بازدید 7337
۵

اخذ وجه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دریافت هرگونه وجه نقد به جزء وجوه بیمه حوادث و کتاب‌های درسی در مدارس دولتی ممنوه بوده و نباید دانش آموزان به این دلیل از ثبت نام محروم شوند.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 31 May 2021

به گزارش «تابناک»، سعیده بهادرزاده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف در استان، اظهار کرد: ثبت نام پایه اول از اول خرداد آغاز شده و خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزند خود باید مراحلی را طی کنند که نخستین مرحله ثبت نام مراجعه به مدرسه نزدیک به محل سکونت خود و ارائه تقاضای ثبت نام است.

وی با بیان این‌که مدارس اقدام به پیش ثبت نام می‌کند و دانش آموز را برای ارزیابی و سنجش سلامت به پایگاه های سنجش معرفی می‌کند افزود: مرحله دوم با تایید وضعیت سلامت توسط پایگاه سنجش دانش آموز برای ثبت‌نام نهایی به مدرسه نزدیک به محل سکونت ارجاع داده می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص ثبت‌نام میان پایه‌ها عنوان کرد: ثبت‌نام میان پایه ها بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا و از درگاه pada.medu.ir به صورت خودکار انجام می شود.

به گفته بهادرزاده، دانش آموز در پایه های بالاتر همان مدرسه ثبت نام می شود و اصلا نیازی به مراجعه حضوری دانش آموز و اولیا برای ثبت نام در مدرسه نیست اما دانش آموزانی که محل زندگیشان تغییر کرده باید در بازده زمانی مشخص شده به سامانه سیدا درگاه pada.medu.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که با مراجعه به سامانه می توانند چهار مدرسه دیگری که محدوده محل زندگی خودشان است را انتخاب کنند اضافه کرد: در ستاد ثبت نام، انتخابها بررسی شده و مدرسه‌ای که تایید شده است نمایش داده می‌شود و دانش‌آموز می‌تواند مجددا درخواست ثبت نام بدهد و به محض تایید ثبت نام نهایی دانش‌آموز به صورت خودکار تمام اولویت‌های انتخابی دیگر حذف خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی استان با تاکید بر این‌که تمامی این مراحل بدون اخذ وجه است و خانواده ها برای ثبت نام نبادی هیچ پولی پرداخت کنند اظهار کرد: دریافت هرگونه وجه به جزء وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب های درسی در زمان ثبت نام ممنوع است و نباید دانش آموز به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر دریافت وجه در مدارس با عناوین مختلف افزود: برای گرفتن وجوه اختیاری مانند وجوه مربوط به کمکهای مردمی و فعالیت‌های فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم، لباس کارگاهی و ... با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدارس و با رعایت قانون و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۵
فقط شعار!
هر سال همينو ميگيد و هر سال به بهانه مختلف از مردم پول ميگيرن. به بهانه گرفتن كارنامه و گروكشي كارنامه تا پول رو نريزي كارنامه رو نميدن
البته الان به يمن جمهوري اسلامي همه مدرسه ها هيات امنايي دارن ميشن .

طبق قانون اساسي آموزش مجانيه خنده دار نيست
باز هم دروغ...به طرق مختلف درخواست وجه میکنند واقعا تاسف داره
وقتی افراد بازنشسته در مدارس دولتی مشغول به کار هستند حقوق این افراد از اولیا دانش آموز گرفته میشود، واقعا چون دولت حقوق مکفی به بازنشستگان نمی دهدو این قشر مجبورن دوباره کار کنند باید تاوان را مردم بدهند.
با مردم رو راست باشيد.
اولا اينكه مدارس دولتي هيچ، كاملا هيچ سرانه اي دريافت نمي كنند، سرانه اي كه ازسوي وزارتخانه داده مي شود اينقدر كم است كه در همان ادارات خرج مي شود و به مدارس هيچ پولي نمي رسد نهايتا به برخي مدارس ساليانه زير 500 هزارتومان ميرسد كه آنهم خرج پول آب هم نمي شود.
ضمنا يكي از شاخصه هاي ارزيابي مديران، جذب كمك هاي مردمي است چون بدون اين كار عملا مدرسه امكان ادامه حيات ندارد نه مي توانند تجهيزات سخت افزاري بخرند، ميز و صندلي نو كنند، نقاشي كنند، پرده تعويض نمايند، وضعيت سرويس بهداشتي را اصلاح نمايند، وسايل ورزشي بخرند و....
ولي من اطلاع دقيق دارم كه بسيار به ندرت پيش مي آيد كه فردي را بدليل انجام ندادن كمك مالي از ثبت نام منع نمايند و حتي به درمدارس به خانواده هاي كم بضاعت از طريق انجمن كمك هم مي كنند كه اين امر بستكي به وضعيت مالي اوليا درهمان منطقه دارد.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری