پول میگرفتن چرا سوختبری و کولبری و زباله گردی میکردن مردم؟تا کی خودتون رو به خواب میخواین بزنید که هرکی مخالف شما حرف زد دشمنه جاسوسه پول گرفته.مرد حسابی یه خانواده دو نفره ایم و هردو شاغل ،سرجمع با 7 میلیون حقوق چرخ زندگی نمیچرخه بخدا قسم نمیچرخه.نه اهل رستوران رفتنیم نه تابحال پام رو بیرون از مرز گذاشتم نه هر ماه لباس میخریم نه مستاجریم نه اهل بریز و بپاش و پارتی و مهمونی.ولی باز زندگیمون لنگ میزنه.یه پنیر پاستوریزه شده 17 هزار تومن.میفهمی با 7 میلیون زندگی نمیگذره.وای به حال بقیه که اکثریت زیر 4 میلیون درامد دارند با چندین سر عایله.حالا باز توهم بزنید و بگویید از عربستان پول گرفته رای نده از امارات گرفته از موساد گرفته .بابا ملت ندارن ملت بدبخت کردین .این چرت و پرتا چیه میگی آخه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ناشناس 10:53 من 2 روز قبل حدودا 2 میلون تومان پول امد توی حسابم که اول نمیدانستم از کجا امده ولی بعد که تحقیق کردم دیدم از امارات امده ولی خدایش این اماراتی ها عجب اعجوبه های هستند از کجا میدونستد من تمایل به رای دادن ندارم؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تمتم کاندیدها از مسئولین چندین سال کشور هستند اگر قادر به کاری بودند وضع مملکت چنین نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تجربه میگه باید صبر کرد مثلا اگه جنگی خدای نکرده یا اتفاقی بیفته که باعث تحریک مردم بشه رای میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بدترین نوع رای دادن، رای ندادن است
رئیسی رییس جمهور می شود. بقیه کاندیدا ها جنبه تزئینی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بعد از گندی که دولتی ها زدند دیگر خودشان باید خجالت بکشند برای حضور در رقابت!
این دوره مردم علیه دولت حاضر انقلاب خواهند کرد!
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ناشناس 12:59
شما که یک بار با دکتر احمدی نژاد انقلاب
کردین دیگه چی میگین شما که خجالت نکشیدین
رییس جمهور خیلی وقته مشخصه دیگه رای دادن برا چیه یعنی خودتون نمی دونین؟
رای بی رای...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تا اون موقع باید دید چه اتفاقی میفته شاید حادثه ای ماجرایی بشه که مردم بیان
هیچ کدام در حد ریاست جمهوری نیستند. نتیجه انتخابات هم معلوم است.
نتیجه که مشخصه و از قبل تعیین شده... دکتر آیت اله رییسی

زاکانی و جلیلی و قاضی زاده نخودی هستند و به نفع رییسی کنار می روند

مهر علیزاده هم به نفع همتی کنار می رود

می مونه همتی و رضایی و رییسی که تا آخر هستند ... تبریک به رییسی... منتطر باش تا 4 سال دیگه همین ملت شروع کنند به انتقاد که نتونست کاری کنه... شک نکنید... موتور ماشین ایراد نداره.. راننده هر کس باشه فرقی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دکترش را خوب اومدی، اون بالا واسه هم پپسی باز میکنن
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
با همش موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
با همه حرفت مخالفم
پیش بینی من اینه که رقابت بسیار شدید و تنگاتنگ خواهد بود و تا لحظه آخر نمیشه نتیجه این رقابت نفس گیر سیاسی را حدس زد. بهرحال تمام ملت بی صبرانه منتظر نتیجه نهایی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
خخخخخخخخخخخ آره من یکی که دارم روز شماری می کنم
یعنی منتخب کی میتونه باششششششششششششه؟

نتیجه چچچچچچچچی می تونه یاششششششششششه؟
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چرا آیکون خنده نداره این سایت؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
با گفته شما پیشی بینی می شود که به شدت کرونا به دلیل ازدحام جمعیت شدت خواهد گرفت.
هر چند رییس جمهور که از الان مشخصه و برا خودشون بریدند و دوختند! ولی من چون 1- هیچ کدام رو اصلح ندیدم 2- به حرفها و شعارهای هیچکدام اعتقادی ندارم 3- میدونم ریاست جمهوری دکوری بیش نیست و کاری از پیش نمیتونه ببره و سیاست های کلی از قبل نوشته شده و در نتیجه نمیتونه تاثیری در زندگی من داشته باشه ، رای نمیدهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
عالی نوشتی دوست من، الان میدونم میان منفی میدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حرف دل من...اکسلنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
کسی که رای نمیده در حقیقت اعلام میکنه که نظری نداره
پس حق اعلام نظر نداره
از الان تا 4 سال دیگه
شما هم لطفا نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
پس معلومه چقدر سواد داری!!!!!
برو عمو اول سطح معلوماتت را بالا ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اقای که گفتی رای نمیدی نظر نده . ببین رای نمیدم و نظر نمیدم ولی وقتی وضع مملکت بد تر شد اون موقع هرچی بخوام میام میگم و تو صورتت فریاد میزنم . چون به خاطر اشتباه تو من تو این مخمصه افتادم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
عزیزم بیا رای بده تا بخاطر اشتباه دیگری توو مخمصه نیفتی.
حرفت اینه که من میشینم کنار تا تو اشتباه کنی و من بیفتم توی مخمصه! عاقلانه س این حرف به نظر خودت؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تعداد کسانی که رای نمیدن در اینجا با توجه به نظرات تعداد مثبت ها بالای 80% است. اما مطمئنا بیش از 50% مردم در کف جامعه رای میدهند.
نتیجه: نظر سنجی در سایت و فضای مجازی با واقعیت های بیرون و حقیقی جامعه خیلی تفاوت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
نظرت عالی و بی نقص بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ناشناس 10:56 اگه انتخابات منصفانه برگزار میشد بنده هم شرکت میکردم! پس چون رقیبان رو حذف کردین دلیلی بر اینکه دیگران حق اظهار نظر نداشته باشن نیست!
ناشناس 11:02 شما که علاوه دهر هستین لطفا از معلومات مفید شما استفاده کنیم!
از تعداد + ها هم مشخص هست که مردم کدوم طرفی هستند !
داماد که مشخصه
بقیه هم ساقدوش هستن اومدن مجلسو گرم کنن میان وسط حرکات موزون و ناموزونی میکنن شاباشش هم بعد از انتخابات همگی خواهیم دید که هر کاندیدایی به یه پست و مقامی میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دمت گرم توصیف زیبایی بود
تنها پیش بینی واقعی این است که سال های بسیار سختی پیش رو مردم عادی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تنها پیش بینی این است که افراد خائن این دوره نیستند و آینده روشن‌تری در انتظار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
آینده روشششن ؟؟؟ حالت خوبه یا خودتو به خواب زدی ؟؟؟ بد به حالت آینده ی ایران عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دیگر افرادی رای نمیارن که با آدرس غلط برای کشور فروشی اصلاح ساختار اقتصادی را به قهقرا ببرند و آینده روشن در انتطار است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حضرات ناشناس چهل و اندی ساله منتظر آینده روشن پیر شدم ؛ منظورتون کدوم آینده است ؟
آقایان زاکانی ، مهرعلیزاده و جلیلی یا قاضی زاده (یکی از این دو ) کنار میکشن . اقایان رییسی رضایی همتی و یکی از اون دونفر بالا میمونن
رضایی-رئیسی-همتی کاندیداهای اصلی هستند. بقیه رای ندارند. چون میزان مشارکت خیلی خیلی پایین است
رای دادنهای قبلی ام را هم تا زنده ام خودم را نمی بخشم و مدیون بچه ام هستم که قبلا رفته ام و رای داده ام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مدیون بچتی اگه بیار رای بدی
هنوز جای رایی که 92 و 96 به روحانی دادی درد میکنه
شما یه زحمت بکش رای نده و بعدش هم چهار سال کاری به کار مملکت نداشته باش ایران گلستان میشه
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
در صفحه اصلی سایت تابناک
گوشه بالا سمت راست
مقاله خانم مریم یاسالار
که به تعریف و تمجید از آقای محسن رضایی پرداخته نشان دهنده عدم رعایت اصل بی طرفی در سایت تابناک هست.
سایتی که به این روشنی طرف داری از یک کاندیدا می کنه صلاحیت نظر سنجی و دریافت نظر مخاطبان برای پیشبینی انتخابات رو ندارد.
در هر صورت پر واضحه که رئیسی رئیس جمهور آینده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
منم کسانی که با استدلال های احمقانه ای که اگه رئیسی بیاد دیوار می‌کشه اگر بیاد دلار پنج هزار میشه و ... رای دادند نمیبخشم چون هنوز هم که هنوز اشتباهاتشان قبول نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
آقای که گفتی مدیون بچتی بیا رای بدی . ببین رای دادن به امید بهتر شدن اوضاع بود ولی الان رای نمیدیم به خاطر بدتر شدن اوضاع و قدرت گرفتن امثال شما که حرف زدن بلد نیستین چه برسه به این که انتخاب هم بکنین . چهار سال کاری به کار مملکت نداشته باشیمم که .... . بیاین به عالم و آدم تو کوچه خیابون گیر بدین ؟؟؟
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ناشناسی که نام خود را هم ننوشته ای و یا جرات نداشتی بنویسی !! ولی نوشته ای که : مدیون بچتی اگه بیار رای بدی
هنوز جای رایی که 92 و 96 به روحانی دادی درد میکنه
شما یه زحمت بکش رای نده و بعدش هم چهار سال کاری به کار مملکت نداشته باش ایران گلستان میشه!!!!!! سیستم شما و خوشبختی شما در رای ندادن مردم هست . خوش یه حالتان شده ها!!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اشخاص ناشناس ؛ چهل و اندی ساله انقلاب شده تنها چیزی که نسیب ما شده وعده بوده ؛
اهمیتی برایم ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
جل الخالق
چرا مظلبی که برات اهمیت نداره رو میخونی و بعدشم نظر میدی
خوبی داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ناشناس 10:58 میدونی چرا براش مهم نیس چمون اصلا ایران نیست اما اینکه نظر میزاره برای گذراندن امور زندگی مجبوره دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
11:42
پرچم که برای ایران هستمگر اینکه از خارج از ایران با فیلترشکن ایران وارد شده باشه
رئیسی به سود جلیلی کنار می رود و جلیلی رئیس جمهور آینده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
به هیچ وجه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اگر رئیسی کنار بکشه که نمی کنه این کار رو، مطمئن باشید رئیس جمهور بعدی همتی هست.
اولا رای نمیدهم دوما باتوجه به سطح سواد وبرنامه دکتر رضایی ازهمه اینها اصلح تر هست جناب رئیسی سخنران مذهبی ومظلوم نمای خوبی هست ولی بدرد پست ریاست جمهوری نمیخورد جلیلی فردی هست کشوررا بسمت ویرانی برده زاکانی وقاضی زاده بدرد دهیاری هم نمیخورند همنی بهتر هست درامور بانک بالاتر نرود مهرغلیزاده بیان وزبان گویا ندارد پس بین این نامزدها رضایی اصلح تر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اولا اصلح تر غلط است
اصلح یعنی صالح ترین
اصلح تر یعنی صالح ترین تر که معنی ندارد
دوما شما به مباحث سیاسی هم به اندازه ادبیات مسلطی
چون نمیدانی کسی که رای نمیدهد حق اظهار نظر هم ندارد
پس نیازی به تحلیل های شما نیست
آن هایی که رای میدهند خودشان میدانند که به چه کسی رای دهند
شما لطفا سکوت را رعایت بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
در مورد رضایی موافقم
اما رئیسی کجا مظلوم نمایی کرده؟ در قوه قضاییه لطف نکرده
بلکهه به وظیفه عمل کرد
دولت و مجلس لاریجانی در ۷۰ درصد کارخانه ها را خواباندند، رئیسی ۲۰۰۰ تا از اونها را احیا کرد در حالی که این
کار اصلی دو قوه بوده
اینا اسمش مظلوم نماییه ؟؟
جلیلی هم موافقم ویران می‌کنه کشور
رئیسی جمهور خوب کسی که برنامه و کارنامه خوب داشته
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
پاسخ به 11:01
اولا اصبح ترین صفت تقصیلی هس یعنی بهترین اصلح یعنی بهتر یابالاتر اصلح تر یعنی بالاترین من ادبیاتم درست هست به اندازه تو بیشتر سواد نداشته باشم کمتر هم ندارم تا شماها احساسی وخودبینی وخودمحوری وروزی بنرخ روزخوردن درسرلوحه زندگیتان باشد این کشور هزارتا رئیسی هم بیاید اباد نمیشود طوری ازافراد سخن برزبان میاری که انگار معصوم علیه اسلام هست لطفا برو کارنامه نامزد خودت را دربازرسی کل کشور واستان قدس مطالعه کن درپایان اظهارنظر کردن ربطی به رای دادن ورای ندادن ندارد رای ندادن خودش یک رای هست نارضایتی برجامعه کنونی وقبل واینده بله تا شماها شستشوی مغزی شده هستند کشور بدتر میشود بهتر نمیشود شماها ازخودتان اراده ای ندارید انچه به شماگفتند سمعا وطاعتا هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
پاسخ به 11:06
هرچند شما نسیت به کامنت11:01منطقی وشعور بالاتری برخوردار هستی دوست عزیز فهیم اول باید ازرئیسی پرسیده شود چرا دستگاه شما یعنی دادگاه وقاضی رای به توقیف کارخانه را داده؟ اگر نظر ورای قاضی درست بود دستور رئیسی برخلاف قانون بازگشایی کارخانه را صادرکرده که این تخلف هست اگر رای قاضی درست نبود چرا چندین سال کارخانه درحال تولید را با رای بیسوادی و.... دستور توقیف را داده وچرا رئیسی با قاضی برخورد نکرده است؟ سوم اینکه دوست عزیزدولت ولاریجانی شاید 50درصد درتعطیلی کارحانجات سهیم باشند ولی 50درصد انرا دستگاه قضا بردوش گرفته است که با رای دانسته وعلمی وندانسته وغیرعلمی دستور توقیف صادر شدچهارم اینکهنه دراقتصاد ونه درسیاست ونه درقضاوت چیزی بادستورحل نمیشود وراه حل نیست
دوست فهیم ومنطقی شما یک مطالعه وتحقیق درمورد کارگران هپکو وهفت تپه وفلاد ومعدن میاندواب و.... انجام بده کارگری که چندین ماه حقوق نگرفته وهرچه به کارفرمای خودشان مراجعه میکردند تاثیری نداشت وناچارا برای امرارمعاش وتامین نیازمندیهای خانوار به کف خیابون جلوی فرمانداری شهر نحل کارشان اعتراض کردند همین دستگاه رئیس بجای رسیدگی به حقوق حقه کارگران انان را بازداشت ...محکوم کرد ایا بنظر تو کسی که کارکرده باید حقوقشرا پرداخت کنند یانه؟ اگر پرداخت نشد ایا باید قاضی پشتیبان کارگر باشد یا نه؟ چرا بسمت کارفماغش کردند؟
تابناک هم به نفع حاج محسن داره کامنت ها را سانسور میکنه، من نوشته بودم رای نمیدم، چرا حذف اش کردی؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
سطح دانش سیاسی پایینه خوب باشه
ولی این دیگه ریاضیه ها
الان تو رای ندی به نفع رضایی میشه یا رئیسی
بالام جان اونایی که رای میدن تعیین میکنن کی رئیس جمهور میشه
نه تو که رای نمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ناشناس ۱۱:۰۳؛ تو که دانشمند سیاسی هستی خودت را چند فروختی،
همه بورس باز شدن.
همه تحلیل ها مثل بورس شده.

مثل بورس همه تحلیل ها غلط از اب در میاد
ظاهرا دو تا اقتصاد دان داریم خارج از جناح ها همتی و رضایی بهتر است با هم ائتلاف کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
رضایی برای ریاست جمهوری از مجموع همتی+رئیسی تجربه و دانش بیشتری دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
پس وزیر اقتصاد چه کاره است؟
رئیس جمهور باید حقوق دان باشد!
به عنوان یک ایرانی در انتخابات شرکت نمیکنم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ایرانی هستی یا از امارات داری کامنت میذاری شیطون
جون دل
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بعنوان یک ایرانی رای نخوام داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
به عنوان یک ایرانی میپرسم تا کی قراره بی سی س/ی و سایر شبکه که بودجه از دشمنان ایران میگیرند. تصمیم گیرنده ملت باشند ؟
سال ۹۶همه این شبکه ها ستاد انتخاباتی روحانی بودند الان
رفتند وارد مرحله بعد مردم رای ندهید

۹۶ که بدترین دولت تاریخ ایران رقم زد
اینبار چه خوابی دیده اند ‍‍؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
11:43
اشکال شما اینه که همه رو صغیر می بینید و فکر می کنید تحت تاثیر چیزی قرار می گیرن. خیلی راحت می شه عملکرد رو تو این 43 سال دید و نتیجه گرفت برای اینکه صدای مردم عادی شنیده بشه باید کاری کرد. اعتراض که نمی تونیم بکنیم. پس با رای ندادن اعتراض خودمون رو نسبت به سیاست های جاری در کشور نشان می دهیم
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دوستی که فرمودن بدترین دولت تاریخ، البته بدترین دولت تاریخ بدون شک و تردیددولت 8 ساله احمدی نژاد بود. سیاه ترین، فاسد ترین و مخرب ترین دولت تمام دوران ها از زمان مادها تا کنون از تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ... . بدتر از زمان حکومت افغان ها ، زمان حمله اسکندر و زمان قحطی قاجاریه
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
رای با رای
خخخخخخخخخ
سلام ، به نظرم رییسی رای بیاره چون
- بزرگترین مشکل مردم اقتصاد هست بدلیل مبارزه ایشون با شرکت های تولیدی منفعل شده در زمان تصدی قوه قضاییه ( البته اگر دارای تیم اقتصادی قوی باشد )
مبارزه با رانت خواری و عدم ملاحظه با افراذ با مسیو لیت ها و سمت های مختلف بدون در نظر گرفتن اصل و نسب ها
هماهنگی بسیار عالی با قانون اساسی و رهبری
وضعیت بسیار نامطلوب مدیریت در حال حاضر و ادوار گذشته در کشور و تصور درست مردم از نداشتن فرصت کافی برای سعی و خطا
امید واری مرذم یر هماعنگی و انسجام قوا در کشور با عنایت به مشترکات کامل بر هدفهای اقتصادی و سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بسیار خنده دار است که رئیس قوه قضائیه برای مبارزه با فساد ، جایگاه قدرتمند خود را میخواهد رها کند و بشود رئیس قوه مجریه !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
به نظرت بهتر نیست فسادی در دولت رخ نده که لازم نباشه قوه قضائیه با این حجم از پرونده روبرو بشه ؟
همین ارز 4200شاهکار جناب جهانگیری
محمد کاریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
عزیز یکی از مبانی مبارزه با فساد همون گرفتنن سر چشمه های اونه که فساد انجام نشه
و رسیدن به این موضوع از طریق قوه مجریه سریعتر و عملیاتی تر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
هرچند شما نسیت به کامنت11:01منطقی وشعور بالاتری برخوردار هستی دوست عزیز فهیم اول باید ازرئیسی پرسیده شود چرا دستگاه شما یعنی دادگاه وقاضی رای به توقیف کارخانه را داده؟ اگر نظر ورای قاضی درست بود دستور رئیسی برخلاف قانون بازگشایی کارخانه را صادرکرده که این تخلف هست اگر رای قاضی درست نبود چرا چندین سال کارخانه درحال تولید را با رای بیسوادی و.... دستور توقیف را داده وچرا رئیسی با قاضی برخورد نکرده است؟ سوم اینکه دوست عزیزدولت ولاریجانی شاید 50درصد درتعطیلی کارحانجات سهیم باشند ولی 50درصد انرا دستگاه قضا بردوش گرفته است که با رای دانسته وعلمی وندانسته وغیرعلمی دستور توقیف صادر شدچهارم اینکهنه دراقتصاد ونه درسیاست ونه درقضاوت چیزی بادستورحل نمیشود وراه حل نیست
دوست فهیم ومنطقی شما یک مطالعه وتحقیق درمورد کارگران هپکو وهفت تپه وفلاد ومعدن میاندواب و.... انجام بده کارگری که چندین ماه حقوق نگرفته وهرچه به کارفرمای خودشان مراجعه میکردند تاثیری نداشت وناچارا برای امرارمعاش وتامین نیازمندیهای خانوار به کف خیابون جلوی فرمانداری شهر نحل کارشان اعتراض کردند بجای رسیدگی به حقوق حقه کارگران انان را بازداشت محکوم کرد ایا بنظر تو کسی که کارکرده باید حقوقشرا پرداخت کنند یانه؟ اگر پرداخت نشد ایا باید قاضی پشتیبان کارگر باشد یا نه؟ چرا بسمت کارفماغش کردند؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
همه اینها درست ولی یکی از بزرگترین مشکلات که اقتصاد رو هم تحت تاثیر قرار داده روابط بین المللی هست. سوالی که برای من وجود داره بو تا حالا ندیدم کسی بحثی راجه بهش بکنه اینه که آیت الله رئیسی چه برنامه ای برای روابط بین الملل،‌برجام و.. دارن درحالی که ایشون به شخصه تحا تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارن.
برا من فرقی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
استاد شما که برات فرقی نداره
لطفا خبر رو نخون و نظر هم نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دوست داشته نظر بده به شما ربطی نداره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
ناشناس ۱۱:۰۵؛ مگه خودت فضولی که کامنت ایشون رو میخونی نظرم براش میدی
تابناک سئوالی که پرسیدی کمترین ارزشی برای مردم نداره این یک رقابت درون حزبی است که بین خودتان است و به مردم هیچ ربطی ندارد ما هم در این نمایش سیاهی لشگر نمی شویم.

رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
واقعا عالی گفتیا، عالی عالی عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
به کوری چشم خارج نشین ها حتما رای میدهیم
مگه چیزی بنام انتخابات تو این مملکت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اگه نداشتیم که ۹۶ روحانی انتخاب نمیشد
رئیسی رییس جمهور میشد
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بله باید از اونهایی که انتخاب کردند یکی رو انتخاب کنید
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
جالبه . یک تعداد کامنت زیر هر کامنت اصلی قرار داره که محتوای همه انها یکی هست و اگر غلط املایی را نگاه کنیم در همه یکسان هست و مشخص هست که یک نفر انها را گذاشته تا به زعم خود تاثیر گذار باشه . مانند اقای احمد در این کامنت
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حتما رای میدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دقت کردم زیر همه اینا که گفتن رای نمیدیم کامنت زدی . ببین خودتو بکشی مشارکت افتضاح پایینه
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
من رای میدم تا چشم هرچی بدخواهه دراد.
شمام اگه مستضعف هستی کمتر پول خرج اینترنت کن
ملت بدبخت و سرکار. در این نمایش ها خودشان به ریش ملت می خندند.
طبق سناریو نوشته شده ریئسی رو قراره به پست ریاست جمهوری برسونن
برای هیچکس مهم نیست چه کسی خواهد امد چون همه این افراد در صحبتاشون مشخصه مثل بقیه ریس جمهورا هیچ برنامه ای ندارند و فقط برای قدرت آمدن. وعده های پوچ و پوپولیستی.رقابت هم اینقدر شدید و نفسگیر هست که تا ثانیه اخر نمیشه پیشبینی کرد
مردم بدون اینکه رای بدن مییدونن کی رای میاره.
رئیسی راه حل اقتصاد را در بازار می بیند و همتی بانکدار بوده است. درواقع این دو (بانکداری و بازار) دو معضل و مشکل اصلی اقتصاد ایران هستند این دو دست در دست هم با دلالی و واردات بی رویه و رباخواری و بنگاه داری و سفته بازی، تولیدکننده ایرانی را به خاک سیاه نشاندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
جک خنده داری بود یک نفر باشه که به تولید کننده داخل کمک کردن باشه رئیسیه
مردم باهم ائتلاف میکنن و به نفع کشور از انتخابات کناره گیری میکنن
در آمریکا یکماه بعد از انتخابات رییس جمهور مشخص نبو. ولی در ایران تقریبا یکماه زودتر. رییس جمهور مشخص شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اگه رئیسی احتمال رای آوریش بیشتره به خاطر عملکرد خوب
در قوه قضاییه بوده
اصلا اگر لاریجانی تایید شد بود اکثر کسایی که به روحانی رای
دادن ناامید اصلا رای نمی دن چطور میخواست برنده بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
عموقلی 1022 خیلی پرتی ... خیییلی ..
قطعا انتخابات سالم و خوبی این دوره خواهیم داشت هشت سال گذشته را مردم باید یک تلنگر در نظر بگیرند و بنشینند بدون هیجان و خط دهی آدم هایی که آزمون خود را پس داده و کاملا هم رفوزه شدند انتخاب کنند، کاندیداها که دارند برنامه هاشون را ارائه می دهند بهتر است مردم خودشون به نتیجه برسند و انتخاب اصلح کنند دوباره در روزهای نزدیک به انتخابات دچار هیجانات غیر معمول نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
چطوری فضاتورد
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
رای میدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مشارکت نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مشارکت میکنم در تعیین سرنوشت خودم و بچه هام. من به اندازه یک رای تاثیر دارم و این تاثیر رو از مملکتم دریغ نمیکنم.
ما پیش بینی نمیکنیم اخر سناریو چی میشه چون قبل از اینکه فیلم سناریو تدوین بشه و به مرحله اجرا در بیاد کتاب رمانش رو خوندیم و اخر ماجرا را میدونیم.و میدونیم کارگردان متعهد به متن و محتوای کتاب هست و روند سناریو عوض نخواهد شد
فایده نداره

رای نمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
فایده داره
رای میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مکرراً تکرار هاشمی کردید
سال دست این ها بوده 32
الآنم که هیچ وعده عمل نکردند قبول نمیکنید اشتباه کردید برای رای به اینها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
فایده نداره
مشارکت نمیکنم
اینجا چه خبره
صرفاً جهت اطلاع سناریو را برای واقعه‌ یا رویدادی می‌نویسند که به سختی قابل پیش بینی باشد و امکان وقوع هر رخدادی در آن وجود داشته باشد. وقتی محدودیت، قدرت و قطعیت در مورد چیزی وجود دارد، سناریو نویسی معنی ندارد.
در این انتخابات اگر خدا بخواهد (که البته میخواهد)باید خیلی ها رسوا شوند و دستشان که از قبل برای مردم رو شده بود بیشتر رو شود.برعکس تمامی جریانات در این دور کسی انتخاب می شود که نظام برعکس آن فکر می کند.البته من در انتخابات و نیز خانواده ام شرکت نخواهیم کرد
مرد اصلح میدان فقط حاج محسن
چه در زمان جنگ و چه پس از جنگ
قهرمان های واقعی را دریابیم
من به شرطی دوس دارم رئیسی رئیس جمهور شه که همزمان قوه قضائیه رو هم داشته باشه تا هر کی و هر مدیری مانع تولید و اشتغال و حتی واردات و صادرات شه سریع مجازاتش کنن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دل خوشی داری تو
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اتفاقا اگر قوه مقننه هم به آن اضافه شود, بهتر خواهد بود. چون خیلی خوب می برند و می دوزند و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
طبق معمول رضایی به نفع رییسی می کشه کنار و بالاجبار رییسی رییس جمهور میشه
برایم مهم نیست.من وطنم فقط و فقط از چند روز قبل شهر و استانم است.تا زمان حیات شورای نگهبان،ایران دیگر ایران نیست بلکه ویران است.به شدت با اعلام استقلال استانم به عنوان یک کشور موافقم و این را بیشتر به صلاحم میبینم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
به نظر میرسه که تو صغیری و نیاز به قیم داری واقعا

اقلیم کردستان عراق که اینهمه منابع و ثروت داره و از طرف انگلستان حمایت میشه تا اعلام استقلال کنه و تازه برای استقلال رای گیری هم کرد و رای هم آورد، نتونست اعلام استقلال کنه چون دید به صلاحش نیست و نمیتونه بدون حمایت بغداد به حیاتش ادامه بده! اونوقت تو میگی استقلال استان و شهرت به صلاحته؟؟؟ حتما خودتو به دکتر نشون بده ولی تنهایی نرو با ولی ت برو
ناشناس
| Austria |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مشکل امثال تو اینه که فکر می کنید مشکل مردم ایران جدا از هم حل می شه نه دوست عزیز مشکل همه ما مشترکه و به قول روانشاد شجریان این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود فقط باید با هم متحد باشیم و بس
76: بنویسید خاتمی بخوانید ناطق ؛نتیجه:خاتمی
84:هاشمی قطعا برنده ست؛ نتیجه: احمدی نژاد
92:قالیباف در نظرسنجی ها از همه بالاتره؛ نتیجه:روحانی
1400:رئیسی ؛ نتیجه ؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دقیقا برای جلوگیری از اتفاقات سالهای گذشته دیگه امسال تمامی رقیبهارو رد صلاحیت کردن
چون
رای بی رای
هست
پیش بینی هم نمیکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
پیش بینی نمی کنم
ولی حتما رای میدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
مشارکت نمیکنم
پیشبینی خیلی خیلی سخته ولی فکر کنم رییسی ببره، فکر می کنید چرا شورای نگهبان همه را رد صلاحیت کرد
اگر روزی فکر کردیم در انتخابات شرکت نکنیم حتما به اون لحظه‌ای که داعش به بلاهایی که بر سر جان ومال و ناموس مردم عراق و سوریه و... وارد کرد هم فکر کنیم. حواسمان باشد که اگر خدای ناخواسته روزی داعشیان دستشان به خاک ایران برسد آنوقت در هتک حرمت نوامیس و بریدن سر جوانان ما تفکیکی بر چپ و راست و راضی و ناراضی نخواهند داشت. پس پشت سر رهبر معظم انقلاب ودر ادامه راه حاج قاسم برای اعتلای ایران اسلامی همه باهم در انتخابات ۲۸ خرداد حضور یابیم. با وجود رهبری آگاه و شجاع و دلسوز همه مردم ایران اعم از هر قوم و جناح وسلائق نگران آینده نباشیم. همه جوانان ایران عزیز وبا هر گرایش و سلیقه برای رهبری عزیز وارزشمند هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اتفاقا برای پیشگیری از جنگ داخلی حکومت باید به خواست مردم توجه کنه و هدف از حرکت رای بی رای هم همین هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
داعش داعش . اگر داعش نبود حرفی برای گفتن داشتید ؟ عمو جان تمام کشورهای هم مرز داعش الان بیشتر از ما امنیت دارند و مثل ما 60 میلیارد دلار هزینه نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
یک سوال
واقعا فکر می‌کنی مثلا اگر ایران ورد نکرده بود داعش باعث سقوط ارتش سوریه و عراق نمیشد و با هردو به ایران حمله کنه ؟
مثلا آمریکا ممکن بود داعش از بین ببره ؟
چرا آید داعش یک بار حمله نکرد به اسرائیل ؟ چرا با متحدان
آمریکا کاری نداشت ؟
خنده دار اگر باور نکنیم داعش ساخت آمریکا با هزینه عربستان نبوده
پیش بینی1
با مشارکت 36 درصدی واجدین شرایط رئیسی میشه
پیش بینی2
ممکنه آقای همتی پدیده این دوره بشه و انتصاب رئیسی را با مشکل مواجه کنه
در کل خیریتی در این دوره برای ایران نمی بینم.
۱۰۰ درصد جناب آقای رئیسی رئیس جمهور خواهند شد.
یک ابر تورم در مرداد ماه داریم، بعد از آن آرامش کلیه بازارها
با سلام
به نظر بنده آقایان زاکانی و رئیسی و قاضی زاده به نفع آقای جلیلی کنار خواهد رفت.و آقای جلیلی رئیس جمهور خواهد شد.آقای رئیسی هم که رئیس قوه قضائیه است و جناب قالیباف هم رئیس مجلس.و اداره مملکت یکدست در دست اصولگراو جبهه انقلاب خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
جلیلی و پایداری جبه انقلاب نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بعضی وقتها در فوتبال اتفاق می افتد که یک تیم کم اهمیت یکباره همه را کنار می زند و تا نیمه نهایی بالا می آید. این نظر شبیه چنین حالتی است.
سلام-جلیلی وزاکانی وقاضی زاده نیروی کمکی آقای رییسی محسوب میشن میمونه آقامحسن رضایی واون دوتای دیگه نتیجه هم معلومه ۴نفر به یه نفر که اون یه نفرکه ابروبادومه وخورشدوفلک دنبال رییسی جمهوربودنشن هستن
پیش بینی من اینه که رئیسی رد صلاحیت میشه و مهاتما گاندی رئیس جمهور میشه
چیزی که مطرح هست الان اقتصاد و روابط بین الملی ماست که به شدت به انزوا و فساد کشیده شده و چهرهای موجود انتخاباتی هیچ کدام در سطح کلان و بین الملی هیچ برنامه جامعه و حساب شده ای ندارن پس ریس جمهور اینده اگر هنر کند حفظ وضع موجود است نه بیشتر .
رضائی و رئیسی خوب هستند امیدوارم رای بیاورند
جلیلی و همتی اگه رای بیاورند فاجعه ست البته جلیلی احتمال نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
منظورت این نیست که با هم رئیس جمهور شوند؟؟
تابناک بازیت گرفته؟
مهمه کی با کی ائتلاف کنه؟ کی به نفع کی بره کنار؟ کی با کی مخالفه؟
مبارکشون باشه
اصلا اصلاح طلب بود فرقی میکرد تو اصل داستان؟
رای نمیدم و دیگر رای نخواهم داد چه ریاست جمهوری چه مجلس چه شورای شهر و.....
وااااای یعنی کی میتونه باشه ؟
این شوها رو واسه سیستمهای دمکراسی باید انجام بدی تابناک جان ، داری اشتباه میزنی الان
از قبل بریدن ، دوختن و مشارکت پایین که اتفاقا بدشون هم نمیاد این حرفها رو داره ؟
سرخورده کردن مردم مملکت نسبت به اینکه قرار نیست هیچ چیزی تغییر کنه خودش بزرگترین کاریه که کردن !!!
تو ولی سانسور کن
انتخابات اخیر مثل انتخاب بین پراید 131 و 141 و 151 و تیبا و کوئیک هست. بهبود کلی وضعیت کشور دست رئیس جمهوری نیست و به سیاست های کلی نظام وابسته است.
سلام و احترام؛ من هفت سال از سید حسن خمینی بزرگترم و در جایی که ایشون نظر دادند و گفتند : (منتخب بودن)کاندیداها ارایه دادند. من کاری ندارم کی رییس جمهوی میشه آخه یکی میشه. نامزد های من را هر کدام را به بهانه ای سوزاندند. ظریف و لاریجانی و جهانگیری. در میان این هفت نفر گزینه ندارم. زیرا خلاف باورهای شخصی ام هستند و معیارهایی که من برای آن جانم را اهدا کردم با (منش)اینها سازگار نیست. اعتقاد که زوری نیست بلکه (انتخاب) دلخواه است و البته (رای میدهم) اما کاری که در فرایند(حذف نامزدها) انجام شد نه اسراییل و نه آمریکا چنین ضربه ای را نمی توانستند به این مردم بزنند. دلیلم اینه ما یه جنس (یک میلیونی) را الان د اریم 10 میلیون میخریم اما بازهم رای میدیم. اما با حذف نامزد مورد علاقه امثال من خسارت میدان نیامدنش به گردن کیست؟ محسن رضایی می گوید من اگر آمدم اف ای تی اف را تصویب می کنم. پس چرا تا الان نکر مردم مردند نابود شدند تا کی باید بسوزند!! شروع کار دولت یازدهم مملکت گلستان شد چون روابط با جها گسترش یافت اما با اف ای تی اف و تحریم ها نابود شدیم. رئیسی میخاد چه کار بکنه ما که داخل مملکت مشکل نداریم. ما که با عراق مشکل لنداریم ما که با روسیه مشکل نداریم ماکه با ترکیه مشکل نداریم داد و ستد داریم مشکل ما با گلوگاه (حیات و زندگی در سیستم جهانی ) است یک کلمه این نامزدها اصلا نمی تونند مسائل را تحلیل کنند. تحلیلگر جهانی که مسمائل جاری در دستش همانند (موم) رام بود ظریف بود برجکش را که زدید باید صبر کنیم تا از گیجی این خسارت بهبود پیدا کنیم بعد (سناریو) بنویسیم برای انتخابات. و البته ق قصد ضربه به ظریف با همین رویکرد بود (نابودی دولت روحانی و ادامه اش با ظریف) در انتخابات جاری. رئیسی از :
1.جغرافیای سیاسی

2.اقتصاد سیاسی
3.روابط بین الملل
4.سیاست های منطقه ای
5.سیاست های جهانی
6. مسائل عمده (مبتلا به) جهانی در نهادهای بین المللی و منطقه ای
7. تنش های سیاسی، فرهنگی، نظامی، و دینی جهانی و منطقه ای
8.راهکارهای حل مسائل تنش زای منطقه ای و جهانی
حتّی یک کلمه قادر به تحلیل نیست در حالی که چند سالی است فقط و فقط با یک تیم مرسانه ای پروپاگاندیست بسیار قوی و توانا و مسلط به کار تبلیغ و تأثیر گذار تو این کارخونه به اون کارخونه از این شهر به اون شهر که چی بشه این که مشکلی از ما دوا نمیکنه.
مشکل ما تسهیل شرایط زندگی در یم سیستم بین المللی است که از دریا و آسمان و توریست و فن آوری اش و فرهنگش و همه چیزش میشه پول درآورد اما وقتی درهای مملکت را به روی جهان بستیم می خوایمم چیکار کنیم. ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
عجب نامزدهای عجوبه ای هم داشتی
ظریف که آنقدر سواد ندارد که بدونه اگر پشتیبانی میدان
نبود مذاکره ای هم درکار نبود حاضر نبودن حتی به خواسته های ایران گوش بدند که البته ایشون برجام آوردن که هیچی
به ایران نرسید
وزیر خارجه عراق سوریه جنگ زده می‌تونند مثل رفقا ظریف برند مذاکره؟؟
اشتباهات مجلس لاریجانی هم غیر قابل شمارش از جلوگیری استیضاح وزیر مسکن آخوندی گرفته تا برجام بیست دقیقه ای
آقای جهانگیری شاهکار ارز ۴۲۰۰ بدون هیچ پشتیبان علمی هم که مشخصه
پیش بینی اینکه ریسی ریس جمهور می شود یا ریسی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
انتخابات رییسی جمهوری
آقایان جلیلی و سعید محمد به نفع آقای رییسی کنار میروند تا در کابینه ایشان وزارت خارجه و راه و شهر سازی را داشته باشند
آقای رضایی و زاکانی تا آخر می مانند احتمالا آرای آقای رضایی قابل توجه خواهد بود
آقای مهر علیزاده نیز در آخر به نفع آقای همتی کنار میرود
اعتقاد راسخ دارم وضع كشور با سكانداري سرلشگر رضايي همچون فرماندهي زمان جنگ به سامان خواهد نشست.
اصلا مهم نیست کی چیکار میکنه
اگه برام مقدور بود مهاجرت میکردم. خدا را شاهد میگیرم که روز قیامت از تک تک کسانی که مردم و من را به این روز انداختن یقشون رو میگیرم هر کدوم که میخاد باشه.حالا درسته چند صباحی زنده ایم ولی قیامتی هست.اگه خدا ازشون بگذره من از خدا نمیگذرم حتی اگه به پام بیوفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
خدا ازشون نگذره
بازیی جذابیست افسوس که بدون تماشلچی ست. شاید به خاطر کرونا............خخخخخخخخخخ
با سلام
شما که جرات نظرات را ندارید پس چرا سوال میکنید.
واقعا برایتان متاسفم.
یک بشقاب پرتقال گذاشته اند جلوی شما که انتخاب کنی بعد میگن پیش بینی کن موز یا نارنگی هم شانس دارند انتخاب بشود از این بشقاب
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اجازه بده فعلا گلابی ها رو بخوریم...هنوز جا مونده تا موز و....
محسن رضایی با 8 میلیون رای، و رییسی با 9.6 میلیون رای میرن دور دوم، اونجا هم رضایی رای میاره.
نتیجه انتخابات مشخص است. رأی ملت زمانی اعتبار دارد که همه سلایق بتوانند شرکت کنند. وقتی نتیجه مشخص است، واقعا مشارکت چه معنی دارد. نتیجه: حضرت آیت ا... رئیسی.
این نظرسنجی برای مردم که اهمیتی نداره. برای قشر به اصطلاح حزب الهی هم اهمیت نداره. چون با گوشه چشمی بهشون گفته میشه به کی باید رای بدید و تا حالا گفته شده و همه میدونن. فقط منتظر پایان روز جمعه هستند تا رسما اعلام کنند
رأی بی رأی
مشارکت احتمالا ۵۰ درصد با توجه به اینکه مجلس 44درصد بود
برنده آقای رئیسی 17میلیون رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اعدادت به ریال یا تومن
اگر به ریال گفتی حرفت درسته
مشارکت کمتر از 10 درصد
بی ارزش ترین و مسخره ترین انتخابات ریاست جمهوری امسال است باشرکت 5درصدی و خودی ها
.. این همه هزینه کرده، کاهش مشارکت و قهر مردم رو پذیرفته، تا رییسی بشه، اونوقت شما دنبال پیش بینی و چیزهای دیگه هستین؟
به اين دو كلمه دقت كنيد "رئيس" و "جمهمور" يعني رئيس جمهوري بعد اين شخص خودش يه رئيس داره اتلاق شده شخص دوم مملكت
حاج محسن ! به نفعته که هرجه زودتر بکشی کنار . تو که سرد و گرم کشیده ای نباید فریب می خوردی
مهم ترین چیز زندگی ماس که با رییس جمهور بعدی هم فرقی نخواهد کرد مثلا ایران خودرو میاد ماشینشو ارزون کنه یا مرغ و خونه ارزون میشه ولمون کنین بابا این خبرم بزارین تو آرشیو برای 4 سال بعد
تابی جون تابلو سوال نکن. معلومه که رئیسی میشه
صدا و سیما مدت دو ساله که داره برای رئیسی تبلیغ میکنه . معولمه که باید رئیسی شه
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
این چه حرفیه..کلا ظاهرا شما دوستان توهم دارین...پس اقای محسن رضایی هم همش تو تلویزیون هستنو اقای همتی که خود خود خودنمایی هستن چون رییس بانک مرکزی بودن... بالاخره کسی که رییس قوه بشاه باید تو دید باشه . اصلا قبول براش تبلیغات شده. ولی یه سوال. به حتاشیه نرو و اینکه از نظر کارکردی ۵ تا کار خوب و موثر همه کاندیداها رو بگو. حتی نمایشیش هم قبوله. بعد اگر به این رسیدیم که رییسی از همه بسیشتر عهست اون موقع لطفا تجدید نظر کن تو افکارت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
گزارش عملکرد قوه قضائیه تبلیغه ؟
بله عملکرد خوب باعث رای آوردن تایید صلاحیت میشه

جناب جهانگیری معاون اول روحانی هم میخواست به جای
اینکه فقط ضرر به کشور بزنه فقط کمی خدمت میکرد هم تایید میشد هم صداسیما پخش میکرد
دیگه برامون مهم نیست
تیر آخرمون رییسی هست ، اگر رییسی هم نتونه کاری برای این مملکت کنه دیگه واقعا فاتحه مملکت خوندست خدا خودش رحم کنه
پاسخ ها
علی
| Netherlands |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
خوبه که هنوز امید داری
ولی برای من رییسی حرفی نزده که قبلی ها نزده باشند. همه چیز تکراریه. چرا باید شرایط عوض بشه؟
پیش بینی بنده این است که هر کس بیاید در زندگی من هیچ تاثیری ایجاد نمی کند تحریم ها سرجا و گرانی و تورم سر جا پس همه سرکاریم
با گندی که روحانی و تیمش زدن به کشور فقط مگه خود خدا کاندیدا بشه بلکه بتونه ذره ای از گندکاریهارو جبران کنه
اگه رای بدم به رضایی رای میدم
ایراد افرادی مثل جناب آقای دکتر رضایی و ولایتی که خود را از بزرگان میدانند و ... این است که تن به اعتلاف نمیدهند به اسم مستقل بودن.
شورای نگهبان کار بسیارغلطی کرده ومی کند
من هم به یه ایرانی میخوام رئیس جمهورشوم
ولی پست ومقام نه دادند ونه دارم ولی رجل سیاسی هستم
چرا که از همه شماها بیشتر می دونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حقیقتش اینکه نود درصد ایرانی ها خودشون عقل کل می‌تونند
به خاطر همین شورای نگهبان داریم
احساس من اینه که باز دم آخری عده زیادی شل میشن و فکر‌میکنن تاثیر گذارن و توهم درست شدن اوضاع اقتصادی و کاهش فشاد میاد سراغشون و رای میدن. مثل همینجا که با یه امیدی میایم کامنت میذاریم. کلا ملت باحالی هستیم. یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
همه مثل تو جو گیر نیستن داداش
همتی را دست کم نگیرید
آقای رییسی با 60 درصد آرا برنده انتخابات معرفی میشه و در نهایت بدلیل شرکت بی بدیل مردم در صحنه انتخابات مشت محکمی بر دهان استکبار زده میشود.
پاسخ ها
مستر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
حالت خوبه؟!! هرچه سریع تر یه دکتر متخصص برو، برات خوبه ...
جناب آقای محسن رضایی حقیقتا" شایسته ی ریاست جمهوری ایران است . هیبت آن را هم دارند .......

ایشان واقعا" در کارها جدی هستند و مرد عمل و باهوش و در عین شجاعت مثال زدنی دارند ....

توانایی ایشان منحصر به فرد است و اگر ملت ایران به ایشان رای بدهند، قطعا" کشور متحول خواهد شد مخصوصا" در

زمینه ی اقتصاد .......ایشان شخصیتی دینی و و مذهبی و فرمانده و قدرت کافی را در مجامع بین المللی دارند ...

و از طبقات محروم هم حمایت خواهند کرد ...........مرد شجاعی است ........

او یک مرد است .


به ایشان فرصت داده شود تا بینی دولت آمریکا را به خاک بمالد ...........و اقتصاد ویران ایران را سر سامان دهد ....

ایشان هژمونی بالایی در داخل کشور و هم دنیا دارند و قدرت شخصی و شجاعت در مبارزه با ستمگران و مفسدان

اقتصادی دارند ................

دوره ی قبل هم ما به آقای محسن رضایی رای دادیم ............
سناریو چی ؟
رئیسی رئیس جمهور میشه
ولی عاقبت ریاست جمهوری برایش خوب نیست چون کاملا از چرخه خارج میشه
با كمال نا باوري همتي راي مياره
با كمال نا باوري همتي راي مياره
با كمال نا باوري همتي راي مياره
متاسفانه از این هفت نفر شعارهایی که شنیدیم همه وعده های توخالی و پوپولیستی بوده و هیچ کدومشون به درد اصلی مردم اشاره نکردن، و هیچ کدوم راهی برای نجات اقتصاد کشور ندارن، آقای رئیسی که فقط از بگیر وببند حرف میزنه ، خب الان یعنی مشکل فقط دزدیه؟؟؟ یعنی اگه دزدها رو بگیریم همه چی حل میشه؟؟؟ مطمینا مملکت مشکل بزرگتری داره که همه دزد شدن، یعنی هفتاد میلیون دزد رو میخای بندازی زندان؟؟؟ ،آقای جلیلی هم که میخوان پول رو بزارند کنار با تهاتر همه چی رو حل کنند، تهاتر پوست بز، با تکنولوژی نوین دنیا، این هم مطمینا راه حل قابل قبولی نیست، آقای همتی هم که میگن روش فعلی رو بهبود میدن، یعنی فقط اصلاح وضعیت موجود، که مطمینا راهی است که صد سال طول میکشه، مهرعلیزاده هم که هنوز عیارش مشخص نیست، برنامه خاصی نداره، قاضی زاده ورضاسس هم که بیشتر بر پول پاشی و افزایش جمعیت تمرکز دارند، و منتقد وضعیت موجودند، ولی باز هم برنامه هاشون کاملا گنگه، زاکانی هم که پوششی تما عیاره، فقط اومده برای دیده شدن، و زدن دولت روحانی.

من اقتصاد دان نیستم، یه مهندس کامپیوترم، ولی میدونم ممللکت رو فقط یک الگوریتم ساده میتونه نجات بده، اونم خیلی سادست، این که عیار تمام کالا خدمات، تولیدات، هزینه ها ودستمزد با یک پول خارجی قدرتمند باید سنجیده بشه، یعنی اینکه مثلا یکی از سال ها اقتصادی پر رونق مثل نود وشش، و یا هشتاد و هشت، رو لحاظ کنیم و قیمت دلار یا یورو یا هر پول خارجی پر ارزش مثل پوند رو در نظر بگیریم و برمبنای اون تمامی کالا و خدمات محاسبه بشند مثلا بنزین در سال نود وشش هزار تومان بوده و دلار 4000 تومان، یعنی قیمت بنزین 0.25 دلار بوده، الان که دلار بیست وپنج تومنه، قیمت بنزین 0.25ضربدر 25000 تومان، یعنی اینکه قیمت بنزین شش هزارو دویست پنجاه تومن، بنزین یارانه ای هم نداریم والسلام، حالا میریم سراغ حقوق سال نود وشش حقوق حداقل یک میلیون تومان، یعنی با دلار 4000 تومان حقوق 250 دلار محاسبه میشه، الان 250 ضربدر بیستو پنج، پس حداقل حقوق باید شش میلیون و دویست وپنجاه ، ودر تمامی قیمت ها همین مورد باید محاسبه بشه ، تا به اصطلاح هیچ نرخی از تورم جا نمونده باشه، و همه این موارد باید در مدت یک هفته باید انجام بشه تا برای همیشه از این تورم لعنتی خلاص بشیم. بعد از اون هم در صورت بالا یا پاینن شدن دلار که مطمینا خیلی نوسان محدودی خواهد بود، هر شش ماه یا سه ماه یکبار قیمت ها آپدیت بشن، مطمینا افزایش پلکانی که در این چهل سال شاهد بودیم تورم بیشتری برای مملکت به وحود آورده و قیمت واقعی کالا و خدمات همیشه نامعلوم بوده، به خاطر همین صنایع وارداتی چون با دلار محاسبه میشدن، بیشترین سود را از این محل بردند،ولی صنایع داخلی چون قیمت گذاری ریالی میشدند بیشترین ضرر رو تحمل کردند، بطور مثال من از رباط کریم تا پرند در سال نود شش با دو هزار تومان کرایه میدادم ولی الان شش هزار تومان کرایه میدم، یعنی با اینکه دلار شش برابر شده، کرایه فقط سه برابر شده، درحالی که در سال نود شش یک میلیون حقوق میگرفتم و الان چهار میلیون یعنی حقوق چهار برابر شده، الان من حقوقم باید شش میلیون بود ، و کرایه تاکسی دوازده هزار تومان،من نسبت به تورم سی درصد تقریبا عقب موندم، راننده تاکسی پنجاه درصد، وحالا ببینیم نانوایان چقدر عقبتر از تورمند، نان در سال نود شش صد وبیست وپنج تومان نان در سال هزار وچهارصد دویست وپنجاه تومان، قیمت واقعی نان باید ششصدو بیست وپنج تومان باشد، بیچاره نانوا نسبت به تورم نزدیک به هفتاد درصد عقب مانده، ولی در لوازم خانگی اتفاقا از تورم هم جلوتر زده اند یعنی تلویزیونی که دومیلیون بوده در سال 96 الان چهارده میلیون یعنی بیست درصد هم از تورم جلوترند، این یعنی رانت، این یعنی فساد، پس معیار یکسان راه نجات مملکت از تورم و فساد ویارانه هستش که متاسفانه هیچ کدام از این کاندیداها اصلا به این مسئله ورود نکردند چون اصلا نمی فهمند الگوریتم یعنی چه!!! بخدا من بی سوادتر از این حرفام که در سطحکلان حرف بزنم، ولی ببینید که چه بر سر مملکت اومد من یک مهندس کامپیوتر این ساده ترین نکته جاری در اقتصاد رو میبینم ولی این ها نمی بینند، آقای روحانی مسخره میکرذ که در فلان کشور قیمت بنزین ساعتی محاسبه میشود، خب برادر من درستش همین است اگه معیار در دستمان باشد نمیگذاریم حتی یک ذره در حق کسی اجحاف شود، چطور دلار در هر لحظه نوسان داشته باشد نرخ نه؟ اتفاقا اگر همه چیز با دلار محاسبه میشد هیچ دولتی با قیمت دلار نمیتوانست بازی کند، چون میدونست تمامی قیمت ها باید با دلار محاسبه شودف ودر صورت تغییر قیمت دلار حقوق دویست و پنجاه دلاری کارمندانش هم باید تغییر کند، واتفاقا همیشه قیمت دلار را ثابت و یا پایین نگه میداشت، اسکناس چاپ نمیکرد، مجبور بود که به جای دور زدن تحریم دنبال چانه زنی برای توقف تحریم باشد، مجبور بود به هر قیمت ممکن دنبال ارزهای بلوکه شده اش برود، یعنی نمیتوانست سر مردم کلاه بگذارد و کسری بودجه اش را با افزایش قیمت دلار، وگپ موجود میان قیمت دلار وحقوق و قیمت کالا و خدمات پر کند، دلار را بیست ئپنج هزار تومان بفروشد ولی کالا وخدمات و حقوق را با قیمت پایین تر محاسبه کندف تاکسری بودجه اش جبران شود، این دو حالت دارد یا این هفت نفر نمی فهمند و در این مورد حرف نمیزنند، یعنی خیلی بیسوادند، یا خیلی میفهمندو میخواهند دوباره کسری بودجه هایشان را با همین گپ ها پر کنند، پیس یعنی چه بخواهیم و چه نخواهیم با این هفت نفرتورم ادامه دارد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دوست خوبمان علی با نگاهی تقریبا درست و عامه فهم تر سخن گفته است. باید بپذیریم که آقایان به دلایل گوناگون از عهده حل مشکل کشور برنمی آیند. چنان چه وی نیز اشاره داشته است, رفتار همه
کاندایداها پوپوایستی است و برنامه واقعی هم ندارند. از سوی دیگر همگی زیر سنگینی دولت سایه هستند. بدین خاطر با مشکل مواجه هستند. گرچه جناب آقای جلیلی خود اعتراف می کند که هدایت کننده اصلی دولت سایه نیز هستند. این خود داستان دیگری دارد.
اما بدون دفاع از عملکرد دولت روحانی, باید منصفانه گفت که مشکل سازی های زیادی برای این دولت ایجاد شد و آسیب های زیادی نیز به این دلیل به کشور وارد شد. حال حساب این نامردمی ها با خداست.
رای من احمدی نژاد بود، خیلی مرد بود حیف...
با رای دادن به مشروعیت و مقبولیت نظام "آری " می گویم
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
یکی از علت هایی که رای نمیدم همینه
ما که نه رای میدیم نه ازدواج میکنیم و نه بچه درست میکنیم خانه هم بدید به آقا محسن بنده خدا خانه ندارد بعد از عمری
آخرین دوره بخاطر شعارهای آزادی و لیبرالیست که تنها راه نجات کشور هست ، به روحانی رای دادم
بعد فهمیدم که دروغ گو هست و هیچ کاره
رای بی رای
بنظرم اقایان رئیسی و رضایی و همتی خواهنند ماند و متاسفانه دیشب بعد خبر 22.30 اقای رضایی با نام بردن از اقای همتی بد اخلاقی نمود
رای بی رای
نه آقای رئیسی نه اقای ذاکانی نه آقای جلیلی رای شان خیلی پایین است احتمال اقای همتی با یک مناظره تبلیقات رای بالای بیاورد چون اقای ریسی جایگاهی ندارد در جامعه و برنامه ولی اقای همتی مردی در همه امر مالی کشور وارد است و ثبات را به کشور بر می گرداند
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
رای به همتی خود فریبی بزرگتر از روحانی هست
طرف اختیار برقراری روابط عادی با دنیا رو نداره
بیدار شو
رای بی رای . اننخاب فردی که هیچ اختیاری مستقل از خودش برای وعده هایش در قانون برایش
چه لزومی دارد.
حاضرم به خداوند متعال قسم بخورم که اگر جناب آقای محسن رضایی رییس جمهور شود .همه چیز در ایران متحول و تغییر خواهد کرد .

شخصیتی توانا و با نفوذ و شجاع و دین مدار و باهوش . مرد عمل ، دارای دانش اقتصاد و نترس ،

دنیا هم بر روی ایشان حساب ویژه باز میکند .............حامی طبقات محروم ، . دارای قدرت لازم در امور کشور و دنیا ....

همه ی این صفات را در این مرد بزرگ می توان مشاهده کرد ...........فقط یک فرصت داد ه شود . آنهم رای ملت است .

بگذارید کشور آباد شود ....................ما از آمریکا هم جلو خواهیم زد ......................روزی که ملت ایران

با افتخار زندگی کند ....................و بینی دولت آمریکا بر خاک مالیده شود ..............................
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
جمله اوا و آخر رو که میبینم متوجه میشم که چرا وضع کشور الان اینطوری هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
شهرام عزیز, هم وطن خوبم, آرزو می کنم که به آرزویت برسی. اما افسوس که همه سرابی بیش نیست. چون هیچ یک از این بزرگوران, در قامت یک کشورساز نیستند.
والا فکر می کنم یکی از آن ۴ نفر بطور قطع ریس جمهور است ، حتا آقای رضایی هم شانس ندارد . هر چند که اگر اصلاح طلبان از مهر علیزاده و همتی حمایت کنند البته من رای می دهم ( بشرط حیات ) اما شانسی برای آنها هم قائل نیستم
رقابت اخری بیین رییسی و همتی است به احتمال زیاد جهانگیری خاتمی حسن خمینی و لاهیجانی میان پشت همتی و احتمال شکست رییسی هم زیاد خواهد شد.
سال 84 هم همه فکر می کردن هاشمی رای میاورد ولی در کمال شگفتی محمود ریس شد ...
یادتان است لاریجانی مشت گره کرده مرگ برآمریکامی گفت دخنرش اونجاست به هیچکس اطمینان ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
پدرجان مشت گره کرده و دخترش انجاست ومرگ برآمریکا اینهاکه گفتی لطفابفرمائیذ چه ربطی دارد شعارمرگ برامریکا شعاری عادی است که هرکسی میدهد دخترش هم انجاست که دانش بیاموزدوراه دانش پیش گیرد مگرخطائی کرده که بجای دانشگاه آزادواحدعلی آبادکه ان رشته رانداشته بدانشگاه برتر وبالاتری ازنظرعلمی دردنیارفته وتحصیل میکند شماازچه چیزی ناراحتی ازاینکه شما استعدادتحصیل دردانشگاه های معتبردنیارانداری و یاازاینکه خداوندبه بنده دیگری که ازقضافرزنداقای لاریجانی است استعدادی بالاعطاکرده ، دوست عریز یادت باشد خودشکن آئینه شکستن خطاست
|قاي رييسي به نفع جليلي كناره گيري ميكنه
محسن رضایی مرد ی مخلص .مردمی.مرد روزهای سخت یار شهیدان و بی حاشیه و صادق به آقا محسن رای می دهیم شما هم انشاالله
عمکرد ضعیف جبهه انقلابی در مجلس کنونی در این نزدیک به یک سال نشان میدهد که عزم جدی در هیچ یک از رجل سیاسی برای ساختن یک کشور عزتمند وجود ندارد.اعتقاد و اعتماد را از ما سلب کرده اید.فرصتها را سوزانده اید.
دیگه من توی هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم
برای من دیگه فرقی نمیکنه، هیچکدوم از روسای جمهوری که اومدن برای مردم کاری نکردن همینکه توی دوران تمام روسای جمهور ارزش پولی که دست مردم بوده کمتر شده گواهه اینه، تا وقتی بجای بالا بردن ارزش پولی که دست مردمه حقوق ها رو بالا میبرن همینیه که هست حقوق هارو بالا میبرن تا قیمت ها رو بالاتر ببرند چرا هیچکدوم جلوی این رو نگرفتن و حتی اعتراض هم نکردن؟ چرا وقتی دلار قیمتش از پارسال دوبرابر شده قیمت اجناس 3 برابر شده؟ حقوق کارگر و کارمند هم همینقدر بالارفته؟ آقایون کدومشون لنگ اجاره خونه آخره ماهشونن که درد مردم رو حس کنن؟ بفرمایید کدومتون پول نداشتید مرغ بخرید دست خالی از مغازه اومدید بیرون؟ کدومتون بچه اش مریض شده پول نداشتید دکتر ببرید گفتید یه ماه دیگه میبرمت دکتر؟ به من میگن رای دادن حق نیست وظیفه است، میگم حرف شما درست ولی میشه بگید کدوم یکی از آقایون به وظایفشون در مقابل مردم درست عمل کردن؟
مردم از چپ و راست خسته شدند
رای ما فقط مرد روزهای جهاد و مبارزه
حاج محسن دلاور
کسی که از جونش مایه گذاشنه برای ملت و امتحانش رو پس داده
خدا را بر آن بنده بخشایش است که خلق از وجودش در آسایش است . از ملتی که تا کنون از هیچ جهتی و هیچ سمت و سوئی آسایشی ندیده چه انتظاری برای رای و رای دادن هست . ملت رای خود را اگر اعتقادی هست در پل صراط خواهند داد .
خدا را بر آن بنده بخشایش است که خلق از وجودش در آسایش است . از ملتی که تا کنون از هیچ جهتی و هیچ سمت و سوئی آسایشی ندیده چه انتظاری برای رای و رای دادن هست . ملت رای خود را اگر اعتقادی هست در پل صراط خواهند داد .
محسن رضایی درباره تهدید به شکایت دادستانی تهران گفت: آیا از رئیس خودتان هم می‌توانید شکایت کنید؟

شجاعت و صراحت بیان فقط این کاندیدا
واضح است که دو نفر قاضی زاده و زاکانی خیلی ضعیف هستند و کنار می کشند . بر خلاف نظر خیلی ها رییسی از پیش برنده نیست . بین ۵ نفر باقی آنقدر رقابت سنگین می شود که رای های رییسی به زیر ۵۰ درصد میرود و به دور دوم میکشد . و نفر دوم هر که باشد برنده دور دوم خواهد بود . چون مردم به او رای خواهند داد تا رییسی ببازد . آن فرد دوم چه کسی است ؟ بنظر من یا همتی یا رضایی . یعنی رییس جمهور یکی از این دو خواهد بود
سلام
به نظرم مناظره های انتخابی تعین کننده هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
این مناظره دیدن داره
بیشتر به احوال پرسی و مهمانی شبیه تا مناظره
سلام
به نظرمن آقای رییسی انصراف میده چون اگر بخواهد بمونه با یکدست و در اختیار اصولگرا بودن سه قوه دیگر بهانه ایی برای ناکارامدی نمیمونه پس مشکلات را به گردن کی بیندازن
چون در صورت ماندن سرنوشتی بهتر از رییس جمهورهای سابق در انتظارش نیست
وقتی مال مردم در بورس نابود شد و هیچ کس در این کشور از مردم حماین نکرد چه انتظاری برای دلگرمی مردم داری که ب اشتیاق رای بدهند
ما ملت جالبی هستیم . باید مسئولین به کدام ساز ما برقصند ؟؟؟؟؟؟
ارز را پایین نگه می دارند . شروع می کنیم به قر زدن و مسخره کردن . ارز 4200 تومانی شده یک انگ بر پیشانی جهانگیری . ارز را گران می کنند باز هم فریاد می زنیم .حالا مسئولین به کدام ساز ما برقصند ؟گران کنند یا ارزان ؟اگر گران کنند به نفع کارخانه دار است و اگر ارزان کنند به نفع فقرا است .شما بگویید مسئولین به ساز کی برقصند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
دکتر واجبی عزیزم
مگر کشور های دیگه یک یک اقتصاد معمولی نه عالی دارند چکار میکنند
ارز و قیمت اجناس و دستمزد باید با هم بخونه نه بالا نه پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اولا رقصیدن حرامه. دوما ساز را هم نمی توان نشان داد. سوما ما ساز هم زدیم کسی صدایش را نشنید که برقصد و خودمان هم که رقصیدیم اتفاقی نیافتاد.
در جواب اونایی که میگند هرکی رای نده حق اعتراض و انتقاد نداره:‌ آیا شما به نتانیاهو و ترامپ رای دادی که در موردشون نظر میدی یا اعتراض میکنی؟‌ مثلا میگی آدمکش هستند یا دروغگو یا ظالم. شما حق انتقاد و اعتراض داری به هر کسی. مخصوصا اگر منافع شخصی و ملیت رو اون شخص به خطر بندازه.

پس اونی هم که رای نمیده حق انتقاد و نظر درباره رییس جمهور رو داره. مخصوصا که منافع شخصی و ملیش به شدت درگیره. تازه مگر شما برای اونی که رای داده حق اعتراض قایل هستی؟ مثلا ادعا میشه که کل مسوولان جمهوری اسلامی مستقیم یا غیرمستقیم با رای مردم انتخاب میشند. اگر اینطوره چرا نمیشه به همه اعتراض کرد؟
رای دادن حق هست در یک نظام دموکراتیک. در عین حال آزادی در استفاده از حق یا عدم استفاده هم حق مسلم و طبیعی هر شخصیه. مثلا حق شماست که بیاید نظر بدید در این صفحه و طبیعتا شما حق دارید که از این حق استفاده بکنید یا نکنید. کسی نمیتونه شما رو ملامت کنه اگر استفاده نکردید.

حالا که رای دادن حق هست همونطور که اعتراض و انتقاد برای اونی که رای نداره میشه این رای ندادن رو علت یابی هم کرد. علت یک یا چند تا از ایناست و موارد دیگه ایه که به ذهن من نرسید. منظورم این نیست که همه اینها منطقی و درست هستند ولی علت موجه برای اونی که رای نمیده هستند:

۱- شخص به این نتیجه رسیده که رای دادن بی فایدست چون منتخب اختیارات مهم رو نداره.
۲- شخص یه این نتیجه رسیده که هیچ کدوم از این ۷ نفر صلاحیت کافی رو ندارند.
۳- شخص از این افراد خوشش نمیاد. انتخابات رجوع به احساسات مردمه. رجوع به عقل و منطق بود که نه من و نه شما رای مون نباید هم وزن یک دکترای اقتصاد یا سیاستمدار باشه.
۴- شخص به این نتیجه رسیده که اگر رای بده فارغ از نتیجه رای اون تعبیر به چیز دیگه این میشه
۵- شخص به این باور داره که اگر رای بده وضعیت فعلی بدتر خواهد شد و در عین حال در نهایت خود مردم به خاطر رای شون شماتت خواهند شد. پس اگر رای نده وجدانش آسودست.
۶- شخص میدونه که رای ندادن خودش یک رای بسیار مهم و سطح بالاتره.
۷- شخص با رای ندادن میخواد اعتراض کنه چون حق اون رو محدود کردند. مثل اعتصاب غذای زندانی به خاطر شرایط بد زندان. هر چند خود فرد سختی و صدمه میبینه ولی تنها راه اعتراضه.
۸- شخص تنبله و نمیخواد رای بده. حقشه. نمیخواد استفاده کنه.
۹- شخص از لج اونایی که اصرار دارند که اگر رای ندی چنین و چنان میشه نمیخواد رای بده. خود همین افرادی که خط و نشون میکشند باعث شدند طرف لج کنه.
۱۰- شخص رای نمیده تا رییس جمهور منتخب اقلیت مردم باشه و نه اکثریت که فردا پاشو کج گذاشت بشه بهش گفت رییس جمهور اقلیتی یا منتخب ۳۰ درصد جامعه. یه این ترتیب میشه بهش فشار روانی آورد و حس نمیکنه که هر کاری که میکنه حق داره. شاید باعث بشه بهتر کار کنه و بیشتر مواظب باشه.
۱۱- شخص از بارها و بارها رای دادن خسته شده و احساس سرخوردگی و بدبختی میکنه. میخواد یه بار امتحان کنه که رای نده چی میشه و چه حسی میکنه بعدا.
۱۲- شخص تو شناسنامش جای مهر نداره.
۱۳- شخص از ترس کرونا نمیخواد بره رای بده.
۱۴- شخص اعتقادی به دموکراسی نداره. معنی نداره که مردم عادی برند رای بدند. هیچ وقت هم رای نمیده.
۱۵- شخص از برخورد سران با منتخب قبلیش ناراحته.
۱۶- شخص کارهای واجب تر دیگه ای از رای دادن داره. از نظر خودش واجبترند.
۱۷- شخص اعتقاد داره دموکراسی یعنی استبداد اکثریت نسبت به اقلیت. پس رای نمیده.
۱۸- شخص معتقده نمیشه کشور رو به اراده مردم و هم زمان با احکام آسمانی اداره کرد.
۱۹- شخص از این که تو صدا و سیما فیلمشو نشون بدند که تو صف ایستاده بدش میاد.
۲۰- شخص نمیخواد رای بده. همین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
عالی فرمودید علی جان
برادر شما باید در این مملکت بحران زده مسئول بشی نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
علی آقا من به تو رای میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
احسنت
سلام

با اوجگیری آقای همتی در نظرسنجی ها و اقبال عمومی مردم عادی و کوچه و بازار به ایشان در انتها آقای رئیسی، محسن رضایی و مهر علیزاده و همتی باقی می مانند. به نظرم رقابت به دور دوم کشیده می شود. و مردم باید بین رئیسی و همتی یکی را انتخاب کنند. جبهه اصلاحات هر چند گزینه ندارد اما احزاب این جبهه کم کم به نفع همتی وارد میدان می شوند و باعث دو قطبی شدن انتخابات می شود. یقینا همتی پدیده این انتخابات است. ترس اصولگرایان از ایشان بیانگر این واقعیت است که تمام تلاشها برای رئیس جمهوری شدن آقای رئیسی بی فایده بوده و احتمال اینکه مردم نارضایی به نفع همتی وارد شوند زیاد است
ملت به این وضع عادت کرده اند و اتفاق خاصی نخواهد افتاد. تعداد 500 نفر رجال سیاسی هستند که به دو گروه تقسیم شده اند و هر چهار سال شیفت عوض می کنند تا خسته نشوند و خدای ناکرده سلامتی روحی و جسمی انها تضعیف نشود.
در بین کاندایداها آقای محسن رضایی فعلا برنامه های خوبی را ارائه می کند و اطرافیان اوهم بسیار خوب وعادلانه اورا تبلیغ می کنند . امام طرفداران برخی از نامزدها آخرت خود را اگه داشته باشند به دنیای نامزد خو د می فروشند و بقیه نامزده های تخریب می کنند واین دور از انصاف است ان هم از برخی علما وسخنرانان که خیلی زشت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
موافقم .
در دوره ای که رضایی جوان بود و فرمانده جنگ بود در یک جمع بیست نفری سخنرانی کرد .لذت بردم از صحبتهایش.
ان زمان برادر محسن با یک کادر پایین سپاه یک جور حقوق می گرفتند و حتی ان کادر پایین ممکن بود بیشتر حقوق بگیرد .
بعد ها همه چیز امتیاز بندی شد. و مردم صاحب امتیاز و طبقه شدند . .
برای من هیچ فرقی منیکنه کی باشه کی نباشه چرا که از فردای رای گیری اون کسی که رییس جمهور شده دستور العملهاش مشخصه و کاری به وعده و وعیداشم نداره.پس من رای نمیدم
به نظر من اگر در انتخابات آقای رییسی ،آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد تایید صلاحیت می شدند هم انتخابات پر شور بود و هم اینکه مردم آزادانه فرد مورد نظر خود را انتخاب می کردند. چون در بین این هفت کاندیدا، بجز آقای رییسی، شش نفر بعدی جمعا کمتر از یک میلیون رای خواهند داشت.
از آنجایی که شرکت در انتخابات امسال منجر به افزایش درد و رنج عموم هموطنان عزیزمان خواهد شد، شرکت در آن وجدانی و شرعی و اخلاقی و عقلی حرام است و گناه کبیره محسوب می شود. رای بی رای
وقتی در انتخابات شرکت نمیکنم اهمیتی نداره نامزدها کی باشند و نتیجه چه شود
کی ما مردم متوجه می شویم .از ماست که بر ماست .کاندیداهای ریاست جمهوری همه خوبند . کدام کار خلاف را انجام داده اند ؟
اگر فرزند همه این بزرگواران تحصیل کرده و شاغل هستند ایا گناه کرده اند ؟
ببینیم مشکلات از کجا بوجود آمد ؟
اوایل انقلاب محسن رضایی با پاسدار رده پایین یک حقوق می گرفتند .حتی رده پایین بیشتر حقوق می گرفت .
فرزندان همه مردم یک جور بودند با هم رقابت عادلانه می کردند .کسی بجاطر پدرش نه امتیاز می گرفت و نه سهمیه .
چطور شد که بازار سهمیه و امتیاز راه افتاد ؟؟؟؟
این همان مشکلی است که در زمان حضرت علی ع هم بوجود امد . ما که شیعه علی ع هستیم ببینیم حضرت علی ع چه کار کرد .
چرا ما رانت خواری را قانونی کردیم ؟
چرا ما مردم را طبقه بندی کردیم ؟
چرا فکر می کنیم خانواده فلان افراد عزیز ترند ؟
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل ؟
چرا ادمها را بخاطر رفتار خودشان امتیاز بندی نمی کنیم ؟
وقتی کار اشتباه است با امدن و رفتن افراد مشکل حل نمی شود .
ای بابا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابناک! تو هم وقت گیر آوردی. بالاخره یکی انتخاب میشه و میره پی کارش.
رای نمیدهم....
خیلی عالی میشه که هم دولت و هم مجلس کلا به دست اصولگراها بیفته تا ببینیم این همه نابسامانی کار اصلاح طلبها بوده یا نه .
2 احتمال ممکن است اتفاق بیافتد:
1- رئیسی بماند و بارای حذ اقلی اکثریت آراء را داشته باشد و رئیس جمهور شود، زاکانی و جلیلی و رضایی هم در کابینه باشند.
2- رئیسی کنار می کشد، چون رئیس جمهور شدن با رأی پایین برایش گران باشد و راه را برای جلیلی هموار کند.
الله اعلم بالصواب
به نظرم حضور در پای صندوق رای یک امر مهم و تکلیف است . و با توجه به پیش بینی های که انجام دادیم میزان رای در بین آقای محسن رضایی و سعید جلیلی بیشتر خواهد بود و آقای رئیسی کمترین رای را خواهد داشت
دوچیزآقای دکترمحسن رضائی بسیارمهم است یکی پرداخت یارانه ۴۵۰ هزارتومانی ایشان که برخلاف تمام یارانه های نقدی درجهان ایجادتورم نخواهدکردودیگری معدل ۱۹ ایشان که ازهمه مهمتراست لذامن به کسی که معجزه گرباشدبایارانه زیادوبدون تورم زائی بامعدل ۱۹ رای میدهم
پيشبيني اين انتخابات مهم و سرنوشت ساز بسيار مشكل ميباشد . برنامه هاي فشرده كانديداهاكه همگي اصلح و دلسوز هستند (بجز دو نفر) و شور انتخاباتي كه هم اكنون در همه جاي اين مرز و بوم به وضوح مشاهده ميشود باعث شده اين هيجان تا لحظه اعلام نتايج هم برقرار بماند . من كه از همين حالا خيلي هيجان دارم تا سيد مد نظرم راي بياورد.
کلا نهادی بنام ریاست جمهوری درایران کارش چیست وبودن ونبودنش چه فرقی میکند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
تقریبا تمام بودجه مملکت دست رییس جمهوره. ریاست شوراهای اقتصادی در دست رییس جمهور و اعضای دولته. ۳۶ اصل از قانون اساسی مربوط به اختیارات رییس جمهوره. رییس جمهور میتونه به توصیه‌های رهبر گوش نکنه همونطور که به توصیه‌های برجامی گوش نکرد و اتفاقی نیافتاد و خیلی از اختیارات و قدرتهای دیگه‌ای که رییس جمهور داره و نامزدها برای رسیدن به اون سر و دست میشکنند و وقتی خرابکاری کردند ادعا می‌کنند اختیاری نداشتند. توقع نداشته باشید به رییس جمهور اختیار قانون گذاری بدند. اون مربوط به مجلسه. هر چند رییس جمهور می‌تونه اجرا نکنه همونطور که قانون مجلس در مورد لغو تحریمها رو اجرا نکرد و طبق معمول اتفاقی هم نیافتاد. در ضمن هیچ جای دنیا به رییس جمهور اجازه نمیدند هر کاری دوست داشت انجام بده.
آقای ریسی انصراف میده به نفع قاضی زاده. و بین همتی و قاضی زاده. احتمالا قاضی زاده میشه
انتخابات سال ۹۲ در حال تکرار است

من نمی دونم چکار کنم لطفاً راهنمایی کنید یک عده قسم جلاله می خورند که اگر شرکت کنید خیانت کردید و یک عده دیگر هم می گویند اگر شرکت نکنید خیانت کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
به فکر خودت رجوع کن ببین با این اقایان ب اصطلاح رجل سیاسی در زندگیت گشایشی میشه یا نه تصمیم با خودت
هیچ اهمیتی نداره چه اتفاقی خواهد افتاد! وقتی انتخابات به معنی واقعی انتخابات وجود نداره، چه فرقی داره که کی با کی ائتلاف بکنه یا نکنه
من فقط از 4 سال بعد می ترسم
من اول به اقاي زاكاني راي ميدهم در صورت انصراف به اقاي قاضي زاده هاشمي راي ميدهم اگر اين دو انصراف بدهند من ديگر به كسي راي نميدهم چرا كه اين دو اسلح تر !!!! از همه هستند
من اول به اقاي زاكاني راي ميدهم در صورت انصراف به اقاي قاضي زاده هاشمي راي ميدهم اگر اين دو انصراف بدهند من ديگر به كسي راي نميدهم چرا كه اين دو اسلح تر !!!! از همه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
جهت اطلاع شما
اصلح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اسلح مسلح سلاح ، یا اصلح چه فرقی داره وقتی اوضاعت بعد انتخابات فرقی نکنه؟!!
رئیسی رییس جمهورولی وضعیت کمافی السابق...
آقای زاکانی رای اول و آقای مهرعلی رای دوم را خواهد آورد و آقای رئیسی هم در آخر است و مشارکت هم در بالاترین سطح است و آقای همتی هم رقیب رئیسی است و به نفع او کنار می رود آقایان قاضی هم نفر سوم و آقای رضایی هم سه تا مانده به آخر هستند.
به نظر من همه این آقایان مانده در صحنه از یک گروه ، یک باند و یک تفکر و یه خواست و یه هدف هستند ، شما به هر کدام که رای بدهی انگار به دیگری رای دادی ، حضور و رای ما از حیث نتیجه هیچ تاثیر و آثاری ندارد ، لذا من فکر می کنم از ااین جهت که رای ما موثر نیست ، بههتر است با شرکت در انتخاب در عمککرد آنان که فرقی با گذشته نخواهد کرد ، نباید شریک بشویم ، اینها همان کسانی هستند که مرتب رای دهندگان به روحانی را بدلیل رایسون مذمت می کنند و از خود جدا می دانند ، حالا چرا رای بدهیم ، رای بی اثر ، که فردا مذمت شویم ، شاید آقایان به دلیل تعلقاتشون و حب قدرت و یا واقعا شوق خدمت بمانند ، ولی همشون یکی هستند ۔
انتخابات ما مثل انتخاب خودرو است فقط خودرو داخلی را باید انتخاب کنید
یک رئیس جمهور هر چقدر هم تلاش کند نمی تواند فرصت شغلی ببیشتر از افرادی که دارای اولویت قانونی هستند فراهم کند .مشکل قانون است که افراد را بخاطر رفتار خانواده اولویت داده است . ادمها فرصت شغلی پیدا می کنند چون خانواده انها برتر است و دارای امتیاز است . همان اقلیت برخوردار اهرم فشاری می شوند بر علیه اکثریت محروم.
4 سال دیگر متوجه خواهید شد که باید ساختار مدیریت کشور عوض شود و یک فرد نمی تواند مسلط به همه کارها از جمله اقتصاد و فرهنگ و بین الملل و سیاست و صنعت و کشاورزی و فناوری نوین و ارتباطات و ... باشد و یا این فرد باید آنچنان تقوای بالایی داشته باشد که گوشش به دهان متخصصان و دانشمندان باشد و کار را به آنها بسپارد و یا اینکه کشور بصورت پارلمانی و مشورتی و تیمی اداره شود
بابا جمش کنید تو رو خدا. انتخابات چی
از اول انقلاب تاکنون در همه انتخابات شرکت کردم اما امسال رای بی رای
از الان مشخصه دیگه آقای رئیسی رای میاره ولی با مشارکت پایین ، چون هر کی میپرسی میگه رای نمیدیم
وکیل مطمئن اگه کسی سراغ داره برای مهاجرت به کانادا لطفا
مهم نیست چون هر کدومشون طی این 40 سال عضو سیستم بودن و ابی ازشون گرم نشده
به دلیل مبانی نظری ای که برای فرایند تأیید صلاحیت اعلام شده و این کاندیداها عملا افرادی مستقل از هم دیگر و جریان سنتی اصولگرایی معرفی می شوند کسی نمی تواند کنار برود. در این سناریو جلیلی و رئیسی، دو نامزد از یک جناح نیستند بلکه دو فرد مستقل با تفاوت های بارز در نگاه و شیوه مدیریتی هستند که از سوی شورای نگهبان برای پوشش دادن به سلیقه بخشهایی از جامعه معرفی شده اند (با این مبانی نظری، انصراف و کنار رفتن معنا ندارد)
رئیسی با رأی بالای 90 درصد رئیس جمهور می شود و بقیه آرا بین 6 نامزد دیگر تقریبا به صورت مساوی تقسیم می شود. (سهم هر کدام حدود 400هزار رأی) . رأی پایین جلیلی و سایرین، به دلیل مشترک بودن بخشی از خواستگاه رأی ایشان با رئیسی توجیه می شود تا در دوره های بعد هم امکان حضور داشته باشند.
این دوره آقای رضایی رییس جمهور میشوند.
تقریبا همه اونایی که میگن رای نمیدیم و رای بی رای در سال 92 به جناب آقای دکتر روحانی رای دادن و در دور دوم هم به ایشان رای دادند که متاسفانه در هشت سال با یک تیم ناکارآمد معیشت مردم به این روز افتاد حالا کسانی که رای نمیدن رو ترویج میکنن از بقیه مدعی تر هستند اونا خودشون بهتر میدونن چیکار کردن اما اونایی که میخواهند رای بدن اولا به برنامه های کاندیداها رای بدن ثانیا اگر در چهار سال اول نتونست برای معیشت ورفاه وآرامش مردم کاری بکنه مثل مردم آمریکا که به ترامپ تو دور دوم رای ندادن بهش رای ندن تا این تابو هشت سال ریاست جمهوری توایران هم بشکنه
چیزی نمانده بود که انتخابات به مرحله دوم برسه که نشد که بشه
از اوول انقلاب بنده شرایط رای دادن بلحاظ سنی را داشته ام متاسفانه بجز رهبری تمامی رییس جمهورها ناخلف از کار درآمدند و تا کنون همان یک نفر. خوب مانده است من دیگر به ناخلف جماعت. رای نخواهم داد
رئیسی کنار میرود
رقابت بین رضایی و همتی است.

نهایت رضایی
مگه قراره کسی بره رای بده؟
رای بی رای
جالبه یه عده خودشونو کشتند که رای نمیدند و اصلا هیچ کسی رای نمیده ولی خبرهای مربوط به انتخابات بیشترین بحث و بازدیدها رو داره. واقعا حرفتونو باور کنیم که براتون اهمیتی نداره؟
رای بی رای
خدا هم از آسمون زمین بیاد ما که دیگه رای نمیدیم
پراید 88 دو لکه رنگ موتوری سالم 12 سال خوابیده کاملا سالم
فوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووری فروشی
زیر پنجاه درصد رای میدن و طبیعتا رئیسی رای میاره و فقط یک دوره رئیس جمهور میشه.
هیچ فرقی برای من نداره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار